Przetargi.pl
Wykonanie odwodnienia ulicy Klonowej - bocznej oraz terenów przyległych położonych w miejscowości Jasień Gmina Brzesko.

Burmistrz Brzeska ogłasza przetarg

  • Adres: 32-800 Brzesko, ul. Głowackiego 51
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-14 68 63 100 , fax. 0-14 66 305 45
  • Data zamieszczenia: 2009-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Brzeska
    ul. Głowackiego 51 51
    32-800 Brzesko, woj. małopolskie
    tel. 0-14 68 63 100, fax. 0-14 66 305 45
    REGON: 00052390400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzesko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie odwodnienia ulicy Klonowej - bocznej oraz terenów przyległych położonych w miejscowości Jasień Gmina Brzesko.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. CEL l ZAKRES OPRACOWANIA Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt techniczny pn Odwodnienie ul. Klonowa w msc. Jasień z odprowadzeniem wody z działek nr 855/12 i 856. 2. OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO Projektowane przedsięwzięcie o nazwie . Odwodnienie ulicy Klonowa w msc.Jasień z odprowadzeniem wody z dziatek nr 855/12 i 856.- zlokalizowane jest w miejscowości Jasień, gmina Brzesko powiat: Brzesko. W chwili obecnej ulica Klonowa i Jodłowska nie posiadają odwodnienia. Projektowany rów będzie rowem przydrożnym oraz odprowadzalnikiem wody z przyległego terenu. Natomiast odbiornikiem wód z projektowanego rowu będzie rów melioracyjny o nazwie Nr1. 3. UWARUNKOWANIA LOKALNE Teren inwestycji nie jest objęty ochroną konserwatora zabytków. W ramach projektowanego zakresu robót nie przewiduje się wycinki drzew. Teren nie jest objęty wpływami eksploatacji górniczej. 3.1 Warunki gruntowo-wodne Warunki gruntowe w rejonie projektowanej inwestycji określone zostały na podstawie wykopów kontrolnych. Stwierdzono występowanie gruntów piaszczystych . Poziom wód gruntowych na głębokości 0,8m. Warunki gruntowe określono jako proste (podłoże nośne jednorodne). W związku z powyższym projektowany obiekt zaliczono do pierwszej kategorii geotechnicznej. 4. OPIS STANU PROJEKTOWANEGO Rów odwadniający ul. Klonową; Projektowana technologia robót zakłada wykopy mechaniczne rowu z wyłączeniem odcinków w bezpośrednim sąsiedztwie infrastruktury podziemnej tj. sieci gazowej, wodociągowej i energetycznej, gdzie wykopy należy wykonywać ręcznie. Na trasie rowu zaprojektowano dwa przepusty drogowe : rurowy o średnicy 800, L= 10.0 m i ramowy o przekroju 100 x 100; L= 7,0m Światło przepustów obliczone zostało zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 05.2000r.(poz.735). Przepust ramowy wykonany zostanie w miejscu istniejącego na rowie melioracyjnym przepustu rurowego. Przebudowa przepustu wynika z punktowego zwiększenia ilości odprowadzanych wód w rowie melioracyjnym Nr 1 ,po wykonaniu rowu odwadniającego ul. Klonową. Powyżej i poniżej wykonanych przepustów należy na długości 5,0 m ubezpieczyć dno rowu korytkami betonowymi, natomiast skarpy płytami betonowymi typu mała krata o wym.0,9 x 0,6 x 0,1 m. Z uwagi na słup energetyczny wysokiego napięcia usytuowany na działce nr 855/12 zaprojektowano wykonanie rurociągu L= 35m średnicy 600 celem obejścia słupa. Na zmianie kierunku rurociągu projektuje się wykonanie dwóch studni średnicy 1000 i h=1,2m. Na trasie rowu przy ul. Klonowej i Jodłowskiej zaprojektowano dwa zjazdy na działki nr 855/12 w km 0+420 średnicy 600 L=7.0m i nr 881 w km 0+185 średnicy 800 L=7,0m. W chwili obecnej istnieje zjazd na działkę nr 881, który należy wyburzyć z uwagi na niewłaściwe posadowienie rur w stosunku do projektowanego dna rowu. W projekcie przewidziano rozebranie płyty zjazdowej i odtworzenie na nowo. Na działce nr 860 i 859 z uwagi na istniejąca zabudowę i uzbrojenie terenu, projektuje się wykonanie rurociągu L= 26 m z rur żelbetowych Wipro średnicy 300 oraz zjazd na działkę nr 863/1 średnicy 300 L= 7.0m. Rów odprowadzający wodę z działek nr 855/12 i 856 Trasa projektowanego rowu biegnie wzdłuż zachodniej granicy działki nr 855/12 w odległości 1,5 m od granicy, następie po trasie istniejącego rowka. Nie przewiduje się wykonania budowli. Projektowana technologia robót to: wykopy mechaniczne na działce nr 855/12 a następnie ręczne na działce nr 856 z uwagi na możliwość uszkodzenia drzew w przypadku zatrudnienia sprzętu. 4.1 Podstawowe dane techniczne Parametry techniczne rowu: odwodnienie ul. Klonowej Szerokość w dnie 0,5m, długość 720m, nachylenie skarp 1: 1,5. Spadki i ubezpieczenie skarp i dna rowu pokazano na profilu podłużnym. przepusty rurowe: średnica 800 w km 0+180, L=7,0m i km 0+215, L=10.0m średnica 600 w km 0+420 , L= 7.0m średnica 300 w km 0+685 ,L= 7.0m rurociągi : średnica 600 w km 0+280 - 0+315 , L=35m średnica 300 w km 0+640 - 0+626 , L=26m Rów odprowadzający wodę z działek nr 855/12 i 856 o długości 230m , szerokość w dnie 0,5m, nachylenie skarp 1:1. Spadki dna rowu pokazano na profilu podłużnym Przepust ramowy w km 0+030 rowu melioracyjnego Nr1 o przekroju 1.0mx 1.0m, L= 7.Om 4.2 Roboty ziemne Objętości projektowanych robót ziemnych zgodne z Projektem technicznym. Rów odwadniający ul. Klonową Projektowana technologia robót zakłada wykopy mechaniczne rowu z wyłączeniem odcinków w bezpośrednim sąsiedztwie infrastruktury podziemnej tj. sieci gazowej, wodociągowej i energetycznej, gdzie wykopy należy wykonywać ręcznie. Rów odprowadzający wodę z działek nr 855/12 i 856 Projektowana technologia robót to: wykopy mechaniczne na działce nr 855/12 a następnie ręczne na działce nr 856 z uwagi na możliwość uszkodzenia drzew w przypadku zatrudnienia sprzętu. 4.2.1 Wykonanie rowów odwadniających Wykop rowu; Wykop rowu należy rozpocząć od dołu w kierunku przeciwnym do spadku. Z uwagi na małe gabaryty rowu zaleca się kopać metodą rozbudowy podłużnej z odkładem ziemi na pobocza. Urobek należy odkładać przy rowie w odległości nie mniejszej niż 0,5m od krawędzi skarpy. W odkładach ziemi należy w pewnych odstępach zrobić rowki zapobiegające gromadzeniu się wody przy rowie. W wyniku prac należy uzyskać wymiary geometryczne rowu i skarp zgodnie z parametrami podanymi w projekcie. Powierzchnię skarp należy sprawdzać szablonem. Prześwit między skarpą a szablonem nie powinien przekraczać 3 cm. Odłożony na brzegach urobek należy rozplantować. Grubość rozplanowanej warstwy urobku winna wynosić nie więcej niż 20 cm. Nadmiar gruntu pochodzący z wykopu powinien być wywieziony przez Wykonawcę poza teren budowy. Podczas plantowania na brzegach rowu należy pamiętać o tym, aby wierzchnią warstwę gruntu przykryć ziemia urodzajną zdjętą uprzednio z górnej warstwy pasa zajętego pod rów. Rowy powinny być wykonane zgodnie z Projektem technicznym. Szerokość dna i głębokość rowu nie mogą się różnić od wymiarów projektowych o więcej niż + - 5cm. Pochylenie skarp nie może się różnić od projektowanego o więcej niż 10% wartości pochylenia wyrażonego tangensem kata. Nierówności skarp mierzone łatą 3 -trzy metrową nie mogą przekraczać + - 10cm. Spadek podłużny dna rowu sprawdzony niwelatorem nie może się różnić w stosunku do rzędnych projektowych więcej niż-3cm lub+1cm. 4.2.2 Wykopy pod wykonanie przepustów: Sposób wykonania robót ziemnych pod fundamenty ścianek czołowych i ławę fundamentową powinien być dostosowany do wielkości przepustu, głębokości wykopu, ukształtowania terenu i rodzaju gruntu. Wykopy należy wykonywać jako wykopy otwarte obudowane. Dno wykopu powinno być równe. Ściany wykopów winny być zabezpieczone na czas robót wg zaleceń Inspektora. W szczególności zabezpieczenie może polegać na: - stosowaniu bezpiecznego nachylenia skarp wykopów, - podparciu lub rozparciu ścian wykopów, - stosowaniu ścianek szczelnych. Do podparcia lub rozparcia ścian wykopów można stosować drewno, elementy stalowe lub inne materiały zaakceptowane przez Inspektora. Stosowane ścianki szczelne mogą być drewniane albo stalowe wielokrotnego użytku. Typ ścianki oraz sposób jej zagłębienia w grunt musi być zgodny z dokumentacją projektową i zaleceniami Inspektora. Po wykonaniu robót ściankę szczelną należy usunąć, zaś powstałą szczelinę zasypać gruntem i zagęścić. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Inżyniera, ścianki szczelne można pozostawić w gruncie. Przy mechanicznym wykonywaniu wykopu powinna być pozostawiona niedobrana warstwa gruntu, o grubości co najmniej 20 cm od projektowanego dna wykopu. Warstwa ta powinna być usunięta ręcznie lub mechanicznie z zastosowaniem koparki z oprzyrządowaniem nie powodującym spulchnienia gruntu. Odchyłki rzędnej wykonanego podłoża od rzędnej określonej w dokumentacji projektowej nie może przekraczać +1,0 cm i -3,0 cm. 4.2.3 Zasypka przepustu Jako materiał zasypki przepustu należy stosować żwiry, pospołki i piaski co najmniej średnie. Zasypkę nad przepustem należy układać jednocześnie z obu stron przepustu, warstwami jednakowej grubości z jednoczesnym zagęszczeniem według wymagań dokumentacji projektowej. Wskaźniki zagęszczenia gruntu w wykopach i nasypach należy przyjmować wg PN-S-02205 (34), 4.2.4 Zagęszczanie gruntu Każda warstwa gruntu jak najszybciej po jej rozłożeniu powinna być zagęszczona z zastosowaniem sprzętu odpowiedniego dla danego rodzaju gruntu oraz występujących warunków. 4.3 Roboty konstrukcyjne 4.3.1.Roboty przygotowawcze Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania terenu budowy w zakresie: - odwodnienia terenu budowy w zakresie i formie uzgodnionej z Inspektorem. - dostosowania wlotu rowu Nr l na odcinku posadowienia przepustu według dokumentacji projektowej - zabezpieczenia miejsca budowy przepustu z elementów prefabrykowanych przed zalewaniem wodami rowu nr 1 według dokumentacji projektowej lub wskazówek Inspektora. 4.3.2 Ławy fundamentowe pod przepustami i rurociągami Ławy fundamentowe powinny być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową Różnice w niwelecie wynikające z odchyłek wymiarowych rzędnych ławy, nie mogą spowodować spiętrzenia wody w przepuście. 4.3.3 Wykonanie zbrojenia Zbrojenie powinno być wykonane wg dokumentacji projektowej, zgodnie z postanowieniem PN-B- 06251 (9). Zbrojenie powinno być wykonane w zbrojami stałej lub poligonowej. Sposób wykonania szkieletu musi zapewnić niezmienność geometryczną szkieletu w czasie transportu na miejsce wbudowania. Do tego celu zaleca się łączenie węzłów na przecięciu prętów drutem wiązałkowym wyżarzonym o średnicy nie mniejszej niż 0,6 mm (wiązanie na podwójny krzyż) albo stosować spawanie. Zbrojenie musi zachować dokładne położenie w czasie betonowania. Należy stosować podkładki dystansowe prefabrykowane z zapraw cementowych albo z materiałów z tworzywa sztucznego. Niedopuszczalne jest stosowanie podkładek z prętów stalowych. Szkielet zbrojenia powinien być sprawdzony i zatwierdzony przez Inspektora. Sprawdzeniu podlegają: -średnice użytych prętów, -rozstaw prętów - różnice rozstawu prętów głównych w płytach nie powinny przekraczać 1 cm, a w innych elementach 0,5 cm, -rozstaw strzemion nie powinien różnić się od projektowanego o więcej niż plus minus 2 cm, - różnice długości prętów, położenie miejsc kończenia ich hakami, odcięcia - nie mogą odbiegać od dokumentacji projektowej o więcej niż plus minus 5 cm, - otuliny zewnętrzne utrzymane w granicach wymagań projektowych bez tolerancji ujemnych, -powiązanie zbrojenia w sposób stabilizujący jego położenie w czasie betonowania i zagęszczania. 4.3.4 Wykonanie deskowań Przy wykonaniu deskowań należy stosować zalecenia PN-B-06251 (9) dla deskowań drewnianych i ew. BN-73/9081-02 (42) dla - stalowych. Deskowanie powinno być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową i powinno zapewnić sztywność i niezmienność układu oraz bezpieczeństwo konstrukcji. Deskowanie powinno być skonstruowane w sposób umożliwiający łatwy jego montaż i demontaż. Przed wypełnieniem mieszanką betonową, deskowanie powinno być sprawdzone, aby wykluczyć wyciek zaprawy i możliwość zniekształceń lub odchyleń w wymiarach betonowej konstrukcji. Deskowania nieimpregnowane przed wypełnieniem ich mieszanką betonową powinny być obficie zlewane wodą. 4.3.5 Betonowanie i pielęgnacja Elementy przepustów z betonu powinny być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową oraz powinny odpowiadać wymaganiom: PN-B-06250 (8)w zakresie wytrzymałości, nasiąkliwości i odporności na działanie mrozu, PN-B-06251 (9) i PN-B-06250 (8) w zakresie składu betonu, mieszania, zagęszczania, dojrzewania, pielęgnacji i transportu. Zaleca się stosowanie gotowej mieszanki betonowej wykonanej u producenta, posiadającej wymagane świadectwa jakości. Betonowanie konstrukcji należy wykonywać wyłącznie w temperaturach nie niższych niż + 5° C. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się betonowanie w temperaturze niższej niż 5° C, jednak wymaga to zgody Inżyniera oraz zapewnienia mieszance betonowej temperatury + 20° C w chwili jej układania i zabezpieczenia uformowanego elementu przed utratą ciepła w czasie co najmniej 7 dni. Bezpośrednio po zakończeniu betonowania zaleca się przykrycie powierzchni betonu lekkimi osłonami wodoszczelnymi, zapobiegającymi odparowaniu wody z betonu i chroniącymi beton przed deszczem i inną wodą. Woda stosowana do polewania betonu powinna spełniać wymagania normy PN-B-322SO (24). Dopuszcza się inne rodzaje pielęgnacji po akceptaqi Inżyniera. Rozformowanie konstrukcji, jeżeli dokumentacja projektowa nie przewiduje inaczej, może nastąpić po osiągnięciu przez beton co najmniej 2/3 wytrzymałości projektowej. 4.3.6 Montaż betonowych elementów prefabrykowanych przepustu , rurociągów, studzienek kanalizacyjnych Elementy przepustów, rurociągów i studzienek kanalizacyjnych z prefabrykowanych elementów powinny być ustawiane na przygotowanym podłożu zgodnie z dokumentacją projektową styki elementów powinny być wypełnione zaprawą cementową wg PN-B-14501 (20). 4.3.7 Izolacja przepustów, rurociągów i studzienek kanalizacyjnych Przed ułożeniem izolacji w miejscach wskazanych w dokumentacji projektowej, powierzchnie izolowane należy zagruntować np. przez: dwukrotne smarowanie betonu emulsją kationową w przypadku powierzchni wilgotnych, posmarowanie roztworem asfattowym w przypadku powierzchni suchych, lub innymi materiałami zaakceptowanymi przez Inspektora Zagruntowaną powierzchnię bezpośrednio przed ułożeniem izolacji należy smarować lepikiem bitumicznym na gorąco i ułożyć izolację z papy asfaltowej. Dopuszcza się stosowanie innych rodzajów izolacji po zaakceptowaniu przez Inspektora Nadzoru. Elementy nie pokryte izolacją przed zasypaniem gruntem należy smarować dwukrotnie lepikiem bitumicznym na gorąco. 4.4 Roboty rozbiórkowe W ramach projektu przewidziano rozbiórkę: -przepustu rurowego średnicy 800 na rowie melioracyjnym Nr1 - zjazdu na działkę nr 881 -lokalnie nawierzchni tłuczniowej ul. Jodłowskiej i Klonowej w miejscu budowy przepustów i rurociągów -ogrodzenia działki nr 856 na trasie rowu 4.5. Kolizje i istniejącym uzbrojeniem terenu. Przed przystąpieniem do robót ziemnych Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z przebiegiem istniejącego uzbrojenia terenu. W miejscach kolizji z uzbrojeniem podziemnym roboty należy prowadzić ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności. Skrzyżowania z istniejącymi sieciami należy wykonać zgodnie z warunkami zawartymi w uzgodnieniach z właścicielami urządzeń. 5. WPŁYW OBIEKTU NA ŚRODOWISKO Wykonanie rowów odwadniających ulice Klonową wraz z budowlami i działki nr 855/12 i 856 nie należy do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska. Nie przewiduje się w trakcie prowadzenia robót wytwarzania odpadów zanieczyszczających środowisko i wymagających utylizacji. UWAGI KOŃCOWE Wszystkie roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z warunkami technicznymi, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz przepisami BHP. Roboty mogą być wykonywane tylko pod nadzorem osoby do tego uprawnionej. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zapoznać się z przebiegiem uzbrojenia terenu. Wszystkie problemy i wątpliwości należy konsultować z Projektantem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452464007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferent zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości; 3 000,00 PLN ( słownie : trzy tysiące złotych 00/100 ) . Wadium może być wniesione: A w pieniądzu, przelewem na wydzielony rachunek Urzędu Miejskiego w Brzesku ul. Głowackiego 51 - PKO BP Brzesku Nr 18-1020-4984-0000-4202-0005-3470 Wadium wniesione przelewem należy ekspediować z odpowiednim dla tego trybu wyprzedzeniem, gwarantującym potwierdzenie przez Bank Zamawiającego wpłynięcie gotówki przed terminem otwarcia ofert) B poręczeniach bankowych, C gwarancjach bankowych D gwarancjach ubezpieczeniowych, E poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.- o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). Termin wniesienia wadium- przed upływem terminu składania ofert . Wadium w innej postaci niż pieniężne należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Brzesku ul. Głowackiego 51, pok. 117, 32-800 Brzesko w godzinach 7.30 - 15.30 z wyłączeniem dni wolnych od pracy. Zamawiający potwierdzi pisemnie otrzymanie wadium, którego kopię Oferent dołączy do Materiałów Przetargowych. Oferta , która nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium , zostanie przez Zamawiającego odrzucona z przyczyn formalnych .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunkiem udziału w postępowaniu jest; a/ złożenie pisemnej oferty za wykonanie zadania z podaniem ceny ofertowej netto i brutto oraz wyszczególnionym podatkiem VAT, b/ wniesienie w wyznaczonym terminie wadium w wysokości 3 000,00 zł c/ złożenie wszystkich załączników i oświadczeń wymaganych w pkt. 6 niniejszej specyfikacji , oraz sporządzenie oferty wg. wskazań zawartych w pkt 10 i 11 SIWZ d/ wykazanie , że oferent wykonał przynajmniej jedno , podobne zadanie o wartości nie niższej niż 90 tys zł Ocena polega m.in. na sprawdzeniu; czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano),czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona /za zgodność/ przez osoby uprawnione lub pełnomocnictwa udzielonego przez osoby uprawnione, czy złożony dokument jest kompletny, Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-17 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów oznaczenie spełnia / nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.1. W celu potwierdzenia , że wykonawca posiada wymagane uprawnienia , do wykonywania zadania oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych , zamawiający żąda dołączenia do oferty następujących dokumentów : 1) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 2) aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 6.2 Celem potwierdzenia , że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz potencjał kadrowy do wykonywania zadania zamawiający żąda dołączenia do oferty następujących dokumentów : 1) wykazu podobnych robót o wartości nie niższej niż 90 tys zł każda wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania . Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty ( referencje , protokół odbioru robót itp. ) 2) wykazu osób którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, 2 a) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 2, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował; 3) stwierdzających , że osoby , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako osoby kierujące robotami posiadają uprawnienia budowlane , 4) Aktualne zaświadczenie , że osoby o których mowa w ppkt. 3) są zarejestrowane w Okręgowej Izbie Inżynierów 6.3 Celem potwierdzenia , że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zadania zamawiający żąda dołączenia do oferty następujących dokumentów : 1)Informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej w których wykonawca posiada rachunek , wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert potwierdzające , że wykonawca posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 50 000,00 zł. 2) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 6.4 Wymagane oświadczenia : 1. Oświadczenia w trybie art. 22 ustawy Pzp - załącznik Nr 1 SIWZ. 2. Oświadczenia w trybie art. 24 ustawy Pzp - załącznik Nr 2 SIWZ. 3. Oświadczenia uzupełniającego w zależności od statusu prawnego Oferenta w trybie art. 24 ust. 1 pkt 4-9 ustawy Pzp - załącznik Nr 3 SIWZ. 4. Oświadczenie o akceptacji projektu umowy na takich warunkach jak we wzorze umowy stanowiącym załącznik NR 6 SIWZ - załącznik Nr 4 SIWZ. 5. Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - załącznik NR 8 SIWZ Składający ofertę podpisuje oświadczenie , że całe zadanie wykona siłami własnymi , lub wypełnia tabele i podpisuje oświadczenie , że ma zamiar podzielić część zamówienia podwykonawcom - z podaniem jaki rodzaj robót będzie podzielony oraz za jaką kwotę . Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 2, 3 i 5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. ( DZ. U Nr.87 poz. 605 z późn. zm.): 1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt 4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy prawo zamówień publicznych 2. Dokumenty, o których mowa w pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 1 , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.brzesko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach