Przetargi.pl
Wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej zasilającej urządzenia klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Przeworsku przy ul. Jagiellońskiej 10, 37 – 200 Przeworsk

Powiat Przeworski ogłasza przetarg

  • Adres: 37-200 Przeworsk, Jagiellońska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 16 648 70 09, , fax. 16 648 94 84
  • Data zamieszczenia: 2020-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Przeworski
    Jagiellońska 10
    37-200 Przeworsk, woj. podkarpackie
    tel. 16 648 70 09, , fax. 16 648 94 84
    REGON: 65090025200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatprzeworsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej zasilającej urządzenia klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Przeworsku przy ul. Jagiellońskiej 10, 37 – 200 Przeworsk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia obejmuje Wykonanie:  instalacji elektrycznej zasilającej urządzenia klimatyzacji oraz wyniesienie układu pomiarowego półpośredniego na zewnątrz budynku, obok złącza kablowego ZK,  instalacji klimatyzacji w budynku administracyjnym ul. Jagiellońska 10, zgodnie z zakresem robot wynikających dokumentacji projektowej oraz przedmiarów robót – stanowiącej załącznik do SIWZ. 2. Zakresu robót obejmuje: Demontaże, wyniesienie na zewnątrz budynku układu pomiarowego, przebudowę zasilania i PWP, tablicę TGR, tablice TKLM, trasy kablowe dla projektowanych instalacji, instalację zasilającą urządzenia klimatyzacyjne, komunikację i sterowanie klimatyzacji, ochrona przeciwporażeniowa, połączenia wyrównawcze, W pomieszczeniach zaprojektowano instalację chłodzenia opartą na układach Mini VRF. Proponowany system – system 2 rurowy realizujący funkcję chłodzenia w okresie letnim i ogrzewania pomieszczeń na w okresie zimowym. System klimatyzacyjny działa na zasadzie bezpośredniego odparowania zmiennej ilości czynnika chłodniczego (czynnik chłodniczy R410A – czynnik nie niszczący warstwy ozonowej) w urządzeniu klimatyzacyjnym wewnętrznym (czynnik chłodniczy do odparowania pobiera ciepło z pomieszczenia klimatyzowanego). Urządzenie zewnętrzne połączone jest z urządzeniami wewnętrznymi instalacją chłodniczą z rur miedzianych. System klimatyzacyjny umożliwia precyzyjną regulację temperatury pomieszczeń poprzez ciągłą regulację przepływu czynnika chłodniczego w zależności od obciążenia chłodniczego (grzewczego) jednostek wewnętrznych. Dzięki sterowaniu pracą sprężarki w agregacie zewnętrznym przy pomocy przetwornicy częstotliwości, chwilowa wydajność agregatu odpowiada rzeczywistemu zapotrzebowaniu chłodu (ciepła) w pomieszczeniach co sprawia, że koszty eksploatacji systemu są zdecydowanie niższe w stosunku do systemów konwencjonalnych. Z uwagi na specyfikę obiektu system klimatyzacji powinien zapewnić odpowiednią moc chłodniczą latem, a sposób prowadzenia instalacji nie może przekraczać dopuszczalnych przez producenta długości instalacji freonowej. Dlatego też system powinien być wyposażony w funkcje, które znacznie poprawią odczucie komfortu użytkownika zarówno latem jak i zimą. System typu VRF powinien posiadać funkcję zmiennej temperatury odparowania czynnika chłodniczego w celu osiągnięcia jak największej efektywności energetycznej jak również utrzymania najwyższego komfortu pracy w klimatyzowanych pomieszczeniach. Z uwagi na charakter pomieszczeń system powinien mieć możliwość ustawienia temperatury odparowania w zakresie 6 – 13 o C w trybie manualnym lub automatycznym. Funkcja zmiennej temperatury odparowania czynnika ściśle zależy od warunków zewnętrznych i optymalizuje działanie systemu jak tez zwiększa komfort dla osób przebywających w klimatyzowanym pomieszczeniu. Możliwość ustawienia różnych temperatur odparowania czynnika chłodniczego umożliwia użytkownikowi zoptymalizowanie i dostosowanie pracy systemu do własnych potrzeb. Może wybrać 3 tryby pracy systemu: automatyczny (zoptymalizowany na osiągnięcie wysokiej efektywności energetycznej i szybkie dojście do zadanych parametrów), wysokoczuły (wysoka temperatura czynnika chłodniczego – system najbardziej efektywny energetycznie) i podstawowy (system szybko reagujący na szczytowe temperatury w pomieszczeniu – niższa efektywność w ciągu całego roku). System powinien posiadać funkcję automatycznego napełniania czynnikiem chłodniczym oraz sprawdzenia szczelności i ciśnienia w instalacji w celu wyeliminowania niekontrolowanego wypływu czynnika chłodniczego do atmosfery. Gwarantuje to optymalną pracę całego systemu, ponieważ 10% niedobór czynnika powoduje wzrost poboru mocy elektrycznej nawet o 40%. Do sterowania urządzeń wewnętrznych przewidziany został sterownik naścienny z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem z menu w języku polskim. System powinien być wyposażony w 100% w sprężarki inwerterowe; Czynnik chłodniczy – R410A; Jednostki wewnętrzne naścienne. Zaprojektowano jednostki wewnętrzne ścienne. Jednostki zewnętrzne zaprojektowano na balkonach. Dane techniczne urządzeń zamieszczono w dokumentacji rysunkowej. Na jednostkach zewnętrznych zamontować dodatkowe kierownice powietrza, kierujące powietrze na zewnątrz balkonów, według wytycznych producenta urządzeń. 3. Warunki prowadzenia robót budowlanych: 1) Roboty związane z przedmiotową inwestycją należy prowadzić: a) zgodnie z dokumentacja projektową, obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną, b) wszystkie prace budowlane prowadzić zgodnie z BHP, c) przed przystąpieniem do prowadzenia robót należy odpowiednio zabezpieczyć teren budowy, Wytyczne organizacyjne d) Przy wykonywaniu robót budowlanych, szczególnie w pomieszczeniach wewnętrznych należy odpowiednio zabezpieczyć wyposażenie pomieszczeń przed kurzem, pyłem i innymi zanieczyszczeniami. e) Zamawiający informuje, iż montaż odbywać się będzie w czynnym obiekcie użyteczności publicznej. W związku z powyższym Wykonawca winien tak organizować prace, aby nie utrudniać pracy Urzędu (szczególnie dotyczy to robót wywołujących nadmierny hałas). Zamawiający zastrzega sobie prawo przerywania robót, które zakłócać będą pracę Urzędu – bez względu na stan, zakres i zaawansowanie robót. Doraźne przerwy z tego tytułu nie mogą stanowić argumentu o dodatkowe wynagrodzenie lub niedotrzymanie, czy też konieczność wydłużenia terminu zakończenia robót. f) Wykonanie wszelkich czynności montażowych typu wiercenia, cięcia,, przekucia, etc., należy wykonać z odpowiednim zabezpieczeniem, aby nie uszkodzić i nie zapylić elementów budowlanych oraz wyposażenia pomieszczeń, w tym ze szczególnym uwzględnieniem elektroniki. W przypadku nie zachowania powyższego wymogu Zamawiający wstrzyma roboty z winy Wykonawcy, ze skutkami z tej winy wynikającymi (np. opóźnienie). g) Wykonawca zobowiązany jest do naprawy w sposób przywracający poprzedni stan techniczny i estetyczny wszelkich uszkodzeń powstałych z jego winy w trakcie realizacji zamówienia, a także skutków wynikających z tych uszkodzeń. h) Z uwagi na realizację robót w czynnym obiekcie (obiekt użyteczności publicznej), pomieszczenia udostępniane będą Wykonawcy po wcześniejszym uzgodnieniu z użytkownikiem. i) Z uwagi na charakter obiektu wszelkie prace, które będą szczególnie uciążliwe lub niebezpieczne i nie dadzą się pogodzić z funkcjonowaniem Urzędu winny być wykonywane po godzinach pracy Urzędu, tj. po 15.30 lub w dni wolne od pracy. Wykonywanie tych prac musi być każdorazowo uzgodnione z Zamawiającym. j) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciągłości zasilania pomieszczeń na poszczególnych kondygnacjach. Roboty wymagające wyłączenia zasilania pomieszczeń lub pięter należy wykonać po godzinach pracy urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. k) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego usuwania zdemontowanych elementów i gruzu z terenu budynku na własny koszt. l) Zabrania się składowania materiałów z demontażu w obrębie korytarzy i innych pomieszczeń na terenie budynku. m) Roboty powinny być wykonane zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019r. poz. 1332 ze zm.) dalej jako „Prawo budowlane” wraz z rozporządzeniami wykonawczymi, zasadami wiedzy technicznej, wymogami: BHP, p.poż. oraz innymi powszechnie obowiązującymi przepisami. n) Użyte materiały oraz urządzenia muszą mieć aktualne dokumenty, atesty, dopuszczające do stosowania w budownictwie. Technologia wbudowywania używanych materiałów budowlanych i urządzeń powinna być zgodna z wymogami producentów tych materiałów. o) Teren robót należy zabezpieczyć w sposób trwały, zapewniając czystość i bezpieczeństwo osób, w szczególności pracowników oraz klientów Urzędu, a także urządzeń i pomieszczeń. p) Usługa serwisowa (cena usługi ma być wkalkulowana w cenę oferty wykonawcy), polegająca na wykonywaniu co najmniej raz w roku przeglądów Wykonanej klimatyzacji, przez okres trwania udzielonej przez wykonawcę gwarancji, według zaleceń producenta wraz z wymianą niezbędnych materiałów. q) Co najmniej jedna osoba biorąca udział w realizacji zamówienia będzie posiadała certyfikat dla personelu, o którym mowa w art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2221). r) Personel Wykonawcy lub podwykonawcy wykonujący czynności w zakresie instalacji elektrycznej będzie posiadał odpowiednie świadectwa kwalifikacyjne „SEP”. 4. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na przedmiot zamówienia. Okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert przy czym minimalny dopuszczalny okres gwarancji wynosi 24 miesiące, a maksymalny 60 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego. 5. Zamawiający wymaga 5 letniej rękojmi za wady, o której mowa w Kodeksie Cywilnym. 6. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej przedmiotu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający informuje jednocześnie, iż zalecana wizja lokalna nie stanowi wiążącego elementu SIWZ w rozumieniu art. 9a ust. 2 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga aby Wykonawca, członek Konsorcjum lub podwykonawca wykonujący roboty w zakresie instalacji klimatyzacji posiadał certyfikat dla przedsiębiorców, o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2221).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą wypełnionego Formularza ,,Doświadczenie zawodowe Kierownika robót”– załącznik nr 8 do SIWZ, który jest niezbędnym dokumentem do oceny oferty w zakresie kryterium oceny określonym w rozdziale XIII SIWZ. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu w zakresie przesłanki wykluczenia, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ), a w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenie to wykonawca przekazuje zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (Informacja z otwarcia ofert). 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa powyżej w Sekcji III pkt. III.4) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości- wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby . 5.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów – dokumenty potwierdzające, że Wykonawca będzie dysponowała tymi zasobami, np. zobowiązanie, o którym mowa w punkcie 6 rozdziału VI SIWZ, 7. pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza), 8. pełnomocnictwo ustanawiającego Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach