Przetargi.pl
„Wycinka drzew rosnących w ciągu dróg powiatowych wraz z frezowaniem pni oraz nabyciem drewna pozyskanego z wycinki”

Zarząd Dróg Powiatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 46-200 Kluczbork, ul. Jagiellońska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 186 161 , fax. 774 186 066
  • Data zamieszczenia: 2019-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych
    ul. Jagiellońska 3
    46-200 Kluczbork, woj. opolskie
    tel. 774 186 161, fax. 774 186 066
    REGON: 53142126500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zdp.nowoczesnagmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wycinka drzew rosnących w ciągu dróg powiatowych wraz z frezowaniem pni oraz nabyciem drewna pozyskanego z wycinki”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: Wycinka drzew rosnących w ciągu dróg powiatowych wraz z frezowaniem pni oraz nabyciem drewna pozyskanego z wycinki – zgodnie z załącznikami j.n.: Przedmiar robót – drzewa do wycinki podział na średnice, Zestawienie drzew, Zestawienie wartości i ilości drewna, Specyfikacje Techniczne, Szacunek brakarski, Wzór umowy Zakres: - Ścinanie drzew (śr. do 45 cm) piłą mechaniczną poniżej poziomu gruntu lub sfrezowanie pnia poniżej poziomu gruntu, uprzątnięcie pasa drogowego po wycince. (Drzewa rosnące na poboczu drogi) - 12 szt. - Ścinanie drzew (śr. do 45 cm) piłą mechaniczną, uprzątnięcie pasa drogowego po wycince. (Drzewa rosnące na i za przeciwskarpą rowu) - 20 szt. - Ścinanie drzew (śr. 46-65 cm) piłą mechaniczną poniżej poziomu gruntu lub sfrezowanie pnia poniżej poziomu gruntu, uprzątnięcie pasa drogowego po wycince. (Drzewa rosnące na poboczu drogi) - 34 szt. - Ścinanie drzew (śr. 46-65 cm) piłą mechaniczną, uprzątnięcie pasa drogowego po wycince. (Drzewa rosnące na i za przeciwskarpą rowu) - 22 szt. - Ścinanie drzew (śr. powyżej 65 cm) piłą mechaniczną poniżej poziomu gruntu lub sfrezowanie pnia poniżej poziomu gruntu, uprzątnięcie pasa drogowego po wycince. (Drzewa rosnące na poboczu drogi) - 36 szt. - Ścinanie drzew (śr. powyżej 65 cm) piłą mechaniczną , uprzątnięcie pasa drogowego po wycince. (Drzewa rosnące na i za przeciwskarpą rowu) - 58 szt. Miejsce wykonywania zamówienia: Drogi powiatowe na terenie powiatu kluczborskiego, województwa opolskiego. Przedmiotem zamówienia jest wycinka drzew przydrożnych rosnących w ciągu dróg powiatowych wraz nabyciem drewna pozyskanego z wycinki oraz wyfrezowanie pni zgodnie z warunkami niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Wykaz drzew przeznaczonych do wycinki zawiera zał. nr 1 Przedmiar robót. Zaleca się Wykonawcy przeprowadzenie wizji ww. drzew w terenie. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę żadnych roszczeń Wykonawcy będących skutkiem zaniechania oględzin drzew. Wykonawca będzie mógł przystąpić do przedmiotowych prac po protokolarnym przekazaniu terenu przez Zamawiającego. Realizacja zamówienia, odbiór i rozliczenie usługi nastąpi w dwóch etapach: ETAP I w tym: - wycinka drzew w ilości zaoferowanej przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym: do dnia 01.03.2020 r. - OPCJONALNIE wycinka drzew niezasiedlonych przez ptaki – brak lęgów i gniazd, frezowanie pni, uprzątnięcie terenu - do dnia 15.05.2020 r. Etap II w tym: - OPCJONALNIE wycinka drzew zasiedlonych zimą i wiosną przez ptaki, frezowanie pni uprzątnięcie terenu - do dnia 10.12.2020 r. UWAGA! Wykonawca zobowiązany jest do określenia, w Formularzu ofertowym, ilości drzew jaką jest w stanie wyciąć w terminie do 01.03.2020 r. Największa ilość drzew jaką Wykonawca może zaoferować to 182 szt. (wszystkie drzewa przeznaczone w przedmiotowym zamówieniu do wycinki) – do zdobycia maksymalna ilość, tj. 40 pkt. w kryterium ILOŚĆ DRZEW do wycinki w terminie do 01.03.2020 r. Najmniejsza ilość drzew jaką Wykonawca może zaoferować to 125 szt. - 0 pkt. w kryterium ILOŚĆ DRZEW do wycinki w terminie do 01.03.2020 r. Jako ilość drzew należy przyjąć liczbę całkowitą z przedziału [182 – 125]. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje ilość drzew większą niż 182 i mniejszą niż 125, zostanie odrzucona jako niezgodna z wymogami SIWZ na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Planowany termin przekazania terenu: 31.12.2019 r. W związku z tym, że ilość drzew przeznaczona do wycinki w terminie do 01.03.2020 r. będzie stanowiła jedno z kryterium oceny ofert Zamawiający będzie zmuszony na etapie realizacji, dopilnować prawidłowości wykonania zamówienia zgodnie z Ofertą Wykonawcy. W przypadku gdy niedotrzymanie terminu wycinki drzew w ilości zaoferowanej przez Wykonawcę w Ofercie nastąpi z winy Wykonawcy usługa za wycinkę drzew po zadeklarowanym terminie nie będzie zapłacona. Zmiana terminu realizacji. Strony mają prawo do przedłużenia Terminu zakończenia wycinki drzew o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia prac, w następujących sytuacjach: a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia wycinki drzew będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania Terenu robót, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie Terminu zakończenia usługi jw., b) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, d) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, e) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ - z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, f) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. g) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu przedłużającej się procedury wyboru najkorzystniejszej oferty, h) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu złożenia odwołania, i) jeżeli zmiana jest konieczna z przyczyn losowych uniemożliwiających realizację zamówienia w zakładanym terminie, j) jeżeli zmiany będą następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, k) jeżeli zmiany będą następstwem działania podmiotów będących eksploatatorami infrastruktury technicznej zlokalizowanej w pasie drogowym, l) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, W przypadku wystąpienia którejkolwiek z ww. okoliczności termin wycinki drzew w terminie do 01.03.2020 r. oraz wykonania całej umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Dodatkowo Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia: - zobowiązany jest do posiadania na czas obowiązywania Umowy ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją Umowy, oraz od odpowiedzialności cywilnej (OC) Wykonawcy z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej; - zobowiązany jest do rozpoznania warunków lokalnych w miejscu wykonywania prac, do zastosowania odpowiedniego sprzętu oraz metod cięcia oraz do zorganizowania odpowiednich zabezpieczeń w pobliżu budowli, ruchu na ciągach pieszo - jezdnych, istniejących urządzeń energetycznych, telekomunikacyjnych i występujących nasadzeń; - zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia terenu prowadzonych robót i ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane swym działaniem lub zaniechaniem; Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie przejezdności wraz z regulacją ruchu - przed przystąpieniem do robót Wykonawca wykona i uzgodni projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas prac zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 23.09.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784). - odpowiedzialny jest za powiadomienia o utrudnieniach - właścicieli posesji przyległych do terenu prowadzenia prac; - zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania zasad BHP przy wycince drzew. Drzewa rosnące w pasie dróg powiatowych można wycinać po protokolarnym przekazaniu terenu robót i wskazaniu właściwego drzewa przez Zlecającego. Podczas przekazania terenu robót Zamawiający dokona odbioru zabezpieczenia i oznakowania robót. Wycinkę drzew może prowadzić tylko osoba posiadająca uprawnienia pilarza z aktualnymi badaniami lekarskimi przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Drzewa można wycinać tylko w okresie od świtu do zmroku, przy dobrej przejrzystości powietrza i słabym wietrze. Usunięcie materiału po wycince drzew z korony drogi (jezdni, pobocza i chodników) musi nastąpić w dniu wykonywania prac, w trakcie ich trwania lub bezpośrednio po ich zakończeniu. Materiały powinny być wywożone (załadunek + transport) bez powodowania zakłóceń w ruchu drogowym, a miejsce wykonywania prac ma być oznakowane i zabezpieczone. Szczególną uwagę należy zwrócić na sieć napowietrzną zlokalizowaną w pobliżu ścinanych drzew. Ewentualne wyłączenia linii lub okresowe zdjęcie kabli na czas prowadzenia robót Wykonawca wykona na własny koszt po uprzednim uzgodnieniu warunków z właścicielem linii napowietrznej. Uprzątnięcie terenu po wykonanej wycince, frezowaniu odbędzie się we własnym zakresie Wykonawcy i na jego koszt. Wskazane w Przedmiarze robót pnie (zał. nr 002) po ścince drzew należy frezować zgodnie z warunkami podanymi w Specyfikacji Technicznej (zał. nr 005). Po wycince drzew Wykonawca zobowiązany jest odkupić od Powiatu Kluczborskiego pozyskane z wycinki drewno na podstawie faktury wystawionej przez Powiat Kluczborski w oparciu o Szacunek brakarski. Ilość, gatunek, cenę i wartość pozyskanego z wycinki drewna dla poszczególnych zadań zawierają załączniki Szacunku brakarskiego: - nr 003 „Zestawienie drzew” - nr 004a i 004b „Zestawienie wartości i ilości drewna” Rodzaj oraz ilość pozyskanego drewna dla poszczególnych drzew, podane w załączniku nr 003 (Zestawienie ilości drewna) nie ulegnie zmianie po ścięciu drzewa. Wartość drewna podlegająca odkupieniu zostanie obliczona na podstawie cen jednostkowych podanych w załączniku nr 004a i 004b oraz ilości pozyskanego drewna podanej w załączniku nr 003. Materiał po wycince drzew Wykonawca wywiezie poza teren pasa drogowego i zagospodaruje lub zutylizuje we własnym zakresie i na własny koszt. Wszelkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotowego zamówienia w całości ponosi Wykonawca. Po wykonaniu wycinki wszystkich przedmiotowych drzew, frezowaniu pni i całkowitym uprzątnięciu terenu prac, Wykonawca zgłosi pisemnie gotowość do odbioru. Zamawiający przeprowadzi odbiór zamówienia w ciągu 14 dni od pisemnego zgłoszenia Wykonawcy o zakończeniu wszystkich prac. Do ww. zgłoszenia kompleksowego zakończenia prac I i II etapu, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć: - oświadczenie Wykonawcy, że wycięte drzewa nie były zasiedlone przez ptaki – brak lęgów i gniazd; - wykaz ściętych drzew oraz wartość drewna obliczoną na podstawie cen jednostkowych podanych w załączniku nr 004a i 004b oraz ilości pozyskanego drewna dla danego drzewa podanej w załączniku nr 003; - kserokopię dowodu wpłaty za drewno pozyskane z wycinki, które nabył od Powiatu kluczborskiego na podstawie faktury wystawionej Wykonawcy w oparciu o Szacunek brakarski. Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę o terminie odbioru. Po bezusterkowym odbiorze Zamawiający zapłaci Wykonawcy należne wynagrodzenie w ciągu 30 dni od dostarczonej przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77211400-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia warunków w tym zakresie (Załącznik nr 3 – oświadczenie)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca może przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu w „stosownych sytuacjach” oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na: zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Warunki wystąpienia stosownych sytuacji: a) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów - musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponować niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia b) W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Zobowiązanie innego podmiotu musi być złożone w oryginale np. w formie pisemnego oświadczenia innego podmiotu (Wzór stanowi załącznik nr 7) jak również w postaci innych dokumentów (np. przedwstępna lub generalna umowa o współpracy). Zobowiązanie innego podmiotu powinno wskazywać w sposób jednoznaczny i bezwarunkowy oświadczenie woli innego podmiotu do udostępnienia swoich zasobów Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. c) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-22. UWAGA! W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, tylko wtedy jeśli podmioty te zrealizują usługę, do realizacji której te zdolności są wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach