Przetargi.pl
Wykonanie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: -Poprawa infrastruktury drogowej mającej na celu ułatwienie dostępności do infrastruktury turystycznej w Świeradowie-Zdroju- współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013

Gmina Miejska Świeradów-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 59-850 Świeradów-Zdrój, ul. 11-go Listopada 35
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7816471 , fax. 075 7816585
  • Data zamieszczenia: 2010-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
    ul. 11-go Listopada 35 35
    59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7816471, fax. 075 7816585
    REGON: 23082139700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swieradowzdroj.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: -Poprawa infrastruktury drogowej mającej na celu ułatwienie dostępności do infrastruktury turystycznej w Świeradowie-Zdroju- współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Poprawa infrastruktury drogowej mającej na celu ułatwienie dostępności do infrastruktury turystycznej w Świeradowie-Zdroju współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, przez co najmniej dwuosobowy zespół, w skład którego będzie wchodziła zawsze jedna osoba posiadająca uprawnienia audytora zewnętrznego i jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta. Nie dopuszcza się, aby w przypadku dwuosobowego zespołu wchodziły wyłącznie dwie osoby posiadające uprawnienia audytorów wewnętrznych lub dwie osoby posiadające uprawnienia biegłych rewidentów. 2. Charakterystyka projektu będącego przedmiotem audytu : a) Beneficjent projektu - Gmina Miejska Świeradów-Zdrój, b) numer projektu: RPDS.03.01.00-02-024/09, c) tytuł, numer i data zawarcia umowy o dofinansowanie projektu: Umowa o dofinansowanie projektu nr UDA-RPDS.03.01.00-02-024/09 w ramach Priorytetu nr 3 Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport), Działania nr 3.1 Infrastruktura drogowa Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, d) całkowita wartość projektu: 7.181.709,70 zł, e) całkowite wydatki kwalifikowane projektu: 6.737.280,81 zł, f) kwota dofinansowania: 3.368.640,41 zł g) ogólna charakterystyka projektu: Projekt zakłada ujednolicenie i poprawę nawierzchni jezdni, ulic i chodników oraz dostosowanie ich po względem architektonicznym do charakteru miasta, a także zapewnienie obsługi komunikacyjnej obszaru. Głównym celem projektu jest poprawa jakości połączeń i infrastruktury drogowej w centrum miasta Świeradów-Zdrój w celu poprawy dostępności do atrakcji turystycznych oraz bazy uzdrowiskowej miejscowości. Projekt będzie miał również wpływ na wzrost poziomu życia lokalnej społeczności poprzez zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego w centrum miasta, a co za tym idzie poprawę stanu środowiska naturalnego, co jest niezbędne w celu utrzymania przez Świeradów-Zdrój statusu Uzdrowiska i miasta atrakcyjnego pod względem turystycznym. Przedmiotem projektu jest przebudowa 7 ulic w Świeradowie-Zdroju: Krótka, 3-go Maja, Górska, Adama Mickiewicza, Sienkiewicza, Wczasowa i Zdrojowa oraz wybudowanie nowej drogi lokalnej od ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego z łącznikiem do ul. Piastowskiej wraz z infrastrukturą, której celem będzie odciążenie centrum miasta z ruchu pojazdów samochodowych. W ramach inwestycji projektuje się przebudowę nawierzchni jezdni i chodników, korekty przebiegu krawężników poszerzając lub zawężając jezdnie i chodniki, korekty łuków wyokrąglających, regulacja urządzeń podziemnych, budowa kanalizacji deszczowej oraz budowa oświetlenia ulicznego. h) Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: od 24.11.2008r. do 31.12.2010 r. i) rodzaj, ilość i wartość wniosków beneficjenta o płatność podlegających badaniu audytowemu: - 6 wniosków o płatność pośrednią - łączna kwota wydatków kwalifikowanych objętych wnioskami: 3.987.698,10 zł, - 1-szy wniosek o płatność - wniosek sprawozdawczy, - 2-gi wniosek o płatność - kwota wydatków kwalifikowanych objętych wnioskiem - 1.266.343,91zł, - 3-ci wniosek o płatność - kwota wydatków kwalifikowanych objętych wnioskiem - 28.072,01zł, - 4-ty wniosek o płatność - kwota wydatków kwalifikowanych objętych wnioskiem - 318.131,99zł, - 5-ty wniosek o płatność - kwota wydatków kwalifikowanych objętych wnioskiem - 985.343,74 zł. - 6-ty wniosek o płatność - kwota wydatków kwalifikowanych objętych wnioskiem - 1.389.806,45 zł. j) Informacje o dotychczasowych kontrolach i audytach: kontrola sprawdzająca, kontrola na dokumentach przeprowadzona przez Wydział Kontroli Zadań RPO, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. k) Miejsce przechowywania dokumentacji dotyczącej projektu: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11-go Listopada 35 59-850 Świeradów-Zdrój. 3. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest zwiększenie pewności Beneficjenta oraz IZ RPO WD, że projekt jest realizowany prawidłowo zgodnie z m.in. z prawem, procedurami oraz zapisami umowy o dofinansowanie projektu. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest wydanie przez audytora zewnętrznego opinii zawartej w sprawozdaniu z audytu zewnętrznego projektu na temat m.in.: a) potwierdzenia wiarygodności zarówno liczbowych jaki i opisowych, dotyczących zdarzeń przeszłych związanych z osiągnięciem celów projektu, zawartych w przedstawionych przez Beneficjenta dokumentów związanych z realizowanym projektem; b) realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów zgodnie z wymaganiami zawartymi we wniosku o dofinansowanie i umowie o dofinansowanie; c) poprawnego sposobu dokumentowania i ewidencjonowania wyodrębnienia rzeczywistych operacji gospodarczych związanych z realizowanym projektem. W tym celu sprawdza się min. czy zakres rzeczowy projektu, którego dotyczą poniesione wydatki rzeczywiście został zrealizowany, czy wnioski o płatność wraz z załącznikami są zgodne z wymogami zawartymi w umowie o dofinansowanie oraz czy są poparte odpowiednimi dokumentami. Sprawdzenie to odbywa się poprzez badania min. czy ewidencja zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektu wraz z dowodami księgowymi oraz wnioski o płatność wraz z częściami sprawozdawczymi sporządzonymi na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury i/lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej) odpowiadają wymogom RPO WD, przepisom prawa wspólnotowego i krajowego oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów. 4. Efektem audytu zewnętrznego projektu ma być m.in.: a) uzyskanie racjonalnego zapewnienia poprzez zgromadzone dowody pozwalające na jednoznaczną ocenę, że realizacja projektu przebiega zgodnie z umową o dofinansowanie i wnioskiem o dofinansowanie projektu, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne; b) wydanie opinii w tym zakresie zawartej w sprawozdaniu z audytu zewnętrznego projektu na podstawie wyników audytu zewnętrznego projektu. Przedmiotowa opinia wydana po zakończeniu audytu zewnętrznego projektu powinna także wskazywać wszelkie odstępstwa i ograniczenia w stosunku do celu i zakresu audytu zewnętrznego projektu. Można wyróżnić 3 rodzaje opinii o projekcie, zawartych w sprawozdaniu z audytu zewnętrznego projektu: opinia pozytywna bez zastrzeżeń, opinia pozytywna z zastrzeżeniami (wykaz uchybień), opinia negatywna (wykaz nieprawidłowości). 5. Audyt zewnętrzny projektu powinien być przeprowadzony zgodnie z Wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnym zasad przeprowadzania audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Załącznik do uchwały Nr 4197/III/10 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 13 kwietnia 2010r. zamieszczonymi na stronie: http://dolnyslask.pl/upload/RPO/03_dokumenty_i_wytyczne/iz/100415_Wytyczne_ogolne_zasady_przeprowadzania_audytu_zewnetrznego.pdf 6. Wykonawca podczas realizacji umowy zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby najkorzystniej zrealizować zamówienie tj. przy utrzymaniu standardów jakości działać na rzecz terminowego zakończenia realizacji zamówienia. 7. Prawa i obowiązki wynikające z niniejszego przedmiotu zamówienia, nie wykluczają obowiązku wykonywania w ramach zakresu umowy wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi RPO WD. Czynności i zadania, o których mowa w zdaniu poprzedzającym realizowane będą z własnej inicjatywy Wykonawcy lub na zlecenie Zamawiającego w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego. 8. W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Wykonawcy ustala się, iż celem niniejszej umowy jest osiągnięcie celu i efektu audytu zewnętrznego projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi RPO WD.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w następującej wysokości: 400,00 zł (słownie złotych: czterysta),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um-swieradow.bip.pbox.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną