Przetargi.pl
Wykonanie II Etapu placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 im. Władysława Broniewskiego , ul. Górna 2 w Środzie Śląskiej.

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55-300 Środa Śląska, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 960 724 , fax. 713 173 405
  • Data zamieszczenia: 2020-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5
    55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 713 960 724, fax. 713 173 405
    REGON: 69291493227000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.srodaslaska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie II Etapu placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 im. Władysława Broniewskiego , ul. Górna 2 w Środzie Śląskiej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie drugiego etapu placu zabaw przy szkole podstawowej nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Środzie Śląskiej przy Górnej 2 1. Przedmiot inwestycji Przedmiotem inwestycji jest budowa placu zabaw ze sztuczną nawierzchnią przy Szkole Podstawowej w miejscowości Środa Śląska na działce nr 42, 43 AM-9. 2. Przedmiot opracowania Przedmiotem opracowania jest projekt budowlany przedmiotu inwestycji opisanego w pkt. 1. 3. Istniejący stan zagospodarowania działki Działki nr 42 i 43 AM-9 położone są w północnej części miejscowości Środa Śląska. Na terenie działki znajduje się budynek świetlicy Szkoły Podstawowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w postaci dojść, dojazdów, placu zabaw i terenów zielonych. Działki o dość regularnych kształtach dość płaskie. Działki posiadają dostęp do drogi publicznej (dz. nr 41dr). Zasilanie w media zapewnione poprzez istniejące przyłącza do sieci wodociągowej, energetycznej i kanalizacji sanitarnej. Działki ogrodzone. 4. Projektowane zagospodarowanie działki Projektowany zakres prac nie przewiduje zmiany sposobu zagospodarowania działki. Plac zabaw zlokalizowany będzie w południowej części działki nr 43 w miejscu istniejącego placu zabaw z nawierzchnią gruntową. 5. Strefa ochrony konserwatorskiej. Teren leży w strefie ochrony konserwatorskiej oraz w strefie OW i podlegają ochronie na podstawie zapisów planu zagospodarowania przestrzennego. 6. Obszar górniczy Teren nie znajduje się na obszarze górniczym. 7. Zagrożenie dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników Na obszarze nie przewiduje się zagrożeń dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników projektowanych obiektów budowlanych i ich otoczenia w zakresie zgodnym z przepisami odrębnymi. 8. Zestawienie ilości i wielkości projektowanych elementów Powierzchnia projektowanych elementów placu zabaw :  Nawierzchnia z grysu kamiennego 8-16mm – kolor biały – 50,0m 2  Nawierzchnia poliuretanowa – kolor żółty – 150,0m2  Nawierzchnia poliuretanowa - kolor pomarańczowy – 112,0m2  Nawierzchnia poliuretanowa - kolor niebieski – 115,0m2 Łączna powierzchnia sztucznej nawierzchni – 377,0m² Elementy wyposażenia placu zabaw  Bramki piłkarskie 1,8m x1,2m montowane w tulejach – 2szt.  Kosz do koszykówki dla dzieci – 1szt.  Ławka stała – 2szt.  Kosz na śmieci stały – 1szt.  Tablica kredowa 800x160cm montowana na słupkach  Piłkochwyt systemowy H=4,0m, L=5,0m  Piłkochwyt systemowy H=4,0m, L=7,5m  Piłkochwyt systemowy H=4,0m, L=17,5m  Urządzenie – zestaw zabawowy DOMO 2-1 – 1szt.  Urządzenie – trampolina – 1szt.  Urządzenie – huśtawka wahadłowa podwójna – 1szt.  Urządzenie – huśtawka wahadłowa BIRD – 1szt.  Regulamin boiska i placu zabaw – 1szt.  Kosz na śmieci – 3szt. Murek oporowy  W postaci ściany betonowej gr. 25cm ograniczający istniejącą skarpą o łącznej długości – 7,2mb. Ściana wykończona tynkiem mozaikowym.  Murek zwięczyć balustradą z paneli z siatki zgrzewanej 5mm, H=1,1m. III. OPIS DO PROJEKTU BUDOWLANEGO 1. Opis projektowanych elementów robót 1.1. Roboty przygotowawcze Teren projektowanego placu zabaw jest wolny od zabudowy kubaturowej. Na terenie działki nr 43 znajduje się plac zabaw o nawierzchni gruntowej. Na terenie dz. nr 42 znajduje się budynek świetlicy szkolnej z towarzyszącą infrastrukturą i zielenią. Przewiduje się demontaż istniejących elementów placu zabaw. 1.2. Roboty ziemne Roboty ziemne należy wykonać w następującej kolejności: - zdjęcie warstwy humusu o grubości 15 cm, - korytowanie pod podbudowę nawierzchni – do głębokości 29cm tj. do poziomu dna podbudowy, - wykopy pod fundamenty urządzeń, - wykopy pod ławy betonowe z oporem pod ustawienie obrzeży. Uwaga : przed przystąpieniem do robót ziemnych należy dokonać pomiarów niwelacyjnych w celu ustalenie jednoznacznych i ostatecznych poziomów. Niwelację dokonać tak aby uzyskać spadki sztucznych nawierzchni w granicach 0,5%. 1.3. Podbudowa pod sztuczną nawierzchnię Przewiduje się wykonanie bezpiecznej nawierzchni. Warstwy nawierzchni :  Warstwa EPDM - 15mm (jest ona stała i w połączeniu z warstwą SBR tworzy całkowitą wysokość nawierzchni).  Warstwa SBR - 25mm ( do łącznej całkowitej wysokości nawierzchni – 40mm).  Podsypka kamienna 0-3mm – 50mm.  Kruszywo 0-32mm – 200mm. Powierzchnie sztucznej nawierzchni ograniczyć obrzeżem trawnikowym 6x20cm na ławie betonowej. Stosować obrzeża w kolorze szarym. UWAGA : Nawierzchnia sztuczna może być układana wyłącznie w odpowiednich warunkach pogodowych. Pierwszym warunkiem jest temperatura, która musi wynosić powyżej 5 stopni Celsjusza. Drugim warunkiem jest brak opadów atmosferycznych. Dopuszcza się zastosowanie innych rozwiązań materiałowych pod warunkiem zachowania parametrów technicznych i użytkowych. Przed dokonaniem zamówienia wierzchniej warstwy, nawierzchni należy ostatecznie ustalić z Inwestorem jej kolorystykę. Szczegóły w części rysunkowej. Wymagane dokumenty dotyczące nawierzchni - Karta techniczna, - Aprobata ITB lub inne wiarygodne dokumenty wystawione przez instytucje uprawione do certyfikacji, potwierdzające parametry produktu, - Atest Instytutu Ochrony Środowiska, - Atest PZH, - Autoryzacja Producenta. 1.4. Wyposażenie Elementy wyposażenia placu zabaw  Bramki piłkarskie 1,8m x1,2m montowane w tulejach – 2szt.  Kosz do koszykówki dla dzieci – 1szt.  Ławka stała – 2szt.  Kosz na śmieci stały – 1szt.  Tablica kredowa 800x160cm montowana na słupkach  Piłkochwyt systemowy H=4,0m, L=5,0m  Piłkochwyt systemowy H=4,0m, L=7,5m  Piłkochwyt systemowy H=4,0m, L=17,5m  Urządzenie – zestaw zabawowy DOMO 2-1 – 1szt.  Urządzenie – trampolina – 1szt.  Urządzenie – huśtawka wahadłowa podwójna – 1szt.  Urządzenie – huśtawka wahadłowa BIRD – 1szt.  Regulamin boiska i placu zabaw – 1szt.  Kosz na śmieci – 3szt. Szczegóły w części rysunkowej. 1.5. Wyposażenie Trampolina Orta 125 x 225 Dane techniczne  Wymiary urządzenia: 1,25 x 2,25m  Wymiary maty trampoliny: 0,75 x 1,75m  Strefa bezpieczeństwa: 3,75 x 4,75m  Głębokość posadowienia: - 0,40m  Certyfikat potwierdzający zgodność z normą PN-EN 1176-1:2017-12 Mata wykonana z bardzo odpornych na ścieranie elementów (lamelek) posiadających antypoślizgowe wypustki, nawleczonych na stalowe linki w elastycznej otulinie; elementy maty (lamelki) muszą posiadać pogrubienia na końcach - wzmocnienia przed przecieraniem przez linki oraz wzmocniony, profilowany szkielet. Konstrukcja w postaci prostokątnej, metalowej skrzyni, wykonanej ze stali ocynkowanej. Sposób montażu Instalacja trampoliny nie wymaga wykonania fundamentów ani podbudowy - należy ją osadzić w wykopie zwracając uwagę na zachowanie poziomu. Strefa bezpieczeństwa wokół urządzenia powinna zostać pokryta bezpieczną nawierzchnią (np. płytami gumowymi Flexi-Step) zapewniającą ochronę przed upadkiem zgodnym z wysokością swobodnego upadku przypisaną zabawce. Sposób przeprowadzenia odbioru urządzenia Urządzenie musi posiadać wymiary zgodne z opisanymi, a także być wykonane z materiałów zgodnych z opisem. Musi być zainstalowane stabilnie, w sposób umożliwiający bezpieczne użytkowanie. W strefie bezpieczeństwa wokół urządzenia nie mogą występować żadne przeszkody. Ostateczną kolorystykę ustalić z Inwestorem. Huśtawka wahadłowa Birdo Dane techniczne  Wymiary urządzenia (LxWxH): 3,34 x 1,00 x 2,40 m  Strefa bezpieczeństwa: 7,50 x 2,35 m  Wysokość swobodnego upadku: 1,3 m Dopuszcza się różnice wymiarów nie większe niż +/- 5% Materiały  Konstrukcja huśtawki wykonana ze stali nierdzewnej AISI 304, z rur o śr. 88,9 x 4,0 mm, śr. 60,3 x 2,0 mm i profili 40 x 40 x 2,0 mm,  Siedzisko ławeczki wykonane z tworzywa HDPE 15 mm. Dopuszcza się różnice wymiarów nie większe niż +/- 5% Sposób montażu Karuzela betonowana jest w gruncie lub przykręcana do prefabrykowanego fundamentu. Strefa bezpieczeństwa wokół urządzenia powinna zostać pokryta bezpieczną nawierzchnią np. płytami gumowymi zapewniającą ochronę przed upadkiem zgodnym z wysokością swobodnego upadku przypisaną zabawce. Sposób przeprowadzenia odbioru urządzenia Urządzenie musi posiadać wymiary zgodne z opisanymi, a także być wykonane z materiałów zgodnych z opisem. Musi być zainstalowane stabilnie, w sposób umożliwiający bezpieczne użytkowanie. W strefie bezpieczeństwa wokół urządzenia nie mogą występować żadne przeszkody. Huśtawka wahadłowa Eniro Dane techniczne  Wymiary urządzenia (LxWxH): 5,05 x 3,18 x 2,40 m  Strefa bezpieczeństwa: 7,50 x 3,15 m  Wysokość swobodnego upadku: 1,3 m  Certyfikat potwierdzający zgodność z normą PN-EN 1176-1:2009 i PN-EN 1176-2:2009 Dopuszcza się różnice wymiarów nie większe niż +/- 5% Materiały  Konstrukcja huśtawki wykonana ze stali nierdzewnej AISI 304, z rur fi 88,9 x 4,0 mm, fi 60,3 x 2,0 mm i profili 40 x 40 x 2,0 mm,  Siedziska wykonane z tworzywa HDPE 15 mm. Dopuszcza się różnice wymiarów nie większe niż +/- 5% Sposób montażu Karuzela betonowana jest w gruncie lub przykręcana do prefabrykowanego fundamentu. Strefa bezpieczeństwa wokół urządzenia powinna zostać pokryta bezpieczną nawierzchnią np. płytami gumowymi zapewniającą ochronę przed upadkiem zgodnym z wysokością swobodnego upadku przypisaną zabawce. Sposób przeprowadzenia odbioru urządzenia Urządzenie musi posiadać wymiary zgodne z opisanymi, a także być wykonane z materiałów zgodnych z opisem. Musi być zainstalowane stabilnie, w sposób umożliwiający bezpieczne użytkowanie. W strefie bezpieczeństwa wokół urządzenia nie mogą występować żadne przeszkody. Zestaw Domo 2-1 Dane techniczne  Wymiary urządzenia (LxWxH): 6,02 x 3,33 x 3,73 m  Strefa bezpieczeństwa: 9,02 x 7,17 m  Wysokość swobodnego upadku: 2,5 m  Certyfikat potwierdzający zgodność z normą PN-EN 1176-1:2008 i PN-EN 1176-3:2008 Materiały  Konstrukcja wykonana ze stali nierdzewnej,  Podesty wykonane z płyty HPL o fakturze antypoślizgowej,  Dach, trap wejściowy, fragmenty burt zjeżdżali oraz ścianka wspinaczkowa wykonane z trójwarstwowego, kolorowego tworzywa HDPE. Sposób montażu Zestaw betonowany jest w gruncie lub przykręcany do prefabrykowanego fundamentu. Strefa bezpieczeństwa wokół urządzenia powinna zostać pokryta bezpieczną nawierzchnią np. płytami gumowymi zapewniającą ochronę przed upadkiem zgodnym z wysokością swobodnego upadku przypisaną zabawce. Sposób przeprowadzenia odbioru urządzenia Urządzenie musi posiadać wymiary zgodne z opisanymi, a także być wykonane z materiałów zgodnych z opisem. Musi być zainstalowane stabilnie, w sposób umożliwiający bezpieczne użytkowanie. W strefie bezpieczeństwa wokół urządzenia nie mogą występować żadne przeszkody. 1.6. Schody zewnętrzne Nowe schody wykonać jako betonowe na podłożu gruntowym. Stosować beton C16/20. Schody wykończone płytkami ceramicznymi mrozoodpornymi i antypoślizgowymi. Kolorystykę ustalić z Inwestorem. 1.7. Ściana oporowa Projekt przewiduje zamknięcie placu zabaw od strony istniejącego wjazdu ścianą oporową, jako kontynuacja istniejącej ściany oporowej. Ścianę wykonać jako betonową gr. 25cm. Do wykonania ściany stosować beton C16/20. Ścianę wykończyć tynkiem mozaikowym. Kolorystykę tynku ustalić z Inwestorem. 1.8. Zieleń Przewiduje się zachowanie istniejącej zieleni. W miejscu kolizji projektowanych elementów placu zabaw z istniejącymi nasadzeniami, należy dokonać ich przesadzenia na miejsce uzgodnione z Inwestorem. Na czas prowadzenie robót budowlanych i montażowych należy zabezpieczyć drzewa i zieleń niską (krzewy,) przez możliwością uszkodzeń mechanicznych oraz uszkodzenia korzeni. Docelowo zaleca się zastosowanie zabezpieczeń (płotki drewniane lub stalowe) wokół istniejących w obrębie placów drzew. Szczegóły w części rysunkowej. 2. Uwagi końcowe Wykonanie i odbiór urządzeń sportowych na podstawie aprobat technicznych ITB, atestów higienicznych, wymogów p.poż., warunków technicznych stosowania oraz Polskich Norm. Przy układaniu nawierzchni sportowych należy przestrzegać wymagań producenta (m.in. temperatura otoczenia i wilgotność podbudowy). W trakcie realizacji projektu należy stosować materiały i wyroby posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie lub jeśli są przedmiotem Norm Państwowych, zaświadczenie producenta potwierdzające ich zgodność z postanowieniami odpowiednich norm. Wszystkie roboty budowlane winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną i polskimi normami. Dopuszcza się zastosowanie innych materiałów niż podane w projekcie o parametrach równoważnych lub nie gorszych niż podane w opracowaniu. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 6 z dnia 2stycznia 2003r. poz.69) § 9 ust. 2, sprzęty z których korzystają osoby pozostające pod opieką szkoły dostosowuje się do wymagań ergonomii, a w myśl ust. 3 szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty (urządzeń rekreacyjno-sportowych -certyfikaty). Oznacza to obowiązek wyposażania szkół w sprzęt bezpieczny, odpowiadający wymaganiom norm oraz obowiązek żądania od producenta lub dostawcy właściwego, udokumentowanego certyfikatem – wyrobu bezpiecznego, dobrej jakości. /wymagane certyfikaty na sprzęt sportowy/. Z uwagi na duży zakres robót ziemnych i konieczność dostawy dużej ilości materiałów budowlanych i urządzeń należy przez rozpoczęciem robót ustalić szczegóły dojazdu sprzętu i transportu materiałów budowlanych. Najbardziej optymalnym terminem prowadzenia robót jest okres przerwy wakacyjnej. W przypadku innych terminów należy zabezpieczyć teren robót przez dostępem osób postronnych a szczególnie dzieci szkolnych. Załączniki: 1. Mapa z oznaczoną lokalizacją placu Wykonawca przekaże po wykonaniu usług: • karty techniczne urządzeń zawierające m.in. informacje o: numerze katalogowym urządzenia, konstrukcji i wymiarach, użytych materiałach, farbach i lakierach, strefach bezpieczeństwa, instrukcjach użytkowania: wieku użytkownika, ilości osób które w jednym czasie mogą korzystać z urządzenia), rysunki w tym minimum jeden w kolorze (rzut z wymiarami i strefami bezpieczeństwa, widoki, wizualizacje • instrukcje montażu włącznie z danymi na temat odległości, szerokości, niezbędnymi rysunkami, informacjami dotyczącymi głębokości i szerokości fundamentowania, oraz informacjami którego urządzenia/ urządzeń tyczy się dana instrukcja, • certyfikaty (badania i inne dokumenty potwierdzające zgodność sprzętu z aktualnymi wersjami norm PN-EN 176 lub PN-EN 16630:2015-06 oraz innych obowiązujących w ich zakresie) • deklaracje producenta zgodności z normami lub certyfikaty i atesty dla urządzeń małej architektury poświadczające o dopuszczeniu do stosowania w kontakcie z dziećmi (np. ławka, kosz, ogrodzenie) oraz dla dostarczonego kruszywa na nawierzchnię. • pisemne oświadczenie o kompletności wykonania całości prac objętych zamówieniem (m.in. wykonanie nawierzchni i montaż urządzeń) w sposób zapewniający bezpieczeństwo użytkowania oraz zgodność z normą PN-EN 1176 oraz innych obowiązujących w ich zakresie. • gwarancję wypełnioną gwarancję jakości – załącznik Obowiązki dotyczące zatrudnienia: 1) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności1 bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 2) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 4) W przypadku niespełnienie przez Wykonawcę wymagań wskazanych powyżej, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 000,00 PLN za każde zdarzenie. Podane nazwy własne materiałów, jeżeli występują, należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112723-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 4.380,00 zł 1. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020, poz. 299 ze zm.). 3. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i jako taka podlegać będzie odrzuceniu. (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP). W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. .4. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium Wykonanie II Etapu placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 im. Władysława Broniewskiego , ul. Górna 2 w Środzie Śląskiej. WZP 271.1-20/20 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem jako załącznik do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Uzupełniony formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ ) 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert – (załącznik nr 2 do SIWZ). 3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu aktualne na dzień składania ofert - (zał. nr 3 do SIWZ); 4.Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 5. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jako dowód polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w odniesieniu do określonego warunku udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy. 6. Dowód wniesienia wadium. 7. karty techniczne urządzeń zawierające m.in. informacje o: numerze katalogowym urządzenia (zgodnym z numerem zawartym w certyfikacie do urządzenia), konstrukcji i wymiarach, użytych materiałach, farbach i lakierach, strefach bezpieczeństwa, instrukcjach użytkowania: wieku użytkownika, ilości osób które w jednym czasie mogą korzystać z urządzenia), rysunki (rzut z wymiarami i strefami bezpieczeństwa, widoki, wizualizacje) - tym minimum jeden w kolorze 8. instrukcje montażu włącznie z danymi na temat odległości, szerokości, rysunkami, informacjami dotyczącymi głębokości i szerokości fundamentowania, oraz informacją-numerem katalogowym urządzenia /urządzeń którego tyczy się dana instrukcja, 9. certyfikaty: badania i inne dokumenty potwierdzające zgodność sprzętu z aktualnymi wersjami norm PN-EN 1176 lub PN-EN 16630:2015-06 oraz innymi obowiązującymi w ich zakresie 10. deklaracje zgodności z normami lub certyfikaty dla urządzeń małej architektury poświadczające o dopuszczeniu do stosowania w kontakcie z dziećmi (np. ławka, kosz, ogrodzenie) 11. Wykonawca, w terminie 3 dni od daty zamieszczenia w BIP informacji z otwarcia ofert zobowiązany jest złożyć, bez dodatkowego wezwania oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach