Przetargi.pl
Wykonanie inwentaryzacji dendrologicznej w ramach realizacji projektu Zagospodarowanie terenu Stok pod Baranem na cele rekreacyjne

Gmina Wieliczka ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 263 41 00 , fax. 12 278 68 60
  • Data zamieszczenia: 2019-04-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieliczka
    ul. Powstania Warszawskiego 1
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 263 41 00, fax. 12 278 68 60
    REGON: 35155536400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wieliczka.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie inwentaryzacji dendrologicznej w ramach realizacji projektu Zagospodarowanie terenu Stok pod Baranem na cele rekreacyjne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy w zakresie opracowania inwentaryzacji dendrologicznej w ramach realizacji projektu: Zagospodarowanie terenu Stok pod Baranem na cele rekreacyjne. Zamówienie dotyczy projektu współfinansowanego z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu, Działanie 2.5 Poprawa jakości środowiska miejskiego, nr projektu POIS.02.05.00-00-0004/17. Inwentaryzacja dendrologiczna obejmuje obszar zlokalizowany w Wieliczce, obręb 1 część działki nr 1246/17 oraz działki nr 1246/18, 1246/4, 1247 o łącznej powierzchni 12,8668 ha. Projekt: Zagospodarowanie terenu Stok pod Baranem na cele rekreacyjne obejmuje zagospodarowanie 128 668,00 m² powierzchni, z czego 100 641,0 m² powierzchni przeznaczonej do rekultywacji (77,82 % powierzchni przeznaczonej do rekultywacji) i stanowić będzie po wykonaniu powierzchnię biologicznie czynną. Opracowanie inwentaryzacji dendrologicznej należy wykonać w 2 częściach: Cześć I obejmuje: inwentaryzację szczegółową zieleni wysokiej, zestawienie tabelaryczne, dokumentację fotograficzną, inwentaryzację graficzną. Część II obejmuje: inwentaryzację ogólną zieleni, wraz z oceną przyrodniczą, zestawienie tabelaryczne, dokumentację fotograficzną, wskazówki do wytyczenia przyrodniczej ścieżki edukacyjnej. Integralną częścią SIWZ niezbędną dla wykonania przedmiotu zamówienia są materiały załączone do SIWZ: - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący zał. nr 6 do SIWZ - Mapa poglądowa terenu objętego zamówieniem stanowiąca zał. nr 7 do SIWZ. Opracowanie(a) będące przedmiotem zamówienia musi(szą) być sporządzone w oparciu o wykonane przez Wykonawcę we własnym zakresie i na własny koszt prace przygotowawcze i pomocnicze, związane z prawidłowym opracowaniem inwentaryzacji tj. między innymi wizje w terenie, dokumentacje fotograficzne, dokumentacje pomiarowe, itp. Wykonawca zapewni nadzór przyrodniczy przy wykonywaniu tego opracowania. Wykonawca udziela gwarancji i rękojmi na wykonane opracowanie w zakresie inwentaryzacji dendrologicznej na okres 6 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego przedmiotowego opracowania przez Zamawiającego. Okres gwarancji i rękojmi jako kryterium oceny ofert będzie podlegać ocenie zgodnie z gwarancją i rękojmią zaoferowaną przez Wykonawcę w ofercie na wykonany przedmiot zamówienia (zgodnie z pkt 17 SIWZ). Dokumentację dla całości opracowania należy sporządzić w 4 egzemplarzach wersji papierowej oraz analogiczną wersję elektroniczną dokumentacji opisowej, graficznej i fotograficznej w formie edytowalnej (opisy – pliki *.doc lub *.odt; pliki graficzne wektorowe - *.dwg, *.dxf lub *.dgn; zdjęcia - *.jpg lub *.tif) i pliki PDF (część graficzna i opisowa) na płycie CD – 1 egz. Zamawiający dysponuje mapą zasadniczą terenu w skali 1:500 w wersji cyfrowej (format .kcd), którą udostępni Wykonawcy wybranemu w niniejszym postępowaniu. Zamawiający informuje, że odstępuje od wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (art. 29 ust. 3a uPzp) osób wykonujących niniejsze, autorskie opracowanie twórcze, gdyż przedmiot zamówienia charakteryzuje się działalnością twórczą i autorską oraz wymaga szczególnej, specjalistycznej wiedzy – więc sposób realizacji usługi nie wyczerpuje znamion definicji pracy wynikającej z Kodeksu pracy, a ponadto termin realizacji niniejszego zamówienia jest krótki. Zauważyć należy, iż osoby wyróżniające się specjalistyczną wiedzą najczęściej są przedsiębiorcami prowadzącymi własną działalność gospodarczą, a realizacja usług tego rodzaju następuje w formie samozatrudnienia. 2. Wspólny słownik zamówień publicznych CPV: 71420000-8 architektoniczne usługi zagospodarowania terenu 77313000-7 usługi utrzymania parków 90713000-8 usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska 3. Szczegółowy zakres zamówienia: Przedmiotem zamówienia publicznego jest opracowanie inwentaryzacji dendrologicznej obszaru zlokalizowanego w Wieliczce, obręb 1 część działki nr 1246/17 oraz działki nr 1246/18, 1246/4, 1247 o łącznej powierzchni 12,8668 ha. Przedmiotowa dokumentacja winna być wykonana: a) z należytą starannością, b) zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej, c) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności prawa zamówień publicznych (bez użycia nazw własnych, wskazań na określony produkt, czy producenta itp. przy opisach przedmiotu zamówienia). 4. W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. Materiały i urządzenia równoważne to takie, które mają te same cechy funkcjonalne co wskazane w SIWZ i jego załącznikach konkretne z nazwy lub pochodzenia. Ich jakość i parametry nie mogą być gorsze od jakości określonego w SIWZ i jego załącznikach materiału lub urządzenia. W przypadku zastosowania (propozycja w ofercie) innych zamienników rynkowych na wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania (w ofercie), że nie będą one gorsze od wskazanych w SIWZ i jego załącznikach, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz posiadać będą niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania wymagane w dokumentacji przetargowej. 5. W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. 6. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, usługi spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp to: 6.1. Polskie Normy przenoszące normy europejskie, 6.2. normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszące normy europejskie, 6.3. europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), 6.4. wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), 6.5. normy międzynarodowe, 6.6. specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjęte przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, 6.7. inne systemy referencji technicznych ustanowione przez europejskie organizacje normalizacyjne, 6.8. Polskie Normy, 6.9. Polskie aprobaty techniczne, 6.10. Polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw, 6.11. krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 oraz z 2018 r. poz. 650). 7. Przekazanie i odbiór przedmiotu zamówienia odbędzie się na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego całości dokumentacji wymaganej w SIWZ. 8. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 8.1. Zobowiązuje się Wykonawcę do wykonania dokumentacji fotograficznej przed rozpoczęciem realizacji zadania. Wykonawca ponosi wszelkie koszty za szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w trakcie realizacji zadania. Zamawiający nie przewiduje wypłaty odszkodowań właścicielom posesji sąsiadujących z terenem przewidzianym do opracowania inwentaryzacji dendrologicznej za szkody zawinione przez Wykonawcę powstałe podczas wykonywania usługi. 8.2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów i urządzeń własnych. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów aktualne dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie (np. atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności). Transport urządzeń na plac objęty zamówieniem oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciążają Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP oraz ppoż. i maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia usług. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia przez osobę/osoby posiadające specjalistyczną wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. 8.3. Wykonawca w trakcie wykonywania usługi ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie działek objętych przedmiotem zamówienia, na których wykonawca będzie wykonywał wizje w terenie w związku z opracowaniem inwentaryzacji. 8.4. W celu zabezpieczenia realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu do posiadania opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez cały okres realizacji zamówienia do wysokości minimum 20 000,00 zł. 9. Przed złożeniem oferty na wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca ma prawo do zapoznania się z przedmiotem zamówienia. W przypadku wątpliwości wynikłych podczas wykonania wizji w terenie, Zamawiający będzie udzielał wyjaśnień na złożone wnioski o wyjaśnienie treści SIWZ zgodnie z punktem 8 i 12 SIWZ. W celu jednoznacznych odpowiedzi na ewentualne wyjaśnienie treści SIWZ Zamawiający oświadcza, że nie będą udzielane żadne odpowiedzi w trakcie przeprowadzania wizji lokalnej oraz nie będą sporządzane żadne notatki z przeprowadzonych wizji. 10. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się dokonać nieodpłatnego przeniesienia majątkowych praw autorskich w zakresie opracowanej ekspertyzy dendrologicznej na rzecz Zamawiającego. W ramach przeniesienia Praw Autorskich Wykonawca przeniesie na Zamawiającego całość przysługujących mu majątkowych praw autorskich do opracowanej ekspertyzy lub jej części. Przeniesienie praw autorskich będzie bezwarunkowe, uprawniające do nieograniczonego w czasie korzystania i rozporządzania, w kraju i za granicą na wszystkich polach eksploatacji, określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a w szczególności do: 1) utrwalania, 2) zwielokrotnienia określoną techniką, 3) wprowadzania do obrotu, 4) wprowadzania do pamięci komputera, 5) najmu, 6) dzierżawy, 7) zastosowania do wielu budów. Przeniesienie Praw Autorskich obejmować będzie ponadto prawo do dokonywania zmian i modyfikacji, w tym do włączania w całości lub w części do innych dokumentacji projektowych oraz do wykonywania prawa zależnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71420000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o grupie kapitałowej – Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, (pkt 13.4. SIWZ) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (sporządzone według formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubieganie się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia w/w dokumentu. 2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą następujących dokumentów: 2.1. Formularz oferty – wypełniony i podpisany Formularz oferty sporządzony na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku formularza wielostronicowego, należy go podpisać na każdej jego stronie. 2.2. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp (pkt 5.4. SIWZ), będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wraz z ofertą (w szczególności pisemnego zobowiązania) które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.3. Stosowne pełnomocnictwo/a – lub inny dokument potwierdzający upoważnienie do podpisania oferty – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z oferty lub dokumentu (oryginał pełnomocnictwa lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną