Przetargi.pl
Wykonanie nasadzeń zastępczych drzew wraz z zagospodarowaniem zielonym terenu, pielęgnacją zieleni oraz wykonaniem ogrodzenia, chodnika i schodów terenowych w Gdańsku przy ul. Augustyńskiego 1, dz. nr 214/6 i 214/7 obr. 99

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, Okopowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 583 261 555, , fax. (58)3268557
  • Data zamieszczenia: 2020-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    Okopowa 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 583 261 555, , fax. (58)3268557
    REGON: 19167483600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pomorskie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie nasadzeń zastępczych drzew wraz z zagospodarowaniem zielonym terenu, pielęgnacją zieleni oraz wykonaniem ogrodzenia, chodnika i schodów terenowych w Gdańsku przy ul. Augustyńskiego 1, dz. nr 214/6 i 214/7 obr. 99
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: A. wykonanie nasadzeń zastępczych na podstawie decyzji administracyjnych w ilości wskazanej w tabeli, o której mowa w ust. 3 poniżej; wraz z: B. zagospodarowaniem zielonym terenu (nasadzenia krzewów i traw – mała architektura); C. pielęgnacją zieleni; D. wykonaniem ogrodzenia wzdłuż granicy działek. 2. Lokalizacja prac związanych z nasadzeniami, zagospodarowaniem zielonym terenu i wykonaniem ogrodzenia, obrazuje załącznik graficzny nr 1 do OPZ i załącznik graficzny nr 2 do OPZ. Szczegółowe rozmieszczenie nowo nasadzanych drzew i krzewów, zostanie określone w terenie - na etapie realizacji zadania. 3. Tabela przestawiająca gatunki oraz ilość roślin przeznaczonych do nasadzeń: Lp. Nazwa gatunkow Ilość Uwagi Parametry Pielęgnacja 1. Wiśnia piłkowana odmiana „Kanzan”- 7szt. Obwód pnia drzewa (mierzony na wys. 100 cm) ok 21 cm, 3 lata; 2. Dąb szypułkowy formy stożkowej ‘Fastigiata’ - 3 szt. Obwód pnia drzewa (mierzony na wys. 100 cm) ok. 18 – 20 cm; wysokość ok 3 m, 3 lata; 3. Lipa drobnolistna - 7 szt. Obwód pnia drzewa (mierzony na wys. 100 cm) ok. 18 - 20 cm; 3 lata; 4. Dąb czerwony - 7 szt. Obwód pnia drzewa (mierzony na wys. 100 cm) ok. 18 - 20 cm; 3 lata; 5. Wiśnia piłkowana odmiana „Kanzan” - 9 szt. Obwód pnia drzewa (mierzony na wys. 100 cm) ok. 16 - 18 cm; 3 lata; Uwagi: 1.Drzewka należy opalikować 2. Sadzenia dokonać na podstawie załącznika graficznego nr 1 do OPZ w obecności zamawiającego który uzgodni ostateczną lokalizację 3. Wykonać lekki dołek wokół pnia w celu zbierania wody 4. dołek obsypać korą. 6. Tawuła japońska odmiana „Little Princess” – (3szt na m²) min. 30cm - 1275 szt., Powierzchnia do obsadzenia ok 425 m², 3 lata; 7. Irga pozioma (3szt na m²) min. 30cm - 1989 szt., Powierzchnia do obsadzenia ok 662,5 m², 3 lata; 8. Kosodrzewina (3szt na m²) min. 30cm - 654 szt., Powierzchnia do obsadzenia ok 218 m², 3 lata; UWAGI: 1.rośliny sadzone na geowłókninie; 2.przed sadzeniem wymienić grunt 3.Sadzenia dokonać na podstawie załącznika graficznego nr 1 do OPZ w obecności zamawiającego który uzgodni ostateczną lokalizację 4.geowłókninę obsypać korą, 5. Krzewy o wys. min 30cm o wykształconych prawidłowo min. 4 pędach; 9. Trawa – uniwersalna mieszanka traw - 3 280 m². Powierzchnia do obsiania ok 3 280 m², 3 lata. Uwagi: 1.Grunt przed obsianiem należy oczyścić, ziemię spulchnić i odpowiednio nawieźć. 2.Trawa odporna na deptanie/sportowa; 3.W miejscach zacienionych należy dobrać odp. mieszankę trawy. 4. 287m² trawy do regeneracji i utrzymania (zg. z zał nr 1) 4. Czynności pielęgnacyjne po nasadzeniu zostaną wykonane od dnia 01.06.2020 r. do dnia 31.10.2022 r.tj: 1) Pielęgnacja zieleni (drzew, krzewów i trawy)od dnia 01.06.2020r. do dnia 31.10.2020 r.; 2) Pielęgnacja zieleni (drzew, krzewów i trawy)od dnia 15.04.2021r. do dnia 31.10.2021 r.; 3) Pielęgnacja zieleni (drzew, krzewów i trawy)od dnia 15.04.2022r. do dnia 31.10.2022 r.; 4) zabezpieczenie zimowe drzew w sezonie 2020\2021; 5) zabezpieczenie zimowe drzew w sezonie 2021\2022; 6) zabezpieczenie zimowe drzew w sezonie 2022\2023; 7) opryski terenu utwardzonego ( parking, chodniki ); 8) grabienie i wywóz liści. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w niniejszym rozdziale SIWZ, w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiącym załączniku nr 1 do SIWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 6. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia zapewni udział wykwalifikowanego personelu posiadającego odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia. 7. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt i posiadania przez cały okres realizacji zamówienia polisy od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie zgodnym z Przedmiotem umowy. 8. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Zamawiający wyznacza wizję lokalną w terminie: 4 maja 2020 r. o godz. 10:00 – zbiórka Wykonawców przed wejściem głównym do budynku przy ul. Augustyńskiego 1 w Gdańsku. Z uwagi na pandemię, Wykonawca winien poinformować Zamawiającego o uczestnictwie w wizji. W przypadku dużej ilości zgłoszeń Zamawiający może wyznaczyć w tym samym dniu dodatkowe godziny wizji lokalnej. 9. Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, niezależne od faktycznego rozmiaru wykonanych prac i innych świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji. Za zgodą Stron, w przypadku zmniejszenia zakresu prac, których wykonanie stało się nie celowe, wynagrodzenie może ulec obniżeniu o zakres prac niewykonywanych. 10. Za ustalenie zakresu prac i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca. 11. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks Pracy osób wykonujących prace związane z przedmiotem zamówienia pod nadzorem osoby posiadającej wykształcenie wyższe w zakresie ogrodnictwa, architektury krajobrazu lub leśnictwa, zwanej kierownikiem prac zielonych, o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. Za prace związane z przedmiotem umowy wykonywane pod nadzorem kierownika prac zielonych rozumie się wszelkie prace nasadzeniowe i pielęgnacyjne zieleni, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) wykonywane bezpośrednio przez pracowników pozostających pod jego nadzorem. 2) Jeżeli czynności wskazane w ust. 11 pkt 1) spełniające przesłanki art. 22 § 1 Kodeksu Pracy Wykonawca będzie Wykonywał samodzielnie (jako właściciel/współwłaściciel) Zamawiający uzna to za spełnienie warunku zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia. 3) Zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 11 pkt 1) powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres wykonywania określonych w ust. 11 pkt 1) czynności na rzecz Wykonawcy (będącego pracodawcą), świadczonych w wyznaczonym przez niego miejscu, czasie oraz zakresie i pod jego kierownictwem, powierzonych tej osobie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 4) Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osoby/osób, o których mowa w ust. 11 pkt 1). 5) Zamawiający informuje, iż w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli. 6) Zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 11 pkt 1) powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji czynności określonej w ust. 11 pkt. 1) 7) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w ust. 11 pkt 1), zostały uregulowane we wzorze umowy, stanowiącym załączniki nr 7do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77300000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium obejmującym okres związania ofertą o wartości 5900,00 złotych (słownie: pięć tysięcy dziewięćset złotych 00/100) 2. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Niewniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy winno być poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2019 poz. 310 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku w banku: PKO Bank Polski S.A. numer rachunku 62 1020 1811 0000 0102 0312 3098 z podaniem tytułu: Wadium – „Wykonanie nasadzeń zastępczych drzew wraz z zagospodarowaniem zielonym terenu, pielęgnacją zieleni oraz wykonaniem ogrodzenia, chodnika i schodów terenowych w Gdańsku przy ul. Augustyńskiego 1, dz. nr 214/6 i 214/7 obr. 99” Będzie ono przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego przy czym należy pamiętać, że wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie obciążenia rachunku Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę. Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formach określonych w ust. 3, oprócz formy pieniężnej, do formy tych wadiów ma zastosowanie zasada Kodeksu cywilnego, gdzie zostało zrównane złożenie oświadczenia woli w formie pisemnej, ze złożeniem oświadczenia woli w formie elektronicznej (chyba, że forma pisemna jest zastrzeżona pod rygorem nieważności). Zamawiający wskazuje, że zasada ekwiwalentności formy pisemnej i elektronicznej nie ma charakteru wzajemnego. Złożenie oświadczenia woli w formie pisemnej nie oznacza spełnienia wymagań zastrzeżonych dla formy elektronicznej 6. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, w wymaganej wysokości lub w wymaganej formie (w tym również na przedłużenie okresu związania ofertą) skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy. 7. Wadium, o którym mowa w ust. 3 pkt b-e, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, każdorazowo na pierwsze pisemne jego żądanie w terminie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę Wykonawcy, beneficjenta gwarancji (Zamawiający), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego gdy Wykonawca: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Gwarancja lub poręczenie mają zawierać zapis: „nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego". 10. Zwrot wadium - Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 ustawy Pzp. 11. Utrata wadium - Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami według zasad określonych w art. 46 ust. 4a-5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna) każdy z Wykonawców składa odrębnie niniejsze oświadczenie w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1) SIWZ lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 9. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia tych okoliczności korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 9. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone adnotacją „za zgodność z oryginałem” oraz podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego Wykonawca polega, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną (upoważnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego Wykonawca polega, na podstawie pełnomocnictwa. Podpisy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w formie pisemnej własnoręcznym podpisem. Przy czym dokumenty i oświadczenia złożone w formie elektronicznej wymagają opatrzenie kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Elektronicznego poświadczenia za zgodność z oryginałem należy natomiast dokonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r., zmieniającym rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018, poz. 1993). Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, albo Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Należy wskazać, że artykuł 78 1 Kodeksu cywilnego zrównał złożenie oświadczenia woli w formie pisemnej, ze złożeniem oświadczenia woli w formie elektronicznej (chyba, że forma pisemna jest zastrzeżona pod rygorem nieważności). Zamawiający wskazuje, że zasada ekwiwalentności formy pisemnej i elektronicznej nie ma charakteru wzajemnego. Złożenie oświadczenia woli w formie pisemnej nie oznacza spełnienia wymagań zastrzeżonych dla formy elektronicznej. 10. Dokumenty stanowiące załączniki wymagane przez niniejszą specyfikację powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę wg warunków i postanowień zawartych w SIWZ. 11. Oświadczenia, lub dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126 ze zm.) składane są zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia (Dz.U. z 2018 r. poz. 1993 ze zm.), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem lub w oryginale w formie dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby uprawnione.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach