Przetargi.pl
Wybór rzeczoznawcy majątkowego w celu sporządzenia operatów szacunkowych.

Gmina Miasto Częstochowa ogłasza przetarg

  • Adres: 42-217 Częstochowa, ul. Śląska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48343707100 , fax. +48343707170
  • Data zamieszczenia: 2020-02-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Częstochowa
    ul. Śląska 11/13
    42-217 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. +48343707100, fax. +48343707170
    REGON: 15139900200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.czestochowa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór rzeczoznawcy majątkowego w celu sporządzenia operatów szacunkowych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie 1: Sporządzenie operatów szacunkowych ustalających wartość nieruchomości niezabudowanych (grunt + części składowe gruntu z wyjątkiem budynków) w celu nabycia na rzecz gminy/Skarbu Państwa. Zadanie 2: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa w celu aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania. Zadanie 3: Sporządzenie operatów szacunkowych ustalających wysokość jednorazowego lub/i rocznego wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności gruntowej lub z tytułu ustanowienia służebności przesyłu. Jeden operat może obejmować jedną lub więcej nieruchomości znajdujących się w jednym kompleksie. Zadanie 4: Sporządzenie operatów szacunkowych wyceny nieruchomości (grunt + części składowe gruntu) w celu ustalenia wartości odszkodowania (art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, art. 12 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych) w drodze decyzji lub umowy. Zadanie 5: Sporządzenie operatów szacunkowych ustalających wartość czynszu dzierżawnego/wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych. Zadanie 6: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub gminy w celu ustalenia opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności dla nieruchomości składających się z 1 działki. Zadanie 7: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości (zabudowanych, niezabudowanych) w celu dokonania zamiany (grunt + części składowe gruntu). Zadanie 8: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości niezabudowanych w celu przekazania w trwały zarząd lub w celu realizacji roszczeń osób prawnych o oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste. Zadanie 9: Wycena nieruchomości Skarbu Państwa (położonych na terenie miasta Częstochowy lub poza granicami miasta) podlegających zwrotowi na rzecz byłego właściciela z uwzględnieniem art. 140 ust.4 ustawy o gospodarce nieruchomościami (wzrostu lub zmniejszenia wartości nieruchomości na skutek działań podjętych na nieruchomości po wywłaszczeniu). Zadanie 10: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości niezabudowanych w celu zbycia (grunt + części składowe). Zadanie 11: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości niezabudowanych w celu sprzedaży w drodze bezprzetargowej na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (grunt + części składowe). Zadanie 12: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości zabudowanych (grunt + części składowe). Zadanie 13: Wykonanie operatów szacunkowych określających wysokość wzrostu wartości nieruchomości na skutek dokonania podziału, w wyniku którego powstało do 4 działek (po podziale) w celu naliczenia opłaty adiacenckiej bądź w przypadku braku tego wzrostu sporządzenie opinii stwierdzających brak wzrostu wartości nieruchomości. W przypadku, gdy ustalony wzrost wartości nieruchomości w wysokości 20% nie przekracza kosztów sporządzenia operatu szacunkowego należy wykonać wyżej wymienioną opinię. W przypadku wykonania opinii wynagrodzenie stanowić będzie 30% kwoty ustalonej za wykonanie operatu szacunkowego. Zadanie 14: Wykonanie operatów szacunkowych określających wysokość wzrostu wartości nieruchomości na skutek dokonania podziału, w wyniku którego powstało od 5 do 10 działek (po podziale) w celu naliczenia opłaty adiacenckiej bądź w przypadku braku tego wzrostu sporządzenie opinii stwierdzających brak wzrostu wartości nieruchomości. W przypadku, gdy ustalony wzrost wartości nieruchomości w wysokości 20% nie przekracza kosztów sporządzenia operatu szacunkowego należy wykonać wyżej wymienioną opinię. W przypadku wykonania opinii wynagrodzenie stanowić będzie 30% kwoty ustalonej za wykonanie operatu szacunkowego. Zadanie 15: Wykonanie operatów szacunkowych określających wysokość wzrostu wartości nieruchomości na skutek dokonania podziału, w wyniku którego powstało od 11 do 40 działek (po podziale) w celu naliczenia opłaty adiacenckiej bądź w przypadku braku tego wzrostu sporządzenie opinii stwierdzających brak wzrostu wartości nieruchomości w wyniku dokonania podziału działki. W przypadku, gdy ustalony wzrost wartości nieruchomości w wysokości 20% nie przekracza kosztów sporządzenia operatu szacunkowego należy wykonać wyżej wymienioną opinię. W przypadku wykonania opinii wynagrodzenie stanowić będzie 30% kwoty ustalonej za wykonanie operatu szacunkowego. Zadanie 16: Sporządzenie operatu szacunkowego ustalającego wzrost wartości nieruchomości spowodowany budową urządzeń infrastruktury technicznej w celu naliczenia opłaty adiacenckiej, bądź w przypadku braku tego wzrostu sporządzenie opinii stwierdzających brak wzrostu wartości nieruchomości. W przypadku, gdy opłata w wysokości 30% ustalonego wzrostu wartości nieruchomości nie przekracza kosztów sporządzenia operatu szacunkowego należy wykonać wyżej wymienioną opinię. W przypadku wykonania opinii wynagrodzenie stanowić będzie 30% kwoty ustalonej za wykonanie operatu szacunkowego. Zadanie 17: Wykonanie operatów szacunkowych określających wysokość zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego bądź w przypadku braku wzrostu sporządzenie opinii stwierdzającej brak wzrostu wartości nieruchomości. W przypadku, gdy ustalona wartość wzrostu wartości nieruchomości nie przekracza kosztów sporządzenia operatu szacunkowego należy wykonać wyżej wymienioną opinię. W przypadku wykonania opinii wynagrodzenie stanowić będzie 30% kwoty ustalonej za wykonanie operatu szacunkowego. Zadanie 18: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych w celu sprzedaży na rzecz użytkownika wieczystego. Zadanie 19: Sporządzenie operatów szacunkowych na potrzeby ustalenia wartości rynkowej lokali mieszkalnych nabytych w drodze spadku na rzecz gminy. Zadanie 20: Sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości na potrzeby ustalenia opłaty przekształceniowej. Zadanie 21: Wykonanie operatów szacunkowych na potrzeby ustalenia wartości lokali mieszkalnych wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi i udziałem w częściach wspólnych budynku oraz wartości ułamkowej części gruntu przypadającego do tych lokali wraz z inwentaryzacją oraz uzyskaniem zaświadczenia o samodzielności lokali przeznaczonych do zbycia. Zadanie 22: Sporządzenie opracowania ustalającego wysokość minimalnych dziennych stawek z tytułu czasowego udostępniania nieruchomości Gminy Miasto Częstochowa i Skarbu Państwa w celu wykonania urządzeń infrastruktury technicznej (szczegółowe zapisy w załączniku nr 7 SIWZ). Zadanie 23: Wycena akcji serii C Gminy Miasto Częstochowa w wysokości 42 998 w spółce Concorde Investissement S.A. przy użyciu co najmniej dwóch metod wyceny oraz określenie minimalnej wartości rynkowej akcji w przeliczeniu na jedną akcję, stanowiącej podstawę do ustalenia minimalnej ceny rynkowej sprzedaży akcji, w celu ich zbycia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70000000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty, które wykonawcy muszą złożyć w ofercie: 1) wypełniony druk OFERTA, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Do oferty należy dołączyć aktualne dokumenty potwierdzające status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania w ofercie przez wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów. Druk OFERTA musi ponadto zawierać oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. 2) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy); Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie, ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/ych się o udzielenie zamówienia publicznego; W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników; 3) Dokument (np. zobowiązanie), o którym mowa w punkcie 6.5. SIWZ, złożony w oryginale, sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). 6.7. Dokumenty wymienione w punktach 6.2., 6.3. i 6.4. SIWZ wykonawcy będą musieli złożyć na każde żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym i w formie określonej w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 ze zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach