Przetargi.pl
Wykonanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach powiatowych na terenie Powiatu Pruszkowskiego

Powiat Pruszkowski ogłasza przetarg

  • Adres: 05-800 Pruszków, ul. Drzymały 30
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7381400 , fax. 022 728 92 47
  • Data zamieszczenia: 2014-04-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Pruszkowski
    ul. Drzymały 30 30
    05-800 Pruszków, woj. mazowieckie
    tel. 022 7381400, fax. 022 728 92 47
    REGON: 01326714400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.pruszkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach powiatowych na terenie Powiatu Pruszkowskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwentaryzacji oznakowania na drogach powiatowych wg nw. wykazu, wykonanie, uzupełnienie lub skorygowanie dokumentacji projektowej w zakresie organizacji ruchu oraz sprawowanie nadzoru autorskiego. Numer drogi -Nazwa drogi - Długość (m) 1501W - Urszulin - Stara Wieś - Rusiec - 4010 1502W - Książenice - Żółwin - Podkowa Leśna - 3801 1509W - Chrzanów - Żuków - Czubin - 2052 1511W - Milanówek - Falęcin - Kotowice - 1723 2841W - Piaseczno - Bobrowiec - Zgorzała - Warszawa (Dawidy Poduchowne) - 1801 2842W - Zgorzała - Podolszyn Nowy - do dr (Wilcza Góra - Nowe Falenty) - 2136 2844W - Wilcza Góra - Lesznowola, Lesznowola - Janczewice - Podolszyn - (Nowe Falenty) gr. powiat. - 2167 2845W - Łazy - do drogi Nr 2860W - 1025 2849W - Wola Mrokowska - Garbatka - Krakowiany - 2141 2857W - Tarczyn - Księżak - (Żelechów) gr. powiatu - 739 2860W - Mroków - Walendów - do drogi Nr 721 - 4350 3101W - Siestrzeń - Rozalin - Młochów - Parole - 7633 3102W - od drogi Nr 8 - Młochów - 3025 3103W - Młochów - Krakowiany - Przypki - 4324 3104W - Kajetany - Kosów - do drogi 3101W - 3709 3105W - Nadarzyn - Szamoty - Wólka Kosowska - 4283 3106W - Nadarzyn / dawny przeb. dr. W-wa-Katowice - 2346 3107W - Nadarzyn - Granica - Komorów - Pruszków, ul. Komorowska - 7903 3108W - Urszulin - Owczarnia - 2044 3109W - Żółwin - Milanówek - 2420 3110W - Biskupice - Koszajec - 3218 3111W - Brwinów - Domaniew, ul. Powstańców Warszawy - 6431 3112W - Moszna - Pruszków, ul. Promyka - 3373 3113W - Michałowice - Opacz Mała - Raszyn - 4476 3114W - W-wa Ursus - Reguły - Pęcice - Suchy L. - Wolica - 9053 3115W - Helenów - Sokołów - do drogi Nr 8, ul. Brzozowa - 8201 3116W - Pęcice - Pruszków, ul. Armii Krajowej - 3243 3117W - od drogi Nr 8 - Laszczki - Janczewice - 3581 3118W - Laszczki - Falenty Duże - 1309 3119W - Janki - do drogi Nr 2844W - 2231 3120W - Janki -do drogi Nr 8 - 4473 3121W - Raszyn - Dawidy - Dawidy Bankowe - Warszawa - 5033 3122W - Nowy Podolszyn - Dawidy - 2889 3123W - Granica - Nowa Wieś - droga Nr 719 - 1841 3124W - Parzniew _ Pruszków, ul. Gomulińskiego, ul. Powstańców - 4083 3125W - Wolica - Stary Sękocin - 1940 3126W - ul. Wilsona - 1163 3127W - ul. Przejazd, ul. Sportowa - 2017 3128W - ul. Grodziska - 1319 3129W - ul. Dworcowa, ul. Tuwima - 2724 3130W - Al. Tysiąclecia - 1294 3131W - ul. Warszawska - 2619 3132W - ul. Żbikowska - 1313 3133W - ul. Bohaterów Warszawy - 1225 3134W - ul. Partyzantów - Wysoka, ul. Sadowa - 1278 3135W - ul. Broniewskiego, ul. P.O.W, ul. Warsztatowa - 1906 3136W - Al. Tysiąclecia - 77 3137W - ul. Plantowa - 629 3138W - ul. 3-go Maja, ul. Ciechanowska, ul. Długa - 2264 3139W - ul. Południowa, ul. Robotnicza - 1152 3140W - ul. Błońska - 214 3141W - ul. Przyszłości - 1882 3142W - ul. Bolesława Prusa, ul. Gordziałowskiego - 2043 3143W - ul. Sienkiewicza, ul. Staszica - 1308 3144W - ul. Lipowa, Kraszewskiego - 774 4102W - Bieniewice - Stare Faszczyce - 1759 4108W - Błonie - Milęcin - Brwinów, ul. Piłsudskiego - 6410 4118W - ul. Boh. Wolności, ul. Lisa Kuli, ul. Piłsudskiego - 1783 Razem - 166160 Projekty winny być opracowane z uwzględnieniem: a) Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, ze. zm.); b) Ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r., 260, ze. zm.); c) Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430, ze zm.); d) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177, poz. 1729); e) Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 roku w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 170, poz. 1393, ze zm.); f) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181, ze zm.), wraz z załącznikami. Projekty muszą uwzględniać stan prawny na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu. Projekty organizacji ruchu powinny zawierać oznakowanie pionowe, poziome, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności winny uwzględniać: a) ustalenie granic obszarów zabudowanych; b) ustalenie granic administracyjnych miejscowości, gmin, powiatów; c) wyznaczenie miejsc lokalizacji przystanków komunikacji zbiorowej, w tym: dostosowanie lokalizacji istniejących przystanków do obowiązujących przepisów. Lokalizacja przystanków powinna uwzględniać możliwość wykonania peronów przystankowych, a docelowo zatok autobusowych - tam gdzie to jest możliwe; d) ustalenie zakazów i nakazów ruchu określonych rodzajów pojazdów lub uczestników ruchu; e) wyznaczenie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów; f) ustalenie oznakowania drogowskazowego; g) wyznaczenie miejsc i określania sposobów oraz warunków postoju i parkowania pojazdów; h) organizację ruchu na skrzyżowaniach; i) ciągi rowerowe w pasach dróg powiatowych. W czasie opracowywania projektów ich Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia zmian w organizacji ruchu, zatwierdzonych przez organ zarządzający ruchem, wskazanych przez Zamawiającego (od chwili udzielenia zamówienia do momentu złożenia opracowanej dokumentacji przez Wykonawcę do zatwierdzenia) oraz zgłaszanych wniosków i uwag. Zawartość opracowania. Projekt organizacji ruchu dla każdej z dróg powiatowych powinien zawierać: a) plan orientacyjny w skali 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem dróg, których dotyczy, b) plan sytuacyjny w skali 1:1000 (skala podstawowa) oraz 1:500 (dla odcinków dróg obejmujących skomplikowane skrzyżowania z rozbudowanym oznakowaniem poziomym i odcinków dróg w granicach miejscowości), c) opis techniczny zawierający cel i zakres opracowania, charakterystykę drogi i ruchu na drodze, analizę istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności (uzasadnienie wprowadzanych zmian w organizacji ruchu) i termin wprowadzenia. Zbiorcze zestawienie znaków pionowych, poziomych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu zawartych w sporządzonych projektach podzielonych na poszczególne kategorie oraz ilość znaków w danej kategorii, wielkość znaków i ich generacja. Należy dostarczyć projekty zwymiarowanych tablic drogowych typu E i F użytych w projekcie (w kolorze). Dla oznakowania poziomego należy podać rodzaj linii oraz powierzchnię oznakowania poziomego z uwzględnieniem podziału na oznakowanie cienko i grubowarstwowe (długość, symbol materiału). Wszystkie konieczne uzgodnienia, opinie i zatwierdzenia wynikające z rozporządzenia o zarządzaniu ruchem oraz inne wskazane przez Zamawiającego. Wymagania szczegółowe. 1) Do projektowania należy stosować materiały geodezyjne pozyskane z Referatu Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, w postaci kopii map sytuacyjno-wysokościowych lub zasadniczych w skali 1:1000, 2) Dla skomplikowanych skrzyżowań i odcinków należy stosować mapy w skali 1:500, w przypadku braku takich map dopuszcza się wykonanie własnych szkiców zawierających zakres szczegółów niezbędny do prawidłowej realizacji zadania z zachowaniem ww skal. Projekty należy sporządzić w postaci: A - graficznej wydruki kolorowe formatu A-3 wszystkich stron opracowania w sztywnych skoroszytowych okładkach z określeniem Nr drogi na grzbiecie skoroszytu (również formatu A-3) oddzielnie dla każdej drogi, na papierze o gramaturze 160 g/m2. Zamawiającemu należy przedłożyć 4 zatwierdzone egzemplarze projektu organizacji ruchu. Przekazane projekty organizacji ruchu mają być uzupełnione o ewentualne zmiany narzucone w piśmie zatwierdzającym przez jednostkę zatwierdzającą projekt. Znaki poziome należy podzielić na: Osiowe Krawędziowe Inne symbole Przejścia dla pieszych. Znaki pionowe należy podzielić na kategorie A,B,C,D,E,F,G,T oraz inne. Znakom przyporządkować kilometraż drogi B - Cyfrowej Opracowanie w wersji cyfrowej należy dostarczyć w postaci pliku o rozszerzeniu DXF, umożliwiającym odczyt, edycję i drukowanie przy pomocy popularnych programów. Oznakowanie pionowe Wielkość tarczy znaku pionowego winna być dostosowana do skali, w jakiej projekt docelowej organizacji ruchu jest opracowywany tak, aby zarówno wydruk jak opracowanie cyfrowe zachowywały czytelność. Wielkość opisu znaku pionowego jak i jego lokalizacja winny być dostosowane do skali, w jakiej projekt docelowej organizacji ruchu jest opracowywany tak, aby zarówno wydruk jak opracowanie zachowywały czytelność. Oznakowanie poziome Oznakowanie poziome należy wykonać za pomocą stylów linii, których grafika jest zgodna z wzorami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220 z dnia 23 grudnia 2003 roku, poz. 2181 wraz z załącznikami), zarówno w zakresie szerokości jak i symboliki wykonania. Oznakowanie poziome winno być wykonane kolorem. Dopuszcza się, aby znaki poziome typu P-8 (z pod typami), P-16, P-17, P-18,P-19, P-20, P-21, P-24, P-25 wykonane były za pomocą symboli. Na planie sytuacyjnym należy nanieść: 1) projektowane oznakowanie pionowe 2) projektowane oznakowanie poziome 3) urządzenia BRD 4) włączenia dróg z określeniem ich kategorii i rodzaju nawierzchni a także nazw ulic 5) zjazdy indywidualne i publiczne 6) chodniki 7) obiekty generujące ruch, takie jak szkoły, kościoły, budynki użyteczności publicznej, parkingi, stacje paliw 8) obiekty i urządzenia w pasie drogowym ograniczające widoczność na łukach i w rejonach skrzyżowań Symbole znaków drogowych pionowych i poziomych oraz urządzeń BRD powinny być zgodne z rozporządzeniem Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 roku w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170 z dnia 12 października 2002 roku. poz. 1393), oraz Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drogach Kolorystyka i treść znaków pionowych, pokazanych na arkuszach planu sytuacyjnego, powinna odpowiadać wzorcom zawartym w w/w Warunkach. Każdy znak ma posiadać swój symbol oraz dokładną lokalizację zgodną z obowiązującym kilometrażem na dzień przekazania dokumentacji zamawiającemu. Niekonwencjonalne znaki drogowe pionowe i poziome należy przedstawić na planie odzwierciedlając dokładnie ich kolorystykę i treść. Długość linii oznakowania poziomego wyznaczyć po sprawdzeniu warunków widoczności na łukach poziomych i pionowych, zgodnie z zasadami zawartymi w Szczegółowych warunkach technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drogach. Na planie każda linia powinna posiadać odpowiedni symbol wraz z podaniem jej długości. Uwagi i zalecenia końcowe Rozważyć możliwość wydzielenia pasów ruchu dla relacji skrętu w lewo lub w prawo na skrzyżowaniach w przypadku dużych natężeń ruchu na tych relacjach w sytuacjach, gdy pozwala na to szerokość jedni. W celu zastosowania właściwego oznakowania wlotów podporządkowanych znakami A-7 lub B-20 dla istniejących skrzyżowań należy sporządzić trójkąty widoczności. Tam gdzie to możliwe zaprojektować usunięcie obiektów ograniczających widoczność (drzewa, krzewy, reklamy, itp.). W projekcie docelowej organizacji ruchu należy przewidzieć oznakowanie punktowymi elementami odblaskowymi łuków drogi, skrzyżowań, przejść dla pieszych, miejsc, w których odginany jest tor jazdy (pas do lewoskrętu i prawoskrętu, wyspy azylu, powierzchnie wyłączone z ruchu). Należy stosować zasadę zgodności oznakowania pionowego z oznakowaniem poziomym. Zamawiający przewiduje zwołanie, co najmniej czterech rad technicznych dotyczących realizacji przedmiotu niniejszej specyfikacji technicznej odbywających się w siedzibie Zamawiającego w Pruszkowie ul. Drzymały 30. O planowanym terminie zwołania rady Zamawiający poinformuje pisemnie Wykonawcę nie później niż 14 dni przed jej terminem. Projekt docelowej organizacji ruchu przedkładany do zaopiniowania winien zawierać oznakowanie pionowe istniejące oraz projektowane. Natomiast na czterech egzemplarzach projektu docelowej organizacji ruchu przedkładanych Zamawiającemu do zatwierdzenia nie należy przedstawiać oznakowania istniejącego przewidzianego do usunięcia lub przeniesienia w inne miejsce.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem ważności oferty jest wniesienie przez Wykonawcę WADIUM o wartości 4.000,00 zł. (słownie: cztery tysiące złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.powiat.pruszkow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach