Przetargi.pl
Wykonanie konserwacji wielkoformatowego obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie, Wilhelma von Lindenschmit mł., ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu

Muzeum Narodowe we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-153 Wrocław, Pl. Powstańców Warszawy 5
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3435643, 3433308 , fax. 071 3725159
  • Data zamieszczenia: 2016-02-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe we Wrocławiu
    Pl. Powstańców Warszawy 5 5
    50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3435643, 3433308, fax. 071 3725159
    REGON: 00027846800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnwr.art.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie konserwacji wielkoformatowego obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie, Wilhelma von Lindenschmit mł., ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie pełnej konserwacji obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie Wilhelma von Lindenschmit mł. ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu (nr MNWr VIII-683, wymiary: 410cm x 610 cm) do ekspozycji przygotowanej w Zamku Książ przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu. Obraz nie posiada krosna. Wykonanie kompletnej konstrukcji krosna zostanie zlecone na koszt i staraniem Zamawiającego. 2. Zakres usługi obejmuje min.: 1) Prace konserwatorskie i rekonstrukcyjne wieloformatowego obrazu olejnego na płótnie pt. Alaryk w Rzymie ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu, prowadzone na podstawie szczegółowego Programu prac konserwatorskich. 2) Przedstawienie wyników specjalistycznych badań technologicznych przed rozpoczęciem prac konserwatorskich 3) Wykonanie szczegółowego Programu prac konserwatorskich i przekazanie Zamawiającemu do zatwierdzenia w ciągu 14 dni od dnia podpisania Umowy. 4) Przygotowanie harmonogramu prac konserwatorskich w porozumieniu z Zamawiającym. 5) Pakowanie i rozpakowywanie obrazu pod nadzorem Głównego Konserwatora Muzeum Narodowego we Wrocławiu. 6) Specjalistyczny transport z Muzeum Narodowego we Wrocławiu do pracowni wykonawcy oraz z pracowni do Zamku Książ. Wszystkie kwestie z tym związane podlegają Wykonawcy. 7) Opracowanie dokumentacji powykonawczej. 3. Szczegółowy Program prac konserwatorskich zostanie przygotowany przez Wykonawcę na podstawie Wstępnego Programu prac konserwatorskich opracowanego przez głównego konserwatora Muzeum Narodowego we Wrocławiu i będzie stanowił rozwinięcie prac tam opisanych, w następującym zakresie: 1) Wykonanie dokumentacji konserwatorskiej stanu zachowania (opisowej i fotograficznej) 2) Pobranie próbek do badań specjalistycznych (pigmenty, zaprawa, spoiwo) 3) Oczyszczenie powierzchni obrazu z zabrudzeń 4) Ewentualne usunięcie pożółkłego werniksu i przemalowań/retuszy 5) Podklejenie odspojeń zaprawy i warstwy malarskiej 6) Oczyszczenie odwrocia z zabrudzeń powierzchniowych 7) Usunięcie wtórnych nawarstwień z odwrocia 8) Sklejenie rozdarć i wklejenie protez w ubytki podłoża płóciennego 9) Ewentualne wzmocnienie sklejeń podobrazia 10) Wykonanie dublażu z uwzględnieniem przynajmniej 15cm krajek 11) Uzupełnienie ubytków warstwy zaprawy 12) Naciągnięcie na krosna 13) Położenie werniksu retuszerskiego 14) Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej (retusz naśladowczy) 15) Werniksowanie końcowe 16) Opracowanie dokumentacji powykonawczej. 4. Zamawiający udostępnia dokumentację fotograficzną obrazu, stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Konserwacje należy przeprowadzić w pracowni konserwatorskiej dysponującej odpowiednim metrażem i stołem dublażowym. 6.Zamawiający planuje, aby Wykonawca zrealizował końcową część prac konserwatorskich w pomieszczeniu w Zamku Książ, które odpowiednio wyposażone stanie się otwartą dla publiczności pracownią konserwatorską. Koszty związane z odpowiednim wyposażeniem pomieszczeń oraz koszty związane z dojazdem konserwatorów i ich pobytem w Zamku Książ (z wyjątkiem transportu obrazu z pracowni do Zamku Książ) koszty pokryje Zarządca Zamku Książ na podstawie odrębnej Umowy pomiędzy Zamawiającym a Zarządcą Zamku Książ. Zamawiający przedstawi szczegóły na etapie realizacji. 7. Warunkiem podpisania Umowy i przekazania obrazu pt. Alaryk w Rzymie do konserwacji przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu, jako jego właściciela, jest zaakceptowanie i podpisanie przez obie strony Umowy użyczenia do konserwacji, która będzie stanowiła załącznik nr 1 umowy i szczegółowo opisuje przedmiot zamówienia, warunki i zobowiązania (Biorącego do używania) czyli Wykonawcy oraz wymagania (Użyczającego) tj. Zamawiającego. Wzór Umowy użyczenia stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. 8. Nadzór konserwatorski będzie sprawowała komisja konserwatorska powołana przez Zamawiającego; istnieje możliwość udzielania indywidualnych konsultacji przez Komisję, w przypadkach szczególnie trudnych. 9. Wykonawca będzie działał w sposób zapewniający profesjonalną i kompetentną realizację zamówienia, zgodnie z obowiązującym prawem i wytycznymi. Prace powinny być wykonane z należytą starannością i terminowo. 10. Na każde żądanie Zamawiającego lub osoby wyznaczonej przez niego Wykonawca winien przedstawić bieżący zakres prac, materiały użyte do konserwacji jak również wskazać osoby, które wykonują prace konserwatorskie przy obiekcie. 11. Wykonawca będzie zobowiązany posiadać przez cały okres wykonywania zamówienia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie obejmującym prace objęte przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 500.000,00 zł. 12. Do oferty należy dołączyć Kosztorys prac konserwatorskich olejnego obrazu Alaryk w Rzymie 13. Udział podwykonawcy: 1) Zamawiający, na podstawie art. 36a ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp, zastrzega obowiązek osobistego wykonania prac konserwatorskich przez wykonawcę ze względu na właściwość świadczenia i charakterystykę przedmiotu zamówienia, które cechuje wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, oraz wymogi jakie musi w związku z tym spełnić wykonawca - dyplomowany konserwator dzieł sztuki z doświadczeniem, który zapewni osiągnięcie efektu wymaganego przez zamawiającego, polegającego na zabezpieczeniu i utrwaleniu substancji zabytku muzealnego, zahamowanie procesów jego destrukcji oraz wyeksponowanie wartości artystycznych i estetycznych zabytku (w tym, uzupełnienie i odtworzenie jego części), w taki sposób, aby możliwa była jego ekspozycja. 2) Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie (wzór formularza- Załącznik nr 2) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (z wyjątkiem prac konserwatorskich, które jako części kluczowe zamówienia muszą być wykonane osobiście), a w przypadku gdy wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, również wskazania nazw (firm) tych podwykonawców. Brak informacji oznaczać będzie, że Wykonawca samodzielnie zrealizuje całe zamówienie. 1) Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia wykonawca zmieni lub zrezygnuje z podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 14. Gwarancja - Wykonawca udzieli gwarancji zgodnie ze wskazaniem w formularzu ofertowym na wykonanie konserwacji obrazu. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się z dniem podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy. 15. Pozostałe warunki podano w Załączniku nr 1 SIWZ - Wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 925212207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mnwr.art.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach