Przetargi.pl
Wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich przy altanie w Parku Miejskim im. Stanisława Staszica

Zarząd Dróg i Zieleni w Pile ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, gen. Władysława Andersa 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-09-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Zieleni w Pile
    gen. Władysława Andersa 10
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    REGON: 570766568
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdiz.pila.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich przy altanie w Parku Miejskim im. Stanisława Staszica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Do obowiązków Wykonawcy będzie należało uzgadnianie poszczególnych etapów prac z inspektorami WUOZ delegatury w Pile za pośrednictwem osoby spełniającej wymagania ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.Zakres prac będzie obejmował: • opracowanie i wykonanie badań w celu stwierdzenia materiałów malarskich, kolorystyki, grubości poszczególnych warstw wraz z pobraniem próbek. Laboratoryjne zbadanie stopu żeliwnego dla celów naukowo-historycznych• nadzór i powykonawcza dokumentacja konserwatorskaRoboty ziemne:• wykonanie wykopów do poziomu ław fundamentowych wraz z ich zabezpieczeniem• usunięcie opaski betonowej okalającej partie przyziemia• usunięcie luźnych zwietrzałych oraz naprawa spoin• wykonanie izolacji przeciwwilgociowej pionowej mineralnym szlamem uszczelniającym • zasypanie fundamentów – grunt z wykopu opaskiPrace przy murowanej podstawie:• dezynfekcja powierzchni muru (zabieg niszczenia drobnoustrojów preparatem biobójczym)• usunięcie zabrudzeń cegły bezinwazyjną metodą strumieniowo-ścierną przy użyciu pudru. W przypadku silnych nawarstwień farb Wspomaganie czyszczenia specjalistycznym żelem• usunięcie mechaniczne i wykucie spoin do głębokości 2-2,5 cm,• ręczne wykucie zniszczonych cegieł i odtworzenie poprzez wmurowanie cegieł zbliżonych do istniejących (oryginalnych) na zaprawie do murowania z trasem,• usunięcie wykwitów solnych, • przemurowanie stopni wraz z wykuciem i położeniem spoin,• położenie nowej spoiny na podstawie altany,• wykonanie procesu hydrofobizacji powierzchni ceglanych,Prace przy balustradzie i elementach metalowych altany:• demontaż elementów ruchomych ogrodzenia oraz ornamentyki żeliwnej,• usunięcie przemalowań konstrukcji i detalu żeliwnego metodą sucho-ścierną lub innymi metodami do wymaganego stopnia czystości,• odtworzenie brakujących elementów ogrodzenia metodą odlewu w żeliwie z wykonaniem form,• wykonanie łączeń elementów uszkodzonych przy zastosowaniu spawania,• wykonanie zabezpieczenia powierzchni balustrady metalowej warstwą podkładową antykorozyjną,• wykonanie kolorystyki pierwotnej warstwy malarskiej (kolor uzgodniony po badaniach laboratoryjnych), farba alkaidowa,• montaż ogrodzenia,• oczyszczenie detalu florystycznego, uzupełnienie braków, zabezpieczenie antykorozyjne, położenie warstwy pierwotnej kolorystyki,Prace przy miedzianym poszyciu dachu:• wykonanie czyszczenia powierzchni blach metodą wskazaną w programie prac,• demontaż uszkodzonych partii blach (ocena stanu blach),• naprawa odkształceń partii blachy metodą drykowania lub wymiana na nową,• zabezpieczenie stalowych łączeń,• montaż naprawionych blach (lutowanie i ponowne oczyszczenie),• zabezpieczenie całości lakierem bezbarwnym – dwuskładnikowy na bazie żywic akrylowych.Ze względu na wielkość i lokalizację obiektu należy przewidzieć pracę na rusztowaniach. Utylizacja odpadów, gruzu po stronie Wykonawcy.Biorąc pod uwagę warunki terenowe, bliskość zbiornika wodnego oraz zabytkowy charakter obiektu, czyszczenie powłok należy wykonać metodą na sucho z użyciem miękkiego ścierniwa podawanego pod niskim ciśnieniem (zgodnie z programem prac konserwatorskich).Zakres przedmiotu zamówienia zawiera projekt zagospodarowania terenu, program prac konserwatorskich i restauratorskich, wzór kosztorysu ofertowego.W trakcie realizacji wykonawca powinien spełniać warunek, o którym mowa w art. 68. ust. 3 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 110, 1093, 2269.) - łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosi co najmniej 10%.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2) Kompetencja lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.4) Zdolność techniczna lub zawodowaWykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowaniao udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie zrealizował minimum 2 zadania o wartości każdego min. 200 000zł w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia (renowacja obiektów objętych ochroną konserwatorską), z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np.: protokół odbioru robót lub referencje na dowód, że roboty wskazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-23

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach