Przetargi.pl
„Wykonanie operatów szacunkowych”

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2018-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowa-gornicza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie operatów szacunkowych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017r., poz. 1579 z poźn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 221.000,00 EUR. 1) Wykonanie operatów szacunkowych określających wartości nieruchomości składających się z pojedynczej działki, niezależnie od ilości jej przeznaczeń w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. 2) Wykonanie operatów szacunkowych określających wartości nieruchomości składających się z wielu działek stanowiących całość gospodarczą (kompleks działek), niezależnie od ilości jej przeznaczeń w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. 3) Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę składnika budowlanego - budynki mieszkalne i użytkowe o powierzchni użytkowej do 100 m2. 4) Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę składnika budowlanego - budynki mieszkalne i użytkowe o powierzchni użytkowej od 100 - 1000 m2. 5) Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę składnika budowlanego - budynki mieszkalne i użytkowe o powierzchni użytkowej powyżej 1000 m2. 6) Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę składnika budowlanego - urządzenia i budowle. 7) Wykonanie operatów szacunkowych nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, ustalających należność z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności lub zbycia tego prawa na własność. 8) Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę nieruchomości w celu ustalenia renty planistycznej. 9) Wykonanie opinii o braku wzrostu wartości nieruchomości na potrzeby postępowania o ustalenie renty planistycznej. 10) Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nakładów na nieruchomości. 11) Wykonanie operatów szacunkowych określających rynkową stawkę czynszu najmu lub dzierżawy nieruchomości. 12) Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość 1 m2 nieruchomości w ujęciu wieczysto-księgowym dla potrzeb aktualizacji lub ustalenia opłat rocznych, niezależnie od ilości przeznaczeń w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. 13) Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nakładów poniesionych przez użytkownika wieczystego gruntów gminnych i Skarbu Państwa podlegających zaliczeniu w toku aktualizacji opłat rocznych. 14) Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość rynkową ograniczonego prawa rzeczowego. 15) Wykonanie operatów szacunkowych ustalających wynagrodzenie za bezumowne korzystanie z nieruchomości. 16) Wykonanie operatów szacunkowych dot. wyceny lokali mieszkalnych wraz z określeniem wartości przynależnego gruntu w celu ich zbycia. 17) Wykonanie operatów szacunkowych dot. wyceny lokali użytkowych wraz z określeniem wartości przynależnego gruntu w celu ich zbycia. 18) Wykonanie operatów szacunkowych dot. wyceny składnika roślinnego (do 10 szt. drzew lub 50 m2 krzewów) stanowiącego własność Gminy Dąbrowa Górnicza, Skarbu Państwa lub powiatu na potrzeby ustalenia odszkodowania w związku z art. 83e ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r., poz. 142 ze zm.). 2. Operat szacunkowy / opinię należy wykonać zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym nieruchomości w 1 egz. w wersji papierowej lub ilości większej, wskazanej w pisemnym zleceniu wraz ze wszystkimi załącznikami zgodnie z wymogami określonymi w ustawie o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 121 ze zm.) i rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzaniu operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2109 ze zm.). Zamawiający może zażądać również przekazania wersji elektronicznej operatu np. mailowo. 3. Wykonawca zobowiązany jest stosować przepisy prawa i standardy zawodowe, kierować się zasadami etyki zawodowej i wykonywać czynności ze szczególną starannością. 4. Wykonanie przedmiotu umowy przez Wykonawcę nastąpi każdorazowo na podstawie odrębnego zlecenia pisemnego otrzymanego od Zamawiającego. 5. Wykonawca zobowiązany jest stawić się osobiście w siedzibie Zamawiającego na każde żądanie telefoniczne, sms-owe, faksowe, mailowe lub pisemne, co najmniej raz w tygodniu, najpóźniej na godzinę przed zakończeniem pracy przez Zamawiającego. Odmowa stawiennictwa lub brak stawiennictwa może skutkować rozwiązaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6. W przypadku, gdy Wykonawca nie wykonuje przedmiotu zlecenia osobiście, osoba wyznaczona przez niego zobowiązana jest stawić się osobiście w siedzibie Zamawiającego, na każde żądanie telefoniczne, sms-owe, faksowe, mailowe lub pisemne, co najmniej raz w tygodniu, najpóźniej na godzinę przed zakończeniem pracy przez Zamawiającego. Odmowa stawiennictwa lub brak stawiennictwa może skutkować rozwiązaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Wykonawca nie może odmówić odbioru zlecenia/zleceń. Odmowa odbioru zlecenia/zleceń przez Wykonawcę może skutkować rozwiązaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Termin realizacji zlecenia przez Wykonawcę będzie wskazany przez Zamawiającego każdorazowo w zleceniu i będzie wynosił od 3 do 15 dni roboczych lub innym terminie określonym w zleceniu, licząc od następnego dnia po dniu odebrania zlecenia. 9. W jednym zleceniu Zamawiający może ująć wykonanie od 1 do 20 operatów / opinii. Zamawiający dopuszcza przekazanie jednorazowo więcej niż jednego zlecenia. 10. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach przewiduje możliwość pisemnego anulowania zlecenia (części zlecenia) lub zmianę terminu zlecenia. 11. Wykonawca zorganizuje wizję w terenie we własnym zakresie. 12. Wykonawca do każdego operatu szacunkowego / opinii zobowiązany będzie dołączyć niżej wskazane dokumenty: a. protokół z badania księgi wieczystej - dotyczy zadań, o których mowa w pkt 1 ppkt 1 – 8, 10 – 18, b. dokumentację fotograficzną (w wersji kolorowej – minimum 4 fotografie lub w ilości większej wskazanej w pisemnym zleceniu o minimalnym wymiarze 7 cm x 13 cm) - dotyczy zadań, o których mowa w pkt 1 ppkt 1 – 8, 10 – 18, c. rzut wycenianego lokalu i pomieszczeń przynależnych na odpowiednich poziomach budynku - dotyczy zadań, o których mowa w pkt 1 ppkt 16 – 17 - ilość egzemplarzy zostanie wskazana w pisemnym zleceniu, d. pomiar wycenianego budynku mający na celu ustalenie faktycznej powierzchni użytkowej i kubatury oraz zwymiarowany rzut pomieszczeń na odpowiednich poziomach budynku wraz z sumarycznym zestawieniem powierzchni poszczególnych pomieszczeń - dotyczy zadań, o których mowa w pkt 1 ppkt 3 – 5, e. kopię dokumentu ubezpieczenia, o którym mowa w art. 175 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami aktualnego na dzień sporządzenia operatu szacunkowego / opinii - dotyczy zadań, o których mowa w pkt 1 ppkt 1 – 18. Zamawiający może w zleceniu odstąpić od przedłożenia dokumentów wymaganych w ppkt a, b, d. 13. Zamawiający w celu wykonania przedmiotu zamówienia dostarczy Wykonawcy: informację z rejestru gruntów gminnych, powiatowych i Skarbu Państwa, informację z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta, a w przypadku braku obowiązującego planu, ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, o ile dokumenty te są wymagane przy sporządzeniu operatu / opinii. 14. Wszystkie otrzymane od Zamawiającego materiały i dokumenty Wykonawca winien wykorzystać tylko do wykonania operatów szacunkowych / opinii. 15. Wykonawca zweryfikuje aktualność informacji wynikających z dokumentów otrzymanych od Zamawiającego, o których mowa w pkt. 13 i potwierdzi tę okoliczność w operacie szacunkowym / opinii. 16. Wszelkie rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym, a otrzymanymi materiałami, stwierdzone podczas oględzin nieruchomości, Wykonawca niezwłocznie zgłosi Zamawiającemu. Dotyczy to w szczególności obiektów i urządzeń znajdujących się na wycenianej nieruchomości lub przy granicy na działkach do niej przyległych, nieujawnionych na mapach. 17. W przypadku braku możliwości dostarczenia przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w pkt. 12, Wykonawca zobowiązany będzie do ich uzyskania we własnym zakresie. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 18. Zgromadzenie pozostałych materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, a niebędących w posiadaniu Zamawiającego, należy do Wykonawcy. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 19. W przypadku wykonania operatów szacunkowych określających wartość 1 m2 nieruchomości dla potrzeb aktualizacji opłat rocznych Wykonawca zobowiązany będzie określić cel oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste dokonując wglądu w akta księgi wieczystej sporządzając stosowną notatkę, którą dołączy do operatu szacunkowego. 20. Po wykonaniu operatów szacunkowych określających wartość 1 m2 nieruchomości dla potrzeb aktualizacji opłat rocznych, w przypadku zgłoszenia żądania przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia, w oparciu o te operaty, wycen określających opłatę z tytułu przekształcenia. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 21. Wykonawca zobowiązany jest na pisemne zlecenie Zamawiającego do potwierdzenia aktualności operatów szacunkowych po upływie 12 miesięcy od daty sporządzenia operatu szacunkowego (art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami) - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 22. Wykonawca zobowiązany jest na pisemne zlecenie Zamawiającego do sporządzenia ponownych wycen w przypadku stwierdzenia, iż wartość przedstawiona w operacie szacunkowym uległa zmianie przed upływem 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 23. Wykonawca zobowiązany jest na pisemne wezwanie Zamawiającego do sporządzenia nowego operatu szacunkowego w przypadku uchylenia decyzji przez organ drugiej instancji lub sąd administracyjny z powodu błędu lub innej wady operatu - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 24. Wykonawca zobowiązany jest do kolorowego wydruku wszystkich załączników graficznych we wszystkich egzemplarzach operatów szacunkowych. 25. Miejscem odbioru przedmiotu zamówienia (wraz z protokołem zdawczo – odbiorczym) jest siedziba Zamawiającego, tj. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza. 26. Wykonawca realizując przedmiot zamówienia jest zobowiązany uwzględnić tryb pracy Zamawiającego, w szczególności godziny pracy i załatwianie spraw. 27. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania ciągłości ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem umowy, której jest stroną, a której przedmiotem są czynności wskazane w art. 174 ust. 3 i 3a ustawy o gospodarce nieruchomościami. Nie później niż w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy lub innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o przedłużonym terminie ważności. 28. Zamawiający przewiduje, że minimalny poziom realizacji zamówienia wyniesie 50% maksymalnej nominalnej wartości umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70000000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2. Formularz cenowy – załącznik nr 2 do SIWZ; 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub inny stosowny dokument – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza; 4. dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, treści których musi wynikać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia. 5. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach