Przetargi.pl
Wykonanie przygotowania gleby oraz utrzymanie dróg i szlaków na 2016 r. w Nadleśnictwie Leżajsk

Nadleśnictwo Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, ul. Tomasza Michałka 48
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2428894 , fax. 017 2426145
  • Data zamieszczenia: 2016-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Leżajsk
    ul. Tomasza Michałka 48 48
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 017 2428894, fax. 017 2426145
    REGON: 69002699900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie przygotowania gleby oraz utrzymanie dróg i szlaków na 2016 r. w Nadleśnictwie Leżajsk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1153 z późn. zm.) obejmujące prace z zakresu przygotowania gleby, utrzymania dróg i szlaków zrywkowych, do wykonania na terenie Nadleśnictwa Leżajsk w roku 2016. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla leśnictw zawarty jest w załączniku nr 2 do SIWZ, zbiorcze zestawienie zawarte jest w załączniku nr 2a do SIWZ, natomiast szczegółowy opis technologii wykonywania poszczególnych prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia oraz sposobu ich odbioru, zawarty został w załącznikach nr 13a i 13b do SIWZ. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Leżajsk. Lokalizacje (adresy leśne), na których planowana jest realizacja przedmiotu zamówienia zostały opisane w załączniku nr 2 do SIWZ. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w załączniku nr 13a SIWZ. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 77200000-2 Usługi leśnictwa 3.2 Części zamówienia. 3.2.1 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w rozumieniu art. 2 pkt. 6 Ustawy. 3.3 Zestawienie obowiązujących na dzień ogłoszenia przetargu uregulowań związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 12 do SIWZ. W przypadku zmian tych przepisów obowiązują przepisy aktualne na dzień wykonywania usługi. 3.4. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia. 3.4.1 Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez Przedstawicieli Zamawiającego (dalej: Zlecenie). Zlecenie określać będzie zakres prac do wykonania, termin ich realizacji, lokalizację (adres leśny), a w przypadku zaistnienia takiej potrzeby również szczególne wymagania co do sposobu wykonania prac oraz określenie części prac stanowiących przedmiot Zlecenia objętych odbiorami częściowymi. Wykonaniem Zlecenia w zakresie dot. danej lokalizacji jest wykonanie zabiegu określonego w Zleceniu w tej lokalizacji. 3.4.2 Wykonawca nie może odmówić przyjęcia Zlecenia, co nie uchybia postanowieniom ust. 3.4.8. 3.4.3 Informacje o wystawieniu Zlecenia będą przekazywane Wykonawcy, zgodnie z wyborem Zamawiającego, telefonicznie (również SMS), pocztą elektroniczną lub faxem, następnie niezwłocznie Zamawiający przekaże Zlecenie w formie pisemnej, a Wykonawca potwierdzi każdorazowo przyjęcie Zlecenia poprzez jego podpisanie. 3.4.4 Wezwania do przyjęcia Zlecenia będę przekazywane z co najmniej 1-dniowym wyprzedzeniem.3.4.5 Bez przekazania Zlecenia, zgodnie z ustępami poprzedzającymi, Wykonawca nie jest uprawniony, do wykonywania jakichkolwiek prac objętych Przedmiotem Umowy, z zastrzeżeniem ust. 3.4.6. 3.4.6 W przypadku konieczności natychmiastowego zlecenia prac Przedstawiciel Zamawiającego może przekazać Zlecenie telefonicznie. Zlecenie przekazane telefoniczne zostanie niezwłocznie potwierdzone w sposób, o którym mowa w ust. 3.4.3. 3.4.7 Dopuszcza się modyfikację Zlecenia po jego przekazaniu, jeżeli wystąpią szczególne okoliczności. Zamawiający jest uprawniony do zmiany lokalizacji realizacji przedmiotu Zlecenia, wstrzymania realizacji lub odwołania realizacji Zlecenia w przypadku zaistnienia niesprzyjających warunków przyrodniczych bądź atmosferycznych, zmian na rynku sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych. 3.4.8 Wykonawca niezwłocznie po przekazaniu mu Zlecenia obowiązany jest informować Zamawiającego o wszelkich znanych mu przeszkodach uniemożliwiających lub utrudniających wykonanie Zlecenia. 3.4.9 Odbiór ilościowo - jakościowy przedmiotu umowy obejmie faktycznie wykonany rozmiar prac i dokonywany będzie przez właściwych terytorialnie leśniczych na druku Protokołu odbioru robót. Podpisany protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną przez Wykonawcę usługę. 3.4.10 Rozliczenia będą wykonywane za faktycznie wykonane usługi ujęte w Protokole odbioru wykonanych robót, wg stawek jednostkowych podanych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym. 3.4.11 Należność za usługę będzie płatna przelewem na konto Wykonawcy w terminie do 14 dni od daty złożenia faktury. 3.4.12 Zamawiający przewiduje prawo opcji przy realizacji zamówienia objętego przetargiem gwarantując minimalny poziom zamówienia zakresu prac i wynagrodzenia w wysokości 75% oraz opcję w rozmiarze 25% w stosunku do poziomu gwarantowanego. 3.4.13 Wykonawca składając ofertę dokonuje wyceny dla rozmiaru prac uwzględniającego zakres gwarantowany zamówienia oraz zakres objęty prawem opcji. 3.4.14 Dodatkowy zakres - opcja 25%, jest uzależniony od potrzeb Zamawiającego wynikających z kolejnych etapów budowy i realizacji planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych i stanowi uprawnienie Zamawiającego z którego może, ale nie musi on skorzystać. 3.4.15 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający zakres gwarantowany zamówienia oraz zakres objęty prawem opcji (realizowanym stosownie do bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego wynikającego ze specyfiki prowadzenia gospodarki leśnej) zawiera załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. 3.4.16 Zamawiający informuje, że przewiduje w trakcie realizacji zamówienia możliwość zmiany zakresu, lokalizacji i rozmiaru wykonywanych prac, wynikającej z przyczyn organizacyjnych, technologicznych, gospodarczych, ekonomicznych lub innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego, niemożliwych do przewidzenia, np.: niekorzystnych warunków atmosferycznych, pożarów, powodzi i innych klęsk żywiołowych. W/w zmiany nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nie objętych zakresem zamówienia podstawowego, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w jednej lokalizacji, kosztem zmniejszenia ilości prac w innej lokalizacji - w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia. 3.4.17 Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nastąpi sukcesywnie w miarę realizacji zatwierdzonego planu finansowo gospodarczego w zależności od potrzeb wykonywania prac pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego środków pieniężnych na pokrycie kosztów zleconych prac. 3.4.18 Skorzystanie przez Zamawiającego z zastrzeżonego prawa opcji nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga zawarcia odrębnej umowy na nowych warunkach, ale jest realizacją umowy zawartej w zakresie ustalonych przez nią warunków poprzez złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w postaci dokumentu Zlecenia wykonania prac w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie w warunkach gdy zakres gwarantowany prac został już wykonany. 3.4.19 Realizacja przedmiotu zamówienia nie może powodować uszkodzeń roślin chronionych występujących na danej powierzchni roboczej oraz pozostawionych elementów pożądanych, zniszczeń szlaków zrywkowych, składów na drewno i dróg dojazdowych powodujących erozję gleby i niszczenie infrastruktury. Wykonawca prac zobowiązany jest do bieżącej naprawy uszkodzonych szlaków zrywkowych, przepustów, rowów przydrożnych, fragmentów dróg lub składnic. W przypadku nie naprawienia uszkodzeń leśniczy sporządza wniosek do nadleśniczego o wszczęcie procedury odszkodowawczej za wyrządzone szkody w środowisku leśnym. 3.4.20 Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia wszystkich śmieci i nieczystości z powierzchni, na której wykonywane były prace, oraz odpadów pozostałych po wykonaniu prac w najbliższym otoczeniu, w tym szczególnie z przyległych dróg i rowów melioracyjnych. Nieuprzątnięcie śmieci będzie podstawą do odmówienia dokonania odbioru prac na przekazanej powierzchni roboczej. 3.4.21 Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania oleju biodegradowalnego do sprzętu hydraulicznego i do smarowania pił łańcuchowych oraz zestawów do pochłaniania oleju w urządzeniach eksploatowanych na terenie lasów. 3.4.22 Do smarowania pił łańcuchowych w eksploatowanych urządzeniach Wykonawca będzie zobowiązany stosować olej biodegradowalny o parametrze biodegradacji nie gorszym niż 60%. Zalecane jest określenie biodegradowalności zgodnie z metodyką badań opisaną w Rozporządzeniu Komisji (WE) NR 440/2008 z dnia 30 maja 2008 r. (test przesiewowy OECD A-C) ustalającej metody badań zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH). 3.4.23 Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić faktury zakupowe oleju wraz z Kartą charakterystyki preparatu niebezpiecznego potwierdzającego stopień biodegradowalności kupionego oleju. 3.4.24 Wykonawca podczas wykonywania prac zobowiązany będzie posiadać odpowiednie zestawy do pochłaniania oleju, które znajdują się na wyposażeniu urządzeń mechanicznych (ciągnik, przyczepa z urządzeniem dźwigowym i inne, oraz pilarki w miejscu ich tankowania), a których użytkowanie może spowodować skażenie środowiska olejem podczas wykonywania prac w lesie oraz podczas dojazdu i powrotu z powierzchni roboczej. Dopuszcza się posiadanie i używanie przez pilarzy kanistrów z bezpiecznymi końcówkami (dozownikami), uniemożliwiającymi rozlanie oleju i mieszanki paliwowej (przelanie) podczas tankowania pilarki (zastępczo za maty pochłaniające olej i paliwo). 3.4.25 W przypadku wystąpienia pożaru Wykonawca zobowiązany będzie do zaniechania czynności związanych z wykonywaniem Przedmiotu Umowy w zakresie, w jakim pożar uniemożliwia realizację Przedmiotu Umowy oraz do bezzwłocznego zaalarmowania o powyższym zdarzeniu Straży Pożarnej, Przedstawiciela Zamawiającego oraz Punktu Alarmowo - Dyspozycyjnego Nadleśnictwa. 3.4.26 Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania zasad i wymagań prowadzenia gospodarki leśnej nałożonych przez system certyfikacji w ramach Polskiego Systemu Certyfikacji Leśnictwa PEFC. 3.5 Wykonawca może powierzyć realizację części przedmiotu zamówienia podwykonawcom. 3.5.1 W przypadku zlecania prac podwykonawcom, należy w ofercie wskazać te usługi, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (art. 36 ust. 4 ustawy). 3.5.2 W zakresie, w jakim Wykonawca w Ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca gwarantuje, że osoby wykonujące przedmiot zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy. Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1 Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 1000,00 zł. 9.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych c) poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (poręczenie pieniężne) d) gwarancjach bankowych, e) gwarancjach ubezpieczeniowych, f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007, Nr 42, poz. 275). 9.3 Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy zamawiającego nr : BS Leżajsk nr 35918700012001000023520001 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 9.4 W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien załączyć do oferty oryginał gwarancji lub poręczenia w sposób umożliwiający ich zwrot zgodnie z Ustawą (np. w oddzielnej kopercie dołączonej od oferty). Z treści gwarancji powinno wynikać, że gwarant zobowiązuje się do zapłaty kwoty wadium bezwarunkowo, nieodwołalnie i na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta (zamawiającego). Treść gwarancji musi przesądzać o tym, że zamawiający nie może mieć żadnych trudności z uzyskaniem od gwaranta kwoty wadium, jeżeli tylko spełni warunki formalne związane z żądaniem zapłaty kwoty wadium. Złożenie gwarancji wadialnej, w której gwarant nie zobowiązuje się jednoznacznie do zapłaty kwoty wadium w każdym przypadku określonym w Ustawie, będzie skutkować wykluczeniem wykonawcy z postępowania. 9.5 Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do 12.02.2016 r., do godz. 09:30. 9.6 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 9.7 Wadium wniesione przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 9.8 Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.9 Zwrot wadium.9.9.1 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 9.11.2. niniejszego rozdziału. 9.9.2 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.9.3 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.9.4 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9.10 Zatrzymanie wadium. 9.10.1 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.10.2 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.11 Inne postanowienia dotyczące wadium. 9.11.1 Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 9.11.2 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 9.9.1 nn. rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Realizacja przedmiotu zamówienia za pomocą osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę - szczegółowy opis w pkt. 15 SIWZ
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lezajsk.krosno.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach