Przetargi.pl
Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych i ziemnej pompy ciepła dla Krytej Pływalni w Sokołowie Małopolskim

Gmina Sokołów Małopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 36-050 Sokołów Małopolski, ul. Rynek 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. (017) 7729019 , fax. (017) 7729019
  • Data zamieszczenia: 2013-12-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sokołów Małopolski
    ul. Rynek 1 1
    36-050 Sokołów Małopolski, woj. podkarpackie
    tel. (017) 7729019, fax. (017) 7729019
    REGON: 69058213400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sokolow-mlp.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych i ziemnej pompy ciepła dla Krytej Pływalni w Sokołowie Małopolskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są następujące roboty budowlane: Instalacja pompy ciepła dla Krytej Pływalni: Przewidziano wykonanie: Wymiennika gruntowego wykonanego z rur HDPE100 PN10 40x3,74mm w 40 odwiertach 98 m głębokości każdy, rurociągi dobiegowe układane w gruncie z rur HDPE100 PN10 75x4,5 oraz z rur HDPE100 PN10 110x6,6. Rury w odwiertach zostaną podłączone do studni kolektorowych wyposażonych w rotametry. Studnie zostaną połączone przy pomocy rur dobiegowych ze stroną pierwotną pompy ciepła (obieg parownika pompy ciepła). Obieg pierwotny pompy ciepła zostanie wypełniony wodnym roztworem glikolu propylenowego. Teoretyczna wydajność cieplna dolnego źródła wyniesie ok. 160 kW. Pompa ciepła: - dla temperatury zasilania obiegu grzewczego +40°C i temperatury wlotowej z dolnego źródła 0°C - moc grzewcza 147,5 kW - pobór mocy elektrycznej 35,2 kW Przewiduje się instalację pompy obiegowej dla zapewnienia przepływu w obiegu dolnego źródła ciepła oraz pompę zasilająca wymiennik ciepła - w obiegu grzewczym. Podgrzewanie wody basenowej będzie zapewnione w wymiennikach ciepła (po 1 sztuce dla basenu rekreacyjnego oraz dla basenu pływackiego) ze stali nierdzewnej. Dla każdego wymiennika przewidziano także układ regulacji temperatury. Wymiennik pionowy (odwierty) i studnie kolektorowe zostaną zamontowane pomiędzy istniejącym boiskiem sportowym, a budynkiem basenu (od strony wschodniej) Pompa ciepła, pompy obiegowe, przeponowe naczynia wzbiorcze oraz filtroodmulniki zostaną zamontowane w pomieszczeniu istniejącej kotłowni. Dodatkowe wymienniki ciepła dla basenu rekreacyjnego oraz basenu pływackiego zostaną zamontowane w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących wymienników do podgrzewania wody basenowej zasilanych z kotłowni. Zakres robót: Wykonanie odwiertów dla 40 wymienników gruntowych FF240 (2 przewody HDPE 100 PN16 40x3,7 ze zintegrowaną głowicą) o głębokości 100 metrów b) Montaż studni kolektorowych (2 kpl) c) Montaż rur rozprowadzających HDPE 100 PN10 40x4,2 (1700 mb) na podsypce piaskowej , w tym przygotowanie wykopów d) Montaż rur dobiegowych HDPE 75x4,5 (200 mb) i HDPE 100x6,6 (100 mb na podsypce piaskowej , w tym przygotowanie wykopów e) Wykonanie otworów w przegrodach budowlanych do wprowadzenia rur dobiegowych do budynku f) Próby szczelności zamontowanego układu wymiennika gruntowego g) Odtworzenie nawierzchni (trawnik, kostka brukowa) po zasypaniu wykopów h) Wykonanie rurociągów DN100 w izolacji w pomieszczeniu podbasenia budynku łączących gruntowy wymiennik ciepła z pompą ciepła zlokalizowaną w kotłowni i) Wykonanie rurociągów DN100 i DN80 w izolacji w pomieszczeniu podbasenia budynku łączących pompę ciepła z wymiennikami ciepła podgrzewającymi wodę basenową j) Dostawa i montaż pomy ciepła k) Dostawa i montaż wymienników ciepła, pomp, naczyń wzbiorczych, armatury regulacyjnej i odcinającej oraz pozostałej l) Próby szczelności zamontowanych rurociągów m) Napełnienie układu wodnym roztworem glikolu polipropylenowego n) Dostawa i montaż automatyki o) Uruchomienie pompy ciepła przez serwis producenta oraz układu jako całości p) Uzupełnienie tynków oraz prace malarskie w celu odtworzenia stanu pierwotnego q) Szkolenie użytkownika i przekazanie do eksploatacji. Instalacja kolektorów słonecznych dla Krytej Pływalni: Ciepło pozyskane z instalacji solarnej zostanie wykorzystane do podgrzewania wody basenowej, przy czym ciepło solarne jako tańsze będzie wykorzystywane priorytetowo. Pompa ciepła będzie włączana jako źródło uzupełniające instalację solarną. W istniejącym układzie uzdatniania (podgrzewania wody basenowej) przewidziano zainstalowanie niezależnych dodatkowych wymienników ciepła. Przyjęto że sumaryczna powierzchnia netto kolektorów wynosi ok. 170 m2, a ich moc cieplna ok. 130 kW. Zestaw kolektorów składa się z 36 kolektorów solarnych, zgrupowanych w 9 pól po 4 kolektory w każdym polu. Kolektory zostaną zamontowane z zastosowaniem fabrycznego systemu mocowania na konstrukcji stalowej wykonanej z profili zimnogiętych 120x120x6mm. Konstrukcja ta zostanie osadzona na fundamentach w formie żelbetowych słupów (po 8 szt. dla każdego pola kolektorów). Zestaw kolektorów słonecznych zlokalizowany zostanie po zachodniej stronie budynku basenu. Przewidziano instalację następujących urządzeń: pompa obiegowa, pompa by - pass, zawór trójdrogowy do ochrony przed zamrożeniem z siłownikiem ze sprężyną powrotną, zawory nastawne (zapewnienie prawidłowego rozpływu czynnika przez poszczególne pola kolektorów), przeponowe naczynie wzbiorcze , zbiornik buforowy schładzający jako ochrona przed przegrzaniem przeponowego naczynia wzbiorczego, filtroodmulnik , wymienniki ciepła (stal nierdzewna) do podgrzewania wody basenowej po 1 sztuce dla basenu rekreacyjnego oraz dla basenu pływackiego, Rurociągi systemu solarnego wykonane zostaną ze stali czarnej w izolacji termicznej. Zakres robót: a) Wykonanie stóp fundamentowych żelbetowych pod konstrukcję wsporczą kolektorów solarnych b) Wykonanie konstrukcji wsporczych pod kolektory solarne c) Dostawa i montaż kolektorów solarnych d) Dostawa i montaż rurociągów preizolowanych 125/60,3mm na podsypce piaskowej w tym przygotowanie wykopów e) Wykonanie otworów w przegrodach budowlanych do montażu rurociągów f) Dostawa i montaż rurociągów łączących kolektory solarne (na zewnątrz i w pomieszczeniu podbasenia) w zakresie średnic DN20 do DN50 w izolacji termicznej g) Dostawa i montaż wymienników ciepła, pomp, naczyń wzbiorczych, zbiornika buforowego, armatury regulacyjnej i odcinającej i pozostałej h) Próby szczelności zamontowanych rurociągów i) Napełnienie układu płynem Tyfocor-LS j) Zamurowanie i uszczelnienie wykonanych otworów budowlanych, k) Uzupełnienie tynków oraz prace malarskie w celu odtworzenia stanu pierwotnego l) Dostawa, montaż i okablowanie układu automatyki m) Uruchomienie poszczególnych urządzeń i układu jako całości n) Szkolenie użytkownika i przekazanie do eksploatacji. Układ automatyki. Pompa ciepła i instalacja solarna wyposażona zostanie w autonomiczny układ regulacji pełniący funkcje zabezpieczające i sterujące poszczególnymi elementami układu w tym pompami obiegowymi. Ponadto dla systemu pompy ciepła i instalacji solarnej wymaga się: Wykonanie dokumentacji odbiorowej i dokonanie pozostałych czynności towarzyszących pracom budowlanym określonym w dokumencie pn.: SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH zadania pn.: Budowa kolektorów słonecznych oraz pompy ciepła z gruntowym wymiennikiem ciepła dla budynku Krytej Pływalni w Sokołowie Małopolskim przy ul. Pileckichj. Prace należy wykonać wraz z obsługą geodezyjną w zakresie wytyczenia tras rurociągów oraz wykonaniem kompletnej inwentaryzacji powykonawczej uzgodnionej przez ZUDP w Rzeszowie. 2. Przepisy prawne regulujące podstawę wykonywania zamówienia: 1) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r. Nr 907,984 i 1047); 2) ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.); 3) ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881); 4) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401); 5) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ( Dz. U. Nr 120, poz. 1126); 6) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r w sprawie Książki Obiektu budowlanego ( Dz. U. Nr 120, poz. 1134 ); 7) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 W sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie(Dz.U. z 2002 r., Nr 75, poz. 690). 8) Przepisy i wytyczne branżowe. KOD CPV 42943700-5 Układy z obiegiem grzewczym 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania 45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 09332000-5 Instalacje słoneczne 09331100-9 Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 42511100-2 Wymienniki ciepła 42511110-5 Pompy grzewcze 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów 45314300-4 Kładzenie kabli 71331000-7 Wiertnicze usługi inżynieryjne 71332000-4 Geotechniczne usługi inżynieryjne 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych Szczegółowy zakres rzeczowy robót został przedstawiony w; a) projektach budowlanych i wykonawczych b) przedmiarach robót c) specyfikacjach wykonania robót Specyfikacja zamówienia, projekty budowlane i specyfikacje wykonania robót są do wglądu na stronie internetowej www.bip.sokolow-mlp.pl , zakładka ogłoszenia, zakładka przetargi. Wymagania dotyczące wykonywania robót budowlanych: 1) Wszystkie prace winny być realizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi przepisami, warunkami technicznymi, sztuką budowlaną, przepisami bhp i ppoż., zaleceniami inspektora nadzoru oraz autora projektu. 2) Roboty należy prowadzić zgodnie z wymaganiami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia, oraz wymogami niniejszej siwz, załączników i ewentualnymi wyjaśnieniami do SIWZ. 3) Użyte materiały i urządzenia winny być w I gatunku jakości i wymiarowym, mieć odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniających sprawność eksploatacyjną. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączonymi projektami budowlanymi przedmiarami robót , specyfikacja robót, szkicami oraz opisami zawartymi w ww. projektach. 4) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. 5) Użyte w dokumentacji projektowej nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych (trwałość, funkcjonalność, wydajność, koszty eksploatacji) odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach, po stronie Wykonawcy leży obowiązek udowodnienia, że oferowane urządzenia/rozwiązania techniczne są przynajmniej równoważne lub lepsze. W trakcie wykonawstwa wszelkie odstępstwa/zmiany urządzeń/technologii odbiegające od warunków pozwolenia na budowę muszą być uzgadniane z projektantem i uzyskać jego akceptację. 6) Wykonawca ma obowiązek dysponować w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie lub wbudowanie, które przekaże Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru końcowego (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 7) Wykonawca wykona i przygotuje oraz złoży w formie spiętej wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zwłaszcza: a) instrukcje (w języku polskim) użytkowania zamontowanych urządzeń, b) gwarancję Wykonawcy oraz dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, c) protokoły z badania materiałów i urządzeń, d) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania. 8) Wykonawca zaopatrzy obiekt w oznaczenia i instrukcje wymagane obowiązującymi przepisami (sanitarnymi, bhp). 9) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy lub normom Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz o gorszych parametrach niż określone w dokumentacji technicznej. 10) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. 11) Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach: Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881) Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) 12) Wykonawca może powierzyć wykonywanie robót budowlanych podwykonawcom. 13) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił na przedmiot zamówienia 3-letniej pisemnej gwarancji jakości, licząc od dnia bezusterkowego odbioru przedmiotu umowy. 5. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 1) Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa obejmującą zakres rzeczowy określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacji projektowej, oraz przedmiarach robót- które należy traktować jako element pomocniczy do wyceny zadania na podstawie dokumentacji projektowej. Przyjmuje się stosowanie rozliczania kosztorysowego. Obowiązującym wynagrodzeniem będzie wynagrodzenie na podstawie art. 630 § 1 zdanie drugie, 630 § 2 i art. 631 Kodeksu Cywilnego. Wykonawcy do oferty sporządzają kosztorys ofertowy uproszczony lub pełny. Cena wykonania zamówienia przedstawiona w ofercie musi wynikać z przedłożonego kosztorysu. Zarówno oferta, jak i kosztorys ofertowy są dokumentami cenotwórczymi jednakowo wpływającymi na koszt całego zamówienia (np. w przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych/zaniechania części robót) dlatego też nie jest dopuszczalne złożenie oferty bez kosztorysu i uzupełnienie oferty o kosztorys/uzupełnienie/zmiana kosztorysu. 2) Zamawiający dopuszcza płatności cząstkowe - zgodnie z zapisami wzoru umowy. 3) Postawą ustalenia wynagrodzenia (ceny brutto oferty) w umowie z Wykonawcą będzie cena podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym, w oparciu o kosztorys ofertowy pełny lub uproszczony. 4) Zamawiający uzna zamówienie za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane będą odebrane bez usterek, przedmiot zamówienia będzie spełniał warunki użytkowe wynikające z jego przeznaczenia. 5) Zapłata za fakturę końcową może następować z wykorzystaniem terminu odroczonej zapłaty - do 30 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego: faktury sprawdzonej i zatwierdzonej przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego oraz protokołu odbioru końcowego. 6) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia zakresu rzeczowego wyszczególnionego w punkcie IV.2, zmiany harmonogramu realizacji robót, przerwania robót oraz do zmiany umowy w części dotyczącej zakończenia robót w przypadku nieotrzymania przewidzianych dotacji do wysokości posiadanych własnych środków na realizację tego zadania, po zapłaceniu wynagrodzenia za wykonane roboty bez jakichkolwiek odszkodowań czy kar umownych na rzecz Wykonawcy ponoszonych przez Zamawiającego. 6. Dostępność dokumentacji projektowej. 1) Dokumentacja projektowa dostępna jest do wglądu dla zainteresowanych Wykonawców w Urzędzie Gminy Sokołów Małopolski, pok. Nr 7, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00 oraz na stronie internetowej www.bip.sokolow-mlp.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 429437005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 PLN, słownie: piętnaście tysięcy złotych i zero groszy na cały zakres przedmiotu zamówienia. Wadium musi obejmować okres związania z ofertą Termin wniesienia wadium upływa wraz z upływem terminu składania ofert, tj.: dnia 14 stycznia 2014 roku godz. 11:00. 2. Zgodnie z zapisami art. 45 ustawy pzp, wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego, wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, wadium wnoszone: W pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek nr Nr 08 9182 0006 0000 0390 2000 0390 w Banku Spółdzielczy w Sokołowie Małopolskim z dopiskiem na blankiecie przelewu: Wadium przetargowe - Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych i ziemnej pompy ciepła dla Krytej Pływalni w Sokołowie Małopolskim. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty. Zamawiający wymaga dla wadium wniesionego w pieniądzu, aby w przed upływem terminu składania ofert (tj.: dnia 14 stycznia 2014 roku, do godz. godz. 11:00), żądana kwota znajdowała się na wskazanym koncie. Kserokopię dowodu wniesienia wadium w pozostałych formach potwierdzoną za zgodność z oryginałem również należy dołączyć do oferty, wniesienie wadium zawsze musi nastąpić przed upływem terminu składania ofert a do oferty należy dołączyć kopię dokumentu. 4. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sokolow-mlp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną