Przetargi.pl
Wykonanie ekspertyzy dotyczącej wskazania procedury ustanawiania zabezpieczenia roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku oraz szkód w środowisku

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ogłasza przetarg

  • Adres: 00-922 Warszawa, Wawelska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48223692900, , fax. +48223692120
  • Data zamieszczenia: 2018-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    Wawelska 52/54
    00-922 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. +48223692900, , fax. +48223692120
    REGON: 141628410
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdos.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie ekspertyzy dotyczącej wskazania procedury ustanawiania zabezpieczenia roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku oraz szkód w środowisku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ekspertyzy dotyczącej wskazania procedury ustanawiania zabezpieczenia roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku oraz szkód w środowisku w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie (Dz. U. z 2018 r. . poz.954), o którym mowa w art. 187 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz. 799, z późn. zm.). 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) wskazanie zakresu informacji i listy dokumentów, które wnioskodawca powinien przedłożyć organowi w związku z rozpoczęciem procedury ustanowienia zabezpieczenia roszczeń dla form przewidzianych w art. 187 ust. 2 ustawy POŚ w ramach postępowania w przedmiocie udzielenia pozwolenia; 2) omówienie możliwych form zabezpieczenia roszczeń, sporządzenie opisu ich zalet i wad w postępowaniu w przedmiocie udzielenia pozwolenia z uwzględnieniem dotychczasowych doświadczeń wynikających z ustawy o odpadach związanych z ustanawianiem zabezpieczenia roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku oraz szkód w środowisku w rozumieniu ustawy o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie, konsekwencji prawnych i finansowych zastosowania poszczególnych form oraz wskazanie formy zalecanej; 3) propozycji metodologii szacowania wysokości zabezpieczenia roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku oraz szkód w środowisku w rozumieniu ustawy o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie lub wskazanie dokumentów, które pozwoliłyby organom na takie oszacowanie, 4) propozycję listy instalacji wobec których zabezpieczenie roszczeń powinno być obowiązkowe (wraz z uzasadnieniem wyboru poszczególnych instalacji); 5) wskazanie zakresu obowiązków wnioskodawcy i poszczególnych organów w procedurze wynikającej z obowiązującego prawa w procedurze zabezpieczania roszczeń; 6) przygotowanie propozycji wykazu warunków i klauzul, które można zastosować w pozwoleniach celem uzyskania pewności, że w przypadku ewentualnej szkody w środowisku, organ będzie dysponować środkami na naprawę szkody (pewności, że środki będą znajdowały się na koncie, do którego organ będzie miał dostęp nawet w przypadku, gdy firma przestanie istnieć); 7) ustalenie sposobu uruchomienia środków pochodzących z zabezpieczenia roszczeń w przypadku zaprzestania działalności, w tym w szczególności: likwidacji, upadłości adresata pozwolenia, cofnięcia pozwolenia; 8) przykłady dobrych praktyk z min. dwóch krajów Unii Europejskiej - w formie opisu odpowiadającego na pytania: w jakich przypadkach jest stosowane zabezpieczenie roszczeń w danym kraju, jak przebiega stosowanie tej procedury oraz, jakie są zdaniem Wykonawcy mocne i słabe strony danej procedury; 9) zaproponowanie zmian w obowiązujących przepisach ustawy POŚ mających na celu umożliwienie skutecznego zastosowania i egzekwowania przepisów dotyczących ustanowienia zabezpieczenia roszczeń w oparciu o wynik prac nad punktami 1-8. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Załączniku Nr 1 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73110000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 2 pkt 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składnia ofert. 2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepisy w ust. 3 pkt 1 w zakresie terminu wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenia i dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie. 4. 4. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców lub w formie aktu notarialnego, albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Spółka cywilna załącza pełnomocnictwo lub dokument, z którego wynika pełnomocnictwo - umowę spółki cywilnej lub uchwałę – w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Konsorcjum dołącza pełnomocnictwo lub umowę regulującą współpracę konsorcjum, z której wynika ustanowione pełnomocnictwo – w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach