Przetargi.pl
Wykonanie drogi gospodarczej nr 5 w Parku 1000-lecia przy ul. 17 Stycznia w Lesznie

Miejski Zakład Zieleni ogłasza przetarg

  • Adres: 64100 Leszno, ul. Cypriana Kamila Norwida
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655 299 367 , fax. 655 299 367
  • Data zamieszczenia: 2018-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Zieleni
    ul. Cypriana Kamila Norwida 4
    64100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 655 299 367, fax. 655 299 367
    REGON: 41051247000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzz.leszno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie drogi gospodarczej nr 5 w Parku 1000-lecia przy ul. 17 Stycznia w Lesznie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest „Wykonanie drogi gospodarczej nr 5 w Parku 1000-lecia przy ul. 17 Stycznia w Lesznie”. Projekt budowlany, który stanowi załącznik do SIWZ zawiera również inne rodzaje robót, jednak przedmiotem zamówienia jest wyłącznie wykonanie drogi gospodarczej nr 5. Pozostałe prace opisane w załączonym projekcie zostały już wcześniej zrealizowane przez Zamawiającego. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg wspólnego słownika zamówień CPV: 45112711-2- roboty w zakresie kształtowania Parków 45100000-8- przygotowanie terenu pod budowę 45233140-2 – roboty drogowe 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie drogi pieszo-jezdnej oznaczonej nr 5 w Parku 1000 –lecia przy ul. 17 Stycznia w Lesznie przedstawionej na mapie stanowiącej Załącznik nr 11 do SIWZ . 3. Szczegółowy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i kosztorysie ofertowym. Wymienione dokumentacje są załącznikami niniejszej SIWZ (Załącznik nr 7 do 10 do SIWZ) i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.mzz.leszno.pl oraz www.bip.mzz.leszno.pl 4. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w: 1) umowie i SIWZ, 2) projekcie budowlanym, 3) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, 4) obowiązujących normach, 5) ofercie Wykonawcy wraz ze stanowiącym jej integralną część kosztorysem ofertowym z uwzględnieniem poniższych warunków do w/w dokumentów: 1) wszystkie użyte materiały oraz technologie robót muszą odpowiadać wymaganiom stawianym w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz obowiązujących normach, 2) przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów Wykonawca okaże Inspektorowi nadzoru danej branży świadectwo dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełnienia wymogów określonych w Specyfikacji Technicznej i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie, 3) materiały porozbiórkowe pozyskane przy przedmiotowych robotach należy zagospodarować we własnym zakresie. Powyższe należy ująć w cenie ofertowej. 5. Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1570). 6. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz kosztorysie ofertowym. 7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego w kosztorysie ofertowym jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i elementy wyposażenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz uzyskać akceptację Zamawiającego i Inspektora nadzoru danej branży. 8. Należy przyjąć, że wszystkim wskazanym znakom towarowym lub nazwom pochodzenia materiałów zaproponowanych i występujących w dokumentacji przetargowej towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, co oznacza, że dopuszcza się zastosowanie materiałów o cechach niegorszych niż opisywane w niniejszym dokumencie, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe co najmniej takie jak wskazane w specyfikacji materiałowej lub lepsze. Wykonawca, który zdecyduje się stosować materiały równoważne opisywanym w dokumentacji, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone w załączonych do SIWZ dokumentach. 9. Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: 1) organizację i zagospodarowanie terenu robót oraz zaplecza robót, ustanowienie kierownika robót; 2) prowadzenie robót budowlanych w sposób umożliwiający korzystanie z pozostałej części Parku przez zwiedzających; 3) nie dopuszcza się gromadzenia i przechowywania na terenie robót jakichkolwiek materiałów porozbiórkowych; 4) obsługę geodezyjną, zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej; 5) właściwe zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót oraz ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej; 6) przedstawiciele Wykonawcy są zobowiązani do uczestniczenia w tzw. naradach technicznych na każde żądanie Zamawiającego; 7) szkolenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu zamówienia w zakresie przepisów BHP; 8) bieżące utrzymanie czystości na terenie prowadzonych robót; 9) po zakończeniu robót doprowadzenie terenu robót do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu; 10) ewentualne inne koszty, które zdaniem Wykonawcy trzeba ponieść w związku z realizacją zamówienia. Zamawiający nie będzie wymagał sporządzenia przez Wykonawcę planu BIOZ, o którym mowa w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (Załącznik nr 9 do SIWZ). Plan ten dotyczył wcześniej realizowanego etapu prac. 10. Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 1) protokolarne przejęcie terenu robót od Zamawiającego 2) usuwanie w określonym przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru terminie wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości. 3) wykonywanie poleceń i wskazówek Inspektora Nadzoru. 4) organizowanie robót w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót. 5) rozpoczęcie prac niezwłocznie od dnia przekazania terenu robót. 6) przestrzegania zasad BHP. 7) usuwanie z terenu robót osób i sprzętu niezwiązanych z realizacją zadania. 8) dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w terminach określonych przez Inspektora Nadzoru. 9) wykonanie na polecenie Inspektora Nadzoru prac niezbędnych ze względu na zagrożenie życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego. 11. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia. Okres gwarancji Wykonawca poda w formularzu ofertowym jako jedno z kryterium oceny ofert. 12. W przypadku, gdy termin ważności polisy, o której mowa w Rozdziale 6 ust. 7 ppkt 1) lit. a) upływa przed terminem zakończenia robót objętych niniejszym zamówieniem, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy przed upływem ważności polisy poprzedniej. Nie dokonanie powyższego będzie stanowiło podstawę do wstrzymania robót z dniem upływu ważności polisy i naliczania kar umownych za spowodowanie przerwy w realizacji zamówienia z przyczyn zależnych od Wykonawcy do czasu przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy. 13. Przekazanie terenu robót nastąpi nie później niż w ciągu 5 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. 14. Z tytułu opóźnień w przekazaniu terenu robót Wykonawcy nie będzie przysługiwało prawo żądania odszkodowania w ramach kar umownych. 15. Za szkody wynikłe w czasie prowadzenia robót jak również za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny odpowiedzialny będzie Wykonawca robot. 16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia Wykonawcy zaliczki. 17. Zamawiający nie dopuszcza częściowego odbioru robót. 18. Podstawą wystawienia faktury będzie podpisany przez Zamawiającego i wyznaczonych przez niego przedstawicieli w obecności Inspektora Nadzoru i Wykonawcy protokół końcowego odbioru robót. 19. Odbioru końcowego robót dokonuje Zamawiający i wyznaczeni przez Zamawiającego przedstawiciele w obecności Wykonawcy, Podwykonawcy, Kierownika Robót i Inspektora Nadzoru w ciągu 14 dni od daty pisemnego zgłoszenia ich do odbioru, przy czym zgłoszenie to musi być potwierdzone przez Inspektora nadzoru, iż prace zostały wykonane zgodnie z kontraktem i obiekt (element obiektu) pozbawiony jest wszelkich wad załączając jednocześnie: 1) geodezyjnie potwierdzony obmiar robót, 2) kosztorys powykonawczy sprawdzony i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru, 3) deklaracje zgodności wbudowanych materiałów i urządzeń - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. 2016 r. poz. 1968), 4) pisemną gwarancję na wykonane roboty i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia, 5) wypełniony dziennik budowy, 6) szkice geodezyjne powykonawcze (2 egzemplarze) z potwierdzonym przyjęciem przez Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lesznie do zasobu geodezyjnego i kartograficznego, 20. Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymienionych w ust. 19 lub też brak potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru, że prace zostały wykonane zgodnie z kontraktem i obiekt jest pozbawiony wszelkich wad spowoduje nie przystąpienie przez Zamawiającego do dokonania odbioru robót. 21. Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego na warunkach podobnych do warunków realizacji zamówienia podstawowego, w przypadku zaistnienia potrzeby wykonania takich robót oraz zabezpieczenia w budżecie Zakładu środków finansowych na ich realizację. W zakresie zamówień uzupełniających Zamawiający przewiduje wykonanie utwardzeń przy domkach dla zwierząt realizowanych w ramach wcześniejszych robót, o powierzchni ok. 270 m ². 22. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów art. 22 ust 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U z 2018 r. poz. 108 ze zm.), osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:  roboty ziemne,  roboty związane z wykonaniem podbudowy,  roboty związane z wykonaniem nawierzchni z płyt ażurowych. 23. Wykonawca w terminie do 10 dni od podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu listę osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, o których mowa w pkt. 22 powyżej. 24. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane powyżej czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego zadań, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dowodów potwierdzających zawarcie przez Wykonawcę umów o pracę z pracownikami wykonującymi prace w ww. zakresie. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 25. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów o których mowa w pkt 23 powyżej, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących pracę na podstawie umowy o pracę i skutkować będzie naliczeniem przez Zamawiającego kar umownych, o których mowa w § 11 umowy. 26. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony www.mzz.leszno.pl lub www.bip.mzz.leszno.pl 27. Zaleca się przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca prac. 28. Koszty wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca. 29. Dokumenty będące podstawą realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego powinny być traktowane jako wzajemnie się objaśniające, z zachowaniem wymienionej poniżej kolejności, w celach interpretacji ważności zapisów: 1) umowa i SIWZ 2) projekt budowlany, 3) STWiOR, 4) obowiązujące normy, 5) oferta Wykonawcy wraz ze stanowiącym jej integralną część kosztorysem ofertowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112711-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, b) kosztorys ofertowy sporządzony na bazie załączonego formularza (Załącznik nr 10 do SIWZ ) c) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 niniejszej SIWZ (Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ), d) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów – do oferty powinien dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 ust. 8 SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach