Przetargi.pl
„Wykonanie klimatyzacji w budynkach „A” i „B” Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu - etap I”

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 61-713 Poznań, Al. Niepodległości
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48618541300 , fax. +48618541204
  • Data zamieszczenia: 2020-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
    Al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. +48618541300, fax. +48618541204
    REGON: 00051433100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.poznan.uw.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie klimatyzacji w budynkach „A” i „B” Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu - etap I”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) wykonanie systemu klimatyzacji w budynkach „A” i „B” Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu - etap I tj. od poziomu – 1 do piętra 2, piętro 4 oraz archiwum Pi3 wraz z dokumentacją powykonawczą zrealizowanych prac; 2) wykonanie przeglądów gwarancyjnych wykonanego systemu klimatyzacji zgodnie z przepisami prawa i warunkami gwarancji, określonymi przez producenta urządzeń oraz konserwacje i serwis urządzeń klimatyzacyjnych wraz z badaniem szczelności układu freonowego nie rzadziej niż dwa razy w roku kalendarzowym, przed rozpoczęciem sezonu i po zakończeniu lub częściej, jeżeli takie będą zalecenia producenta, w okresie gwarancji udzielonej w ramach umowy oraz za wynagrodzeniem określonym w złożonej ofercie; wynagrodzenie nie ulegnie zmianie w całym okresie obowiązywania umowy. 2. Szczegółowy zakres robót budowlanych i sposób ich realizacji został określony w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3. W celu zachowania poufności informacji zawartych w projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym, rzutach pięter, (załącznik nr 4.1 do SIWZ) Zamawiający na podstawie przepisu art. 37 ust. 6 ustawy Pzp, nie udostępnia ich na stronie internetowej. Wykonawcy w celu uzyskania dostępu do nich są zobowiązani złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o udostępnienie dokumentacji. Odbiór dokumentów następuje po podpisaniu umowy o zachowaniu poufności. Wzór wniosku i umowy stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 4. Prace nie ujęte w przedmiarze, ale konieczne do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w zaoferowanej cenie zamówienia. 5. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wyniesienia w niezbędnym zakresie wyposażenia z pomieszczeń, w których będzie montaż klimatyzatorów, do innych pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego, zabezpieczenia go folią ochronną oraz ponownego wniesienia go do pomieszczeń po zakończeniu robót lub przesunięciu mebli i zabezpieczenia ich folią ochronną. Zamawiający informuje, że w pomieszczeniach znajdują się instalacje (c.o., wentylacji mechanicznej, wod.-kan., elektryczne, teletechniczne i informatyczne). Wszystkie prace instalacyjne Wykonawca musi wykonywać w sposób bezkolizyjny tzn. bez uszkodzenia istniejących instalacji i zapewniający ciągłość pracy Urzędu. 6. W terminie 2 dni roboczych od dnia protokolarnego przekazania terenu robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu szczegółowy harmonogram realizacji prac, uwzględniający zapewnienie pracy pracownikom w pomieszczeniach objętych przedmiotem zamówienia. 7. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej miejsca realizacji przedmiotu umowy, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z pracownikami Biura Obsługi i Informatyki, tel. (61) 854 17 40. 8. Prace będą wykonywane w obiekcie czynnym, w związku z powyższym Wykonawca winien zapewnić bezpieczne dojścia do pomieszczeń biurowych, prowadzenie robót z jak najmniejszą uciążliwością w funkcjonowaniu urzędu i pracy urzędników. Zamawiający umożliwi Wykonawcy realizację prac do godziny 20.00 w dni robocze oraz w soboty. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby prace uciążliwe wykonywane były po godzinach pracy urzędu, tj. po 15.30 oraz w soboty. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania codziennej czystości i porządku po zakończeniu prac. 9. Zamawiający wymaga, aby pomieszczenia objęte przedmiotem zamówienia zostały oddane Zamawiającemu po uprzednim posprzątaniu. Zamawiający wymaga aby po robotach montażowych pomieszczenia biurowe zostały przywrócone do stanu pierwotnego. 10. Wszystkie użyte do realizacji zamówienia materiały muszą być pełnowartościowe oraz posiadać wymagane stosownymi przepisami aktualne świadectwa jakości, świadectwa dopuszczenia, atesty, certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą. 11. We wszystkich zapisach SIWZ oraz jej załącznikach, w których Zamawiający odwołuje się do norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W przypadku, gdy w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ) podano nazwy materiałów, produktów lub urządzeń konkretnych producentów, należy traktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty lub urządzenia o co najmniej takich samych parametrach. Przez równoważność produktu rozumie się zaoferowanie produktu, którego parametry techniczne zastosowanych materiałów są co najmniej takie same jak produktów opisanych w SIWZ. W przypadku zaoferowania rozwiązania równoważnego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać równoważność zastosowanych rozwiązań. 12. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać na etapie składania oferty, że oferowane przez niego materiały itp. spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca na etapie realizacji prac zastosuje materiały wskazane w ofercie. 13. Wykonawca udziela Zamawiającemu 36 - miesięcznej gwarancji na wykonany system klimatyzacji licząc od dnia podpisania protokołu odbioru robót. Zamawiający informuje, że zapis w projekcie budowlanym (19.032_POZNAŃ_PB_OPIS) w rozdziale 2.2 „Wymagania instalacji klimatyzacji” (str. 29) w zakresie systemu klimatyzacyjnego charakteryzującego się 60 miesięczną gwarancją producenta nie ma zastosowania. 14. Wykonawca na 2 dni robocze przed podpisaniem protokołu odbioru robót przedłoży do zatwierdzenia Zamawiającego harmonogram przeglądów gwarancyjnych oraz konserwacji i serwisu ze wskazaniem nazwy miesiąca, w których czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 2 muszą zostać wykonane. W okresie gwarancji Wykonawca każdorazowo poinformuje Zamawiającego o dniu przeprowadzenia przeglądu gwarancyjnego oraz konserwacji i serwisu w celu umożliwienia Wykonawcy wejścia na teren Urzędu. Zamawiający zaakceptuje harmonogram w ciągu 1 dnia roboczego od dnia jego przekazania albo przekaże Wykonawcy pisemnie informację o konieczności zmiany harmonogramu. Przeglądy gwarancyjne oraz konserwacja i serwis wykonywane będą zgodnie z warunkami określonymi w załączniku nr 4.5 do SIWZ. 15. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe na terenie wykonywanych prac i/lub w związku z tymi pracami. W przypadku powstania jakichkolwiek uszkodzeń z winy Wykonawcy, jest on zobowiązany do poinformowania Zamawiającego i naprawienia szkody na własny koszt i na własną odpowiedzialność. 16. Wymagany zakres robót Wykonawca winien zrealizować z należytą starannością, zgodnie z wymaganiami Polskich Norm, przepisami Prawa budowlanego, bhp, ppoż. oraz zasadami sztuki budowlanej. 17. Na bieżąco, w trakcie realizacji robót, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt wywieźć i zutylizować gruz, materiały z demontażu, śmieci i inne materiały pozostałe po przeprowadzonych robotach. 18. Osoby wskazane w umowie do kontaktu ze strony Wykonawcy będą uczestniczyły, w miarę potrzeb, w spotkaniach roboczych, w celu omówienia postępu prac lub ewentualnych problemów. Zamawiający oczekuje, że osoby wskazane w umowie do kontaktu będą w nich każdorazowo uczestniczyć. 19. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca przekaże Zamawiającemu listę pracowników wykonujących przedmiot zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest aktualizować listę pracowników na bieżąco, w przypadku jakichkolwiek zmian w zatrudnieniu. 20. Zamawiający wymaga aby pracownicy Wykonawcy wykonujący bezpośrednio prace montażowe, przeglądy gwarancyjne posiadali odpowiednie uprawnienia i certyfikat dla personelu. 21. Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp i określa je, stosownie do art. 36 ust. 2 pkt 8a ustawy Pzp: 1) Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby wykonujące roboty instalacyjne i budowlane były zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę; 2) w przypadku zatrudniania na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia nowej osoby/nowych osób wykonującej/ych czynności określone w pkt 1, zatrudnienie winno nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy na realizację przedmiotu zamówienia i trwać nieprzerwanie w całym okresie wykonywania ww. umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę/podwykonawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca/podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia w ciągu 14 dni kalendarzowych (licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy) na to miejsce innej osoby na podstawie umowy o pracę; 3) w ciągu 5 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy na realizację przedmiotu zamówienia (dotyczy osób już zatrudnionych na postawie umowy o pracę przez Wykonawcę/podwykonawcę) oraz w ciągu 5 dni kalendarzowych od dnia zatrudnienia nowej osoby na podstawie umowy o pracę Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę, lub innych dokumentów dotyczących osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1. Oświadczenie lub kopia umowy o pracę, lub inne dokumenty powinny zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie lub dokument, datę złożenia oświadczenia lub dokumentu, informację, że wskazane w pkt 1 czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz z podaniem liczby, datę zawarcia umowy o pracę, imiona i nazwiska tych osób, zakres obowiązków pracowników, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia lub dokumentu w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 4) Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudniania wskazanej osoby, natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją Zamawiającemu w terminie 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania zawiadomienia; 5) w przypadku wykonywania czynności określonych w pkt 1 przez osoby niezatrudnione na podstawie umowy o pracę, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł za każdy dzień pracy każdej osoby niezatrudnionej na podstawie umowy o pracę; 6) w przypadku nieprzedłożenia Zamawiającemu oświadczenia lub kopii umowy o pracę, lub innych dokumentów, o których mowa w pkt 3, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia następnego po upływie terminu, o którym mowa w pkt 3; 7) w przypadku nieprzedstawienia Zamawiającemu dokumentacji zatrudnienia, o której mowa w pkt 4 Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia następnego po upływie terminu, o którym mowa w pkt 4.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 30 000,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności polegającej na instalacji, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie lub likwidacji stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła zawierających fluorowane gazy cieplarniane, potwierdzone certyfikatem dla przedsiębiorcy wydanym zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2158 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; 2) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwa), o ile uprawnienia te nie wynikają z treści odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; 3) kosztorys ofertowy – opracowany na podstawie załączonego do specyfikacji przedmiaru robót – załącznik nr 4.2 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach