Przetargi.pl
Wykonanie instalacji osuszania powietrza wraz z przeróbką ciepła technologicznego oraz wykonanie dokumentacji projektowej wraz z montażem klimatyzacji w budynku Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach przy ul. Raciborskiej 50

Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-074 Katowice, ul. Raciborska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 758 77 01 , fax. 32 758 77 01
  • Data zamieszczenia: 2021-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
    ul. Raciborska 37
    40-074 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 758 77 01, fax. 32 758 77 01
    REGON: 27762086000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.asp.katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Publiczna Szkoła Wyższa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie instalacji osuszania powietrza wraz z przeróbką ciepła technologicznego oraz wykonanie dokumentacji projektowej wraz z montażem klimatyzacji w budynku Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach przy ul. Raciborskiej 50
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Uzasadnienie wykonania zamówienia Zadanie 1: Obecnie parametry temperatury i wilgotność powietrza w pomieszczeniach archiwum i magazynach książek, zlokalizowanych w segmencie C budynku przy ul. Raciborskiej 50 są regulowane w wyniku działania: - centralnej instalacji wentylacji mechanicznej, która w okresie zimowym podgrzewa, a w okresie letnim schładza powietrze doprowadzane do ww. pomieszczeń, - szafy klimatyzacji precyzyjnej w każdym z tych pomieszczeń. Doświadczenia uzyskane podczas użytkowania wskazanych pomieszczeń od zakończenia budowy budynku (2015r.) wykazały zwłaszcza w okresie letnim, że pomimo intensywnej eksploatacji szaf klimatyzacji precyzyjnej w każdym z pomieszczeń, wilgotność względna powietrza znacznie przekracza dopuszczalną wartość oczekiwaną przez Użytkownika, tj. 30÷50 % przy oczekiwanej wartości temperatury powietrza w tych pomieszczeniach w przedziale 14÷18 0C. Ponadto szafy klimatyzacji precyzyjnej zasilane są w ciepło całorocznie z instalacji grzewczej zasilającej także klimakonwektory. Takie rozwiązanie powoduje, że w okresie letnim woda grzewcza krąży w instalacji grzewczej zasilającej klimakonwektory w całym budynku, co pogarsza komfort cieplny oraz generuje wyższe koszty klimatyzacji (chłodzenia) powietrza w budynku. Z kolei w stacji wymienników ciepła zidentyfikowano nieszczelny odcinek instalacji zimnej wody, w wyniku którego dochodzi do wycieku wody. W związku z powyższym na podstawie posiadanej przez Zamawiającego i dołączonej do SIWZ dokumentacji projektowej wraz z przedmiarem robót należy wykonać montaż instalacji osuszania powietrza w ww. pomieszczeniach wraz z przeróbką instalacji ciepła technologicznego. Wskazane prace mają na celu:  uzyskanie prawidłowych warunków cieplno-wilgotnościowych, a także  zmniejszenie kosztów chłodzenia powietrza w budynku. Dodatkowo w węźle cieplnym należy wymienić odcinek uszkodzonej instalacji zimnej wody. Zadanie 2: W budynku Akademii przy ul. Raciborskiej 50 w segmencie C na trzeciej kondygnacji znajduje się łącznie 6 pokoi gościnnych, w tym 2 pokoje jednoosobowe i 4 pokoje dwuosobowe. Pomieszczenia te posiadają wentylację grawitacyjną, natomiast w okresie letnim z uwagi na duże nasłonecznienie występuje tam bardzo wysoka temperatura. Z uwagi na zapewnienie prawidłowych warunków cieplno - wilgotnościowych powietrza należy wykonać dokumentację projektową, a następnie zgodnie z tą dokumentacją montaż urządzeń klimatyzacyjnych wraz z instalacją klimatyzacji, które będą schładzały powietrze w okresie letnim oraz dogrzewały powietrze w okresie zimowym przy ekonomicznie uzasadnionej temperaturze powietrza zewnętrznego. II. ZAKRES I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwa zadania z możliwością składania ofert na wszystkie zadania lub na jedno z opisanych niżej zadań. Zadania nie mogą być dzielone przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia określonego w zadaniu częściowym zostaną odrzucone. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ZADANIE NR 1 obejmuje prace wymienione w pkt. A-B: A. Dostawa urządzeń i montaż instalacji osuszania powietrza oraz modernizacja instalacji ciepła technologicznego zasilającej szafy klimatyzacji precyzyjnej w pomieszczeniu archiwum i dwóch magazynach książek. B. Naprawa instalacji zimnej wody przed wodomierzem w stacji wymienników ciepła. W zakresie Zadania nr 1 Wykonawca winien wykonać prace zgodnie z dołączoną do SIWZ dokumentacją techniczno-kosztorysową, zwaną dalej dokumentacją opracowaną przez Projektanta mgr inż. Franciszka Budnego: Ad. A: Dostawa urządzeń i montaż instalacji osuszania powietrza oraz modernizacja instalacji ciepła technologicznego zasilającej szafy klimatyzacji precyzyjnej w pomieszczeniu archiwum i dwóch magazynach książek.  „Instalacja osuszania powietrza w pomieszczeniu archiwum i magazynach książek w segmencie C w budynku Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach przy ul. Raciborskiej 50 w Katowicach”- lipiec 2019 wraz z przedmiarem.  „Instalacja ciepła technologicznego zasilającej szafy klimatyzacji precyzyjnej w pomieszczeniu archiwum i w magazynach książek segmentu C w budynku Akademii Sztuk Pięknych przy ul. Raciborskiej 50 w Katowicach” – lipiec 2019 wraz z przedmiarem. Dokumentacja, o której mowa wyżej zawiera szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie prac określonych w lit. A i obejmuje: - Projekt wykonawczy ( część opisowa i rysunkowa), - Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót ( Ogólna i Szczegółowa), - Informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - Przedmiar robót. Dokumentacja stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. Ad. B: Naprawa instalacji zimnej wody przed wodomierzem w stacji wymienników ciepła.  Przedmiar robót ,,Awaryjna naprawa instalacji wody zimnej przed wodomierzem w SWC przy ul. Raciborskiej 50”. Przedmiar robót stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ZADANIE NR 2: Wykonanie dokumentacji projektowej oraz dostawa i montaż urządzeń i instalacji klimatyzacji w 6 pokojach gościnnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Program funkcjonalno-użytkowy. W ramach zamówienia (w cenie ofertowej zadania nr 2) Wykonawca jest zobowiązany także zapewnić w okresie gwarancyjnym konserwację i serwis dostarczonych urządzeń zgodnie z częstotliwością i wymaganiami określonymi w dokumentacji technicznej i instrukcji tych urządzeń, w szczególności konserwacji klimatyzacji z wymianą filtrów, co najmniej 2x w roku w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Program funkcjonalno-użytkowy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- W ramach zamówienia (w cenie ofertowej zadania nr 1 i zadania nr 2) Wykonawca jest zobowiązany także:  dostarczyć i zainstalować wszystkie niezbędne do wykonania prac zgodnie z projektem, wiedzą techniczną i sztuką budowlaną materiały oraz urządzenia i osprzęt,  wykonać prace zgodnie ze sztuką budowlaną oraz nadzorowania robót przez osoby posiadające wymagane prawem uprawnienia,  wykonać prace, w tym przejścia, przewody itp. z wykorzystaniem istniejących szachtów instalacyjnych, w sposób zapewniający najmniejszą ingerencję w substancję budynku, a także estetykę wykonania i kolorystykę pomieszczenia,  wykonać i dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót dokumentację powykonawczą wraz z dokumentacją techniczną i instrukcją zainstalowanych urządzeń. Dokumentacja winna być wykonana w języku polskim,  zabezpieczenia miejsca oraz urządzeń /sprzętu/ materiałów znajdujących się w obszarze prac w sposób zapewniający ich ochronę przed zniszczeniem, czy uszkodzeniem,  dokonać uruchomienia urządzeń/instalacji, regulacji, niezbędnych pomiarów, sporządzić protokół z wykonanych pomiarów, sprawdzeń i uruchomienia instalacji oraz sporządzenie protokołu, w szczególności z prób szczelności i pomiarów elektrycznych potwierdzającego możliwość bezpiecznej eksploatacji instalacji chłodniczej i dopuszczającej ją do użytkowania przez osobę z uprawnieniami elektrycznymi,  dokonać prac naprawczych po prowadzonych pracach budowlanych, w tym napraw tynków, malowanie ścian itp.,  w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia mienia Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany je naprawić i doprowadzić do stanu poprzedniego,  właściwie zabezpieczyć, oznakować i utrzymać w należytym porządku teren prowadzenia robót,  zorganizować we własnym zakresie i na własny koszt zaplecze prowadzonych robót,  uporządkować miejsca, w których były wykonywane prace w tym: wywóz gruzu, odpadów, opakowań, czyszczenie zabrudzonych powierzchni. Zamawiający wymaga, aby stosowane do wykonania robót materiały i urządzenia były pierwszej jakości, fabrycznie nowe, nie pochodziły z ekspozycji, były zgodne z dokumentacją projektową i obowiązującymi normami, posiadały odpowiednie atesty i świadectwa dopuszczenia do użycia. Wykonawca będzie zobowiązany także: - uzyskać uprzednią pisemną zgodę Zamawiającego na zawarcie umowy o roboty budowlane z podwykonawcą,  w przypadku realizacji zamówienia przy udziale podwykonawców przedłożyć do rozliczenia oraz na każde żądanie Zamawiającego, dokumenty potwierdzające dokonanie zapłaty za wykonane roboty na rzecz podwykonawców, III. UWARUNKOWANIA WYKONANIA ZAMÓWIENIA Prace będą prowadzone w czynnym - użytkowanym przez Zamawiającego obiekcie. Z uwagi na stan epidemii funkcjonowanie Akademii jest ograniczone. W uczelni podjęto szczególne środki ostrożności w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2. Wykonawca realizujący zamówienie będzie zobowiązany do przestrzegania przyjętych we wskazanym wyżej zakresie zasad. Budynek posiada 4 kondygnację naziemne. Dach budynku jest płaski, o niewielkim kącie nachylenia, umożliwiającym prawidłowy spływ wód opadowych, schowany za attyką. Na dachu zlokalizowane są centrale wentylacyjne, agregat wody lodowej oraz zewnętrzne jednostki instalacji klimatyzacji. Prace będą odbywać się w segmencie C budynku przy ul. Raciborskiej 50 na 1, 2, 3 kondygnacji oraz dachu, a także w kondygnacji podziemnej w wymienniku ciepła. Budynek jest wyposażony w windę. Transport jednostek na dach segmentu możliwy jest na dwa sposoby: a) w przypadku lżejszych/mniejszych gabarytowo elementów na piętra 1-3 można dostać się idąc klatką schodową lub też jadąc windą (o udźwigu 675 kg tj. maksymalnej masie, jaka może zostać podniesiona przez windę), następnie na dach prowadzi drabina zlokalizowana w klatce schodowej na której końcu znajduje się otwór klapy dymowej o wymiarach 1,3 m x 1,3 m. Drabina jest osłonięta obręczą ochronną na całej wysokości. Odległość obręczy od drabiny wynosi 64 cm, średnica obręczy 70 cm. b) w przypadku cięższych/ większych gabarytowo elementów należy wykorzystać zwyżkę lub inne urządzenia do transportu pionowego celem dostarczenia materiałów / urządzeń od zewnętrznej strony budynku. W segmencie C w najwyższym punkcie wysokość ściany attykowej wynosi +21,35m, w najniższych punkcie +18,47m, natomiast sam dach położony jest na wysokości + 17,37m. Z uwagi na fakt, iż prace będą prowadzone w budynku użytkowanym, Zamawiający wymaga, aby były one wykonywane w sposób dla niego najmniej uciążliwy. Roboty powinny być prowadzone przez wykwalifikowany i odpowiednio przeszkolony personel z zapewnieniem warunków zgodnych z przepisami BHP, przeciwpożarowymi, w szczególności określony w instrukcji ppoż. Zamawiającego. IV. ZATRUDNIENIE NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ Zamawiający wymaga, aby w trakcie realizacji zamówienia, osoby, które będą świadczyły pracę u Wykonawcy lub Podwykonawcy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności związane z przedmiotem zamówienia, na miejscu realizacji robót budowlanych wykonywały osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, za wyjątkiem projektanta, kierownika robót, a także osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Wymóg ten nie dotyczy także dostawców urządzeń oraz materiałów. V. GWARANCJA Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu na wykonane prace i dostarczone urządzenia gwarancji i rękojmi, co najmniej na okres 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Wskazane w opisie przedmiotu zamówienia z nazwy sprzęt/urządzenia, zostały określone celem odniesienia do wymaganego przez Zamawiającego standardu oraz zapewnienia bezawaryjnego, niezakłóconego i zgodnego z przeznaczeniem działania sprzętu/urządzeń i instalacji oraz zapewnienia spełnienia założeń wskazanych w dokumentacji projektowej - opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie niższym niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca oferuje równoważny asortyment Zamawiający wymaga, aby wraz z ofertą Wykonawca dołączył dokumenty potwierdzające, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania w zakresie równoważności, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach