Gmina Miejska Lidzbark Warmiński ogłasza przetarg
- Adres: 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego 14
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Telefon/fax: tel. 089 7678500 , fax. 089 7672303
- Data zamieszczenia: 2014-10-17
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Lidzbark Warmiński
ul. A. Świętochowskiego 14 14
11-100 Lidzbark Warmiński, woj. warmińsko-mazurskie
tel. 089 7678500, fax. 089 7672303
REGON: 51074350000000 - Adres strony internetowej zamawiającego: http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie badań archeologicznych terenu objętego zabudową projektowanego amfiteatru w Lidzbarku Warmińskim - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badań archeologicznych terenu objętego zabudową projektowanego amfiteatru wraz z jego zapleczem w Lidzbarku Warmińskim, zgodnie z zaleceniami wydanymi przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków i obowiązującymi przepisami prawa. 2. Badaniom archeologicznym podlega cały obszar zaznaczony na załączniku graficznym nr 1 stanowiącym załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W szczególności badaniom archeologicznym należy poddać teren zajęty projektowanymi elementami amfiteatru: stopy fundamentowe oraz instalacje sanitarne i energetyczne wskazane w załącznikach graficznych nr 3, 4 i 5 stanowiących załącznik do SIWZ. 3. Cały przedmiot zamówienia został podzielony na następujące zadania: 1) Zadanie nr 1 - Badania archeologiczne na działce nr 173/12 w obrębie 7, powierzchnia: około 25 arów. W zakresie zadania nr 1, Zamawiający nie wymaga przywrócenia badanego terenu do stanu pierwotnego, a jedynie zasypanie wykopów i wyrównanie terenu do poprzedniego poziomu. 2) Zadanie nr 2 - Badania archeologiczne na działce nr 172 i 173/11 w obrębie 7, powierzchnia: około 18 arów. W zakresie zadania nr 2, Zamawiający wymaga przywrócenia terenu objętego badaniem do stanu pierwotnego. 4. Teren projektowanego amfiteatru jest objęty ścisłą prawną opieką konserwatorską. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków wydał zalecenia konserwatorskie dotyczące planowanej inwestycji, które stanowią załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca musi wykonać pełny zakres badań archeologicznych zawartych w zaleceniach konserwatorskich, umożliwiający uzyskanie pozwolenia na wykonanie projektowanych robót budowlanych. Niewykonanie pełnego zakresu badań, nie może być powodem odmowy wydania przez WUOZ pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych. 5. Realizując przedmiot zamówienia należy uwzględnić wcześniej wykonane badania archeologiczne, których zasięg określono w załączniku graficznym nr 2, stanowiącym załącznik do SIWZ. 6. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Przeprowadzenie badań archeologicznych terenu przeznaczonego pod budowę amfiteatru wraz z jego zapleczem oraz pod budowę instalacji sanitarnych i energetycznych, zgodnie z zaleceniami wydanymi przez Wojewódzki Urząd Konserwacji Zabytków. 2) Wykonanie wszystkich niezbędnych czynności z zabytkiem pozyskanym w trakcie prac ziemnych; 3) Opracowanie pełnej dokumentacji prac konserwatorskich zgodnie ze Standardami dokumentacji prac konserwatorskich i prac restauratorskich, prowadzonych przy zabytku ruchomym wpisanym do rejestru zabytków stanowiącymi Załącznik do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987) - w przypadku pozyskania w trakcie prac ziemnych zabytku; 4) Sporządzenie dokumentacji badań archeologicznych, w tym opracowanie wyników badań archeologicznych, zgodnie ze Standardami dokumentacji badań archeologicznych stanowiącymi Załącznik do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987); 7. Eksplorację wszystkich wykopów należy prowadzić ręcznie. 8. Zakres badań i lokalizacja wykopów mogą być korygowane, w zależności od dokonanych odkryć i ustaleń konserwatorskich, po konsultacji z Zamawiającym. 9. W przypadku pozyskania w trakcie prac ziemnych zabytku, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych czynności, a w szczególności: - niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego i Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; - wstępne oczyszczenie zabytku; - wstępną weryfikację chronologiczną zabytku; - zabiegi konserwatorskie przeprowadzone po konsultacji z Zamawiającym (dokumentacja fotograficzna przed konserwacją, oczyszczenie/dezynfekcja zabytku, zabezpieczenie, dokumentacja fotograficzna po konserwacji); - przygotowanie pełnej dokumentacji prac konserwatorskich opracowanej zgodnie ze Standardami dokumentacji prac konserwatorskich i prac restauratorskich prowadzonych przy zabytku ruchomym wpisanym do rejestru zabytków stanowiącymi Załącznik do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987); - zewidencjonowanie pozyskanego zabytku; - szczegółowe opracowanie merytoryczne pozyskanego zabytku; - zapewnienie zabytkom właściwych warunków przechowywania (folie antykorozyjne dla obiektów metalowych, pudełka z tektury bezkwasowej); - przekazanie zabytku do muzeum wskazanego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 10. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykonane dokumentacje (dokumentacja badań archeologicznych i dokumentacja prac konserwatorskich), w 3 egzemplarzach w formie papierowej oraz 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej (w formacie doc lub PDF) - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713519143
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do przetargu ma obowiązek wnieść wadium w wysokości: 2 000,00 zł. (słownie: dwa tysiące złotych), na cały okres związania ofertą, który wynosi 30 dni. 2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń. zm.). 4. Miejsce i sposób wniesienia wadium. a) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Lidzbark Warmiński w Banku Millennium S.A. Nr 13116022020000000061931481, z dopiskiem: Wadium - badania archeologiczne Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdą się na ww. rachunku przed terminem składania ofert. Kopię potwierdzenia wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. b) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce, oryginał tego dokumentu. Nie bindować i nie zszywać z ofertą. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, c) kwotę gwarancji lub poręczenia, d) termin ważności gwarancji lub poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, f) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, g) gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium, h) wszelkie spory dotyczące gwarancji lub poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji lub poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. j) w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wymaganej wysokości i wymaganym terminie. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami w przypadku określonym w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Budowa obiektu użyteczności publicznej na terenie Zamku Biskupów Chełmińskich w Lubawie - uzupełniające badania archeologiczne i architektoniczne
Dodano: 2016-06-02 - Wykonanie badań archeologicznych koniecznych do przeprowadzenia na trasie planowanej budowy obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 wraz z opracowaniem wyników badań w podziale na 3 zadania
Dodano: 2016-05-19 - Wykonanie badań archeologicznych koniecznych do przeprowadzenia na trasie planowanej budowy obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 wraz z opracowaniem wyników badań w podziale na 3 zadania
Dodano: 2016-04-15 - Budowa obiektu użyteczności publicznej na terenie Zamku Biskupów Chełmińskich w Lubawie - przeprowadzenie badań archeologicznych, architektonicznych i georadarowych
Dodano: 2015-09-15 - Wykonanie archeologicznych ratowniczych badań wykopaliskowych w ciągu obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16 od km 0+000 do km 7+860 i od km 24+320 do km 27+993,60 oraz w ciągu S51 od km 7+860 do km 24+320 wraz z opracowaniem wyników badań - II postępowanie
Dodano: 2015-01-15 - Wykonanie archeologicznych ratowniczych badań wykopaliskowych w ciągu obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16 od km 0+000 do km 7+860 i od km 24+320 do km 27+993,60 oraz w ciągu S51 od km 7+860 do km 24+320 wraz z opracowaniem wyników badań
Dodano: 2014-12-03 - Wykonanie archeologicznych rozpoznawczych badań sondażowych na 24 znanych stanowiskach archeologicznych na trasie planowanej obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej 16 wraz z opracowaniem wyników badań
Dodano: 2014-04-17 - Wykonanie archeologicznych ratowniczych badań wykopaliskowych na trasie planowanej obwodnicy Ostródy w ciągu dk 16 (część I od km 9+800 do km 15+975 wraz z tymczasowym podłączeniem węzła Ostróda Południe do przebiegu istniejącej drogi krajowej nr DK 16 na odcinku od km 18+500 do km 19+100) wraz z opracowaniem wyników badań
Dodano: 2014-03-04 - Pełnienie nadzoru archeologicznego na zadaniu: Melioracje użytków rolnych wsi Doliwy, gm. Olecko, woj. warmińsko-mazurskie
Dodano: 2013-12-02 - Wykonanie archeologicznych ratowniczych badań wykopaliskowych w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S7 na odcinku Nidzica - Napierki wraz z opracowaniem wyników badań na rozszerzonym stanowisku Litwinki III, AZP 32-60/4, rejon około km 28+640 projektowanej drogi S7, powierzchnia 200 arów
Dodano: 2013-10-03