Przetargi.pl
Wykonanie projektu rozbudowy drogi powiatowej nr 1508 Izdebno Kościelne-Chlebnia

Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Traugutta 41
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 7240570 , fax. 22 7240570
  • Data zamieszczenia: 2015-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim
    ul. Traugutta 41 41
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 22 7240570, fax. 22 7240570
    REGON: 01497631600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdgm.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie projektu rozbudowy drogi powiatowej nr 1508 Izdebno Kościelne-Chlebnia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu rozbudowy drogi powiatowej nr 1508 Izdebno Kościelne - Chlebnia w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Wykonanie projektów: rozbudowa drogi nr 1508 Izdebno Kościelne - Chlebnia na odc. od drogi 579 do drogi 150210, rozbudowa drogi 1510 Stare Kłudno - Żuków na odc. od drogi 579 do drogi 1509, budowa skrzyżowania dróg 1510 i 1509. 1.1. Projekt rozbudowy drogi powiatowej nr 1508 Izdebno Kościelne - Chlebnia. Przedmiot zamówienia obejmuje odcinek o długości 2 500m od km 4+036 do km 6+536 (od drogi wojewódzkiej nr 579 do drogi gminnej nr 150210 relacji Chlebnia - Stare Kłudno). Określona szacunkowa długość drogi jest długością orientacyjną i ma wyłącznie charakter informacyjny. Rzeczywista długość będzie określona przez Wykonawcę na podstawie map geodezyjnych do celów projektowych i projektu budowlanego drogi. Przedmiotowa droga jest drogą powiatową klasy lokalna L, konstrukcja drogi, ich parametry techniczno-użytkowe winny być dostosowane do klasy drogi zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz.430 ), konstrukcję nawierzchni należy zaprojektować dla ruchu KR-3. Ogólne założenia do projektowania: 1.Jezdnia. Szerokości jezdni 6,0 m. W przypadku ograniczeń wynikających z istniejącego zagospodarowania terenu dopuszcza się szer. jezdni 5,5 m w obustronnym oporniku na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 (gr. ławy 20 cm, szer. oporu 15 cm). Warstwa ścieralna z SMA na asfalcie modyfikowanym i twardych skałach. Do warstw mineralno asfaltowych nie dopuszcza się stosowania granulatu i dodatków. 2.Skrzyżowanie z drogą gminną relacji Chlebnia - Stare Kłudno nr 150210W należy przeanalizować możliwości zaprojektować w formie ronda. 3.Pobocza utwardzone kruszywem łamanym naturalnym gr. 15 cm. 4.Chodnik: adaptacja istniejącego chodnika o szer. 1,5 za rowem z uwzględnieniem ewentualnej korekty, przełożeniem, adaptacja istniejącego chodnika przy jezdni, zaprojektowanie chodnika po stronie północnej w obszarze istniejącej zabudowy zabudowanym jeśli będzie taka możliwość, zaprojektowanie chodnika z kostki betonowej czerwonej na odcinku od drogi wojewódzkiej do istniejącego chodnika oraz od km 4+036 do km 4+508 z uwzględnieniem projektowanej obwodnicy zachodniej Grodziska Mazowieckiego. Obrzeża na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15, nawierzchnia chodnika z kostki betonowej czerwonej na podsypce cementowo-piaskowej. Konstrukcja nawierzchni chodnika powinna umożliwiać mechaniczne utrzymanie w okresie letnim i zimowym (ciągnik rolniczy 30 KM). 5.Zjazdy: adaptacja lub przebudowa istniejących zjazdów w ciągu chodnika, budowa zjazdów po drugiej stronie drogi z kostki betonowej szarej, opornik na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 ( gr. ławy 20 cm, szer. oporu 15 cm). Przepusty pod zjazdami z rur PEHD ze ściankami czołowymi prostymi wylewanymi na mokro lub prefabrykowanymi o długości zapewniającej zakotwienie w skarpie i przeciwskarpie rowu i wysokości do krawędzi pobocza. 6.Odwodnienie: powierzchniowe do rowów przydrożnych z odprowadzeniem do rowów melioracyjnych. Z uwagi na istniejące zagospodarowanie terenu przeanalizować możliwość zaprojektowania rowu jednostronnego przy jednostronnym pochyleniu poprzecznym jezdni. W takim przypadku w celu odwodnienia korony drogi po drugiej stronie i nie spowodowania podtapiania terenów przyległych do drogi należy przewidzieć odwodnienie np. drenażem lub w inny sposób. 7.Przepust pod korona drogi: Na omawianym odcinku znajdują się 2 przepusty z rur betonowych i 1 przepust z rur stalowych pod koroną drogi w ciągu rowów melioracyjnych, które będą wymagały przedłużenia lub przebudowy. W przypadku przebudowy należy zastosować rury typu VIPRO. 1.2. Opis stanu istniejącego: Droga na wymienionym odcinku posiada jezdnię z asfaltu lanego o szerokości 5 m oraz chodnik jednostronny z kostki betonowej o szer. 1,5 m na odc. od km 4+508 do km 6+043 m (chodnik zlokalizowany za rowem na terenach prywatnych, w km 5+762 - 5+791 chodnik zlokalizowany w pasie drogowym przy jezdni). W ciągu drogi zlokalizowany jest most na rzece Mrowna, który w 2015 roku planowany jest do przebudowany na przepust. Szerokość jezdni na przepuście 6m i chodnik szer. 2,8 m ( projekt budowlany i wykonawczy do wglądu w siedzibie Zamawiającego). 2. Zakres i zawartość opracowania. 2.1. Zakres opracowania: Podstawowy zakres rzeczowy zamówienia. Dokumentacja projektowa musi obejmować: 1.Projekt koncepcyjny drogi. 2.Wykonanie mapy do celów projektowych i uzgodnienie projektu w ZUD. 3.Uzyskanie warunków technicznych do projektowania przebudowy ewentualnych kolizji. 4.Projekty budowlane branży drogowej z uwzględnieniem odwodnienia powierzchniowego, ewentualne usunięcie kolizji - przebudowa kolidującego uzbrojenia w zakresie niezbędnym do rozbudowy drogi. 5.Projekty wykonawcze do w/w projektów budowlanych. 6.Projekt gospodarowania drzewostanem. 7.Projekt stałej organizacji ruchu. 8.Specyfikacja techniczna. 9.Kosztorys Inwestorski i Przedmiar robót. 10.Badania geotechniczne oraz ocenę stanu istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża. 11.Materiały, uzgodnienia i opinie niezbędne do wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. 12.Pełnienie nadzoru autorskiego na budowie. UWAGA: w przypadku wejścia w pas drogi wojewódzkiej nr 719 (droga 579) należy wykonać i uzgodnić oddzielną dokumentację skrzyżowania drogi powiatowej z drogą wojewódzką. 2.2. Zawartość opracowania. 2.2.1. Projekt koncepcyjny: Wykonawca w ciągu 14 dni od daty pozyskania map do celów projektowych winien przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia uproszczony projekt koncepcyjny rozbudowy drogi zawierający co najmniej: geometrię drogi, projektowane linie rozgraniczające, proponowany rodzaj i grubość warstw nawierzchni i podbudowy, sposób odwodnienia, rozwiązania dotyczące przebudowy ewentualnych kolizji z istniejącym uzbrojeniem, wskazanie drzew zakwalifikowanych do wycinki. Elaborat terenowo-prawny na mapie zasadniczej zawierający tereny konieczne do zajęcia pod inwestycje drogową z podaniem przybliżonej powierzchni dla każdej działki. Uczestniczenie w spotkaniu z mieszkańcami zorganizowanym przez sołtysa celem zapoznania mieszkańców z projektowanymi rozwiązaniami. Projekt koncepcyjny winien być opracowany w 2 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie PDF. 2.2.2. Projekt budowlany: Projekt drogowy budowlany i projekty branżowe należy wykonać w 5 egz. na mapie do celów projektowych 1:500 z naniesionymi granicami własności pasa drogowego oraz z naniesionymi projektowanymi liniami rozgraniczającymi pas drogowy w formie papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej PDF. Projekty budowlane muszą zawierać min. 1 egz. Projektu zagospodarowania na oryginalnej mapie do celów projektowych. Projekt budowlany drogi winien być opracowany w stopniu szczegółowości umożliwiającym uzyskanie Decyzji Zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRiD) i spełniać wymagania określone: w ustawie - Prawo budowlane (Dz.U. z 2013r. poz. 1409 z późniejszymi zmianami), w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2012, poz. 462 ze zm.), w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz.U. z 2012r. poz. 463 ze zm.), w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003r o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2013r, poz. 687 ze zm.), Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ( Dz.U. Nr 43, poz.430 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym ( Dz.U. Nr 130, poz. 1389 ze zm.), Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U. z 2013r., poz. 907 ze zm.). 2.2.3. Projekt wykonawczy: Projekt drogowy wykonawczy należy wykonać w 5 egz. na mapie do celów projektowych 1:500 z naniesionymi granicami własności pasa drogowego oraz z naniesionymi projektowanymi liniami rozgraniczającymi pas drogowy w formie papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej PDF. Projekt wykonawczy winien być opracowany w stopniu szczegółowości umożliwiającym wykonanie robót i zawierać: trwałą stabilizację punktów wierzchołkowych trasy i geodezyjne określenie ich współrzędnych z naniesieniem na plan sytuacyjny oraz opis. 2.2.4. Projekty wykonawcze branżowe: Projekty wykonawcze branżowe niezbędne dla realizacji przedmiotowej, w tym: projekty usunięcia ewentualnych kolizji z uzbrojeniem technicznym i zagospodarowaniem terenu, projekty i inwentaryzacja zieleni z wykazem i oznaczeniem na mapie drzew i krzewów do ewentualnego usunięcia, projekt organizacji ruchu na czas budowy, projekt stałej organizacji ruchu z wymaganymi opiniami i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem. Projekty wykonawcze branżowe winny być opracowane w stopniu szczegółowości umożliwiającym wykonanie robót. Projekty wykonawcze branżowe winny być opracowane w 4 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie PDF. 2.3. Mapy do celów projektowych: Wykonawca własnym kosztem i staraniem pozyska mapy do celów projektowych. 2.4. Warunki techniczne: Wykonawca na własny koszt uzyska Warunki Techniczne do projektowania usunięcia ewentualnych kolizji. 2.5. Badania geotechniczne oraz ocena stanu istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża: Wykonawca we własnym zakresie wykona badania geotechniczne oraz oceni stan istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża w zakresie niezbędnym do uzyskania Decyzji Zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej i prawidłowego wykonania projektu drogowego. Projektant własnym staraniem i na swój koszt wykona ewentualne odkrywki istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym do opracowania projektu. 2.6. Materiały do wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej: Wykonawca własnym staraniem i na swój koszt uzyska komplet materiałów niezbędnych do wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, w tym: 1.Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, 2.wypisy z rejestru gruntów, 3.Decyzje pozwolenie wodno-prawne, 4.Opinie zarządcy dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich, 5.Opinię komunikacyjną organu zarządzającego ruchem w zakresie geometrii, 6.Zbiorcze zestawienie kosztów budowy, po 1 egz, 7.opinie zarządu województwa, zarządu powiatu, burmistrza i inne opinie wynikające z przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji z zakresu dróg publicznych (tj Dz. U z 2013 r poz. 687), 8.mapa w skali co najmniej w skali 1: 5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi , z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, 9.analiza powiązań drogi z innymi drogami publicznymi, 10.określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu. Zakres zamówienia nie obejmuje wykonania projektu podziału działek i map podziałowych. Wykonawca działając z upoważnienia Inwestora, którym jest Powiat Grodziski przygotuje wniosek o uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej wraz z wymaganymi załącznikami, bez map podziałowych. 2.7. Specyfikacje techniczne: Wykonawca opracuje Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 Nr 202 poz.2072 z póź. zm.). Specyfikacje Techniczne winny być opracowane w 2 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej. 2.8. Kosztorys Inwestorski i Przedmiar robót: Wykonawca opracuje Kosztorys inwestorski i Przedmiar robót zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 Nr 130 poz.1389 ze zm.). Przedmiar robót należy sporządzić w sposób szczegółowy np. obliczenie powierzchni każdego zjazdu z podaniem działań arytmetycznych oraz kilometrażu, obliczenie powierzchni każdego odcinka chodnika między zjazdami z podaniem działań arytmetycznych oraz kilometrażu itp. Kosztorys inwestorski i Przedmiar robót winien być opracowany w 2 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie PDF. W cenie oferty należy uwzględnić ewentualną jednokrotną aktualizację kosztorysu inwestorskiego. 2.9. Uzgodnienia i opinie: Wykonawca uzyska na własny koszt wszelkie uzgodnienia i opinie wymagane przepisami prawa, niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę w tym m.in. od: Zarządców Dróg, organu zarządzającego ruchem, ZUD, gestorów mediów zlokalizowanych w obrębie projektowanej inwestycji, Melioracji, Inwestora, właścicieli posesji w zakresie uzgodnienia wjazdów do posesji, inne uzgodnienia niezbędne do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej wynikające z przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji z zakresu dróg publicznych tj Dz. U z 2013 r poz. 687, np. operat wodno-prawny. 2.10. Dokumentacja w formie numerycznej w podanym niżej układzie: 2.10.1. Dokumentacja projektowa na płycie CD - format pliku PDF. 2.10.2. Opisy techniczne, specyfikacje techniczne, na płycie CD - format pliku MsWord i PDF. 2.10.3. Kosztorysy inwestorskie, przedmiar, na płycie CD - w programie Seko Smart i PDF, lub innym programie do kosztorysowania. 2.11. Nadzór autorski: Wykonawca w ramach ceny ofertowej zobowiązany będzie do pełnienia nadzoru autorskiego. W ramach pełnienia nadzoru autorskiego w całym czasie trwania budowy Wykonawca zobowiązuje się do należytej współpracy z Zamawiającym oraz podmiotami, którym zostanie powierzone wykonanie inwestycji tak, aby zapewnić prawidłową i terminową realizację robót zgodnie z projektem, w tym w szczególności do uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. 2.12. Załącznik graficzny określający przedmiot zamówienia stanowi załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ, zawierający mapy Chlebnia - 4 szt. 2.13. W dokumentacji projektowej zabrania się opisywania materiałów i urządzeń za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszy sformułowanie (o parametrach wyższych lub równoważnych). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest sporządzić szczegółowy opis, w jaki sposób równoważność może być weryfikowana przez Zamawiającego. 2.14. Dokumentacja projektowa, jako opis przedmiotu zamówienia, powinna spełniać wszystkie wymogi ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2.15. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji i przekazania zamawiającemu przedmiotu umowy wykonanego zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, obowiązującymi normami i przepisami, sztuką budowlaną oraz należytą starannością. 2.16. Zamawiający zobowiązuje się do dokonania wymaganych czynności związanych z przygotowaniem postępowania, w szczególności odebrania prawidłowo wykonanej dokumentacji projektowej oraz do zapłaty wynagrodzenia. 3. Przedmiot umowy obejmuje: W skład dokumentacji projektowej objętej niniejszą umową wchodzi realizacja kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowlanej, wykonanej w formie papierowej i elektronicznej w ilości: 1)Projekty budowlane po 5 egz. 2)Projekty wykonawcze po 3 egz. 3)Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót po 2 egz. 4)Kosztorysy inwestorskie po 2 egz. 5)Przedmiary robót po 2 egz. 6)CD nr 1 wersja cyfrowa kosztorysów inwestorskich po 1 egz. 7)CD nr 2 wersja cyfrowa pozostałych opracowań po 1 egz. Dokumentacja w wersji elektronicznej powinna być wykonana w formatach doc, PDF.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od żądania wnoszenia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdgm.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach