Przetargi.pl
Wykonanie audytu energetycznego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Płock

Urząd Miasta Płocka ogłasza przetarg

  • Adres: 09-400 Płock, ul. Stary Rynek 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 024 3671598 , fax. 024 3671598, 3671615
  • Data zamieszczenia: 2015-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Płocka
    ul. Stary Rynek 1 1
    09-400 Płock, woj. mazowieckie
    tel. 024 3671598, fax. 024 3671598, 3671615
    REGON: 00059286800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.plock.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie audytu energetycznego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Płock
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwentaryzacji i audytu energetycznego oświetlenia ulicznego oraz wyceny majątku oświetleniowego Energa Oświetlenie Sp. z o.o. na terenie Gminy Miasto Płock, a także sporządzenie projektu technicznego wybranego wariantu modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Płock. Audytem objętych będzie ok. 14.000 punktów świetlnych, stanowiących własność Gminy Miasto Płock oraz Energa Oświetlenie Sp. z o.o. 1. Wykonanie inwentaryzacji geoinformatycznej oraz inwentaryzacji elektronicznej w formie pliku .xls (arkusz kalkulacyjny Excel), infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Płock (wraz z przekazaniem praw autorskich do powstałej bazy danych), zgodnie z poniższym opisem: 1.1. Inwentaryzację sieci oświetleniowej należy opracować w formie cyfrowej bazy danych obiektów w systemie GIS oraz w formie dokumentu w formacie .xls (arkusz kalkulacyjny Excel). 1.2. Baza danych będzie obejmować: 1.2.1. Warstwę wektorową dróg, ulic oraz innych terenów inwentaryzowanego obszaru wraz z nazwami dla całego obszaru Miasta Płocka. 1.2.2. Warstwę tematyczną LATARNIE. Lokalizacja X, Y w formacie .shp obsługiwanym przez programy GIS, w formacie .dwg i .dxf obsługiwanym przez program AutoCAD oraz w formacie .pdf obsługiwanym przez program Adobe Reader, zapisana w systemie odniesień przestrzennych w układzie prostokątnych płaskich, PL-1992 z możliwością konwersji do układu współrzędnych PL-2000, WGS84, system wysokości MSL (Średni poziom morza), model geoidy EGM96 (Global) z odchyleniem standardowym mieszczącym się w przedziale do 50 cm (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 października 2012 roku w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz.U. 2012, poz. 1247), opisana atrybutami: numer porządkowy latarni, jednolity, niepowtarzalny numer słupa, status latarni (istniejąca, planowana, dobudowywana, wymiana, zlikwidowana), lokalizacja latarni (współrzędne X,Y z odchyleniem standardowym, jak we wstępie), rodzaj, typ słupa, rodzaj złącza w słupie (IZK, TB, złącze gołe - tekstolit +zaciski), właściciel słupa, właściciel oprawy oświetleniowej, wysokość słupa oświetleniowego w metrach, wysokość wysięgnika w metrach, wysokość zawieszenia oprawy oświetleniowej, odległość między słupami (w metrach z dokładnością do 0,5 m), odległość słupa od krawędzi jezdni (w metrach z dokładnością do 0,5 m), długość wysięgnika w metrach, kąt nachylenia wysięgnika, mocowanie (na szczycie, nad linią, pod linią), ocena stanu technicznego słupa (w skali: 1, 2, 3, 4, 5), ocena stanu technicznego wysięgnika (w skali: 1, 2, 3, 4, 5), ocena stanu technicznego oprawy oświetleniowej (w skali: 1, 2, 3, 4, 5), rodzaj oprawy (sodowa, rtęciowa, metalohalogenkowa, ledowa, itp.), moc nominalna oprawy, ilość opraw na słupie, układ redukcji mocy (indywidualny w oprawie, w szafie), numer szafy sterującej SOT, z którą powiązana jest latarnia, opis punktu sterowania obwodem, numer licznika, moc umowna obwodu, numer umowy dla punktu pomiarowego, rodzaj linii (kablowa, napowietrzna), typ linii (YAKY, YAkXS, Al, ASXSn, itp.), rodzaj linii (oświetleniowa, sterownicza), właściciel linii zasilającej, moc rzeczywista obwodu, wartość zabezpieczenia przedlicznikowego, napięcie zasilające, ilość faz, numer obwodu, numer stacji transformatorowej, numer segmentu drogi, zdjęcie oprawy wraz z zakodowaną pozycją GPS w pliku .jpg. 1.2.3. Warstwę tematyczną SZAFY STERUJĄCE. W formacie jw., opisaną następującymi atrybutami: jednolity, niepowtarzalny numer szafy sterującej SOT, status szafy sterującej (istniejąca, zlikwidowana, planowana), lokalizacja szafy sterującej (współrzędne X,Y z odchyleniem standardowym, jak we wstępie), rodzaj szafy, (napowietrzna, TO w stacji wnętrzowej, SOT, zabudowana), schemat szafy sterującej, moc umowna szafy sterującej, moc szafy sterującej, przed i po modernizacji, wartość zabezpieczeń przed- i zalicznikowych, moc rzeczywista odbiorników powiązanych z punktem zasilania, wartość zabezpieczeń przedlicznikowych, ilość opraw oświetleniowych zasilanych z punktu zasilania, numer stacji transformatorowej, z którą powiązany jest punkt zasilania, właściciel szafy sterującej. 1.2.4. Warstwę tematyczną OBWODY. W formacie jw., opisaną następującymi atrybutami: przynależność do stacji transformatorowej, rodzaj oraz przekrój kabli i przewodów, ocena stanu technicznego kabli i przewodów (w skali: 1, 2, 3, 4, 5), rodzaj linii (napowietrzna, kablowa), rodzaj linii (oświetleniowa, sterujaca), typ linii (Al, AsXSn, YKY, YAKY/YAKXS). 1.2.5. Warstwę tematyczną STACJE TRANSFORMATOROWE. W formacie jw., opisaną następującymi atrybutami: numer stacji transformatorowej (według oznaczenia ENERGA OPERATOR S.A.), jednolity, niepowtarzalny numer stacji transformatorowej, przynależność do rejonu energetycznego, konstrukcja (słupowa, wnętrzowa, wkomponowana, kontenerowa, itp.), ochrona przeciwpożarowa (TN-C, TT). 1.2.6. Warstwę tematyczną DROGA. W formacie jw., opisaną następującymi atrybutami: numer drogi, nazwa drogi, kategoria drogi, rodzaj nawierzchni (A-asfalt, G-grunt, Ko-Kostka, T-trylinka, Kl-klinkier, I-inna), szerokość jezdni, chodnika, ścieżki rowerowej, pasów zieleni, ilość pasów ruchu, usytuowanie słupów i opraw oświetleniowych względem drogi, klasa oświetleniowa zgodnie z normą PN-EN 13201. 1.2.7. Warstwę tematyczną INNE. W formacie jw., opisaną następującymi atrybutami: rodzaj przeznaczenia (oświetlenie terenu, iluminacja budynku), przeznaczenie terenu, obiektu (park, aleja, skwer, parking, plac zabaw, teren publiczny itp.), zarządzający działką, terenem, budynkiem (gmina, wspólnota, spółdzielnia, parafia itp.), granice działek, własności, usytuowanie słupów i opraw oświetleniowych w terenie, klasa oświetleniowa zgodnie z normą PN-EN 13201. 1.3. Prezentacja graficzna warstw LATARNIE, SKRZYNKI STERUJĄCE i STACJE TRANSFORMATOROWE na podkładzie wektorowym, DROGA, INNE w formie wydruku na formacie A0: 1.3.1. Według statusu - 2 wydruki, 1.3.2. Według własności - 2 wydruki, 1.3.3. Według obwodów - 2 wydruki. 1.4. Raporty: 1.4.1. Strukturalne oświetlenia: ilościowe, rodzajowe oraz mocy umownej i mocy zainstalowanej (w formacie A4 po 2 egzemplarze), 1.4.2. Statusowe opraw: dobudowywane, modernizowane, dogęszczane, przewieszane, likwidowane (w formacie A4 po 2 egzemplarze), 1.4.3. Własności punktów świetlnych oraz sieci energetycznej i oświetleniowej (w formacie A4 po 2 egzemplarze). 1.5. Licencja na oprogramowanie zarządzające danymi GIS, na minimum dwa stanowiska wraz z usługą: 1.5.1. Wdrożenia oprogramowania, 1.5.2. Migracji zebranych danych polowych infrastruktury oświetleniowej i energetycznej do platformy GIS, 1.5.3. Szkolenia użytkowników w stosowaniu platformy GIS do zarządzania infrastrukturą Zamawiającego, 1.5.4. Generowania raportów struktury oświetleniowej wymaganych niniejszą specyfikacją w punkcie dotyczącym analizy, 1.5.5. Oprogramowanie zarządzające ma umożliwiać wyświetlenie zdjęcia oprawy powiązanej z opisowym rekordem danych, 1.5.6. Obsługi podkładów rastrowych WMS, na których mają być widoczne oprawy. 2. Wykonanie audytu energetycznego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Płock zgodnie z opisem poniżej: 2.1. Raport z audytu energetycznego (zgodny z obowiązującymi normami i standardami), składający się z: 2.1.1. Analizy stanu aktualnego w zakresie: 2.1.1.1. Stanu systemu na dzień audytu, 2.1.1.2. Wniosków z inwentaryzacji opraw, 2.1.1.3. Wniosków z inwentaryzacji punktów rozliczania energii, 2.1.1.4. Ogólnej oceny stanu technicznego sieci oświetleniowej, 2.1.1.5. Szczegółowej analizy wyników pomiarów oświetlenia dróg i ulic w odniesieniu do wykonanych obliczeń fotometrycznych metodą komputerową, 2.1.1.6. Analizy typów oraz rodzaju opraw oświetleniowych, 2.1.1.7. Analizy struktury własnościowej opraw oświetleniowych, 2.1.1.8. Porównanie mocy systemów oświetleniowych przed i po modernizacji, 2.1.1.9. Analizy techniczno-technologicznej pod kątem zmniejszenia zużycia energii elektrycznej wraz ze wskazaniem kosztów ewentualnej modernizacji oświetlenia w zakresie źródła światła, opraw oświetleniowych, sterowania oświetleniem. 2.1.2. Przedstawienia 4 wariantów energooszczędnej modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Płock, ze wskazaniem kosztów dla poszczególnych wariantów oraz szacowanych oszczędności (z uwzględnieniem wariantu zastosowania opraw LED, zastosowania inteligentnego sterowania całą infrastrukturą oświetlenia ulicznego ze stanowiska komputerowego wraz z oprogramowaniem). 2.1.3. Przedstawienia analizy finansowej i analizy oddziaływania na środowisko dla każdego wariantu modernizacji oświetlenia oraz analizy porównawczej tych wariantów wraz ze szczegółowym opisem wariantu rekomendowanego do realizacji. 2.1.4. Analizy finansowej zawartych umów na dostawę energii elektrycznej pod kątem: 2.1.4.1. Zmniejszenia kosztów dostawy energii elektrycznej, 2.1.4.2. Wskazania możliwości zmian w umowach, mających na celu zmniejszenie kosztów zakupu energii elektrycznej lub możliwości zmiany dostawcy z wyliczeniem szacowanych oszczędności. 2.1.5. Modelu analitycznego kosztów utrzymania oświetlenia ulicznego zawierającego: 2.1.5.1. Zestawienie zużycia i rozliczeń energii elektrycznej i usług przesyłowych, 2.1.5.2. Zestawienie parametrów aktualnie zawartych umów na dostawę energii elektrycznej, 2.1.5.3. Zestawienie parametrów technicznych i handlowych dostawy energii elektrycznej, 2.1.5.4. Zestawienie aktualnych taryf i stawek opłat za energię elektryczną, 2.1.5.5. Identyfikację źródeł najwyższych kosztów, 2.1.5.6. Ocenę prawidłowości działania układów sterowania oświetleniem ulicznym, 2.1.5.7. Weryfikację obecnej mocy umownej, 2.1.5.8. Weryfikację wyboru obecnej grupy taryfowej, 2.1.5.9. Zestawienie obecnych układów pomiarowych pod kątem dostosowania do uwolnionego rynku energii elektrycznej, 2.1.5.10. Propozycję rozwiązań i modernizacji układów pomiarowych wraz z oszacowaniem kosztów zalecanych zmian, 2.1.5.11. Weryfikację dokumentów niezbędnych do realizacji zalecanych zmian (warunki przyłączenia, umowy o przyłączenie, wnioski o zmianę parametrów umowy itp.), 2.1.5.12. Wskazanie możliwości rozwiązań oszczędnościowych wraz z ich wyceną w formie kosztorysów inwestorskich. 2.1.6. Analizy kosztów eksploatacji przed i po modernizacji. 2.1.7. Analizy kosztów dostawy i dystrybucji energii elektrycznej oraz rekomendacja najbardziej optymalnego rozwiązania. 2.1.8. Analizy mocy umownej. 2.1.9. Analizy czasu eksploatacji systemu oświetleniowego. 2.1.10. Wniosków z analizy kosztów energii elektrycznej oraz czasu eksploatacji. 2.1.11. Analizy instytucjonalnej. 2.1.12. Analizy finansowej rozliczenia inwestycji w 20 letnim okresie referencyjnym. 2.1.13. Rachunku zysków i strat dla projektu. 2.2. Analiza prawno-techniczno-ekonomiczna kwestii związanych z konserwacją oświetlenia ulicznego w zakresie możliwości i zasadności wyodrębnienia części majątku stanowiącego własność Miasta Płocka (układ sieci, zasilanie, sterowanie, powiązania funkcjonalne i lokalizacyjne), celem powierzenia konserwacji tego majątku podmiotowi zewnętrznemu innemu niż ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. 2.3. Analiza istniejącej sieci oświetleniowej w zakresie lokalizacji punktów świetlnych (latarni) na terenach/działkach, które nie są obecnie w zarządzie Gminy Miasto Płock (np. Spółdzielnie Mieszkaniowe, Wspólnoty, Związki wyznaniowe, szkoły, itp.), pod kątem wyodrębnienia i odłączenia takiego oświetlenia od sieci miejskiej w przyszłości i przekazanie jego finansowania właścicielom i zarządcom tych terenów. 2.4. Raport z audytu zostanie przygotowany w formie wydruku w formacie A4 w trzech egzemplarzach. 2.5. Wydruk całej infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Płock z podkładem wektorowym dróg w formacie A0 w dwóch egzemplarzach. 1. Wycena majątku oświetleniowego Energa Oświetlenie Sp. z o.o. na terenie Gminy Miasto Płock w postaci sporządzenia operatów szacunkowych dla urządzeń oświetleniowych. 1.1. Zamawiający wymaga, aby operaty szacunkowe sporządzone były z należytą starannością, a wszystkie czynności związane ze sporządzeniem operatu szacunkowego powinny być wykonane zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów prawa i standardami zawodowymi, ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tych czynności oraz zasadami etyki zawodowej rzeczoznawców majątkowych, przy zachowaniu zasady bezstronności przy określaniu wartości prawa własności do urządzeń oświetleniowych. 1.2. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia operatów szacunkowych w 4 egzemplarzach. 1.3. Do sporządzonego operatu szacunkowego Wykonawca dołączy: załącznik graficzny przedstawiający lokalizację wycenionych urządzeń oświetleniowych, dokumentację fotograficzną przedmiotu wyceny, inne dokumenty wymagane prawem. 1.4. Wykonawca będzie realizował przedmiot umowy za pomocą własnych środków transportu, narzędzi oraz innych materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, za które nie będzie przysługiwać dodatkowe wynagrodzenie. Termin realizacji punktu 1-3 - 3 miesiące od daty podpisania umowy. 1. Przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego z obliczeniami fotometrycznymi, kosztorysami inwestorskimi, przedmiarami robót oraz wzorem kosztorysu ofertowego, stanowiących podstawę do wykonania modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Płock (zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami). W tym również opracowanie koncepcji utrzymania oraz zarządzania powstałą w wyniku realizacji przedsięwzięcia infrastrukturą oświetleniową. Termin realizacji punktu 4 - 1 miesiąc od daty podjęcia decyzji przez Zamawiającego. 2. Opracowanie dokumentacji projektowej, w tym projektu budowlanego i wykonawczego, na modernizację i wymianę oświetlenia na terenie Gminy Miasto Płock w wariancie wybranym przez Zamawiającego. 2.1. W ramach zadania należy opracować: 2.1.1. projekt modernizacji oświetlenia na terenie Gminy Miasto Płock, dla poszczególnych ulic i terenów. 2.1.2. projekt rozbudowy oświetlenia w niezbędnym zakresie, wynikającym z konieczności zapewnienia normatywnych parametrów strumienia świetlnego. 2.1.3. inne nie wymienione opracowania, a konieczne do właściwej realizacji zadania, określone w uzgodnieniach przez gestorów sieci i urządzeń znajdujących się na terenie Gminy Miasto Płock. 2.2. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, będącej w następstwie podstawą wyłonienia wykonawcy robót budowlanych, która powinna zostać opracowana w sposób umożliwiający dokonanie opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane zgodnie z zapisem art. 29, 30 oraz 31 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). 2.3. Dokumentacja projektowa musi zawierać: 2.3.1. Projekt budowlany i projekty wykonawcze, uwzględniające możliwość etapowania robót, - opracowane na podstawie Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 z późn. zm.) 2.3.2. Przedmiar robót dla poszczególnych ulic i terenów - opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 z późn. zm.) 2.3.3. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - opracowane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 z późn. zm.). 2.3.4. Kosztorys inwestorski - który służyć ma ustaleniu planowanych kosztów robót budowlanych, opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz.1389 z późn. zm.). 2.4. Mając na uwadze zapisy cytowanych wyżej aktów prawnych, dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary oraz kosztorys inwestorski nie mogą przywoływać nazw własnych, producenta i innych utrudniających uczciwą konkurencję. 2.5. Wykonawca, w imieniu Zamawiającego, zobowiązany jest przeprowadzić procedurę oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i uzyskanie stosownej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z art. 61 i 71 ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz.1235 z późn. zm.) wraz z raportem oddziaływania na środowisko. 2.6. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje łącznie z przygotowaniem dokumentów niezbędnych do zgłoszenia właściwemu organowi wykonania modernizacji. 2.7. Wszelkie koszty związane z uzyskaniem materiałów wyjściowych do projektowania (np. mapa do celów projektowych) oraz uzyskaniem uzgodnień, opinii, decyzji (np. opłaty skarbowe) ponosi Wykonawca. 2.8. Dokumentacja projektowa ma zostać wykonana w 5 egzemplarzach. Do kompletu dokumentacji należy dołączyć płytę DVD zawierającą opisy techniczne, opis przedmiotu zamówienia i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w sformatowanym pliku tekstowym (nazwa_pliku.doc), kosztorys inwestorski oraz przedmiar robót w formacie arkusza kalkulacyjnego (nazwa_pliku.xls, i nazwa pliku.ath), wszystkie pliki graficzne dokumentacji (wykonane programem pozwalającym zapisać pliki graficzne z rozszerzeniem nazwa_pliku.dwg). Ponadto wszystkie pliki należy zapisać w formacie pdf. 2.9. Wybrany Wykonawca, w ciągu 5 dni od podpisania umowy, zobowiązany jest przedłożyć do akceptacji projekt harmonogramu rzeczowego w szczególności dotyczącego planowanych terminów procedur administracyjnych w zakresie uzyskiwania decyzji, opinii i uzgodnień. Termin realizacji punktu 5 - 3 miesiące od daty podjęcia decyzji przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 10 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania etapu I
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plock.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach