Przetargi.pl
Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt długoterminowy w kwocie 2 850 000,00 zł (słownie: dwa miliony osiemset pięćdziesiąt tysięcy 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2020

Gmina Warlubie ogłasza przetarg

  • Adres: 86-160 Warlubie, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 326 040 , fax. 523 326 054
  • Data zamieszczenia: 2020-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Warlubie
    ul. Dworcowa 15
    86-160 Warlubie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 326 040, fax. 523 326 054
    REGON: 92351080000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.warlubie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt długoterminowy w kwocie 2 850 000,00 zł (słownie: dwa miliony osiemset pięćdziesiąt tysięcy 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt długoterminowy w kwocie 2 850 000,00 zł (słownie: dwa miliony osiemset pięćdziesiąt tysięcy 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Warlubie w roku 2020. 2. Udzielenie Gminie Warlubie kredytu długoterminowego w kwocie 2 850 000,00 zł (słownie: dwa miliony osiemset pięćdziesiąt tysięcy 00/100) dotyczy pokrycia wydatków inwestycyjnych nie znajdujących pokrycia w planowych dochodach gminy na realizacje zadań inwestycyjnych, takich jak: 1. „Budowa hali sportowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla Zespołu Szkół w Warlubiu 2 850 000,00 zł. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Kwota kredytu wynosić będzie 2 850 000,00 zł (słownie: dwa miliony osiemset pięćdziesiąt tysięcy 00/100). 2) Kredyt złotówkowy o zmiennej stopie procentowej. 3) Okres kredytowania: od dnia uruchomienie kredytu według zleceń płatniczych, w miarę zaistnienia potrzeb płatniczych, do 31.12.2030 rok 4) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco na warunkach określonych w deklaracji wekslowej, przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 5) Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt. 5 k.p.c. 6) Na rachunkach Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 7) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 8) W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 roku o finansach publicznych. 9) W gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 10) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu. 11) Uruchomienie kredytu od dnia podpisania umowy według zleceń płatniczych, w miarę zaistnienia potrzeb płatniczych do dnia 31.12.2020 r. 12) Transze kredytu zostaną przekazane na rachunek Zamawiającego (podstawowy – budżet Gminy) prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Nowem n/Wisłą o numerze 76 8173 0005 2002 0006 0017 0008: 13) Oprocentowanie kredytu – według zmiennej stawki WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca, poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego powiększonej o marżę dla Wykonawcy. 14) Marża banku niezmienna i obowiązująca w całym okresie kredytowania. 15) Rata odsetek od zaciągniętego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, na ostatni dzień każdego miesiąca, począwszy od miesiąca września 2021 r., na podstawie pisemnych informacji przekazywanych przez bank najpóźniej na 3 dni robocze przed datą spłaty odsetek. 16) Wysokość odsetek ustalona będzie każdorazowo w zawiadomieniu przesyłanym przez Wykonawcę. 17) Karencja w spłacie kapitału i odsetek do 30.09.2021 r. 18) Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 19) W przypadku gdy dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, płatność nastąpi ostatniego dnia roboczego danego miesiąca. 20) Spłata kapitału i odsetek następować będzie zgodnie z harmonogramem spłat: RATY DATY SPŁAT WYSOKOŚĆ RAT OGÓŁEM W ROKU 2021 ROK 1 30.03.2021 0,00 2 30.06.2021 0,00 3 30.09.2021 50 000,00 4 30.12.2021 50 000,00 100 000,00 2022 ROK 1 30.03.2022 25 000,00 2 30.06.2022 25 000,00 3 30.09.2022 25 000,00 4 30.12.2022 25 000,00 100 000,00 2023 ROK 1 30.03.2023 50 000,00 2 30.06.2023 50 000,00 3 29.09.2023 100 000,00 4 29.12.2023 100 000,00 300 000,00 2024 ROK 1 29.03.2024 50 000,00 2 28.06.2024 50 000,00 3 30.09.2024 100 000,00 4 29.12.2024 100 000,00 300 000,00 2025 ROK 1 28.03.2025 50 000,00 2 30.06.2025 50 000,00 3 30.09.2025 100 000,00 4 30.12.2025 100 000,00 300 000,00 2026 ROK 1 30.03.2026 50 000,00 2 30.06.2026 50 000,00 3 30.09.2026 100 000,00 4 30.12.2026 100 000,00 300 000,00 2027 ROK 1 30.03.2027 100 000,00 2 30.06.2027 100 000,00 3 30.09.2027 100 000,00 4 30.12.2027 100 000,00 400 000,00 2028 ROK 1 31.03.2028 100 000,00 2 30.06.2028 100 000,00 3 29.09.2028 100 000,00 4 29.12.2028 100 000,00 400 000,00 2029 ROK 1 30.03.2029 50 000,00 2 29.06.2029 100 000,00 3 28.09.2029 100 000,00 4 30.12.2029 100 000,00 350 000,00 2030 ROK 1 29.03.2030 50 000,00 2 28.06.2030 50 000,00 3 30.09.2030 100 000,00 4 30.12.2030 100 000,00 300 000,00 21) Zamawiający nie dopuszcza pobierania przez bank żadnych prowizji i opłat, w tym od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji przygotowawczej, za udzielenie kredytu, za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu itp. 22) Dopuszcza się możliwość nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. 23) Źródłem spłaty kredytu wraz z odsetkami będą dochody własne gminy Warlubie. 24) Zamawiający zastrzega sobie możliwość: 1) wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat, 2) rezygnacji z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat, 3) wypłaty kredytu jednorazowo lub w transzach na wniosek Zamawiającego od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2020 roku. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 25) Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz przyjmujący za rok 365 dni. 3. Załącznikami do Opisu Przedmiotu Zamówienia, pozwalającymi dokonać oceny zdolności kredytowej Zamawiającego są dokumenty stanowiące załącznik nr 6 do SIWZ. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie od daty podpisania umowy do terminu spłaty ostatniej raty kredytu, to jest do 31.12.2030 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 500,00 zł brutto (słownie: pięćset złotych 00/100) II. FORMA WADIUM 1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu wpłacone przelewem w rozumieniu prawa bankowego na konto Zamawiającego na rachunek wadiów prowadzony przez: Bank Spółdzielczy w Nowem n/Wisłą Nr 44 8173 0005 2002 0006 0017 0002 z nazwą zadania, numerem sprawy. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany powyżej rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych , e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. z dnia 25 lutego 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 299). 2. Pełna nazwa i adres Beneficjenta, na jaki należy wnieść wadium w formie innej aniżeli podana w punkcie 1 lit. a) niniejszego rozdziału: Gmina Warlubie ul. Dworcowa 15, 86 – 160 Warlubie 3. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium, jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania aktualnego zezwolenia uprawniającego do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz.U.2020.1896 t.j. z dnia 2020.10.28 z późn.zm.) lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu; b) nie podlegają wykluczeniu z uwagi na okoliczności wskazane przepisem ustawy Pzp: • art. 24 ust. 1 • art. 24 ust 5 pkt 1 i 8 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1.1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania aktualnego zezwolenia uprawniającego do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz.U.2020.1896 t.j. z dnia 2020.10.28 z późn.zm.) lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy Wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego. I.2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań. I.3. Zdolności technicznej lub zawodowej: I.3.1. W zakresie zdolności technicznej: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań. I.3.2. W zakresie zdolności zawodowej: 1.3.2.1 Doświadczenie zawodowe Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań. 1.3.2.2 Kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań. 2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 3. Wykonawcy korzystający z zasobów podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 22a-22d Ustawy Pzp 3.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów (informacje zawarte w FORMULARZU OFERTY), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenie dotyczące tych podmiotów – załącznik nr 3 3.3. Wykonawca zobowiązany jest przesłać Zamawiającemu oświadczenie podmiotów udostępniających potencjał w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdy z tych podmiotów w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp. i przesłanym w postaci elektronicznej. 3.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3.5. Zamawiający oceni, czy udostępnienie Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 i ust.5 pkt. 1 i 8 Ustawy Pzp. 3.6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te realizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3.7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 3.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający będzie żądać, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt. 1.3.2 SIWZ. 3.9 W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczącym wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 3.10 Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 1.3.2 SIWZ oraz pkt 7 SIWZ odpowiednio do udostępnianych zasobów. 3.11 Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 4 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia 4.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4.2 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, załącznik nr 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają wstępnie spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4.3 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców. 4.4 Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie mógł żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach