Przetargi.pl
wykonanie prac konserwatorskich dekoracji malarskiej autorstwa Witolda Kaczanowskiego znajdującej się na suficie i tylnej ścianie balkonu w sali widowiskowej Oświęcimskiego Centrum kultury.

Oświęcimskie Centrum Kultury ogłasza przetarg

  • Adres: 32-602 Oświęcim, ul. Śniadeckiego 24
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8422575, 84244 61, 8424463 , fax. 033 8422575, 84244 61, 8424463
  • Data zamieszczenia: 2011-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Oświęcimskie Centrum Kultury
    ul. Śniadeckiego 24 24
    32-602 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 033 8422575, 84244 61, 8424463, fax. 033 8422575, 84244 61, 8424463
    REGON: 35718462100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ock.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie prac konserwatorskich dekoracji malarskiej autorstwa Witolda Kaczanowskiego znajdującej się na suficie i tylnej ścianie balkonu w sali widowiskowej Oświęcimskiego Centrum kultury.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem prac konserwatorskich będzie przywrócenie dawnej świetności dekoracji malarskiej w sali widowiskowej Oświęcimskiego Centrum Kultury, ul Śniadeckiego 24 w Oświęcimiu, autorstwa Witolda Kaczanowskiego z roku 1961 Nie bez znaczenia będzie powstrzymanie procesów destrukcyjnych i usunięcie przyczyn je powodujących. Na całość procesu konserwacji złożą się zabiegi konserwacji technicznej i estetyczno plastycznej. Głównym zadaniem i celem zabiegów technicznych będzie wzmocnienie osłabionej struktury tynków, sztablatury i warstwy malarskiej Powstrzymanie dalszego pękania tynków, łuszczenia się warstwy malarskiej wraz ze sztablaturą - to naczelne zadania konserwacji technicznej. Warstwy malarskie brudne, prowadzące do nieczytelności kompozycji, po oczyszczeniu wymagać będą konsolidacji rozluźnionych partii przez zabieg utrwalania. Wszelkie wtórne nawarstwienia w postaci niefachowo wykonanych retuszy i kitów muszą być usunięte, ponieważ destrukcyjnie uszczelniają one warstwy oryginalne spodnie oraz znacznie zubożają pierwotny wygląd i odbiór estetyczno plastyczny poszczególnych partii polichromii. Zabiegi dezynfekcji i dezynsekcji usuną zarodniki wszelkich mikroorganizmów jak pleśni, grzyby, Zabiegi impregnacji i utrwalania warstw malarskich i tynków wzmocnią i przywrócą pierwotną wytrzymałość mechaniczną oraz konsolidację. Zabiegi konserwacji estetyczno-plastycznej poprzez rekonstrukcję ubytków partii warstw malarskich, kompozycji, metodą imitująco - naśladowczą, oraz scaleniem kolorystycznym, poprawią odbiór wizualny i estetyczno plastyczny obiektu. Upodobnią wygląd do pierwotnego z lat 60-tych. Powinniśmy się kierować na każdym etapie procesu konserwacji zasadą minimalnej ingerencji w zabytkową tkankę obiektu. Z wykonanych prac sporządzona zostanie dokumentacja konserwatorska. PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH A. Wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej przed konserwacją. B. Zabezpieczenie sali widowiskowej a w szczególności zamontowanych foteli przed zabrudzeniem i zniszczeniem. C. Zbudowanie rusztowania niezbędnego do wykonania prac ze względu na układ sali- nachylenie podłogi, zamontowane fotele, balkon, scena wskazanym jest dokonanie własnego pomiaru niezbędnego do prawidłowej wyceny w zależności od typu rusztowań D. Wstępne oczyszczenie całej powierzchni polichromii - miękkie pędzle odkurzacze. E. Oczyszczenie całej powierzchni polichromii za pomocą gum chlebowych, bądź specjalnych gum do polichromii, systematycznie nie pomijając żadnego miejsca. Zabieg ten należy połączyć z utrwalaniem polichromii, szczególnie w miejscach gdzie warstwa malarska łuszczy się i wykrusza. Na przemiennie utrwalając i oczyszczając. Do utrwalania użyć roztworu Paraloidu B82 w alkoholu etylowym przemysłowym w stężeniu 8%. Miejscowo prasować kauterem. Wykonać również próby utrwalania dyspersją wodną Vinavilu NPC 10%. Prasować te miejsca ciepłym kauterem poprzez folię. Wybrać metodą lepszą i skuteczniejszą. F. W miejscach silnych zabrudzeń i retuszy z czasów remontów, zastosowane zostanie oczyszczanie metodą chemiczną za pomocą 18% wodnego roztworu kwaśnego węglanu amonu. Neutralizować wodą destylowaną. G. Utrwalanie całej powierzchni polichromii. Po dokładnym oczyszczeniu polichromii naniesiony zostanie słaby roztwór żywicy akrylowej Paraloid B72 w toluenie o stężeniu 5 - 9%. Równomierne i bezpieczne naniesienie gwarantuje rozpylenie aerografem. Należy wykonać próby stężenia i kontrolować dozowanie, tak by uniknąć niedopuszczalnych wybłyszczeń powierzchni. H. Wszystkie spękane i ruchome miejsca tynku usunięte zostaną za pomocą szpachelek, skalpeli itp. Szczeliny pogłębić - wyżyłować. I. W miejscach odspojenia tynków od podłoża ścian i sufitu wykonane zostaną iniekcje podskórne w celu konsolidacji tynków z podłożem. W miejsca i otwory uprzednio zwilżone wodnym roztworem alkoholu wprowadzić strzykawkami roztwór wodny preparatu Malta. Dopuszcza się również wykonanie prób i zastosowanie Osakrylu w roztworach podobnie jak Malta 15%, 25%. Malta jest preparatem z dodatkami naturalnego wapna dającym dobre wypełnienie pustych przestrzeni i nie powoduje wyplamień tynku. Osakryl należy zagęszczać np. kredą. J. Uzupełnienie ubytków tynku za pomocą masy tynku renowacyjnego, szerokotorowego, takich producentów jak Bayosan - Baumit, ISPO STO, Remmers. K. Uzupełnienie ubytków sztablatury za pomocą masy o składzie wapno, gips, kreda, woda klejowa 10%. Powierzchnie wygładzać na mokro lub sucho. L. Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej polichromii, stosując artystyczne farby akrylowe wodne, takich producentów jak Rembrandt, Tallens, Maimeri. Należy tak dozować spoiwo akrylowe aby uniknąć zabłyszczeń, ale też silnych zmatowień. Metoda imitująco- naśladowcza. Farby te doskonale odporne są na czynniki atmosferyczne, promieniowanie UV, skażenie środowiska itp. Nie wydaje się celowe wykonanie rekonstrukcji ubytków malatury farbami na bazie kazeiny wapiennej, tak jak kiedyś zrobił to Witold Kaczanowski. W okresie tym nie było tak doskonałych farb na bazie żywic akrylowych. M. Zabezpieczenie całej powierzchni polichromii poprzez natrysk Paraloidu B-72 w toluenie 5%. N. Demontaż rusztowania. O. Wykonanie dokumentacji powykonawczej. Fotograficznej i opisowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: BIP www.ock.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach