Przetargi.pl
Wykonanie nasadzeń drzew na terenie gminy Konstancin-Jeziorna w roku 2019

Gmina Konstancin-Jeziorna, Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna ogłasza przetarg

  • Adres: 05-520 Konstancin-Jeziorna, Piaseczyńska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 22 484 23 00 , , fax. +48 22 484 23 09
  • Data zamieszczenia: 2019-10-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Konstancin-Jeziorna, Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna
    Piaseczyńska 77
    05-520 Konstancin-Jeziorna, woj. mazowieckie
    tel. +48 22 484 23 00 , , fax. +48 22 484 23 09
    REGON: 13271045000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://konstancinjeziorna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie nasadzeń drzew na terenie gminy Konstancin-Jeziorna w roku 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest posadzenie oraz roczna pielęgnacja posadzonych drzew. Prace będą prowadzone na terenach zieleni parkowej, osiedlowej oraz w pasach dróg gminnych na terenie gminy Konstancin-Jeziorna. 1) Podstawą wykonania prac będą pisemne zlecenia Zamawiającego wraz z mapami określającymi lokalizację poszczególnych gatunków drzew. Nasadzenia drzew będą wykonane w Parku Zdrojowym i Pasażu Sienkiewicza, na osiedlach Mirków, Grapa, Kozia, na placach zabaw przy ul. Sobieskiego w Konstancinie-Jeziornie oraz w Słomczynie i Czarnowie, w przedszkolu przy ul. Sanatoryjnej 8, na terenach szkolnych w Słomczynie i przy ul. Szkolnej w Konstancinie-Jeziornie, w pasach dróg gminnych na terenie miasta Konstancin-Jeziorna. 2) Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej oraz arborystyki. 3) W celu należytej realizacji zamówienia Zamawiający żąda odpowiedniego przygotowania merytorycznego Wykonawcy. 4) Wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania zasad bhp. 5) Prace powinny być prowadzone w sposób jak najmniej uciążliwy dla użytkowników terenów publicznych, z uwzględnieniem ograniczeń – w szczególności norm hałasu – wynikających z położenia w strefach ochrony uzdrowiskowej. 6) Wszelkie odpady powstałe podczas prac, a także wydobyte z dołów sadzeniowych, w których sadzone będą drzewa wykonawca zobowiązany jest usunąć na własny koszt z miejsca robót oraz zutylizować zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (z. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.). 7) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na cały okres trwania umowy w kwocie minimum 150 000,00 zł. 8) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia. 1.1. Zakres prac: ZADANIE I 1) Wykonanie nasadzeń drzew dojrzałych : a) zakup i dostawa materiału szkółkarskiego oraz innych materiałów niezbędnych do wykonania zadania, b) posadzenie drzew z pełną zaprawą dołów ziemią urodzajną oraz zastosowaniem nawozu jesiennego przy zachowaniu następujących warunków: - wielkość dołu sadzeniowego musi być dostosowana do wielkości bryły korzeniowej tj. jego średnica ma wynosić minimum trzykrotność średnicy bryły korzeniowej, a głębokość równać się wysokości bryły korzeniowej (bryła korzeniowa ma opierać się na niespulchnionej glebie, tak aby zapobiec osiadaniu drzewa, a szyja korzeniowa znajdować się równo z poziomem gruntu), ściany dołu należy wyprofilować schodkowo lub półokrągło w celu stymulacji prawidłowego wykształcania się bryły korzeniowej; - całość dołu sadzeniowego ma być zaprawiona ziemią ogrodniczą oraz nawozem jesiennym, odpady wydobyte z dołu - uprzątnięte, - wykonanie mis wokół posadzonych drzew, - ściółkowanie mis przy drzewach korą mieloną – warstwą grubości 5 cm, - nawodnienie nowoposadzonych drzew, - mocowanie każdego z drzew plecioną taśmą tekstylną szerokości min. 4 cm mocowaną na opaskę na wysokości 1/3 pnia, do drewnianego palika okorowanego i zaimpregnowanego ciśnieniowo, o średnicy min. 8 cm i wysokości min 2,5 m (głębokość osadzenia w gruncie dostosowana do wysokości sadzonki); - wykonanie zabezpieczenia każdego pnia przed uszkodzeniami powodowanymi przez podkaszarki i gryzonie - osłoną z tworzywa sztucznego, która jest elastyczna (nie ogranicza przyrostu pnia na grubość), odporna na działanie promieniowania UV, montowana bezpośrednio przy pniu od jego podstawy do wys. min. 25-30 cm, w kolorze brązowym lub zielonym lub czarnym (na drzewach sadzonych w skupiskach kolor osłon musi być jednolity). 2) Pielęgnacja posadzonych drzew w okresie jednego roku od dnia posadzenia polegająca na: - nawadnianiu – minimum 2-krotnie w każdym miesiącu w okresie od kwietnia do września, - zasilaniu nawozami wieloskładnikowymi – dwukrotnie w sezonie – nawozem wiosennym i jesiennym, - bieżącym odchwaszczaniu mis – minimum przy każdym nawodnieniu, - minimum jednokrotnym uzupełnieniu ściółki z kory mielonej - w okresie lipiec - sierpień, - cięciach pielęgnacyjnych i formujących korony drzew, - bieżącej regulacji i naprawie mocowań - minimum przy każdym nawodnieniu, - wymianie drzew w przypadku ich obumarcia w terminie do 31 października roku, w którym prowadzona jest pielęgnacja roślin. Czynności związane z pielęgnacją drzew Wykonawca jest zobowiązany zgłosić z minimum 1-dniowym wyprzedzeniem mailowo lub telefonicznie inspektorowi nadzorującemu realizację zadania ze strony Zamawiającego oraz udokumentować fotograficznie. ZADANIE II 1) Wykonanie nasadzeń 3-letnich siewek drzew: a) dostawa materiału szkółkarskiego zakupionego przez Zamawiającego z lokalnej szkółki leśnej do gminy Konstancin-Jeziorna (na odległości 8 km) oraz zakup i dostawa innych materiałów niezbędnych do wykonania zadania, b) posadzenie drzew gniazdowo tj. w skupinach 3 - 5 sztuk z pełną zaprawą dołów ziemią urodzajną oraz zastosowaniem nawozu jesiennego przy zachowaniu następujących warunków: - wielkość dołu sadzeniowego musi być dostosowana do wielkości bryły korzeniowej tj. jego średnica ma wynosić minimum trzykrotność średnicy bryły korzeniowej, a głębokość równać się wysokości bryły korzeniowej (bryła korzeniowa ma opierać się na niespulchnionej glebie, tak aby zapobiec osiadaniu drzewa, a szyja korzeniowa znajdować się równo z poziomem gruntu), ściany dołu należy wyprofilować schodkowo lub półokrągło w celu stymulacji prawidłowego wykształcania się bryły korzeniowej; - całość dołu sadzeniowego ma być zaprawiona ziemia ogrodniczą oraz nawozem jesiennym, odpady wydobyte z dołu uprzątnięte, - wykonanie mis wokół posadzonych skupin drzew, - ściółkowanie mis przy drzewach korą mieloną – warstwą grubości 5 cm, - nawodnienie nowoposadzonych drzew, - wykonanie osłony zapobiegającej uszkodzeniom drzew: w okręgach w odległości 50 cm od skupin drzew, z siatki z drutu ocynkowanego o oczkach max 5 x 5 cm i wysokości 50 cm mocowanej trwale do palików drewnianych, okorowanych i zaimpregnowanych ciśnieniowo o średnicy min. 4 cm i wysokości nad gruntem 50 cm; 2) Pielęgnacja posadzonych drzew w okresie jednego roku od dnia posadzenia polegająca na: - nawadnianiu – 2-krotnie w każdym miesiącu w okresie od kwietnia do września, - zasilaniu nawozami wieloskładnikowymi – dwukrotnie w sezonie – nawozem wiosennym i jesiennym, - bieżącym odchwaszczaniu mis – minimum przy każdym nawodnieniu, - minimum jednokrotnym uzupełnieniu ściółki z kory mielonej - w okresie lipiec - sierpień, - cięciach pielęgnacyjnych i formujących korony drzew, - bieżącej regulacji i naprawie osłon - minimum przy każdym nawodnieniu. Czynności związane z pielęgnacją drzew Wykonawca jest zobowiązany zgłosić z minimum 1-dniowym wyprzedzeniem mailowo lub telefonicznie inspektorowi nadzorującemu realizację zadania ze strony Zamawiającego oraz udokumentować fotograficznie. WIELKOŚĆ MATERIAŁU SZKÓŁKARSKIEGO ZADANIE I oznacz. na planszy nazwa łacińska nazwa polska łączna ilość sztuk danego gatunku wielkość sadzonek * obwód pnia / wysokość / forma ilość sztuk w poszczególnych wielkościach 1. Pinus silvestris sosna pospolita 7 dowolny / 100 / N 3 12-14 / 150 / N 4 2. Picea omorika świerk serbski 1 14-16 / 200 / N 1 3. Acer platanoides ‘Columnare’ klon zwyczajny odm. kolumnowa 4 14-16 / 250 / N 4 4. Acer platanoides ‘Deborah’ klon zwyczajny odm. ‘Deborah’ 54 14-16 / 250 / P 54 5. Acer rubrum ‘Red sunset’ klon czerwony odm. ‘Red sunset’ 5 12-14 / 250 / P 1 14-16 / 250 / P 4 6. Aesculus carnea kasztanowiec czerwony 4 14-16 / 250 / P 4 7. Betula pendula brzoza brodawkowata 6 14-16 / 250 / P 6 8. Carpinus betulus 'Fastigiata grab pospolity o. kolumnowa 3 14-16 / 200 / N 3 9. Crataegus x media ‘Paul’s Scarlet’ głóg dwuszyjkowy odm.’Paul’s Scarlet’ 2 14-16 / 200 / P 2 10. Quercus robur dąb szypułkowy 7 12-14 / 200 / P 2 14-16 / 250 / P 1 18-20 / 250 / P 4 11. Quercus robur ‘Columnare’ dąb szypułkowy odm. kolumnowa 4 16-18 / 250 / P 4 12. Sorbus aucuparia jarząb pospolity 12 14-16 / 200 / P 12 13. Tilia x europaea 'Pallida' lipa europejska 'Pallida’ 15 12-14 / 250 / P 7 14-16 / 250 / P 6 16-18 / 250 / P 2 14. Tilia cordata ‘Greenspire’ lipa drobnolistna odm. Greenspire 3 16-18 / 250 / P 3 ZADANIE II * OBJAŚNIENIA DO WIELKOŚCI SADZONEK obwód pnia mierzony w cm na wysokości 100 cm wysokość sadzonki mierzona w cm od podstawy pnia do wierzchołka korony forma P pienna N naturalna oznacz. na planszy nazwa łacińska nazwa polska łączna ilość sztuk danego gatunku wielkość sadzonek * obwód pnia / wysokość / forma ilość sztuk w poszczególnych wielkościach 15. Pinus silvestris sosna pospolita 100 dowolny / 50 / N pojemnik P11 100 oznacz. na planszy nazwa łacińska nazwa polska łączna ilość sztuk danego gatunku wielkość sadzonek * obwód pnia / wysokość / forma ilość sztuk w poszczególnych wielkościach 15. Pinus silvestris sosna pospolita 100 dowolny / 50 / N pojemnik P11 100 2. Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa następujące wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę oraz podwykonawców na podstawie umów o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące bezpośrednio prace związane z kierowaniem pracami podczas sadzenia i pielęgnacji drzew były zatrudnione przez Wykonawcę lub odpowiednio przez Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonywane przez nie czynności polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 t.j.). 2) Każdorazowo, na żądanie Zamawiającego i w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć Zamawiającemu: a) aktualne oświadczenia, że osoby, o których mowa w pkt 1) są zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, podpisane przez osobę/y upoważnioną przez do reprezentowania Wykonawcy lub osobę przez Wykonawcę umocowaną. Przedmiotowe oświadczenie Wykonawca składa pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń. Na zasadach określonych w niniejszym punkcie Wykonawca przedstawia Zamawiającemu oświadczenia dotyczące podwykonawców. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. 3) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia oraz zaświadczenia, o którym mowa w pkt. 2) ppkt a) i b) w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie uprawniało Zamawiającego do naliczenia kary umownej określonej we wzorze umowy. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77211600-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu, Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 2 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniu bankowym lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zmianami). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokument potwierdzający wniesienie wadium w jednej z form wymienionych w rozdziale XIV ust. 1 pkt 2-5 SIWZ może zostać wystawiony na jednego z Wykonawców. 5. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 15 8002 0004 0200 1111 2002 0067 (liczy się data wpływu na podany rachunek). 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, na poleceniu (w tytule) przelewu należy wpisać Wadium – postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.30.2019. Zamawiający wymaga załączenia do oferty potwierdzenia dokonania wpłaty wadium. 8. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądze oryginał należy złożyć w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna, ul. Piaseczyńska 77, 05-520 Konstancin-Jeziorna, I piętro, pok. nr 6 - przed upływem terminu składania ofert, natomiast kopię należy zamieścić w ofercie. 9. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, o której mowa w ust. 1 pkt 3 – 4 powyżej, zaleca się aby dokument gwarancji zawierał między innymi następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego) gwaranta (banku lub instytucji, ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib i adresu, 2) przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, znak postępowania nadanego przez Zamawiającego, 3) kwotę gwarancji, 4) okres na jaki gwarancja została wystawiona (odpowiadający co najmniej terminowi związania ofertą), 5) zobowiązanie gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 10. Dokumenty muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp. Zwrot wadium 1. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 7. 2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zawrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Na mocy art. 46 ust. 4a ustawy Pzp zostanie zatrzymane wadium Wykonawcy, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. W ofercie należy podać numer konta (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu) lub adres (w pozostałych przypadkach), na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisywania tego warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach