Przetargi.pl
„Wykonanie bloku foliowego w systemie zaprojektuj i wybuduj”

Zakład Zieleni Miejskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-523 Katowice, ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 515 186 , fax. 322 515 081
  • Data zamieszczenia: 2019-09-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Zieleni Miejskiej
    ul. Tadeusza Kościuszki 138
    40-523 Katowice, woj. śląskie
    tel. 322 515 186, fax. 322 515 081
    REGON: 35457111011220
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.katowice.eu/jednostki/zzm

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie bloku foliowego w systemie zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn.: „Wykonanie bloku foliowego w systemie zaprojektuj i wybuduj” 2. Przedmiot inwestycji zlokalizowany jest w województwie śląskim, w mieście Katowice, ul. Szopienicka 69 na działce o numerze 1206/86, której właścicielem jest Miasto Katowice. Zakłada się wykonanie bloku foliowego o powierzchni 280 - 300 m2. Wymiary obiektu: Szerokość nawy 9,50 – 10,50 m; Ilość naw sztuk 1; Odległość między słupami 2,50 m - 3,00 m; Wysokość skrajna (do rynny) 6,00 m - 6,50m; Wysokość w najwyższym miejscu 8,50 m – 10,00 m; Obciążenie co najmniej 70 – 90 kg/m2; Obciążenie wiatrem co najmniej 125 km/h. Blok foliowy oparty o konstrukcję stalową z profili stalowych ocynkowanych ogniowo, drzwi ramowe aluminiowe. Zalecane jest zamontowanie dodatkowego wzmocnienia wiatrowego. Konstrukcja drzwi – dwuskrzydłowe o wymiarach minimum 3,00 m x 4,00 m, ramy drzwi pokryte poliwęglanem komórkowym zamontowane w jednej ze ścian szczytowych, drzwi wzmocnione blachą np.: ryflowaną od dołu oraz docieplane. Drzwi wyposażone w zamek oraz komplet kluczy. Dopuszcza się montaż drzwi na prowadnicy górnej lub dolnej. Fundamenty - fundament wykonany z betonu; dopuszcza się fundamenty punktowe – stopy fundamentowe pod słupy stalowe konstrukcji nośnej. Elementy konstrukcyjne nośne – wykonane jako konstrukcja typu lekkiego z profili stalowych ocynkowanych. Słupy - oparte na stopach fundamentowych betonowych wykonane z profili stalowych ocynkowanych o przekroju prostokątnym lub okrągłym spełniające normy wytrzymałościowe. Ściany szczytowe i boczne - mają za zadanie połączyć elementy pomiędzy słupami minimum w trzech miejscach górnym, dolnym i środkowym wraz z zastosowaniem stężeń ścian zgodnie ze wskazaniami w projekcie. Elementy wykonane ze stali ocynkowanej. Rynny rury spustowe - wykonane z blachy ocynkowanej. Wentylacja – wietrzenie górne; dopuszcza się jednostronne otwieranie minimum za pomocą jednego motoreduktora. Folia – wielosezonowa; okres użytkowania minimum 6 do 10 lat, podwójna pompowana, umieszczona na konstrukcji nośnej szczyty, boki oraz dachu, dedykowana do pokrywania obiektów do produkcji kwiatów, materiału szkółkarskiego. Parametry: - Grubość 150- 200 µ; - Warstwa antykondensacyjna; - Domieszkę antykurzową; - Rozpraszająca światło około 30%; - Z filtrem UV . Instalacja elektryczna – doprowadzenie kabla zasilającego do budynku. Doprowadzenie instalacji zewnętrznej z budynku ZZM. Wykonanie rozdzielnicy wraz z zabezpieczeniem różnicowoprądowym. Wykonanie instalacji oświetleniowej wraz z oprawami. Instalacja wodna – doprowadzenie wody do obiektu. Doprowadzenie instalacji wodnej z budynku ZZM. Wykonanie instalacji do napełnienia powietrzem folii – podłączenie i montaż pompy lub pomp. Zasłony cieniująco -termoizolacyjne - wykonanie systemu zasłon cieniująco termoizolacyjnych. Sterowanie automatyczne. Dopasowane do potrzeb użytkowania, między innymi do przechowywania dużych gabarytowo roślin. Tkanina rozwijana w oparciu o mechanizm oparty np.: na zastosowaniu motoreduktorów. Ogrzewanie – wykonane w oparciu o nagrzewnicę gazową o mocy około 90-100 kW, przystosowaną do gazu ziemnego oraz propanu, z zamkniętą komorą spalania. Wykonanie instalacji kominowej oraz doprowadzenie gazu do obiektu i montaż jednego lub dwóch zbiorników gazu. Odprowadzenie wody deszczowej – wykonanie dwóch zbiorników na deszczówkę w celu pozyskania wody do podlewania roślin. Blok foliowy wyposażony zostanie w sterownik przygotowany do sterowania wywietrznikiem górnym, pompowaniem folii, sterowaniem systemem zasłon cieniująco – termoizolacyjnych z możliwością podłączenia sterowania wilgotnością. Prace wchodzące w skład realizacji inwestycji: 1) Projekt, 2) Roboty ziemne, przygotowanie terenu, wykopy jamiste pod stopy fundamentowe, korytowanie pod ciąg technologiczny i wjazd do obiektu. Wykonanie prac rekultywacyjnych wokół obiektu po zakończeniu budowy, 3) Roboty brukarskie, wykonanie podbudowy, obrzeży oraz ułożenie kostki betonowej o grubości minimum 8 cm w ciągach komunikacyjnych umożlwiający wjazd samochodu ciężarowego powyżej 3,5 tony, 4) Wykonanie fundamentów, 5) Montaż konstrukcji nośnej bloku foliowego, konstrukcji typu lekkiego wraz z wyposażeniem oraz folią, 6) Wykonanie prac elektrycznych, wodno -kanalizacyjnych, grzewczych zgonie z opisem powyżej. 5. Etap I obejmuje: 1) Przedmiotem zamówienia w Etapie I jest usługa obejmująca opracowanie wielobranżowej, kompletnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego wraz z uzyskaniem dokumentu właściwego organu administracji architektoniczno - budowlanej, warunkującego możliwość przystąpienia do robót budowlanych objętych Projektem, w podanej powyżej lokalizacji. 2) Opracowanie dokumentacji projektowej (PROJEKT) obejmuje wykonanie: a) projektu budowlanego (PB), b) projektów wykonawczych, branżowych (PW), c) kosztorysów inwestorskich (KI), przedmiarów robót (PR), d) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) oraz e) pozyskanie innych dokumentów wymaganych obowiązującymi przepisami prawa (warunki zabudowy, pozwolenia wodnoprawnego, uzyskanie mapy do celów projektowych, uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami techniczno – budowlanymi opinii, warunków, uzgodnień i pozwoleń, warunkujących zatwierdzenie projektu budowlanego przez organ administracji architektoniczno – budowlanej, ocenę oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne wraz z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach o ile będzie wymagana). 3) Zamawiający w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia wymaga uzyskania dokumentu właściwego organu administracji architektoniczno – budowlanej warunkującego możliwość przystąpienia do robót budowlanych objętych Projektem, zgodnie z postanowieniami postępowania przetargowego (pozwolenie na budowę, potwierdzenie przyjęcia bez sprzeciwu przez właściwy organ administracji architektoniczno – budowlanej zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę). 4) Projektant zobowiązany jest do: a) uzyskania akceptacji Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych w Katowicach, b) przeprowadzenia wizji lokalnej w terenie wraz z przedstawicielami Zamawiającego, c) przedstawienia do wglądu Zamawiającemu pełnego projektu (kompletnej dokumentacji) przed ostatecznym złożeniem do Urzędu Miasta, 5) Źródło finasowania - Budżet Miasta Katowice. 6) Dokumentację projektową oraz pozostałe dokumenty wchodzące w skład przedmiotu zamówienia należy opracować zgodnie z następującymi aktami prawnymi: - ustawa - Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r., - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowalnych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, - rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych. 7) Wymogi Zamawiającego wobec Wykonawcy w zakresie realizacji projektu: - Wykonawca na bieżąco winien informować Zamawiającego o przebiegu wykonywanych prac. - Wykonawca będzie występował jako Pełnomocnik Zamawiającego w zakresie uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii, warunków, decyzji wyłącznie w przedmiocie realizacji niniejszego zamówienia. - Wykonawca nie będzie mógł zaciągać żadnych zobowiązań finansowych w imieniu Zamawiającego oraz składać oświadczeń o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane. - Przy projektowaniu poszczególnych rozwiązań technicznych i technologicznych, Wykonawca uwzględni aspekty ekonomiczne pozwalające na minimalizowanie kosztów budowy i przyszłej eksploatacji obiektów, instalacji i urządzeń. - Wykonawca sam i na własny koszty realizuje wszystkie czynności niezbędne dla powstania prawidłowej Dokumentacji Projektowej - Po zakończeniu prac projektowych Projektant winien wydać oświadczenie o kompletności dokumentacji projektowej. 8) Wszystkie koszty materiałów niezbędnych do projektowania, a w tym map i dokumentacji geotechnicznej oraz opłaty związane z pozyskiwaniem decyzji i uzgodnień ponosi Projektant Wykonawca i muszą być one wliczone w cenę ryczałtową kontraktu. 9) Zamawiający ze względu na fakt, iż czynności wykonywane przez osoby przy realizacji zamówienia nie wyczerpują znamion stosunku pracy, nie wymaga zatrudnienia na umowę o pracę, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.). 10) Projektant otrzyma od Zamawiającego stosowne pełnomocnictwa w celu prowadzenia uzgodnień związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej oraz do reprezentowania Zamawiającego przed właściwymi organami. 6. Etap II obejmuje : wykonanie wszelkich robót budowlanych wraz z przyłączami i na podstawie sporządzonej w ramach Części I dokumentacji projektowej, uzyskanych decyzji, opinii, ekspertyz. 1) Zakres prac obejmuje także: a) dostawę niezbędnego wyposażenia i sprzętu wraz z jego instalacją i uruchomieniem, b) sporządzenie powykonawczego operatu geodezyjnego, c) wykonanie dokumentacji powykonawczej zawierającej również instrukcję użytkowania, wykaz zamontowanych urządzeń, sprzętu, armatury, harmonogram obsługi serwisowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wraz z ofertą (wzór OFERTY stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ): a) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ). b) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ). c) Pełnomocnictwo (powinno być złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) dla osoby podpisującej ofertę w imieniu Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, jeżeli umocowanie nie wynika z przepisów prawa lub innych złożonych dokumentów, ustanowionego do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. d) W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) – Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. e) Jeśli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik Nr 9 do SIWZ. 2. Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy przedstawia: 1) informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o jakim mowa w Rozdziale VIII pkt 1. ppkt 1) lit. a) i lit. b) SIWZ, 2) dokumenty określające w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane roboty dotyczą, 3) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że podmiot nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że podmiot zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że podmiot nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że podmiot zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 5) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 6) oświadczenie podmiotu o: - braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; - braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; - niezaleganiu w opłacaniu podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1170 z późn. zm.). 4. Podmioty zagraniczne 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 1 ppkt 2 a)-c) SIWZ, dokument lub dokumenty potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania dotyczące okresu ważności tego dokumentu stosuje się odpowiednio. 3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Dokumenty składane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Konsorcjum firm: a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jedną ofertę wspólną, b) ten sam Wykonawca może być członkiem tylko jednego konsorcjum, c) oświadczenia, o których mowa w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 1) lit. „a)” (Załącznik nr 2 do SIWZ) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy Wykonawca wchodzący w skład konsorcjum, d) oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale pkt 1 ppkt 1) „b)” (Załącznik nr 3 do SIWZ) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa ustanowiony pełnomocnik konsorcjum, e) dokumenty i oświadczenia wymienione w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 2) lit. „a)-d)” składa każdy Wykonawca, f) dokumenty, oświadczenia i wykazy wymienione w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 3) lit. „a)-d) składa ustanowiony pełnomocnik konsorcjum, g) oświadczenie o grupie kapitałowej (Załącznik nr 6 do SIWZ) składa każdy Wykonawca. 2) Spółka cywilna: a) Wspólnicy ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jedną ofertę wspólną, b) ten sam Wspólnik może być członkiem tylko jednego konsorcjum, c) oświadczenia, o których mowa w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 1) lit. „a)” (Załącznik nr 2 do SIWZ) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy Wspólnik, d) oświadczenia, o których mowa w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 1) „b)” (Załącznik nr 3 do SIWZ) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa ustanowiony pełnomocnik spółki, e) dokumenty i oświadczenie wymienione w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 2) lit. „a)-d)” składa każdy Wspólnik, f) dokumenty, oświadczenia i wykazy wymienione w niniejszym Rozdziale pkt 1 ppkt 3) lit. „a)-d) składa ustanowiony pełnomocnik spółki, g) oświadczenie o grupie kapitałowej (Załącznik nr 6 do SIWZ) składa każdy Wspólnik. 6. Do wypełnionego formularza oferty zgodnego ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ, należy dołączyć kalkulację robót projektowych i budowlanych. W kalkulacji należy uwzględnić wszystkie koszty, które poniesie Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: - koszty urządzenia i eksploatacji zaplecza budowy (w tym doprowadzenie i zużycie mediów, budowa dróg dojazdowych, itp.), - koszt likwidacji zaplecza budowy, - koszty oznakowania terenu budowy oraz oznakowania robót, - koszty przywrócenia terenów przyległych do stanu pierwotnego po zakończeniu robót, - koszty technologii robót, wynikające z przyjętych rozwiązań technicznych i technologicznych w ramach opracowań Wykonawcy, - koszty transportu, załadunku i rozładunku, - podatki i opłaty, ubezpieczenia budowy, kompleksowej obsługi geodezyjnej, w tym koszt opracowania powykonawczej dokumentacji geodezyjno-kartograficznej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach