Przetargi.pl
Wykonanie projektu wykonawczego na przebudowę dróg leśnych Graniczna do m. Nowy Rydzów, Z Wólki Podolskiej Na Korzeniów, Ziempniowska Granica

Nadleśnictwo Tuszyma ogłasza przetarg

  • Adres: 39-321 Tuszyma, Tuszyma 147
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. (0-17) 5813111
  • Data zamieszczenia: 2013-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Tuszyma
    Tuszyma 147 147
    39-321 Tuszyma
    tel. (0-17) 5813111
    REGON: 69002698200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.krosno.lasy.gov.pl/web/tuszyma
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowe Gospodarstwo Lesne Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie projektu wykonawczego na przebudowę dróg leśnych Graniczna do m. Nowy Rydzów, Z Wólki Podolskiej Na Korzeniów, Ziempniowska Granica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie dokumentacji projektowej dla niżej wymienionych dróg: 1. REMONT Z MODERNIZACJĄ DROGI GRANICZNA DO M. NOWY RYDZÓW O NAWIERZCHNI TŁUCZNIOWEJ, O GRUBOŚCI 0,38 M, SZEROKOŚCI JEZDNI 3,5 M, ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH I OZNAKOWANIA DROGI, O DŁUGOŚCI 2,448 KM. 2. REMONT Z MODERNIZACJĄ DROGI Z WÓLKI PODOLSKIEJ NA KORZENIÓW O NAWIERZCHNI TŁUCZNIOWEJ, O GRUBOŚCI 0,38 M, SZEROKOŚCI JEZDNI 3,5 M, ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH I OZNAKOWANIA DROGI, O DŁUGOŚCI 1,005 KM. 3. REMONT Z MODERNIZACJĄ DROGI ZIEMPNIOWSKA GRANICA O NAWIERZCHNI TŁUCZNIOWEJ, O GRUBOŚCI 0,38 M, O SZEROKOŚCI JEZDNI 3,5 M WRAZ Z PRZEBUDOWĄ ISTNIEJĄCYCH ROWÓW ODWADNIAJĄCYCH, ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH I OZNAKOWANIA DROGI, O DŁUGOŚCI 1,723 KM w celu osiągnięcia przez te drogi parametrów dojazdów dróg pożarowych, na podstawie założeń projektowych i lokalizacji zawartych w Projekcie technicznym będącym podstawą do uzyskania pomocy w ramach w/w Programu na podstawie Projektów technicznych będących podstawą do uzyskania pomocy w ramach Programu w zakresie Osi 2 Poprawa środowiska naturalnego i obszarów wiejskich, działania Odtwarzanie potencjału produkcji leśnej zniszczonego przez katastrofy oraz wprowadzanie instrumentów zapobiegawczych, schemat I Wsparcie dla obszarów, na których nastąpiła katastrofa naturalna lub klęska żywiołowa. Wymogi dotyczące dróg leśnych wykorzystywanych jako dojazdy pożarowe reguluje: - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów Dz. U. nr 58, poz. 405 z późn. zm., - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, (Dz. U. nr 109, poz. 719) - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. nr 129, poz. 1030). Sporządzana dokumentacja musi odpowiadać Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego , wydanemu jako przepis wykonawczy do ustawy Prawo Zamówień Publicznych Szczegółowy zakres opracowania: -krótki opis przedsięwzięcia -sytuacja ogólna - mapa w małej skali z trasą drogi, początek i koniec trasy, kilometraż i większe obiekty -wykonanie badań geologicznych gruntu w celu określenia warunków gruntowo- wodnych i zakwalifikowania podłoża do grup nośności - tylko w niezbędnym zakresie do sporządzenia dokumentacji projektowej, -sporządzenie projektu wykonawczego niezbędnego do realizacji robót zawierającego: część opisową istniejącego stanu drogi, plan sytuacyjny na bazie mapy zasadniczej w skali 1:1000 (ważniejsze szczegóły w skalach większych) umiejscawiający (hektometry, kilometry, punkty główne łuków, skrzyżowań z potokami, drogami) rowy odwadniające, istniejące przepusty drogowe, place manewrowe, mijanki i zjazdy, uzyskanie mapy zasadniczej, a następnie uzupełnienie jej pomiarami sytuacyjno - wysokościowymi tylko w zakresie niezbędnym do sporządzenia dokumentacji projektowej należy do wykonawcy, profil podłużny drogi, przekroje poprzeczne, przekroje normalne drogi wraz z opisem technologii i realizację robót budowlanych, wykaz i wykres robót ziemnych, projekty planowanych obiektów i urządzeń, takich jak mijanki, place do nawracania, przepusty, zjazdy itp. Projekty wykonawcze należy wykonać w ilości 4 egzemplarzy dla każdej drogi w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza dla każdej drogi w formie elektronicznej, Projekt musi uwzględniać wymagania określone w §5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 z dnia 16 września 2004 r., poz. 2027) -sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowanie zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót dla projektowanych obiektów w ilości 4 egzemplarzy dla każdej drogi w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza dla każdej drogi w formie elektronicznej. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w §13 i §14 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego. -ustalenie ilości pni do karczowania i utylizacji przez Wykonawcę dla każdej drogi. -sporządzenie przedmiaru robót, przez który należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych w ilości 4 egzemplarzy dla każdej drogi w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza dla każdej drogi w formie elektronicznej, Przedmiary muszą uwzględniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego -sporządzenie kosztorysu inwestorskiego opracowanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z 2004 r.) - w ilości 2 egzemplarzy dla każdej drogi w formie pisemnej. Opisane w punktach od a do h dokumenty mają służyć do opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z art. 31 Ustawy, w przetargu nieograniczonym na wykonanie przebudowy - remont z modernizacją dróg leśnych. Do obowiązków Projektanta będzie należeć: -zapoznanie się z dokumentami będącymi w posiadaniu Zamawiającego przed rozpoczęciem prac projektowych - (Projektem Technicznym, Mapą gospodarczą, Pozwoleniami); -szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia, przed rozpoczęciem prac projektowych; -zastosowanie w projekcie rozwiązań standardowych, skutkujących optymalizacją kosztów budowy i eksploatacji mając na uwadze poradnik techniczny DGLP Drogi Leśne oraz rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22.03.2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów, a także konsultowanie z Zamawiającym na każdym etapie projektowania dokumentacji istotnych elementów do ujęcia w projekcie, mających wpływ na koszty inwestycji; -opisywanie proponowanych materiałów i urządzeń za pomocą parametrów technicznych tzn. bez podawania ich nazw własnych wskazujących na konkretnego producenta. W związku z obowiązkiem Zamawiającego dotyczącym stosowania art. 29-31 ustawy Prawo zamówień publicznych, w dokumentacji projektowej zabrania się opisywania materiałów i urządzeń za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Projektant nie może opisać zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu temu towarzyszą wyrazy lub równoważny. W przypadku, o którym mowa powyżej Wykonawca sporządzi równocześnie opis równoważności (na przykład poprzez odniesienie do wymaganych, istotnych parametrów) -pomoc w udzielaniu odpowiedzi na pytania składane w trakcie procedury przetargowej na wykonanie robót budowlanych, które będą realizowane na podstawie dokumentacji wykonawczej będącej przedmiotem umowy dotyczące problemów związanych z opracowaną dokumentacją; -w przypadku zaproponowania przez wykonawcę robót budowlanych, w ofercie przetargowej, materiałów lub urządzeń równoważnych, Projektant zobowiązany będzie do wydania, na etapie analizy ofert i na wniosek zamawiającego, pisemnej opinii na temat zgodności parametrów tych materiałów lub urządzeń w stosunku do wymaganych. sprawowanie nadzoru autorskiego podczas realizacji projektu zgodnie z art. 20, ust. 1, pkt 4 ustawy Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243,poz. 1623 z późn. zm.) polegającego na: - czuwaniu w trakcie wykonywania robót budowlanych nad zgodnością ich realizacji z projektem. Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z postępu robót. Termin realizacji nadzoru autorskiego - do 48 godzin po zgłoszeniu przez Zamawiającego. Nadzór autorski nad robotami świadczony będzie na pisemne zlecenie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do max. 2 pobytów na terenie budowy w celu pełnienia nadzoru autorskiego. Nadzór autorski sprawowany będzie od dnia rozpoczęcia robót budowlanych (z zastrzeżeniem, iż rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi maksymalnie w okresie 2 lat od daty odbioru dokumentacji. W przypadku nie dotrzymania powyższego terminu nadzór autorski sprawowany będzie na podstawie odrębnej umowy) do ich zakończenia i oddania do użytkowania celem stwierdzenia realizacji robót z projektem, wyjaśnienia wątpliwości dotyczących projektu i ewentualne uzupełnienie szczegółów dokumentacji projektowej oraz czuwanie, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego pozwolenia na budowę - uzgodnieniu z Zamawiającym możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidywanych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy. Pobyt projektanta na budowie wynikający z błędów projektowych nie jest pobytem w ramach nadzoru autorskiego i Zamawiający nie ponosi kosztów tego pobytu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742320004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1 500,00 (słownie: tysiąc pięćset złotych ). 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 10.05.2013 r. do godz. 09:30. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Pekao BP SA O/Mielec 10 1020 4913 0000 9402 0010 3580 z dopiskiem: Wykonanie projektów wykonawczego dla realizacji zadania p.n. Remont z modernizacją dróg Graniczna do m. Nowy Rydzów, Z Wólki Podolskiej na Korzeniów, Ziempniowska Granica. Wadium uważać się będzie za wniesione, jeśli środki w terminie podanym w pkt. VIII.2. znajdą się na rachunku Zamawiającego. - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm ); - wadium w formie innej niż pieniądz: oryginał należy dołączyć do oferty. 4. Zamawiający zwraca wadium: a) wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. VIII. 5. b) wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed terminem składania ofert. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 4 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. VIII.4 a., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_tuszyma/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach