Przetargi.pl
Wycena nieruchomości na potrzeby Wydziału Gospodarki Nieruchomościami 2014

Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, Ul. Zwycięstwa 21
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 238 55 30 , fax. 32 238 55 27
  • Data zamieszczenia: 2014-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych
    Ul. Zwycięstwa 21 21
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 32 238 55 30, fax. 32 238 55 27
    REGON: 27625533500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wycena nieruchomości na potrzeby Wydziału Gospodarki Nieruchomościami 2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie usług w zakresie wyceny nieruchomości na potrzeby Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Gliwicach. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania pracy stanowiącej przedmiot zamówienia z należytą starannością, przy uwzględnieniu zawodowego charakteru tej działalności i obowiązujących przepisów, w szczególności: - ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.), - rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2109 późn. zm.), - ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.), - Standardów Zawodowych Rzeczoznawców Majątkowych Jako przedmiot zamówienia określa się sumę każdorazowo zlecanych przez Zamawiającego wycen nieruchomości. Poszczególne zamówienia będą realizowane wg potrzeb Zamawiającego na podstawie zleceń częściowych. Przedmiot zamówienia obejmuje niżej wymienione usługi: 1) Wycena nieruchomości zabudowanych (grunt + budynek) w celu: - zbycia i nabycia, przed i po dokonaniu nakładów, - uwłaszczenia osób prawnych, - ustalenia opłat z tytułu użytkowania, trwałego zarządu z uwzględnieniem stanu przed i po dokonaniu nakładów (określenie wartości odrębnie dla każdego budynku, budowli, gruntu, położonych na danej nieruchomości gruntowej), - aktualizacji opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu szt. 75 2) Wycena nieruchomości gruntowej (z wyłączeniem zabudowy) w celu: - zbycia i nabycia, - uwłaszczenia osób prawnych, - ustalenia opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania, - aktualizacji opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu szt. 215 3) Inwentaryzacja nieruchomości wraz z tabelarycznym zestawieniem udziałów dla nieruchomości zabudowanej garażami, budynkami mieszkalnymi, użytkowymi, przemysłowymi szt. 13 4) Inwentaryzacja budowlana wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego szt. 6 5) Rzuty budynków, budowli, wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną szt. 2 6) Wycena: - kosztu odtworzenia budynku (wartość odtworzeniowa), - nakładów remontowych, - nakładów na nieruchomości, - wyposażenia w nieruchomościach szt. 7 7) Sporządzenie opinii o wysokości stawek czynszu dzierżawnego na terenie miasta Gliwice (zgodnie z kategoriami zawartymi w Zarządzeniu Prezydenta Miasta nr PM-6037/10 z dnia 22 lipca 2010 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek czynszu dzierżawnego za wydzierżawiane grunty oraz powierzchnię użytkową budynków stanowiących własność miasta Gliwice oraz zasad ustalenia odpłatności w przypadku obciążenia nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi, wraz z późniejszymi zmianami Zarządzenia) szt. 1 8) Sporządzenie opinii określającej wartość ograniczonego prawa rzeczowego obciążającego nieruchomości (służebność) szt. 163 9) Wycena nieruchomości w postępowaniach: - o wywłaszczenie nieruchomości, - o zwrot wywłaszczonych nieruchomości, - dot. ustalenia wysokości odszkodowania za ograniczenie korzystania z nieruchomości, - dot. ustalenia wysokości odszkodowań za przejęcie nieruchomości pod drogi w trybie tzw. specustawy drogowej, przysługujących właścicielowi nieruchomości, użytkownikowi wieczystemu oraz osobom którym przysługuje do nieruchomości ograniczone prawo rzeczowe (przedmiotem wyceny będą prawa: własności, użytkowania wieczystego oraz ograniczone prawa rzeczowe): I etap - wykonanie opisu nieruchomości na żądanie Zamawiającego (oględziny nieruchomości celem sporządzenia protokołu, inwentaryzacji wraz z dokumentacją fotograficzną); w zależności od specyfiki nieruchomości należy opisać nieruchomość i wszystkie jej części składowe, II etap - wykonanie operatu szacunkowego na podstawie materiałów wykonanych w I etapie - dot. ustalenia wysokości odszkodowania za straty poniesione na skutek rozwiązania umowy dzierżawy, najmu, użyczenia, które nastąpiło na skutek wydania decyzji ZRID (art. 19 ust. 2 specustawy drogowej) szt. 155 10) Wycena nieruchomości lokalowych: - wycena lokali mieszkalnych, użytkowych, - wycena nieruchomości gruntowych zabudowanych garażami przeznaczonych do zbycia zgodnie z art. 211 ustawy o gospodarce nieruchomościami wraz z rzutami oraz tabelarycznym zestawieniem udziałów, - wycena nieruchomości zabudowanych garażami w celu nabycia szt. 5 11) Wycena nieruchomości w celu: - przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, - aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, - nabycia prawa własności przez użytkowników wieczystych, - ustalenia dodatkowej opłaty szt. 470 12) Wycena wartości nakładów poniesionych przez użytkownika wieczystego nieruchomości na budowę budynków i urządzeń ustalona na dzień wygaśnięcia użytkowania wieczystego (art. 33 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami) szt. 2 13) Wycena nieruchomości celem ustalenia ceny 1m2 nieruchomości dla 21 użytków w 47 obrębach do celów określenia wartości środków trwałych grupy 0. szt. 47 Zamawiający zastrzega, że szacunek ilościowy został określony w celu oszacowania przybliżonej ceny za realizację obu części zamówienia w całym okresie objętym umową oraz wyboru ofert najkorzystniejszych. Zamawiający zastrzega, że nie zobowiązuje się do wykorzystania całych kwot przewidzianych na zamówienie. Wykonawca zobowiązany będzie we własnym zakresie do zebrania informacji oraz zamawiania materiałów niezbędnych do wykonania zleconych usług. Na żądanie Zamawiającego zgłoszone telefonicznie, mailem lub faxem, nie później niż na 15 godzin przed obowiązkiem dokonania oględzin, Wykonawca jest zobowiązany do udziału w oględzinach nieruchomości, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego, w celu wykonania I etapu zadania opisanego w pkt 9) tiret czwarte, tj. wykonanie opisu nieruchomości (dokonanie oględzin nieruchomości, a następnie sporządzenie protokołu, inwentaryzacji wraz z dokumentacją fotograficzną). Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy określa wzór umowy - ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 701000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gliwice.eu/przetargi/zamowienia_publiczne_urzedu_miejskiego
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach