Przetargi.pl
„Wykonanie operatów szacunkowych"

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2017-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowa-gornicza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie operatów szacunkowych"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 1579) o wartości zamówienia poniżej 209.000,00 EUR. 2. Opis przedmiotu zamówienia: 2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące usługi : 1) Wykonanie operatów szacunkowych zawierających wycenę nieruchomości gminnych w celu zwrotu na rzecz byłych właścicieli. 2) Wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość odszkodowań dla poszczególnych ogródków działkowych (częściowo 31 sztuk) posadowionych na nieruchomości ozn. geodezyjne nr 17/12 ark. 72 o pow. 1833 m², obejmujących wartość składników majątkowych na tych ogródkach działkowych (w tym: nasadzenia, urządzenia i naniesienia), wartość prawa do ogródka działkowego przysługujące działkowcowi oraz wartość składników majątkowych będących w użytkowaniu ROD „Radość” w Dąbrowie Górniczej część wspólna. Operat szacunkowy winien być wykonany zgodnie z zapisami art. 22 w związku z art. 26 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2014 poz. 40 ze zm.). 2.2. Wykonanie przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę nastąpi każdorazowo na podstawie odrębnego zlecenia pisemnego otrzymanego od Zamawiającego, w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza. 2.3. Wykonawca zobowiązany jest stawić się osobiście w siedzibie Zamawiającego na każde żądanie telefoniczne, sms-owe, faksowe, mailowe lub pisemne, co najmniej raz w tygodniu, najpóźniej do godziny 14.30. Odmowa stawiennictwa lub brak stawiennictwa może skutkować rozwiązaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2.4. W przypadku, gdy Wykonawca nie wykonuje przedmiotu zlecenia osobiście, osoba wymieniona w § 1 ust. 27 umowy zobowiązana jest stawić się osobiście w siedzibie Zamawiającego, na każde żądanie telefoniczne, sms-owe, faksowe, mailowe lub pisemne, co najmniej raz w tygodniu, najpóźniej do godziny 14.30. Odmowa stawiennictwa lub brak stawiennictwa może skutkować rozwiązaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2.5. Wykonawca nie może odmówić odbioru zlecenia/zleceń. Odmowa odbioru zlecenia/zleceń przez Wykonawcę może skutkować rozwiązaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2.6. Termin realizacji zlecenia przez Wykonawcę będzie wskazany przez Zamawiającego każdorazowo w zleceniu i będzie wynosił od 3 do 15 dni roboczych lub innym terminie określonym w zleceniu, licząc od następnego dnia po dniu odebrania zlecenia. 2.7. Zamawiający dopuszcza przekazanie jednorazowo więcej niż jednego zlecenia. 2.8. Za termin realizacji poszczególnych usług przyjmuje się datę podpisania przez Zamawiającego protokołu zdawczo – odbiorczego z przekazania operatów szacunkowych, stanowiący załącznik do umowy, sporządzonego przez Wykonawcę, który stanowi podstawę do wystawienia faktury. 2.9. Wykonawca zorganizuje wizję w terenie we własnym zakresie. 2.10. Wykonawca do każdego operatu szacunkowego zobowiązany będzie dołączyć niżej wskazane dokumenty: a. protokół z badania księgi wieczystej. b. dokumentację fotograficzną w wersji kolorowej minimum 4 fotografie. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia opisanego w § 1 ust. 2 pkt 2 umowy dokumentacja fotograficzna – wykonana dla poszczególnego ogródka działkowego - winna przedstawiać wszystkie składniki majątkowe brane pod uwagę przy wycenie. c. raport z inwentaryzacji poszczególnego ogródka działkowego zawierający szczegółowy opis składników majątkowych znajdujących się na tym ogródku działkowym (w tym: nasadzenia, urządzenia i naniesienia) oraz szkic sytuacyjny ogródka działkowego. Raport winien być podpisany przez użytkownika ogródka działkowego i przez rzeczoznawcę. 2.11. Zamawiający w celu wykonania przedmiotu zamówienia dostarczy Wykonawcy: informację z rejestru gruntów, mapę zasadniczą, informację z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta, a w przypadku braku obowiązującego planu, ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, o ile dokumenty te są wymagane przy sporządzeniu operatu. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia opisanego w § 1 ust. 2 pkt. 2 umowy. Zamawiający dostarczy aktualny wykaz działkowców z numerami telefonów. 2.12. Wykonawca zweryfikuje aktualność informacji wynikających z dokumentów otrzymanych od Zamawiającego, o których mowa w § 1 ust. 14 umowy i potwierdzi tą okoliczność w formie pisemnej. 2.13. Wszelkie rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym, a otrzymanymi materiałami geodezyjnymi, stwierdzone podczas oględzin nieruchomości, Wykonawca niezwłocznie zgłosi Zamawiającemu. Dotyczy to w szczególności obiektów i urządzeń znajdujących się na wycenianej nieruchomości lub przy granicy na działkach do niej przyległych, nieujawnionych na mapach. 2.14. W przypadku braku możliwości dostarczenia przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 14 umowy, Wykonawca zobowiązany będzie do ich uzyskania we własnym zakresie. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.15. Zgromadzenie pozostałych materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, a niebędących w posiadaniu Zamawiającego, należy do Wykonawcy. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.16. Wykonawca w ramach wynagrodzenia (jeżeli wartość nieruchomości nie uległa zmianie), na pisemne wezwanie Zamawiającego, zobowiązuje się do sporządzenia klauzuli aktualności operatów szacunkowych w okresie do 12 miesięcy od sporządzenia operatu szacunkowego - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.17. Wykonawca zobowiązany jest na pisemne zlecenie Zamawiającego do sporządzenia ponownych wycen w przypadku stwierdzenia, iż wartość przedstawiona w operacie szacunkowym uległa zmianie przed upływem 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.18. O ile tak stanowi deklaracja ofertowa - Wykonawca zobowiązany jest, na pisemne zlecenie Zamawiającego, do sporządzenia ponownych wycen po upływie 12 miesięcy a przed upływem 24 miesięcy od daty sporządzenia operatu - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.19. Wykonawca zobowiązany jest na pisemne wezwanie Zamawiającego do sporządzenia nowego operatu szacunkowego w przypadku uchylenia decyzji przez organ drugiej instancji lub sąd administracyjny z powodu błędu lub innej wady operatu - z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. 2.20. Wykonawca zobowiązany jest do kolorowego wydruku wszystkich załączników graficznych we wszystkich egzemplarzach operatów szacunkowych. 3. Zamówienie będzie realizowane na podstawie: 3.1. postanowień zawartych w treści przyszłej umowy, 3.2. obowiązujących przepisów i norm. 4. Rozwiązania równoważne: 4.1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. 4.2. W związku z powyższym, Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 4.3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4.4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 4.5. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 5. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Z uwagi na charakter zamówienia, w szczególności fakt, iż wynikiem operatu szacunkowego jest produkt stanowiący samodzielną opinię autorską rzeczoznawcy, reglamentowanego wymaganymi uprawnieniami, nadanymi w skutek przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego przez Państwową Komisję Kwalifikacyjną, wymagania względem zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia nie zostają wprowadzone przez Zamawiającego bowiem nie ma wypełnionych przesłanek zatrudnienia na umowę o pracę określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70000000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto do oferty należy załączyć: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2. Formularz cenowy – załącznik nr 2 do SIWZ; 3.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub inny stosowny dokument – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 4. dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, treści których musi wynikać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach