Przetargi.pl
Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt długoterminowy w kwocie 4 300 000,00 zł (słownie: cztery miliony trzysta tysięcy 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2019 oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Gmina Warlubie ogłasza przetarg

  • Adres: 86-160 Warlubie, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 326 040 , fax. 523 326 054
  • Data zamieszczenia: 2019-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Warlubie
    ul. Dworcowa 15
    86-160 Warlubie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 326 040, fax. 523 326 054
    REGON: 92351080000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.warlubie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt długoterminowy w kwocie 4 300 000,00 zł (słownie: cztery miliony trzysta tysięcy 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2019 oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt długoterminowy w kwocie 4 300 000,00 zł (słownie: cztery miliony trzysta 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2019 oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Udzielenie Gminie Warlubie kredytu długoterminowego w kwocie 4 300 000,00 zł (słownie: cztery miliony trzysta 00/100) dotyczy pokrycia wydatków inwestycyjnych nie znajdujących pokrycia w planowych dochodach gminy na realizacje zadań inwestycyjnych, takich jak: 1."Wykonanie odcinka drogi gminnej w miejscowości Kurzejewo w nawierzchni asfaltowej" 400 000,00 zł, 2. "Przebudowa ulic: Wiejskiej, Lipowej, bł. S. Marii Heliodory, Bronisława Malinowskiego i Kwiatowej" 1 176 000,00 zł, 3. "Modernizacja sali wiejskiej w Wielkim Komorsku II etap" 70 000,00 zł, 4. "Budowa zbiorczej kanalizacji sanitarnej na terenie miejscowości Kurzejewo, Komorsk i Wielki Komorsk" 750 000,00 zł, 5. "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z infrastrukturą i przepompowniami przydomowymi w miejscowości Płochocin" 250 000,00 zł, 6. "Montaż oświetlenia drogowego 80 000,00 zł, 7. „Budowa hali sportowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla Zespołu Szkół w Warlubiu 750 000,00 zł oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek - 824 000,00 zł. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Kwota kredytu wynosić będzie 4 300 000,00 zł (słownie: cztery miliony trzysta 00/100). 2) Kredyt złotówkowy o zmiennej stopie procentowej. 3) Okres kredytowania: od dnia uruchomienie kredytu według zleceń płatniczych, w miarę zaistnienia potrzeb płatniczych, do 31.12.2029 rok 4) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco na warunkach określonych w deklaracji wekslowej, przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 5) Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt. 5 k.p.c. 6) Na rachunkach Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 7) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 8) W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 roku o finansach publicznych. 9) W gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 10) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu. 11) Uruchomienie kredytu od dnia podpisania umowy według zleceń płatniczych, w miarę zaistnienia potrzeb płatniczych do dnia 31.12.2019 r. 12) Transze kredytu zostaną przekazane na rachunek Zamawiającego (podstawowy – budżet Gminy) prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Nowem n/Wisłą o numerze 76 8173 0005 2002 0006 0017 0001: 13) Oprocentowanie kredytu – według zmiennej stawki WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca, poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego powiększonej o marżę dla Wykonawcy. 14) Marża banku niezmienna i obowiązująca w całym okresie kredytowania. 15) Rata odsetek od zaciągniętego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, na ostatni dzień każdego miesiąca, począwszy od miesiąca marca 2020r., na podstawie pisemnych informacji przekazywanych przez bank najpóźniej na 3 dni robocze przed datą spłaty odsetek. 16) Wysokość odsetek ustalona będzie każdorazowo w zawiadomieniu przesyłanym przez Wykonawcę. 17) Karencja w spłacie kapitału i odsetek do 31.03.2020 r. 18) Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 19) W przypadku gdy dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, płatność nastąpi ostatniego dnia roboczego danego miesiąca. 20) Spłata kapitału i odsetek następować będzie zgodnie z harmonogramem spłat: RATY DATY SPŁAT WYSOKOŚĆ RAT OGÓŁEM W ROKU 2020 ROK 1 31.03.2020 50 000,00 2 30.06.2020 50 000,00 3 30.09.2020 58 000,00 4 30.12.2020 100 000,00 258 000,00 2021 ROK 1 30.03.2021 50 000,00 2 30.06.2021 50 000,00 3 30.09.2021 100 000,00 4 30.12.2021 100 000,00 300 000,00 2022 ROK 1 30.03.2022 100 000,00 2 30.06.2022 100 000,00 3 30.09.2022 100 000,00 4 30.12.2022 100 000,00 400 000,00 2023 ROK 1 30.03.2023 100 000,00 2 30.06.2023 100 000,00 3 29.09.2023 200 000,00 4 29.12.2023 200 000,00 600 000,00 2024 ROK 1 29.03.2024 100 000,00 2 28.06.2024 100 000,00 3 30.09.2024 200 000,00 4 29.12.2024 200 000,00 600 000,00 2025 ROK 1 28.03.2025 100 000,00 2 30.06.2025 100 000,00 3 30.09.2025 200 000,00 4 30.12.2025 200 000,00 600 000,00 2026 ROK 1 30.03.2026 100 000,00 2 30.06.2026 100 000,00 3 30.09.2026 200 000,00 4 30.12.2026 200 000,00 600 000,00 2027 ROK 1 30.03.2027 100 000,00 2 30.06.2027 100 000,00 3 30.09.2027 100 000,00 4 30.12.2027 100 000,00 400 000,00 2028 ROK 1 30.03.2028 100 000,00 2 30.06.2028 100 000,00 3 29.09.2028 100 000,00 4 29.12.2028 100 000,00 400 000,00 2029 ROK 1 30.03.2029 42 000,00 2 30.06.2029 100 000,00 3 29.09.2029 0,00 4 29.12.2029 0,00 142 000,00 21) Zamawiający nie dopuszcza pobierania przez bank żadnych prowizji i opłat, w tym od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji przygotowawczej, za udzielenie kredytu, za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu itp. 22) Dopuszcza się możliwość nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. 23) Źródłem spłaty kredytu wraz z odsetkami będą dochody własne gminy Warlubie. 24) Zamawiający zastrzega sobie możliwość: 1) wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat, 2) rezygnacji z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat, 3) wypłaty kredytu jednorazowo lub w transzach na wniosek Zamawiającego od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2019 roku. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 25) Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz przyjmujący za rok 365 dni. 3. Załącznikami do Opisu Przedmiotu Zamówienia, pozwalającymi dokonać oceny zdolności kredytowej Zamawiającego są dokumenty stanowiące załącznik nr 6 do SIWZ. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie od daty podpisania umowy do terminu spłaty ostatniej raty kredytu, to jest do 29.12.2029 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I. WYSOKOŚĆ WADIUM Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 1 000,00 zł brutto (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100) II. FORMA WADIUM 1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu wpłacone przelewem w rozumieniu prawa bankowego na konto Zamawiającego na rachunek wadiów prowadzony przez: Bank Spółdzielczy w Nowem n/Wisłą Nr 44 8173 0005 2002 0006 0017 0002 z nazwą zadania, numerem sprawy. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany powyżej rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych , e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. z dnia 1 lutego 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 310). 2. Pełna nazwa i adres Beneficjenta, na jaki należy wnieść wadium w formie innej aniżeli podana w punkcie 1 lit. a) niniejszego rozdziału: Gmina Warlubie ul. Dworcowa 15, 86 – 160 Warlubie 3. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium, jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. III. TERMIN I MIEJSCE WNIESIENIA WADIUM 1. Wadium należy wnieść przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. 2. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp. 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i musi obejmować cały okres związania ofertą. Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby/ę uprawnioną zgodnie z zasadami reprezentacji Gwaranta. 4. Wadium wniesione w formie gwarancji/poręczenia powinno zawierać klauzulę o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze pisemne żądanie. Tak wnoszone wadium powinno zabezpieczać złożoną ofertę na cały okres związania ofertą, poczynając od dnia składania ofert. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt IV ust. 1 (poniżej). 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonaniu umowy. 7. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości, dopuszczonej formie lub wniesione w sposób nieprawidłowy skutkuje odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. IV. ZATRZYMANIE WADIUM Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podsiania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania aktualnego zezwolenia uprawniającego do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz.U.2018.2187 t.j. z dnia 2018.11.23 z późn.zm.) lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca dołączy aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ - załącznik nr 3. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca wypełnia oświadczenie, tworząc dokument elektroniczny. Może korzystać z narzędzia ESPD lub innych dostępnych narzędzi lub oprogramowania, które umożliwiają wypełnienie i utworzenie dokumentu elektronicznego. Wykonawca zobowiązany jest przesłać oświadczenie Zamawiającemu w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postepowaniu o udzielenie zamówienia. - Wykonawca może wykorzystać nadal aktualne informacje zawarte w innym dokumencie złożonym w odrębnym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zaleca się wskazanie informacji dotyczących numeru i nazwy postępowania, w którym dokumenty zostały złożone. - Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2015 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 4. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 3 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. 5. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty 6. W celu POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu: 1) Aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz.U.2018.2187 t.j. z dnia 2018.11.23 z późn.zm.) lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego. /Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę/ 7. W celu POTWIERDZENIA BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Wykonawcy z udziału w postępowaniu: 7.1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 7.2. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7.3. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7.4. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7.5. Oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 7.6. Oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 7.7. Oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tj. z dnia 16 maja 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170); 7.8. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - wypełniony Załącznik Nr 4 do SIWZ Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. DOTYCZY WYKONAWCÓW MAJĄCYCH SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA TERYTORIUM RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ 7.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w V pkt 7.1, 7.3. i 7.4. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach