Przetargi.pl
Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt krótkoterminowy działający na zasadach odnawialnej linii kredytowej w rachunku bieżącym, na pokrycie występującego w ciągu 2019 roku planowanego przejściowego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2019 i wybór banku prowadzącego rachunek bieżący służącego do przechowywania środków pieniężnych Zamawiającego i przeprowadzania rozliczeń pieniężnych na jego zlecenie

Gmina Warlubie ogłasza przetarg

  • Adres: 86-160 Warlubie, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 326 040 , fax. 523 326 054
  • Data zamieszczenia: 2019-06-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Warlubie
    ul. Dworcowa 15
    86-160 Warlubie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 326 040, fax. 523 326 054
    REGON: 92351080000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.warlubie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt krótkoterminowy działający na zasadach odnawialnej linii kredytowej w rachunku bieżącym, na pokrycie występującego w ciągu 2019 roku planowanego przejściowego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2019 i wybór banku prowadzącego rachunek bieżący służącego do przechowywania środków pieniężnych Zamawiającego i przeprowadzania rozliczeń pieniężnych na jego zlecenie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    . Przedmiotem zamówienia jest Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt krótkoterminowy działający na zasadach odnawialnej linii kredytowej w rachunku bieżącym, na pokrycie występującego w ciągu 2019 roku planowanego przejściowego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2019 i wybór banku prowadzącego rachunek bieżący służącego do przechowywania środków pieniężnych Zamawiającego i przeprowadzania rozliczeń pieniężnych na jego zlecenie. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Kwota kredytu wynosić będzie 1 500 000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych). 2) Wykonawca uruchomi dla Zamawiającego rachunek bieżący w którym udzieli kredytu krótkoterminowego działającego na zasadach odnawialnej linii kredytowej w rachunku bieżącym, na pokrycie występującego w ciągu 2019 roku planowanego deficytu przejściowego budżetu gminy Warlubie w roku 2019, chyba że Wykonawca prowadzi już dla Zamawiającego rachunek bieżący. 3) W zakresie w/w rachunku bieżącego usługi Wykonawcy wykonywane będą z uwzględnieniem co najmniej usług : a) Prowadzenie rachunku bieżącego Gminy Warlubie, b) Realizacja zleceń płatniczych w formie elektronicznej nie później niż następnego dnia roboczego, c) Bankowość internetową obejmującą w szczególności: - stałą obserwację obrotów i stanów środków na rachunku bieżącym - możliwość dokonywania operacji bankowych z siedziby urzędu f) Potwierdzanie na wyciągach bankowych wszelkich operacji z podaniem stanu konta bankowego na każdy dzień roboczy, g) Dokonywanie rozliczeń pieniężnych środków zgromadzonych na rachunku bankowym, i) Możliwość uzyskania bieżącej informacji o saldzie rachunku bankowego za pomocą systemu elektronicznego, j) zapewnienia Zamawiającemu dostępu do systemu bankowości elektronicznej oraz przeszkolenia pracowników w ciągu trzech dni roboczych od daty zawarcia umowy. 4) Podczas trwania umowy kredytowej spłata przez Zamawiającego całości lub części wykorzystanego wcześniej kredytu powoduje odnowienie wolnego limitu kredytu o spłaconą kwotę, umożliwiając Zamawiającemu wielokrotne korzystanie z limitu do czasu wygaśnięcia zawartej umowy. 5) Oprocentowanie kredytu – według zmiennej stawki WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca, poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego powiększonej o marżę dla Wykonawcy. 6) Marża banku niezmienna i obowiązująca w całym okresie kredytowania. 7) Spłata odsetek od zaciągniętego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, na ostatni dzień każdego miesiąca, począwszy od miesiąca, w którym kredyt zostanie uruchomiony, na podstawie pisemnych informacji przekazywanych przez bank najpóźniej na 3 dni robocze przed datą spłaty odsetek. Dozwolone jest pobranie odsetek przez bank poprzez powiększenie wielkości zadłużenia w linii kredytowej, jednakże nie powodującego przekroczenia zadłużenia w linii kredytowej określonej niniejszą umową. 8) Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 9) W przypadku gdy dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, płatność nastąpi ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień spłaty. 10) Spłata kredytu nastąpi do dnia 31 grudnia 2019r. 11) Rozpoczęcie świadczenia usługi udzielenia kredytu działającego na zasadach odnawialnej linii kredytowej w rachunku bieżącym nastąpi nie później niż w 7 dni od zawarcia umowy o kredyt krótkoterminowy działający na zasadzie odnawialnej linii kredytowej w rachunku bieżącym. 12) Zamawiający nie dopuszcza pobierania przez bank prowizji i opłat. 13) Źródłem spłaty kredytu wraz z odsetkami będą dochody własne gminy Warlubie. 14) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco na warunkach określonych w deklaracji wekslowej. 15) Zamawiający zastrzega sobie możliwość: 1) wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat, 2) rezygnacji z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat, 3) wypłaty kredytu jednorazowo lub w transzach na wniosek Zamawiającego od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2019 roku. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 16) Spłata kredytu będzie następowała automatycznie z chwilą wpływu środków na rachunek kredytowy. Termin oraz wysokość poszczególnych spłat kapitału ustala Zamawiający, z zastrzeżeniem postanowień punktu 7. 17) Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz przyjmujący za rok 365 dni.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga: • aktualnego zezwolenia uprawniającego do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz.U.2018.2187 t.j. z dnia 2018.11.23 z późn.zm.) lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy – Załącznik Nr 1 do SIWZ; /Wymagana forma dokumentu – oryginał/ 2. Pełnomocnictwo osoby/osób podpisującej(ych) ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy). W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. /Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona notarialnie/ Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) oświadczenie składane na podstawie 25a ust. 1 upzp dotyczące, spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu – wypełniony Załącznik Nr 2 do SIWZ; /Wymagana forma dokumentu – oryginał/ 2) Aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz.U.2018.2187 t.j. z dnia 2018.11.23 z późn.zm.) lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego. /Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę/ 4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 upzp, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) oświadczenia składanego na podstawie 25a ust. 1 upzp dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 pkt 13 – 22 upzp - wypełniony Załącznik Nr 3 do SIWZ; /Wymagana forma dokumentu – oryginał/ 2) dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - wypełniony Załącznik Nr 4 do SIWZ; /Wymagana forma dokumentu – oryginał/ 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w § 6 ust. 4 pkt 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, 6. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w ust. 5 pkt a) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 7. Postanowienia dotyczące składania oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych. 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (spółka cywilna, konsorcjum) – w takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 2) Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. 3) Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców, winno być dołączone do oferty. 4) Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w § 6 ust. 4 pkt 1), 2) i 3) dla każdego partnera z osobna, pozostałe składane są wspólnie. 8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 9. Wyżej wskazane oświadczenie, tj. w pkt 4 ppkt 3 dotyczy jedynie więzi z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 10. Jeśli w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego złożona zostanie tylko jedna oferta w ramach niniejszego postępowania, w/w oświadczenie, tj. określone w pkt 4 ppkt. 3, nie jest dokumentem niezbędnym do przeprowadzenia postępowania. 11. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach