Przetargi.pl
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi krajowej nr 73 do drogi krajowej nr 94 w mieście Tarnowie – etap I” – 2 zadania

Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Bernardyńska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6883100 , fax. 14 6883115
  • Data zamieszczenia: 2019-12-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie
    Bernardyńska 24
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 6883100, fax. 14 6883115
    REGON: 12268012100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zdik.tarnow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie dodatkowych robót budowlanych w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi krajowej nr 73 do drogi krajowej nr 94 w mieście Tarnowie – etap I” – 2 zadania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dodatkowych robót budowlanych w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi krajowej nr 73 do drogi krajowej nr 94 w mieście Tarnowie – etap I” – 2 zadania. 2) Zamówienie zostało podzielone na 2 zadania (części): a) Zadanie nr 1 obejmuje: wykonanie dodatkowych robót budowlanych w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi krajowej nr 73 do drogi krajowej nr 94 w mieście Tarnowie – etap I” w branży drogowej; b) Zadanie nr 2 obejmuje: wykonanie dodatkowych robót budowlanych w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi krajowej nr 73 do drogi krajowej nr 94 w mieście Tarnowie – etap I” - budowa zbiorników retencyjnych ( otwartego i rurowego); 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdego zadania znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ. 4) Szczegółowy zakres robót został określony w dokumentacjach projektowych, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarach robót oraz kosztorysach inwestorskich (będących materiałem pomocniczym do wyceny zadania), stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. 5) Niniejsze zamówienie, jest jednym z zadań projektu realizowanego przez Gminę Miasta Tarnowa pod nazwą „Przebudowa drogi krajowej nr 73 do drogi krajowej nr 94 w mieście Tarnowie – etap I”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 nr projektu POIS.04.02.00-00-0008/16. 6) Zamawiający wymaga udzielenia (dotyczy każdego zadania) przez Wykonawcę: a) 3 lat gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia, b) minimum 8 lat rękojmi na wykonanie przedmiotu zamówienia z zastrzeżeniem zapisu w ust. 14 rozdz. I pkt 4 SIWZ (zadanie nr 1), w ust. 14 rozdz. II pkt 4 SIWZ (zadanie nr 2). 7) Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: a) w dniu następnym licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych; b) dla wymienionych materiałów i urządzeń z dniem ich wymiany. 8) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu uzyskane gwarancje producenta na wbudowane materiały i urządzenia. W przypadku, gdy okres gwarancji producenta jest krótszy niż okres gwarancji wskazany powyżej, Wykonawca udziela gwarancji uzupełniającej do tego okresu. Udzielenie gwarancji uzupełniającej nie wymaga wydania dokumentu gwarancyjnego. 9) W ramach gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad przedmiotu umowy w terminie wyznaczonym w trybie określonym w umowie. W przypadku, gdy w okresie gwarancyjnym ilość napraw nawierzchni jezdni przekroczy 10 % całego zakresu robót nawierzchniowych, Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany tej warstwy na całym odcinku (dotyczy zadania nr 1). 10) Na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej gwarancji i rękojmi. 11) Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa, zobowiązany jest do przedłożenia kosztorysu ofertowego w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. 12) Wykonawca zobowiązany jest do koordynacji robót budowlanych z Wykonawcą zamówienia podstawowego; w przypadku jakichkolwiek trudności w osiągnięciu porozumienia z Wykonawcą zamówienia podstawowego Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. 13) Wykonawca zobowiązany jest do obecności na naradach koordynacyjnych, w których uczestniczyć będą przedstawiciele, Wykonawcy zakresu podstawowego, Zamawiającego i inspektorzy nadzoru, a także inne osoby wskazane przez strony umowy. 14) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniej czasowej organizacji ruchu na czas budowy oraz zabezpieczenia przejścia pieszych, dojść i dojazdów do istniejących posesji, z uwzględnieniem konieczności zapewnienia nieograniczonego dostępu do Szpitala Wojewódzkiego im. św. Łukasza, a także pisemne powiadomienie Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie, Policji, Straży Miejskiej oraz służb ratunkowych o dacie rozpoczęcia robót na 7 dni przed przystąpieniem do wykonywania prac. 15) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót budowlanych w systemie dwuzmianowym od poniedziałku do piątku, tj. od godz. 7.00 do 22.00 oraz minimum w 2 soboty w miesiącu w systemie jednozmianowym, przy czym, jeżeli nie wynika to z okoliczności wyjątkowych, praca na każdej zmianie powinna być związana z faktyczną realizacją prac wynikających z założonego harmonogramu, a nie ograniczać się do utrzymania i zabezpieczenia placu budowy. 16) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną w wysokości odpowiadającej co najmniej wartości kontraktu. Kopię dowodu zawarcia ubezpieczenia, poświadczoną za zgodność z oryginałem Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy. W przypadku, gdy ważność ubezpieczenia upłynie w trakcie realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia działalności na dalszy okres i przedłożenia dowodu zawarcia umowy ubezpieczenia w ciągu 7 dni od daty upływu ważności ubezpieczenia. Ochrona z tytułu ubezpieczenia musi obejmować wszystkich uczestników realizacji zamówienia objętego przedmiotową umową, w tym podwykonawców. 17) W związku z otrzymaniem dofinansowania z Europejskich Funduszy Wykonawca zobowiązany jest do stosowania odpowiedniego logo w dokumentach budowy; 18) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i uzgodnienia z Zamawiającym oraz Wykonawcą zamówienia podstawowego harmonogramu rzeczowo-finansowego z podziałem co najmniej na kategorie robót podane przez Zamawiającego zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie zadania do Instytucji Zarządzającej POliŚ na lata 2014 – 2020 (RPO WM); harmonogram rzeczowo-finansowy zostanie przedłożony w terminie 7 dni od podpisania umowy; w miarę potrzeb i postępu prac Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji harmonogramu, przy czym każda zmiana wymaga akceptacji Zamawiającego; Wykonawca powinien uwzględnić przy przygotowaniu harmonogramu rzeczowo-finansowego typowo niekorzystne warunki pogodowe, które mogą ograniczyć postęp robót oraz inne okoliczności mogące mieć wpływ na terminowość wykonania przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233225-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: a) przy złożeniu oferty na zadanie nr 1 – 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), b) przy złożeniu oferty na zadanie nr 2 – 35 000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w oryginale zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (dokument winien być dołączony do oferty). Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający będzie oceniał, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1, 2, 4, 8 Pzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te realizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolność techniczna lub zawodowa innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczania, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiącym załącznik do SIWZ. 7. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiącym załącznik do SIWZ. 8. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2, pkt 3 i pkt 4. 9. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2, pkt 3 i pkt 4, dotyczących podwykonawców, którym wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a którzy nie są podmiotami, na zasobach których polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 10. Kilku wykonawców może złożyć ofertę wspólną. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu wspólnie lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia wspólnie umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących w postępowaniu wspólnie powinno jednoznacznie określać: a) kto został ustanowiony pełnomocnikiem, b) wykonawców, którzy ubiegając się o zamówienie ustanowili pełnomocnika, c) zakres umocowania, d) postępowanie, do którego pełnomocnictwo się odnosi. 12. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 13. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 14. Wykonawcy, o których mowa w pkt 10 są zobowiązani do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu, jak wykonawcy występujący samodzielnie. Przy ocenie spełniania warunków zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał techniczny wykonawców, ich łączne kwalifikacje i doświadczenie. 15. Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy jeden z członków konsorcjum spełni warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie. 16. Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zobowiązania. 17. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach