Przetargi.pl
WYKONANIE I DOSTAWA ELEMENTÓW ARANŻACJI DZIEDZIŃCA MUZEUM TORUŃSKIEGO PIERNIKA

Muzeum Okręgowe w Toruniu ogłasza przetarg

  • Adres: 87100 Toruń, ul. Rynek Staromiejski
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 622-70-38
  • Data zamieszczenia: 2017-09-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Okręgowe w Toruniu
    ul. Rynek Staromiejski 1
    87100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 622-70-38
    REGON: 87124367900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE I DOSTAWA ELEMENTÓW ARANŻACJI DZIEDZIŃCA MUZEUM TORUŃSKIEGO PIERNIKA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie elementów aranżacji dziedzińca Muzeum Toruńskiego Piernika, usytuowanego przy ul. Strumykowej 4 w Toruniu. 2) Wszystkie elementy wchodzące w skład zamówienia, powinny zostać wykonane zgodnie z założeniami i wyliczeniami zawartymi w projekcie artystyczno-plastycznym artysty plastyka Jacka Nawrockiego, załączonym do niniejszej specyfikacji. 3) Zamówienie obejmuje zarówno wykonanie jak i dostawę elementów do siedziby Zamawiającego w terminie wskazanym we wzorze umowy. 4) Zamówienie ma charakter jednolity. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich jego części, wskazanych w pkt. 5.3. 5.2. Podstawowe założenia projektowe 1) Materiały niezbędne do wykonania konstrukcji: a. polietylen (PE HD) o grubości 19 mm, b. kształtownik aluminiowy zamknięty o wymiarach 40x40 cm, c. Listwy z zamontowanym oświetleniem LED (kolor oświetlenia: czerwony). 2) Aranżacja zbudowana jest na bazie 5 barw: czarnej, białej oraz 3 odcieniach brązu. 3) Kolorystyka aranżacji powinna całkowicie odpowiadać założeniom przyjętym w projekcie artystyczno-plastycznym. W tym celu zaleca się korzystanie z następujących odcieni farb do podłoży polietylowych: a. Kolor kremowo-beżowy (RAL 1015), b. Kolor brązowy pomarańczowy (RAL 8023), c. Kolor brązowy Terra (RAL 8028). 5.3. Informacje o poszczególnych elementach wchodzących w skład aranżacji dziedzińca: 5.3.1. Inscenizacja składa się z 7 elementów: 1) „Piec” – inscenizacja do fotografowania przedstawiająca domek z dachem i kominem, do którego zwiedzający będą mogli wejść od tyłu. Element ten powinien posiadać wycięte otwory: półokrągły otwór pieca oraz dwa owalne otwory na twarze. Dodatkowy otwór, jaki należy uwzględnić, to wejście w kształcie piernika Katarzynki, umieszczone na jednej z bocznych ścian aranżacji. Wszystkie elementy powinny zostać wycięte w miejscach wskazanych w projekcie, zgodnie z wyznaczonymi kształtami i wymiarami. Zaleca się także zainstalowanie podestu i płyty PE HD antypoślizgowej. Przy otworze pieca powinien znaleźć się parapet. W parapet oraz łuk otworu należy wpuścić czerwone lampy LED. Listwy z takim samym oświetleniem powinny znaleźć się w suficie oraz przed podestem. Na kominie zaleca się wykonanie zaślepki ze szczeliną umożliwiającą zamocowania planszy w kształcie piernika. 2) Część do gry (stanowiąca przedłużenie „Pieca”): a. labirynt – makieta przedstawiająca labirynt umiejscowiony na planszy w kształcie piernika Katarzynki. Po planszy powinny poruszać się dwa pionki, wykonane z płyty PE HD pomalowane i oklejone folią z nadrukiem wykonanym zgodnie ze wzorem graficznym zawartym w projekcie artystyczno-plastycznym. Każdy z elementów należy podkleić filcem o grubości ok. 2 mm. Ułatwi to poruszanie się pionków po planszy. b. memo – makieta w kształcie piernika Katarzynki z 12 okrągłymi otworami, w których zamontować należy obrotowe karty z obrazkami o średnicy 15 cm każda, zamontowane na pręcie o średnicy ok. 5 mm. Karty przedstawiają 6 obrazków. Każdy z nich należy wykonać w dwóch egzemplarzach, aby podczas zabawy, użytkownicy mogli połączyć je w pary. Na rewersie każdej karty powinien znajdować się napis „MEMO”. Projekty nadruków zostały przedstawione w Projekcie artystyczno-plastycznym. Obydwie plansze powinny zostać oświetlone poprzez zamontowanie listwy LED. Dodatkowe elementy użyte do wykonania tego elementu to płyta PE HD oraz kształtownik kwadratowy 40x40 aluminiowy. Między planszami należy umiejscowić makietę przedstawiającą dwa krasnale (zgodnie z projektem artystyczno-plastycznym). 3) „Czarownica z łopatą” – inscenizacja przedstawiająca Babę Jagę z łopatą, na której znajduje się siedzisko z półokrągłym oparciem i nadrukowanym piernikiem. Siedzisko należy wykonać z dwóch płyt polietylowych o grubości 19 mm. Tło inscenizacji stanowi płyta z nadrukiem pieca (malowana i oklejona folią). Obydwa elementy należy wzmocnić poprzez zamontowanie ram z kształtowników aluminiowych zamkniętych 40x40. 4) „Piernikowe postacie Jasia i Małgosi” - plansza do robienia fotografii pamiątkowych, będąca częścią makiety „Czarownica z łopatą”. Przedstawia dwie postacie – chłopca i dziewczynkę – oraz kota, ciągnących łopatę. Obie postacie mają wycięte owalne dziury na twarze. Makieta powinna posiadać zamontowany dodatkowy podest (ok. 15 cm), zabezpieczony płytą PE HD antypoślizgową, służący równocześnie za konstrukcję stabilizującą. Zaleca się także zamontowanie płyty zasłaniającej konstrukcję. Wskazówki do wykonania wszystkich konstrukcji oraz podestu zostały przedstawione w projekcie artystyczno-plastycznym. W tle inscenizacji zaleca się zamontowanie płyty PE HD 19 mm, malowanej i oklejonej nadrukiem. Zgodnie z koncepcją zawartą w projekcie, płyta powinna zostać zamocowana do muru przy użyciu kołków rozporowych. 5) 6 siedzisk typu szezlong – leżanki o wymiarach 60x150, wykonane zgodnie z koncepcją zawartą w projekcie artystyczno-plastycznym. Poszczególne elementy powinny zostać wykonane tak, by istniała możliwość zestawienia ich w pary. 6) 10 siedzisk typu taboret o wymiarach 40x40 z bocznymi zdobieniami wykonanymi zgodnie z koncepcją zawartą w projekcie. 7) 4 „bujaczki”: a. 2 piernikowe koniki o wymiarach 63x52 cm. Należy wykonać 4 makiety przedstawiające konie na biegunach w dwóch wersjach kolorystycznych, zgodnie z koncepcją zawartą w projekcie artystyczno-plastycznym, a następnie złączyć ze sobą ich górne partie. Rozstaw między makietami powinien wynosić 17,5 cm. Dodatkowo, na grzbietach koni należy zamontować siedzisko (na wysokości ok. 35 cm). b. 2 kury o szerokości 54,4 cm. Tak jak w poprzednim przypadku, należy wykonać 4 makiety w dwóch wersjach kolorystycznych, a następnie połączyć je i zamontować siedzisko (na wysokości ok. 30 cm). 5.2.1. Dokładne kształty i wymiary poszczególnych elementów zostały uwzględnione w załączonym projekcie artystyczno-plastycznym (Załącznik nr 1). Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania pracy zgodnie z założeniami narzuconymi przez projektanta. 5.3. Dodatkowe wymagania związane z zamówieniem 5.3.1. Koordynatorem wszystkich prac obejmujących zamówienie jest Zamawiający. W związku z tym Wykonawca powinien na bieżąco informować Zamawiającego o postępach w realizacji przedmiotu zamówienia. 5.3.2. Wszystkie elementy aranżacji ujęte w pkt. 5.2. zostaną rozstawione na dziedzińcu Muzeum Toruńskiego Piernika, zgodnie z planem zagospodarowania podwórza zawartym w projekcie artystyczno-plastycznym (załącznik nr 1). W związku z tym, powinny być przystosowane do panujących tam warunków przestrzennych. 5.3.3. Do wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawca powinien użyć jak najtrwalszych materiałów, posiadających odpowiednie atesty i certyfikaty. Będą one wymagane przy odbiorze robót końcowych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów o takich samych lub wyższych parametrach. Pod uwagę należy wziąć przede wszystkim odporność materiałów na uszkodzenia i warunki atmosferyczne. 5.3.4. Okres gwarancji na użyte materiały powinien wynieść 24 miesiące. 5.3.5. Przygotowując poszczególne elementy aranżacji, Wykonawca powinien mieć na uwadze bezpieczeństwo korzystających z nich osób (w szczególności dzieci). Zaleca się więc dokładność i precyzję. 5.3.6. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy szkód powstałych podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Sposób naprawy zostanie każdorazowo określony przez Zamawiającego. 5.3.7. W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do usuwania śmieci oraz wszystkich innych prac porządkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia. 5.4. Zamawiający wymaga, aby w okresie od dnia przekazania Wykonawcy terenu prac do dnia odbioru końcowego, osoby wykonujące czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu montażu instalacji, wynikających z dokumentacji projektowej u Wykonawcy lub Podwykonawcy, zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 z późn.zm.) z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz.U. 2017 poz. 847). a. Rodzaj czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych opisanych lub wynikających z dokumentacji projektowej. b. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już pracowników u Wykonawcy lub Podwykonawcy. Warunek nie dotyczy wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. c. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu nie spełnienia tych wymagań, jak również określenie rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, zwarte są w niniejszym rozdziale oraz w projekcie umowy – załącznik nr 7 do SIWZ. d. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób wykonujących czynności, o których mowa w niniejszym punkcie poprzez:  złożenie Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia przekazania miejsca prac oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie tych osób na podstawie umowy o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, wskazanie, że wynagrodzenie tych osób jest nie niższe niż minimalne wynagrodzenie przewidziane w powołanej wyżej ustawie oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy,  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania,  potwierdzony za zgodność z oryginałem odpis ostatniej deklaracji ZUS DRA złożonej przed datą składania oświadczenia, o którym mowa w pkt 1) Deklaracja ZUS DRA – okres rozliczeniowy Deklaracja ZUS DRA, e. W przypadku, gdy oświadczenie, o którym mowa wyżej budzi wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. f. Zamawiający w trakcie realizacji umowy ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których w niniejszym punkcie poprzez żądanie złożenia aktualnych dokumentów, o których mowa w lit. d. Zamawiający może zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy celem weryfikacji zatrudnienia pracowników realizujących przedmiot zamówienia. g. Niedopełnianie obowiązku zatrudniania pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, o którym mowa w ust. 8, a także nieprzedłożenie w terminie dokumentów wymaganych zgodnie z ust.9 i 11 będzie skutkowało naliczaniem kar umownych określonych we wzorze umowy, a także przewiduje się możliwość rozwiązania umowy z Wykonawcą. a) Jeżeli czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na umowę o pracę wykonywane są przez osoby zatrudnione przez Podwykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić do umowy z Podwykonawcą zapisy odpowiadające zapisom niniejszego punktu, które umożliwią Wykonawcy skontrolowanie spełnienia przez Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia na umowę o pracę. Brak zapisów, o których mowa w zdaniu pierwszym jest podstawą do naliczenia Wykonawcy kar umownych zgodnie zapisami we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92310000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości: 2.000,00 zł (słownie: dwóch tysięcy 00/100 złotych). 2) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy 62 1160 2202 0000 0000 6090 1138. 5) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego zamawiającego. 6) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału w sekretariacie Zamawiającego (Rynek Staromiejski 1, 87-100 Toruń), przed terminem składania ofert, natomiast do oferty należy załączyć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 7) Zwrot wadium przetargowego nastąpi zgodnie z art. 46 Pzp. 8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wystąpią przesłanki określone w art. 46 ust. 5 Pzp oraz jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę (którego oferta została najwyżej oceniona) okoliczności o których mowa w art. 25 ust.1 na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów (art. 26 ust. 1 lub 2 ustawy Pzp).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (Dokument należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego – Rynek Staromiejski 1, 87-100 Toruń), pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu, jeżeli wymieniona osoba/osoby nie zostały wskazane do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej; pełnomocnictwo dla wykonawcy uprawnionego do reprezentacji (dotyczy podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie tzw. konsorcja oraz spółek cywilnych); wypełniony formularz oferty; kserokopię dowodu wniesienia wadium. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d. czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, składa odrębne jednolite oświadczenia dotyczące podwykonawców

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną