Przetargi.pl
Wykonanie badania ewaluacyjnego pn. wypracowanie potencjalnych kierunków interwencji w okresie programowania 2014 - 2020 w oparciu o doświadczenia z wdrażania XIII osi priorytetowej PO IiŚ Infrastruktura szkolnictwa wyższego

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłasza przetarg

  • Adres: 00-695 Warszawa, ul. Nowogrodzka 47a
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. (+48 22) 24 42 858 , fax. (+48 22) 20 13 408
  • Data zamieszczenia: 2012-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
    ul. Nowogrodzka 47a 47a
    00-695 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. (+48 22) 24 42 858, fax. (+48 22) 20 13 408
    REGON: 14103240400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ncbr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie badania ewaluacyjnego pn. wypracowanie potencjalnych kierunków interwencji w okresie programowania 2014 - 2020 w oparciu o doświadczenia z wdrażania XIII osi priorytetowej PO IiŚ Infrastruktura szkolnictwa wyższego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wypracowanie potencjalnych kierunków interwencji w okresie programowania 2014-2020 w oparciu o doświadczenia z wdrażania XIII osi priorytetowej PO IiŚ Infrastruktura szkolnictwa wyższego.UZASADNIENIE REALIZACJI BADANIA Badanie będzie dotyczyło opracowania koncepcji wsparcia w zakresie szkolnictwa wyższego, ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury nakierowanej na dydaktykę w służbie badań i innowacji w perspektywie finansowej 2014-2020. Zostanie ona wypracowana na podstawie osiągniętych efektów związanych z realizacją Priorytetu XIII PO IiŚ w okresie programowania 2007 - 2013. Zakłada się, iż w ramach badania przeprowadzona zostanie analiza SWOT, która obejmie ocenę obszaru wspieranego w latach 2007-2013 a następnie w kontekście przyszłej perspektywy wypracowanie koncepcji potencjalnych kierunków interwencji. W opinii Instytucji Pośredniczącej istnieje potrzeba poddania analizie powyższego obszaru. Planowane wyniki badania, w tym przede wszystkim rekomendacje posłużą w szczególności zapewnieniu efektywnego programowania i wdrażania wsparcia w zakresie szkolnictwa wyższego w ramach nowej perspektywy budżetowej UE.OBSZARY I OCZEKIWANY EFEKT BADANIA Badanie ewaluacyjne obejmie swoim zakresem dotychczasowy stan wdrażania Priorytetu XIII PO IiŚ (m.in. stan realizacji projektów, stopień realizacji wskaźników w kontekście realizacji celów PO, sytuacji społeczno-ekonomicznej regionu/kraju a także analizy SWOT z PO). Analiza obejmie dane oraz krajowe i europejskie dokumenty strategiczne odnoszące się do sektora szkolnictwa wyższego, w tym: raporty, publikacje, ekspertyzy oraz statystyki. Ponadto w ramach ewaluacji dokonany zostanie pomiar i wprowadzone ewentualne zmiany dotyczące mierzenia oddziaływania, efektywności wsparcia. GŁÓWNE CELE I REZULTATY BADANIA Główne cele: 1.analiza wskaźników Priorytetu XIII PO IiŚ wykorzystywanych w ramach Priorytetu XIII PO IiŚ oraz wskaźników wypracowanych w ramach badania ewaluacyjnego Śródokresowa ocena realizacji celów szczegółowych założonych w XIII Priorytecie PO IiŚ jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe szkolnictwa wyższego, zapotrzebowanie rynku pracy na absolwentów kierunków priorytetowych oraz realizacji celów Strategii Lizbońskiej, 2.analiza sektora szkolnictwa wyższego w zakresie infrastruktury dydaktycznej stanowiącej propozycję wkładu do projektowania dokumentów programowych w nowej perspektywie finansowej 2014-2020, 3.prognoza wielkości popytu finansowego przyszłego wsparcia dla infrastruktury szkolnictwa wyższego, 4.analiza obecnej linii demarkacyjnej i komplementarności interwencji związanych ze szkolnictwem wyższym, a sektorem nauki.Wypracowanie propozycji zmian w tym zakresie w przyszłej perspektywie finansowej 2014-2020. Analiza kierunków studiów i specjalności przy uwzględnieniu obecnego zapotrzebowania rynku pracy i szkół wyższych, które będą wspierane w okresie programowania 2014-2020.5.Analiza sektora szkolnictwa wyższego pod kątem przygotowania do realizacji celów i założeń Strategii Regionu Morza Bałtyckiego w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 Koncepcja szczegółowych pytań badawczych i przyporządkowania ich do pytań kluczowych i szczegółowych w badaniu zapewniających realizację wszystkich celów badania powinna zostać przedstawiona przez Wykonawcę. Opracowane pytania będą jednym z głównych kryteriów oceny ofert składanych przez potencjalnych Wykonawców.Wyniki badania: 1.diagnoza sektora szkolnictwa wyższego w zakresie infrastruktury dydaktycznej i towarzyszącej stanowiącej propozycję wkładu do dokumentów programowych w perspektywie finansowej 2014-2020,2.propozycje kierunków wsparcia, celów, określenie wskaźników rezultatu, produktu i oddziaływania (wskaźniki oddziaływania rozumiane jako impact indicators dla perspektywy 2014-2020), kamieni milowych. Przy czym propozycja głównych celów dla wsparcia musi zawierać sposoby szacowania wartości docelowych zaproponowanych wskaźników na przyszły okres programowania 2014-2020, 3.określenie propozycji kierunków studiów i specjalności przy uwzględnieniu zapotrzebowania rynku pracy, które będą wspierane w okresie programowania 2014-2020, 4.prognoza wielkości popytu finansowego przyszłego wsparcia dla infrastruktury szkolnictwa wyższego,5.wypracowanie propozycji koncepcji linii demarkacyjnej i komplementarności interwencji związanych ze szkolnictwem wyższym, a sektorem nauki w nowej perspektywie budżetowej UE,6.Określenie propozycji terytorializacji wsparcia w przyszłej perspektywie finansowej 2014-2020 dla sektora szkolnictwa wyższego, 7.wypracowanie propozycji głównych kryteriów wyboru projektów w przyszłej perspektywie finansowej 2014-2020.8.Analiza sektora szkolnictwa wyższego pod kątem przygotowania do realizacji celów i założeń Strategii Regionu Morza Bałtyckiego w nowej perspektywie finansowej 2014-2020. KRYTERIA EWALUACJI Trafność/adekwatność-odpowiedniość pozwoli na określenie w jakim stopniu przyjęte przez Wykonawcę cele przyszłego okresu programowania będą odpowiadały na zidentyfikowane problemy w obszarze objętym badaniem i realnym potrzebom. Wypracowanie zaleceń w zakresie opracowania wsparcia dla infrastruktury szkolnictwa wyższego w nowej perspektywy finansowej 2014-2020. Efektywność/wydajność-odpowiadająca na pytanie, jak duże nakłady są potrzebne do zaangażowania w przyszłym okresie programowania, biorąc pod uwagę ocenę nakładów poniesionych w perspektywie finansowej 2007-2013, czyli ocena stosunku poniesionych obecnie nakładów (finansowych, czasowych, ludzkich) i wypracowanie zaleceń w zakresie opracowania wsparcia dla infrastruktury szkolnictwa wyższego w nowej perspektywie finansowej 2014-220.Skuteczność-Ocena stopnia osiąganych celów wsparcia zidentyfikowanych na etapie programowania perspektywy finansowej 2007-2013 oraz odniesienie wyników do zastosowania w nowej perspektywie finansowej 2014 -2020.Użyteczność-rozumiana jako odpowiedź na pytania, w jaki sposób realizacja Priorytetu XIII PO IiŚ 2007-2013 wpłynęła na wiedzę, grupy docelowe,w jaki sposób realizacja priorytetu przyczyniła się do rozwiązania problemów ujętych w diagnozie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wypracowanie nowych użytecznych zaleceń na przyszły okres programowania 2014-2020.OBSZARY I PYTANIA BADAWCZE 1.Analiza sektora szkolnictwa wyższego w zakresie infrastruktury dydaktycznej i towarzyszącej (z wykorzystaniem analizy SWOT) stanowiącej propozycję wkładu do projektowania dokumentów programowych w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 oraz analiza kierunków studiów i specjalności przy uwzględnieniu obecnego zapotrzebowania rynku pracy i szkół wyższych, które będą wspierane w okresie programowania 2014-2020. a.Jakie cele i kierunki wsparcia powinny zostać wypracowane w nowej perspektywie w ramach infrastruktury szkolnictwa wyższego? b.Jaki rodzaj infrastruktury dydaktycznej i naukowej wymaga dofinansowania? c.Jaką wartość dodaną ma wsparcie udzielane w ramach XIII Priorytetu PO IiŚ? d.Jakie znaczenie mają projekty realizowane w XIII Priorytecie dla sektora szkolnictwa wyższego w skali kraju oraz regionu? e.Czy projekty realizowane w ramach Priorytetu XIII PO IiŚ są skomplikowane, innowacyjne, jeśli chodzi o podejście do dydaktyki i badań, czy stanowią bezpośrednią kontynuację programu inwestycyjnego uczelni? 2. Analiza celów i wskaźników Priorytetu XIII PO IiŚ wykorzystywanych w ramach Priorytetu XIII PO IiŚ oraz wskaźników wypracowanych w ramach badania ewaluacyjnego Śródokresowa ocena realizacji celów szczegółowych założonych w XIII Priorytecie PO IiŚ jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe szkolnictwa wyższego, zapotrzebowanie rynku pracy na absolwentów kierunków priorytetowych oraz realizacji celów Strategii Lizbońskiej. Wypracowanie wskaźników w ramach przyszłej perspektywy finansowej 2014-2020. a.W jakie cele określone w dokumentach na nowy okres programowania 2014-2020 opracowane przez Komisję Europejską powinien wpisywać się zakres wsparcia związany z infrastrukturą szkolnictwa wyższego? b.Czy wskaźniki dotyczące obecnej perspektywy finansowej są rzetelne i trafne? Co na tej podstawie można zmienić w odniesieniu do przyszłej perspektywy finansowej 2014-2020? Jakie są proponowane wskaźniki? c.Jaki powinien być układ wskaźników i celów w przyszłej perspektywie finansowej 2014-2020? d. Czy wskaźniki dodatkowe (fakultatywne) wypracowane w ramach badania ewaluacyjnego Śródokresowa ocena realizacji celów szczegółowych założonych w XIII Priorytecie PO IiŚ jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe szkolnictwa wyższego, zapotrzebowanie rynku pracy na absolwentów kierunków priorytetowych oraz realizacji celów Strategii Lizbońskiej, są użyteczne z punktu widzenia przyszłej perspektywy finansowej 2014-2020, czy należy dokonać zmian w tym zakresie? e. Czy można zastosować inne niż wskaźniki programu metody mierzenia efektywności inwestowanych środków? f. Czy wsparcie powinno dotyczyć wyłącznie wsparcia bazy infrastrukturalnej uczelni, jaki zakres wsparcia powinna obejmować przyszła perspektywa finansowa, jakie powinny być powiązania z EFS, przedsiębiorcami, sektorem nauki i edukacji? g. W jaki sposób zapewnić innowacyjność projektów? 3.Analiza zakresu wsparcia w przyszłej perspektywie.a.Jakie kierunki studiów powinny zostać wsparte w przyszłej perspektywie finansowej, uwzględniając zapotrzebowanie otoczenia rynku pracy, potrzeb dydaktyki oraz nauki? b.Jaki rodzaj uczelni (tj. typ beneficjenta) powinien być wsparty w przyszłej perspektywie uwzględniając doświadczenia z obecnego i przeszłych okresów programowania oraz zakres proponowanej w ewaluacji nowej linii demarkacyjnej? Za pomocą jakich kryteriów należy decydować o objęciu wsparciem danego beneficjenta? c.Jaki charakter (co powinno być wsparte) powinno mieć wsparcie udzielane potencjalnym beneficjentom w przyszłej perspektywie 2014-2020? d.Jakie główne kryteria wyboru projektów powinny być stawiane potencjalnym beneficjentom wsparcia? 4.Prognoza wielkości popytu finansowego przyszłego wsparcia dla infrastruktury szkolnictwa wyższego. a. Czy uczelnie realizujące projekty w ramach Priorytetu XIII PO IiŚ zrealizowałyby swoje projekty bez wsparcia z PO IiŚ? b.Jak duże jest zapotrzebowanie finansowe uczelni na finansowanie infrastruktury w podziale na jej zakres? c. Jaki rodzaj infrastruktury uczelni i jakiego rodzaju uczelnie wymagają największych nakładów finansowych (uwzględniając kierunki studiów konieczne do wsparcia)? 5.Analiza obecnej linii demarkacyjnej i komplementarności interwencji związanych ze szkolnictwem wyższym, a sektorem nauki. Wypracowanie propozycji zmian w tym zakresie w przyszłej perspektywie finansowej 2014-2020. a. Jakie są możliwości podniesienia efektywności wsparcia szkolnictwa wyższego w nowej perspektywie finansowej oraz zwiększenia zakresu realizacji projektów komplementarnych mając na względzie konieczność przyjęcia zintegrowanego podejścia do rozwoju? b.W jaki sposób należy ustanowić demarkację pomiędzy programami operacyjnymi, aby przyczynić się do maksymalizacji efektów interwencji? Jakie działania komplementarne powinny wspierać realizację projektów z zakresu infrastruktury dydaktycznej, aby zapewnić/zwiększyć efektywność wsparcia przeznaczanego na tego typu projekty? MINIMALNA METODOLOGIA I UDZIAŁ EKSPERTÓW.Szczegółowa koncepcja prac badawczych wraz z proponowaną metodologią zapewniającą realizację wszystkich celów badania powinna zostać przedstawiona przez Wykonawcę. Zamawiający oczekuje realizacji badania o charakterze eksperckim. Podejście metodologiczne będzie jednym z głównych kryteriów oceny ofert składanych przez potencjalnych Wykonawców. Wszystkie pytania badawcze mają służyć wyłącznie do realizacji niniejszych celów. W ramach minimum metodologicznego Zamawiający oczekuje, iż Wykonawca zapewni realizację badania w sposób zgodny ze standardami ewaluacji, w tym zapewni triangulację metod badawczych. Ponadto wymagane jest zastosowanie właściwych metod i technik w zakresie badań ilościowych i jakościowych.Wymagane minimum metodologiczne obejmuje:1.analiza danych zastanych (Desk Resarch).2.analiza SWOT, co najmniej w zakresie pierwszego obszaru badawczego. 3.indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z osobami zaangażowanymi w realizację Priorytetu XIII PO IiŚ, co najmniej 4 wywiady z przedsiębiorcami powiązanymi z sektorem badawczo-rozwojowym (B+R) oraz szkolnictwa wyższego, 4 z przedstawicielami uczelni, 2 wywiady z przedstawicielami Instytucji Zarządzającej PO IiŚ, oraz co najmniej 2 z przedstawicielem Komisji Europejskiej zajmującym się sektorem szkolnictwa wyższego, edukacji oraz badań i rozwoju.4.co najmniej 3 zogniskowane wywiady grupowe (FGI) z beneficjentami realizującymi projekty w ramach Priorytetu XIII PO IiŚ, również z przedstawicielami uczelni nie objętymi wsparciem w ramach XIII Priorytetu,z przedsiębiorcami powiązanymi z sektorem badawczo rozwojowym i oferującym pracę przyszłym absolwentom uczelni, przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Ośrodka Przetwarzania Informacji, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.5.badania ilościowe za pomocą wybranej przez Wykonawcę techniki badawczej, grup docelowych, obecnych beneficjentów, innych uczelni w Polsce i przedstawicieli sektora badawczo- rozwojowego, instytucji w systemie wdrażania Funduszy Strukturalnych na temat potrzeb i przyszłego rozwoju szkolnictwa wyższego w nowej perspektywie finansowej 2014-2020. 6.przeprowadzenie 3 analiz przypadków dobrych praktyk (case study) z wybranych krajów Unii Europejskiej i opracowanie na tej podstawie zarysu trzech modelowych projektów , które mogłyby być współfinansowane w ramach EFRR w przyszłej perspektywie finansowej, łączących wsparcie dla inwestycji w szkolnictwie wyższym we współpracy z przedsiębiorcami i sektorem badawczo - rozwojowym (B+R), w celu ukazania dobrych praktyk i możliwości poznania przykładowych dobrych rozwiązań na przyszły okres programowania,7. panel ekspertów z dziedziny rozwoju szkolnictwa wyższego, gospodarki oraz sektora badawczo rozwojowego z przedstawicielami IW, IP, IZ POIiŚ oraz beneficjentami Priorytetu XIII PO IiŚ, 8.Ewentualnie inne metody i techniki badawcze zaproponowane przez Wykonawcę. Zamawiający oczekuje, iż Wykonawca zapewni realizację badania w sposób zgodny ze standardami ewaluacji, w tym z udziałem ekspertów z zakresu:- zarządzania projektami inwestycyjnymi - inwestycji w szkolnictwie wyższym,- projektowania realizacji i analiz wyników badań jakościowych i ilościowych,- posiadających wiedzę w zakresie aktualnych kierunków rozwoju szkolnictwa wyższego w zakresie rozwoju infrastruktury oraz aktualnych potrzeb rynku pracy.Dokumenty źródłowe:W celu prawidłowej realizacji badania Wykonawca powinien zapoznać się m.in.: z poniżej wymienionym dokumentami dostępnymi na stronach internetowych (www.mrr.gov.pl, www.pois.gov.pl, www.nauka.gov.pl, www.stat.gov.pl oraz www.ncbr.gov.pl):Dokumenty strategiczne:- Strategia Europa 2020,- Strategia Rozwoju Kraju do 2030, - Strategia Rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do 2020 r. wariant pierwszy i drugi, Szkoły wyższe i ich finanse.- publikacje GUS - dane dotyczące nakładów na inwestycje majątkowe, -Diagnoza stanu szkolnictwa wyższego w Polsce,- Strategie rozwoju uczelni,- Kurs na innowacje. Jak wyprowadzić Polskę z rozwojowego dryfu? -I inne dokumenty zaproponowane przez Wykonawcę. Dokumenty programowe oraz inne obowiązujące dokumenty tj. wytyczne, zalecenia mi.n.:- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013,-Szczegółowy Opis Priorytetów PO IiŚ 2007-2013,- Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO IiŚ z dnia 21 czerwca 2011 r.,- Wytyczne w zakresie kontroli realizacji PO IiŚ z dnia 7 grudnia 2011 r.,-Wytyczne w zakresie sprawozdawczości PO IiŚ z dnia 20 lutego 2012 r.,- Linia demarkacyjna pomiędzy Programami Operacyjnymi Polityki Spójności, Wspólnej Polityki Rolnej i Wspólnej Polityki Rybackiej - aktualna i zatwierdzona przez Komitet Koordynacyjny NSRO na dzień sporządzania raportu, Akty prawne:-ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,- ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych,- Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/1999,- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,- Dokumenty, rozporządzenia i wytyczne KE umieszczone na stronie http://ec.europa.eu/regional_policy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Funduszu Spójności, w tym projekty rozporządzeń dla perspektywy finansowej na lata 2014-2020 opublikowane w październiku 2011 roku przez Komisję Europejską. Raporty końcowe z badań ewaluacyjnych dotyczących POIiŚ 2007-2013 oraz badań przeprowadzonych dotychczas przez Instytucję Pośredniczącą dla Priorytetu XIII PO IiŚ, tj. m.in.: I.Gotowość szkół wyższych do realizacji projektów kluczowych w ramach XIII Osi Priorytetowej PO IiŚ Infrastruktura szkolnictwa wyższego, II.Ewaluacja systemu oceny i wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013,III.Ocena komplementarności i linii demarkacyjnej w zakresie działań dotyczących infrastruktury szkolnictwa wyższego w ramach XIII Priorytetu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej oraz Regionalnych Programów Operacyjnych IV.Badanie beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013: stopień poinformowania nt. zasad i procedur realizacji projektów, V.Śródokresowa ocena realizacji celów szczegółowych założonych w XIII Priorytecie PO IiŚ jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe szkolnictwa wyższego, zapotrzebowanie rynku pracy na absolwentów kierunków priorytetowych oraz realizacji celów Strategii Lizbońskiej,VI.Kształtowanie i realizacja działań informacyjno - promocyjnych w Działaniu 13.1 Infrastruktura szkolnictwa wyższego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko,VII.Ewaluacja/analiza sprawności obsługi finansowej projektów XIII Priorytetu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na poziomie beneficjentów oraz Instytucji Wdrażającej i Pośredniczącej,VIII.Analiza występowania uchybień/nieprawidłowości oraz wpływ działań prowadzonych przez Instytucję Wdrażającą na ograniczenie występowania w projektach realizowanych w XIII Priorytecie PO IiŚ.Dodatkowo, w trakcie realizacji badania Wykonawca będzie miał dostęp do następujących dokumentów: 1.wybrane wnioski o dofinansowanie projektów w ramach Priorytetów XIII PO IiŚ, 2.wybrane umowy o dofinansowanie projektów zawartych w ramach Priorytetu XIII PO IiŚ, 3.wybrane wnioski o płatność beneficjentów, 4.dane z KSI SIMIK 2007-2013, 5.Instrukcje Wykonawcze i procedury IW oraz IP, 6.inne dokumenty nie będące ogólnie dostępne, które Zamawiający dostarczy Wykonawcy w celu analizy dokumentów. ZAKRES GŁÓWNYCH GRUP RESPONDENTÓW W ramach ewaluacji zostanie przeprowadzone minimum badanie opinii publicznej, potencjalnych beneficjentów, obecnych beneficjentów oraz instytucji w systemie wdrażania Funduszy Strukturalnych na temat potrzeb i przyszłego rozwoju szkolnictwa wyższego. Wypracowany w ramach ewaluacji zarys wsparcia przyszłego okresu programowania zostanie przez Wykonawcę poddany konsultacjom m.in. z potencjalnymi beneficjentami, przedstawicielami rynku pracy, Instytucją Pośredniczącą dla Priorytetu XIII PO IiŚ, Instytucją Wdrażającą dla Działania 13.1, Instytucją Zarządzającą PO IiŚ, Grupą Sterującą Ewaluacją PO IiŚ, Krajową Jednostką Oceny, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Szczegółowa koncepcja doboru respondentów wraz z proponowaną metodologią ich doboru, liczbą i uzasadnieniem powinna zostać przedstawiona przez Wykonawcę. Podejście związane z doborem respondentów i koncepcją ich doboru będzie jednym z głównych kryteriów oceny ofert składanych przez potencjalnych Wykonawców. ODBIORCY WYNIKÓW BADANIA Odbiorcami wyników ewaluacji będą: Beneficjenci, Instytucja Pośrednicząca, Instytucja Wdrażająca, Instytucja Zarządzająca w ramach Priorytetu XIII PO IiŚ 2007-2013 oraz Grupa Sterująca Ewaluacją PO IiŚ i Krajowa Jednostka Oceny. ZAKRES ZADAŃ WYKONAWCY 1.Opracowanie raportu metodologicznego, na który składać się będzie co najmniej: koncepcja badania wraz z ewentualnymi dodatkowymi uzasadnionymi pytaniami ewaluacyjnymi, zestawem technik i narzędzi badawczych uzasadnionych tematem badania, plan i harmonogram realizacji badania z wyszczególnieniem poszczególnych faz badania oraz koncepcją prezentacji wyników badania, a także podziałem zadań i odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu badawczego, 2.Realizacja prac badawczych, analiza jakościowa wyników prac badawczych oraz analiza ekspercka, 3.Opracowanie projektu raportu końcowego z badania i na podstawie konsultacji z Zamawiającym oraz z odbiorcami badania, raportu końcowego z badania; raport końcowy obowiązkowo powinien zawierać rozdział dotyczący rekomendacji wynikających z badania, które w ramach jego realizacji zostaną skonsultowane z odbiorcami badania. Rekomendacje powinny zostać przedstawione w formie propozycji konkretnych zapisów lub decyzji, ze wskazaniem adresatów rekomendacji. Należy także dokonać ich priorytetyzacji. Wzór tabeli wniosków i rekomendacji do badania ewaluacyjnego stanowi załącznik nr 2 do dokumentu Zintegrowany System Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami,(http://www.ewaluacja.gov.pl/dokumenty_ewaluacyjne/strony/dokumenty_systemowe.aspx). Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania powyższej tabeli, aktualnej na dzień sporządzania rekomendacji. Ponadto projekt raportu końcowego z badania będzie zawierał wypracowane rezultaty określone w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia. 4.Wnioski, rekomendacje i wyniki badania zostaną skonsultowane z odbiorcami wyników badania przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego raportu końcowego z badania. Wypełniona tabela rekomendacji zostanie przez Wykonawcę umieszczona w formie załącznika do raportu końcowego z badania, 5.Przedstawienie na spotkaniach w siedzibie Zamawiającego wyników badań w formie prezentacji na slajdach, (co najmniej 2 spotkania z udziałem Kierownika badania - jedno po przedłożeniu projektu raportu metodologicznego, raportu cząstkowego w formie prezentacji multimedialnej, drugie po przedłożeniu projektu raportu końcowego-w spotkaniach i konsultacjach dotyczących raportu końcowego i rekomendacji muszą wziąć udział wszyscy odbiorcy badania). Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag do przygotowanych narzędzi i raportów (metodologicznego, raportu cząstkowego w formie prezentacji multimedialnej, projektu raportu końcowego i raportu końcowego) oraz ich aneksów i załączników. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia uwag oraz przedstawienia narzędzi i raportów do akceptacji Zamawiającego. W przypadku zbierania danych pierwotnych, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu dokumentacji realizacji i wyników badań. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia anonimowości wszystkim respondentom badania oraz do pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym w celu informowania o postępie prac i przedstawiania ich roboczych wyników. W związku z tym Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu w formie elektronicznej (e-mail) raz w tygodniu w wyznaczonym dniu notatkę, zawierającą opis czynności wykonanych w ciągu minionego tygodnia w związku z realizacją badania. Ponadto, od Wykonawcy oczekuje się pełnej współpracy z Zamawiającym w zakresie: 1.Uzgadniania kwestii związanych z metodologią, w tym konsultowania narzędzi badawczych, 2.Utrzymywania stałego kontaktu (wyznaczenie osoby/osób do kontaktów roboczych, spotkania robocze, telefoniczne, e-mail, pisma oficjalna korespondencja), 3.Przekazywania na każde życzenie Zamawiającego pełnej informacji o stanie realizacji badania, 4.Udokumentowania materiału badawczego pozyskanego w trakcie zbierania danych pierwotnych. SPOSÓB PREZENTACJI ZAŁOŻEŃ BADANIA ORAZ WYMOGI W STOSUNKU DO WYNIKÓW OCENY 1.Wykonawca przedstawi wersję roboczą raportu metodologicznego na spotkaniu w siedzibie Zamawiającego oraz sporządzi raport metodologiczny zawierający: koncepcję badania, opis metodologii i narzędzia badawcze. 2.Wykonawca po realizacji pierwszych etapów prac badawczych przedstawi w siedzibie Zamawiającego raport cząstkowy z badania w formie prezentacji multimedialnej zwierający, co najmniej: a.streszczenie głównych elementów realizacji projektu na obecnym etapie,b.aktualną listę działań już zakończonych, trwających oraz działań, które zostaną podjęte w kolejnych fazach realizacji badania; c.informację o ewentualnych problemach powstających w trakcie realizacji badania i ewentualne uzasadnione propozycje korekt w koncepcji badania wynikające z tych problemów,d.tabele, zestawienia i wykresy zawierające wyniki pierwszych etapów prac badawczych. 3. Wykonawca sporządzi raport końcowy zawierający:a.streszczenie (najważniejsze wyniki całego badania, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami) - do 8 stron A4 - w językach: polskim i angielskim, b.spis treści, c.wprowadzenie (opis przedmiotu badania, głównych założeń i celów badania), d.opis zastosowanej metodologii (opis realizacji badania oraz okoliczności towarzyszących badaniu),e.opis wyników badania, ich analizę i interpretację dokonany w oparciu o cele szczegółowe badania (rozdziały analityczne powinny zawierać podsumowania i wnioski cząstkowe), f.wnioski i powiązane z nimi rekomendacje, wraz z proponowanym sposobem ich wdrożenia,g. propozycje i uzasadnienia dla wymaganych wyników badania w postaci: - diagnozy sektora szkolnictwa wyższego w zakresie infrastruktury dydaktycznej i towarzyszącej stanowiącej propozycję wkładu do dokumentów programowych w perspektywie finansowej 2014-2020, - propozycji kierunków wsparcia, celów, określenie wskaźników rezultatu, produktu i oddziaływania (wskaźniki oddziaływania rozumiane jako impact indicators dla perspektywy 2014-2020), kamieni milowych. Przy czym propozycja głównych celów dla wsparcia musi zawierać sposoby szacowania wartości docelowych zaproponowanych wskaźników na przyszły okres programowania 2014-2020, - określenia propozycji kierunków studiów i specjalności przy uwzględnieniu zapotrzebowania rynku pracy, które będą wspierane w okresie programowania 2014-2020,- prognozy wielkości popytu finansowego przyszłego wsparcia dla infrastruktury szkolnictwa wyższego,- wypracowania propozycji koncepcji linii demarkacyjnej i komplementarności interwencji związanych ze szkolnictwem wyższym, a sektorem nauki w nowej perspektywie budżetowej UE,- określenia propozycji terytorializacji wsparcia w przyszłej perspektywie finansowej 2014-2020 dla sektora szkolnictwa wyższego, - wypracowania propozycji głównych kryteriów wyboru projektów w przyszłej perspektywie finansowej 2014-2020.-analizy sektora szkolnictwa wyższego pod kątem przygotowania do realizacji celów i założeń Strategii Regionu Morza Bałtyckiego w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 h. aneksy, w tym zestawienia danych, sprawozdanie z realizacji badań terenowych, lista osób i organizacji, które wzięły udział w badaniu, lista dokumentów i publikacji wykorzystanych przy realizacji ewaluacji, wykorzystane narzędzia badawcze;4.Wykonawca będzie dostarczał raporty (wersje robocze i ostateczne) w wersji elektronicznej (e-mail);5.Zamawiający przekaże Wykonawcy uwagi do wersji roboczych raportów w terminie do 10 dni kalendarzowych od daty otrzymania wersji roboczej;6.Wykonawca przekaże Zamawiającemu poprawione wersje robocze raportów w terminie 5 dni kalendarzowych od daty otrzymania wersji roboczej dokumentów; 7.Po przyjęciu ostatecznych wersji raportów, Wykonawca dostarczy wersje papierowe raportu metodologicznego, cząstkowego w formie prezentacji multimedialnej i końcowego - w 3 egzemplarzach;8.Wykonawca dostarczy raport końcowy w postaci elektronicznej (CD);9.Tekst główny raportu końcowego nie powinien liczyć więcej niż 100 stron, z wyłączeniem streszczenia i załączników;10.Elementem raportu końcowego będzie wypracowana przez Wykonawcę Tabela wdrażania rekomendacji, według wzoru Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia; 11.Raport końcowy (najważniejsze wyniki) Wykonawca przedstawi w siedzibie zamawiającego również w formie prezentacji multimedialnej. Dodatkowo Wykonawca zaprezentuje wyniki prac badawczych na spotkaniu ekspertów w terminie podanym przez Zamawiającego;12.Prezentacja multimedialna zostanie przekazana Zamawiającemu do ewentualnego dalszego wykorzystania;13.Wymagania dodatkowe:a.wszystkie materiały (papierowe oraz elektroniczne) muszą być zgodne z system identyfikacji wizualnej Narodowej Strategii Spójności oraz z Zasadami promocji projektów dla beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Zamawiający przekaże Wykonawcy odpowiednie logotypy,b.ciąg logotypów powinien być umieszczony w widocznym miejscu - w przypadku materiałów kolorowych Zamawiający przekaże Wykonawcy logotypy w wersji kolorowej, c. wszystkie materiały muszą zawierać tekst:Badanie ewaluacyjne finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, d.wszystkie raporty muszą być przygotowane w języku polskim, w wyjątkiem streszczenia raportu końcowego, które dodatkowo będzie przygotowane również w języku angielskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 100 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: sposób realizacji przedmiotu zamówienia
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ncbr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach