Przetargi.pl
Wykaszanie szuwarów i łąk sprzętem mechanicznym wraz z odkrzaczeniem części powierzchni oraz zebraniem i wywiezieniem pozyskanej biomasy.

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Chełm ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Hrubieszowska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 603 298
  • Data zamieszczenia: 2019-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Chełm
    Hrubieszowska 123
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 603 298
    REGON: 11001687500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chelm.lublin.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykaszanie szuwarów i łąk sprzętem mechanicznym wraz z odkrzaczeniem części powierzchni oraz zebraniem i wywiezieniem pozyskanej biomasy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa z zakresu koszenia oraz usuwania drzew i krzewów w ramach niżej opisanych zadań. 1) Zabiegi czynnej ochrony siedlisk kszyka w ramach pakietu 4.8 PROW 2014-2020. Przedmiotem zamówienia jest wykoszenie szuwarów i łąk sprzętem mechanicznym oraz usunięcie zakrzaczeń i wywiezienie pozyskanej biomasy w Leśnictwie Świerże, oddz. 296s. Obręb ewidencyjny 0012 (Marysin) dz. nr 210. Powierzchnia objęta zabiegiem wynosi 5,92 ha. Zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ. Koszenia należy dokonać sprzętem mechanicznym. Poprzez koszenie mechaniczne Nadleśnictwo Chełm rozumie koszenie przy pomocy ciągnika z kosiarką rotacyjną lub ratraka dostosowanego do koszenia łąk bagiennych wyposażonego w urządzenie koszące. Kosić należy na wysokości 5-15 cm ponad powierzchnią gruntu. Jedynie w przypadku zbiorowisk roślin kępowych wysokość koszenia należy zmodyfikować i kosić 5-15 cm ponad kępami. Koszenie należy wykonać w taki sposób aby nie uszkodzić istotnie wierzchniej warstwy gruntu. Poprzez „uszkodzić istotnie” rozumie się odkrycie gleby przekraczające 5% całkowitej powierzchni objętej zabiegiem na danej działce ewidencyjnej. Skoszoną biomasę należy zebrać, tzn. zgrabić w stogi lub kopy. Jednocześnie dopuszcza się możliwość wykorzystania belarek lub innych urządzeń tego typu jednak ich stosowanie należy ograniczyć do okresu o niskim poziomie wód. Zbiór biomasy powinien odbywać się około 3 dni po skoszeniu, ale nie później niż 2 tygodnie po pokosie. Dopuszczalne jest zebranie biomasy później niż 2 tygodnie po pokosie w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wjazd sprzętem mechanicznym na skoszone powierzchnie, tj. wystąpieniem wód gruntowych ponad 10 cm nad powierzchnię gruntu. Krzewy należy wycinać równo z gruntem. Przez „równo z gruntem” rozumie się wycięcie 95% krzewów do 5 cm od powierzchni gruntu, a pozostałe 5 % krzewów od 5 do 15 cm od powierzchni gruntu. Powierzchnia cięcia musi być równa, płaska. Wycięcie krzewów ma być wykonane w taki sposób, by w kolejnych latach możliwe było koszenie odkrzaczonej powierzchni. Wykonawca wyciętą biomasę ma zebrać i wywieźć poza obszar zarządzany przez Nadleśnictwo Chełm i zagospodarować we własnym zakresie. Teren, na którym planowane są zabiegi jest bardzo trudny, trwale podmokły. Termin wykonania prac od dnia podpisania umowy do 30.09.2019 r. Zebraną biomasę należy wywieźć poza obszar zarządzany przez Nadleśnictwo Chełm i zagospodarować we własnym zakresie. Pozyskana biomasa z koszenia i odkrzaczania będzie stanowić własność Wykonawcy. 2) Zabiegi czynnej ochrony siedlisk wodniczki w ramach pakietu 4.9 PROW 2014-2020. Przedmiotem zamówienia jest wykoszenie szuwarów i łąk sprzętem mechanicznym oraz usunięcie zakrzaczeń i wywiezienie pozyskanej biomasy w Leśnictwie Ostrowy, oddz. 405, 409, 429, 430, 432, 433. Obręb ewidencyjny 0003 (Brzeźno) dz. nr 790, 792, 793, 794, 804, 0025 (Srebrzyszcze) dz. nr 700. Powierzchnia objęta zabiegiem wynosi 65,73 ha. Zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ. Koszenia należy dokonać sprzętem mechanicznym. Poprzez koszenie mechaniczne Nadleśnictwo Chełm rozumie koszenie przy pomocy ciągnika z kosiarką rotacyjną lub ratraka dostosowanego do koszenia łąk bagiennych wyposażonego w urządzenie koszące. Kosić należy na wysokości 5-15 cm ponad powierzchnią gruntu. Jedynie w przypadku zbiorowisk roślin kępowych wysokość koszenia należy zmodyfikować i kosić 5-15 cm ponad kępami. Koszenie należy wykonać w taki sposób aby nie uszkodzić istotnie wierzchniej warstwy gruntu. Poprzez „uszkodzić istotnie” rozumie się odkrycie gleby przekraczające 5% całkowitej powierzchni objętej zabiegiem na danej działce ewidencyjnej. Skoszoną biomasę należy zebrać, tzn. zgrabić w stogi lub kopy. Jednocześnie dopuszcza się możliwość wykorzystania belarek lub innych urządzeń tego typu jednak ich stosowanie należy ograniczyć do okresu o niskim poziomie wód. Zbiór biomasy powinien odbywać się około 3 dni po skoszeniu, ale nie później niż 2 tygodnie po pokosie. Dopuszczalne jest zebranie biomasy później niż 2 tygodnie po pokosie w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wjazd sprzętem mechanicznym na skoszone powierzchnie, tj. wystąpieniem wód gruntowych ponad 10 cm nad powierzchnię gruntu. Krzewy należy wycinać równo z gruntem. Przez „równo z gruntem” rozumie się wycięcie 95% krzewów do 5 cm od powierzchni gruntu, a pozostałe 5 % krzewów od 5 do 15 cm od powierzchni gruntu. Powierzchnia cięcia musi być równa, płaska. Wycięcie krzewów ma być wykonane w taki sposób, by w kolejnych latach możliwe było koszenie odkrzaczonej powierzchni. Wykonawca wyciętą biomasę ma zebrać i wywieźć poza obszar zarządzany przez Nadleśnictwo Chełm i zagospodarować we własnym zakresie. Teren, na którym planowane są zabiegi jest bardzo trudny, trwale podmokły, poprzecinany rowami. Termin wykonania prac od 15.10.2019 do 15.02.2020 roku Zebraną biomasę należy wywieźć poza obszar zarządzany przez Nadleśnictwo Chełm i zagospodarować we własnym zakresie. Pozyskana biomasa z koszenia i odkrzaczania będzie stanowić własność Wykonawcy. 2. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia. Podstawowe akty prawne: • ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 2129 z późn. zm.), • ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 142), • Zarządzenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie z dnia 24 kwietnia 2017 r., publikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego, poz. 1997, w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Torfowiska Chełmskie PLH060023. • Zarządzenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie z dnia 24 kwietnia 2017 r., publikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego, poz. 1995, w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Chełmskie Torfowiska Węglanowe PLB060002. • Zarządzenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie z dnia 24 kwietnia 2017 r., publikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego, poz. 1996, w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Dolina Środkowego Bugu PLB060003. Zarządzenia wskazane powyżej dostępne są na stronach internetowych: http://bip.lublin.rdos.gov.pl/zarzadzenie-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-w-lublinie-z-dnia-24-kwietnia-2017-r-publikowane-w-dzienniku-urzedowym-wojewodztwa-lubelskiego-poz-1997 http://bip.lublin.rdos.gov.pl/zarzadzenie-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-w-lublinie-z-dnia-24-kwietnia-2017-r-publikowane-w-dzienniku-urzedowym-wojewodztwa-lubelskiego-poz-1995 http://bip.lublin.rdos.gov.pl/zarzadzenie-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-w-lublinie-z-dnia-24-kwietnia-2017-r-publikowane-w-dzienniku-urzedowym-wojewodztwa-lubelskiego-poz-1996 • Zarządzenie nr 68 Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie ustanowienia zadań ochronnych dla rezerwatu przyrody „Brzeźno”. • Zarządzenie nr 65 Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie z dnia 6 listopada 2018 r. w sprawie ustanowienia zadań ochronnych dla rezerwatu przyrody „Roskosz”. Zarządzenia wskazane powyżej dostępne są na stronach internetowych: http://bip.lublin.rdos.gov.pl/zarzadzenie-nr-68-18-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-w-lublinie-z-dnia-14-listopada-2018-r http://bip.lublin.rdos.gov.pl/zarzadzenie-nr-65-18-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-w-lublinie-z-dnia-6-listopada-2018-r-r 3. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich maszyn, ciągników i urządzeń pracujących na powierzchniach w odpowiednie zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) do pochłaniania rozlanego paliwa lub oleju oraz innych płynów technologicznych używanych w maszynach, ciągnikach, pilarkach i innych urządzeniach pracujących oraz użycia tych środków w sytuacjach wymagających zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) – w celu zapobieżenia skażeniu środowiska. 4. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 5. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 1) Na zasadzie art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, tj. osób wykonujących czynności polegające koszeniu, odkrzaczaniu, usunięciu nalotu drzew i krzewów, usunięciu podrostu i odrośli w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 2) Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o prace nie dotyczy sytuacji w której wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej). W takim przypadku Wykonawca musi udowodnić, że wynagrodzenie takiej osoby nie jest niższe niż określone w obowiązujących przepisach. 3) Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały opisane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz w rozdziale 25 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77000000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP S.A. nr rachunku: 64 1020 1563 0000 5402 0040 4418 z adnotacją "WADIUM PROW_N.CHEŁM”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi być załączone w oryginale do oferty. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca załącza zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22 a ust. 1 Pzp (wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ). 2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty - jeżeli upoważnienie do jej podpisania nie wynika z dokumentów rejestrowych. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp (tj. o kwocie jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresów Wykonawców którzy złożyli oferty w terminie, cenie, terminie wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunkach płatności zawartych w ofertach), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) 4. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale 7 pkt 7.8. ppkt 2 litera a) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.9. ppkt 1 SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.9. ppkt 1 SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 7 pkt 7.8. ppkt 1 i ppkt 2 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 6. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa rozdziale 7 pkt 7.8. SIWZ, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 7. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych Wykonawców lub Wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w rozdziale 7 pkt 7.8 SIWZ. 8. Do oferty wykonawca załącza stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli uprawnienie do podpisania ofert nie wynika z dokumentów rejestrowych, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do podpisania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Forma dokumentów 1) Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016r., poz. 1126, dalej : „Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku” ) dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące Podwykonawców, składane są w oryginale. 2) Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 16 literze a), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 5) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokument jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy Pzp. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych pobieranych samodzielnie przez Zamawiającego Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 8) Pełnomocnictwo należy przedstawić w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 9) Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10) Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. 11) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1) i 3) ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 700 ). 12) W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r.. 10. Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach