Przetargi.pl
Wykonanie III etapu termomodernizacji budynku noclegowni dla bezdomnych mężczyzn w Krakowie przy ul. Makuszyńskiego 19.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6165420, 6165424 , fax. 012 6165428
  • Data zamieszczenia: 2009-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6165420, 6165424, fax. 012 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie III etapu termomodernizacji budynku noclegowni dla bezdomnych mężczyzn w Krakowie przy ul. Makuszyńskiego 19.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie III etapu termomodernizacji budynku Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn w Krakowie przy ul. Makuszyńskiego 19 - ocieplenie elewacji zachodniej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót, stanowiących załączniki odpowiednio nr 1, 2 i 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Warunki płatności: Zamawiający ustala 3 płatności częściowe: 1) po wykonaniu minimum 30 % wartości prac, 2) po wykonaniu minimum 60 % wartości prac, 3) po wykonaniu całości prac. Płatność w terminie do 7 dni od daty przyjęcia faktury częściowej przez Zamawiającego z załączonym stosownym protokołem odbioru 4. Postanowienia dodatkowe: 1) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienia w realizacji przedmiotu zamówienia w wysokości 1 % wartości zamówienia za każdy dzień opóźnienia powstałego z winy Wykonawcy. 2) Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów, jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 3) Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z miejscem realizacji przedmiotu zamówienia oraz posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją, przed złożeniem oferty. Wszelkie uwagi odnośnie miejsca realizacji przedmiotu zamówienia oraz udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji mają być zgłaszane przed złożeniem oferty. Jeżeli Wykonawca uznaje, że dokumentacja projektowa oraz miejsce realizacji przedmiotu zamówienia mają lub mogą mieć wpływ na nie zapewnienie należytej jakości robót, Wykonawca ma obowiązek powiadomić o tym Zamawiającego przed złożeniem oferty. 4) W razie rozwiązania umowy z przyczyn, o których mowa w pkt 19, Wykonawca wyrazi zgodę i umożliwi kontynuację prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez osobę trzecią. W takiej sytuacji Wykonawca zabezpieczy teren budowy oraz wykonane przez niego prace i udzieli gwarancji i rękojmi na wykonane roboty na zasadach takich, jak w umowie oraz zapłaci karę umowną w wysokości 20% wartości przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji, z zastrzeżeniem pkt 13. 6) Podstawą do wypłaty wynagrodzenia częściowego dla Wykonawcy jest bezusterkowy protokół częściowego odbioru robót, w tym dla ostatniej raty, protokół bezusterkowego odbioru końcowego robót. 7) Sposób rozliczenia wynagrodzenia: ryczałtowy, w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. 8) Kosztorys ofertowy ma być sporządzony wg zasad określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego. Kosztorys ofertowy na etapie składania ofert będzie sprawdzany jedynie pod względem poprawności rachunkowej. Kosztorys ofertowy ma być sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej. Kosztorys ofertowy służy do ustalenia wartości robót przy odbiorach częściowych oraz do wypłaty wynagrodzenia dla Wykonawcy, jeżeli będzie ono należne, w przypadku odstąpienia od umowy przed zakończeniem wszystkich prac. 9) Okres rękojmi: minimum 36 miesięcy od daty końcowego odbioru robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, bez wad. 10) Okres gwarancji na wbudowane materiały: zgodnie z danymi producenta, nie mniej niż 12 miesięcy od daty odbioru końcowego robót budowlanych bez wad. 11) Wykonawca zobowiązany jest usuwać wady i usterki przedmiotu zamówienia wykryte w okresie rękojmi w terminie do 14 dni od ich stwierdzenia. Wady i usterki zagrażające bezpieczeństwu ludzi Wykonawca ma usuwać do 24 godz., po ich zgłoszeniu przez Zamawiającego. W przypadku nie wywiązania się z tego zobowiązania Wykonawca zwróci Zamawiającemu koszty usunięcia wad i usterek w terminie do 14 dni od otrzymania wezwania do zapłaty. 12) Wykonawca ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za szkody wynikłe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia i usunie ich skutki i przyczyny, bądź zwróci Zamawiającemu koszty z tym związane w terminie do 14 dni od chwili wezwania przez Zamawiającego do naprawy szkód lub zwrotu kosztów. 13) Dopuszcza się podzlecanie całości lub części robót wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego. Wszyscy podwykonawcy muszą mieć stosowne uprawnienia do wykonywania podzlecanych prac, Zamawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów to poświadczających, przed przystąpieniem podwykonawców do robót. 14) Zobowiązania wynikające z gwarancji i rękojmi ponosi Wykonawca w całym zakresie przedmiotu zamówienia, w tym również w zakresie zleconym podwykonawcom. 15) Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa w tym w szczególności ustawy Prawo Budowlane. 16) Wykonawca w trakcie prowadzenia prac ma obowiązek każdorazowo zgłaszać Zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować w zakresie ich rozwiązywania. 17) Odbiór robót zanikających bądź ulegających zakryciu ma być zgłaszany przez Wykonawcę z wyprzedzeniem co najmniej 1 dnia roboczego. 18) Za roboty nie ujęte przez Wykonawcę w kalkulacji kosztów, a niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie 19) Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku, gdy: a) Wykonawca rażąco naruszył postanowienia umowy, b) Wykonawca realizuje prace niezgodnie z dokumentacją projektową lub w przypadku braku szczegółowego opisu w dokumentacji projektowej, niezgodnie ze sztuką budowlaną, c) Wykonawca z własnej winy nie przystąpi do realizacji zamówienia do 3 dni od daty zawarcia umowy lub przerwie wykonywanie prac na okres dłuższy niż 2 dni. d) Tempo prowadzonych prac będzie niedostateczne dla zagwarantowania wykonania umowy w terminie, e) Wykonawca nie wykonuje przedmiotu zamówienia powołując się na wady dokumentacji projektowej, które to wady można było stwierdzić w toku postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie specyfikacji istotnych warunków zamówienia i jej załączników oraz po zapoznaniu się z miejscem wykonywania robót. Nie zapoznanie się z dokumentacją lub nie wzięcie udziału w wizji na placu budowy przez wykonawcę nie stanowi podstawy do odstąpienia od uprawnień zamawiającego dot. odstąpienia od umowy i dochodzenia kar umownych i odszkodowania za poniesione szkody. f) Realizacja przedmiotu zamówienia jest niemożliwa z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, g) Wykonawca odmawia realizacji robót, które są niezbędne do poprawnego wykonania przedmiotu zamówienia a za ich wykonanie nie przysługuje Wykonawcy wynagrodzenie, ponieważ nie zachował należytej staranności przy kalkulacji wysokości wynagrodzenia i nie zostały one uwzględnione w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. h) Wykonawca opóźni się o więcej niż 7 dni od daty wskazanej przez Zamawiającego na usunięcie wad z zastrzeżeniem, że wady zagrażających życiu lub zdrowiu mają być usunięte do 24 godz., po ich zgłoszeniu przez Zamawiającego. i) W żadnym z w/w przypadków Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wypłatę wynagrodzenia za niezrealizowaną część robót budowlanych, w tym również przewidywanego zysku od prac niezrealizowanych przez wykonawcę oraz odszkodowania z tytułu utraconych korzyści. 20) W sprawach nie uregulowanych postanowieniami siwz stosuje się przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, a także ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych oraz inne przepisy prawa, normy i standardy mające zastosowanie w związku z realizacją przez niego przedmiotu zamówienia. 21) Zamawiający informuje, że dysponuje następującymi dokumentami i opracowaniami dotyczącymi przedmiotowego zamówienia: a) prawomocne pozwolenia na budowę, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych c) projekt architektoniczno - budowlany d) przedmiar robót, e) dziennik budowy. 22) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł umowę na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do specyfikacji, w terminie określonym przez Zamawiającego w wezwaniu do jej podpisania. 23) Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453200006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu, Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium do dnia 13.11.2009 r. do godz. 10:00 w kwocie 3000 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2. Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykonawca winien wykazać realizację w ciągu ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) minimum 1 roboty budowlanej w zakresie porównywalnym z opisem przedmiotu zamówienia, o którym mowa w rozdziale II specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o wartości minimum 100 000 zł. 3. Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4. Nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, określające pełna nazwę, status prawny i dokładny adres firmy, potwierdzające, że Wykonawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym. Zaświadczenie winno jednoznacznie wskazywać osobę/y upoważnioną/e do dokonywania czynności prawnych w imieniu Wykonawcy (należyta reprezentacja). Wykonawca posiadający siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast w/w dokumentu winien złożyć dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku: a) podmiotów posiadających osobowość prawną jak i spółek prawa handlowego nie posiadających osobowości prawnej - wyciąg z rejestru sądowego. b) osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. c) wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2. Pełnomocnictwo osoby/osób podpisującej/podpisujacych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, gdy nie wynika to z w/w dokumentów. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa, wymagana jest forma i rodzaj pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. 3. Wykaz osób, które będą odpowiedzialne za wykonywane zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności. 4. Uprawnienia niezbędne do wykonania określonych robót lub czynności w zakresie określonym w przedmiocie zamówienia, (odpis uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz aktualne zaświadczenie z właściwej izby samorządu zawodowego). 5. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) robót budowlanych porównywalnych z zamówieniem opisanym w rozdz. II siwz, zgodnie z wymaganiami określonymi w w/w warunkach udziału w postępowaniu, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu zamówienia, dat wykonania i nazwy kontrahenta. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie. UWAGA: Wymienione dokumenty muszą być aktualne na dzień składania ofert. W przypadku dokumentów wymienionych w ust 1za aktualne uważa się dokumenty wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć dokumenty zgodne ze stanem faktycznym. Wniosek o zmianę wpisu w dokumencie kierowany do stosownego urzędu nie stanowi dokumentu w rozumieniu Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oryginały lub kserokopie dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku pełnomocnictwa Wykonawca jest zobowiązany przedstawić oryginał, odpis notarialny lub kserokopię potwierdzoną przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.krakow.pl/?id=9652
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach