Przetargi.pl
Wsparcie psychologiczne młodzieży w celu zapobiegania wypadaniu z systemu oświaty, zgodnie z projektem pn. ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Starostwo Powiatowe w Lęborku ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8632810 , fax. 059 8632850
  • Data zamieszczenia: 2014-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Lęborku
    ul. Czołgistów 5 5
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 059 8632810, fax. 059 8632850
    REGON: 84115175650000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat-lebork.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wsparcie psychologiczne młodzieży w celu zapobiegania wypadaniu z systemu oświaty, zgodnie z projektem pn. ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Głównym celem projektu ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego jest podniesienie atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej procesu kształcenia 4 szkół ponadgimnazjalnych (2 technika, 2 ZSZ) prowadzone przez Powiat Lęborski (ZSMI, PCE) służący zmniejszeniu dysproporcji w osiągnięciach 1000 uczniów (250K i 750M) i podniesieniu zdolności do przyszłego zatrudnienia przez realizację programów rozwojowych (kompleksowych, opartych o diagnozę, rozszerzających ofertę edukacyjną) trwale przyczyniających się do zmian w funkcjonowaniu ww. szkół (wyposażenie szkół w nowoczesne mat.dydakt.) do 28.08.2015r. Celem szczegółowym odnoszącym się bezpośrednio do osiągnięcia założonego w projekcie wskaźnika (liczba uczniów, którzy objęci byli wsparciem pedagogiczno-psychologicznym w formie warsztatów - 1000 osób) jest zapewnienie wsparcia psychologicznego dla 250K i 750M z problemami w nauce bądź zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty w 4 szkołach do 28.08.2015. Cel ten zostanie zrealizowany poprzez organizację i przeprowadzenie warsztatów psychologicznych oraz opracowanie i wyposażenie uczniów w materiały informacyjno-dydaktyczne. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie materiałów dydaktycznych oraz organizację i przeprowadzenie warsztatów psychologicznych młodzieży w celu zapobiegania wypadaniu z systemu oświaty. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację 2 zadań tworzących spójną całość, będących odpowiedzią na założony cel projektu: Zadanie 1 - Opracowanie materiałów edukacyjnych informacyjno-dydaktycznych w formie broszury. Zadanie 2 - Organizację i przeprowadzenie warsztatów psychologicznych młodzieży w celu zapobiegania wypadaniu z systemu oświaty. Zadanie 1 - Opracowanie materiałów edukacyjnych informacyjno-dydaktycznych w formie broszur. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca opracuje 3 broszury dot. a) Radzenie sobie ze stresem b) Radzenie sobie ze złością c) Komunikacji interpersonalnej Zadanie 2 - Organizacja i przeprowadzenie warsztatów psychologicznych młodzieży w celu zapobiegania wypadaniu z systemu oświaty. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi 3 rodzaje warsztatów: a) Warsztaty dot. radzenia sobie ze stresem b) Warsztaty dot. radzenia sobie ze złością c) Warsztaty dot. komunikacji interpersonalnej Szczegółowy opis zadań: Zadanie 1 - Opracowanie materiałów edukacyjnych informacyjno-dydaktycznych w formie broszur. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca opracuje 3 broszury dot. tematyki organizowanych w ramach projektu warsztatów, w które Zamawiający wyposaży uczestników warsztatów: a) Broszura 1 - Radzenie sobie ze stresem b) Broszura 2 - Radzenie sobie ze złością c) Broszura 3 - Komunikacja interpersonalna 1. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania materiałów edukacyjnych informacyjno/dydaktycznych w formie broszury (łącznie 3 broszury) do każdego rodzaju warsztatów. 2. Broszury zostaną opracowane wg wskazanych wymagań Zamawiającego w wersji elektronicznej i papierowej podpisanej przez osobę/y sporządzającą/e, z pieczęcią Wykonawcy i dostarczone do Zamawiającego w nieprzekraczalnym terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy. 3. Szczegółowe informacje dot. materiałów edukacyjnych - broszury: a) Każda z 3 broszur dotyczących danej tematyki będzie odpowiedzią na cele wyodrębnione poniżej (do każdego rodzaju warsztatów) oraz będzie spójna z programem organizowanych warsztatów . Opracowane broszury muszą wyposażyć osobę czytającą w elementarną wiedzę w ramach wymienionych tematów. b) Każda broszura (treść merytoryczna) zostanie opracowana w wersji elektronicznej na łącznie 36 pojedynczych stronach formatu A5, pisanych czcionką Times New Roman rozmiaru 12, z odstępem pomiędzy wierszami 1,5, margines normalny. Ilość stron przypadająca na poszczególne zagadnienia wg uznania Wykonawcy. c) Przygotowanie tekstu broszur musi odbywać się w oparciu o powszechnie stosowaną metodologię pracy naukowej (m.in. cytowanie, odniesienia do literatury-jeśli dotyczy). d) Broszury powinny zostać podzielone na rozdziały. Muszą składać się z takich elementów jak: strona tytułowa, spis treści, wprowadzenie, treść właściwa, podsumowanie, bibliografia i jeśli dotyczy-spis tabel i wykresów. e) Materiały edukacyjne muszą być opracowane w przystępnej formie dla każdego odbiorcy, a więc pisane językiem zrozumiałym. Treść broszur musi być opracowana w atrakcyjnej dla grupy docelowej formie, wykorzystującej tekst oraz np. wykresy, rysunki, zdjęcia. f) Wykonawca zapewni opracowanie redakcyjne każdej broszury celem przekazania Zamawiającemu materiału dydaktycznego pozbawionego błędów językowych i interpunkcyjnych. Materiał bazowy posłuży do późniejszego wydruku (zadanie nie związane z przedmiotem zamówienia). Redaktor powinien również uwzględnić fakt, że materiał będzie pełnił funkcje edukacyjne, stąd szczególną wagę należy przyłożyć do jasności i czytelności przekazu. g) Broszury muszą być oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (strona internetowa: www.efs.gov.pl). 4. Zamawiający będzie płacił za wykonywanie przedmiotu umowy na podstawie poprawnie wystawionej/wystawionego faktury /rachunku przez Wykonawcę i podpisanego protokołu odbioru broszur bez zastrzeżeń, w terminie 14 dni od dnia jej/jego doręczenia Zamawiającemu. 5. Odbiór prac zostanie poprzedzony sprawdzeniem dostarczonych broszur przez Zamawiającego, w tym zgodności wykonania przedmiotu zamówienia z wymogami. 6. W przypadku, gdy wykonanie przedmiotu zamówienia nie w pełni odpowiada wymaganiom Zamawiający przekaże Przyjmującemu zamówienie uwagi i zalecenia dotyczące wykonania zadania. Wykonawca w terminie 3 dni roboczych zobowiązany jest usunąć powstałe błędy lub wady w wykonaniu. 7. W przypadku stwierdzenia wad Wykonawca zobowiązuje się do ich usunięcia w ramach wynagrodzenia, określonego w formularzu ofertowym. 8. Stwierdzenie przez Zamawiającego usunięcia wad będzie stanowić podstawę do sporządzenia protokołu odbioru bez zastrzeżeń. 9. Wykonawca realizując niniejszą umowę nie naruszy praw osób trzecich, w tym autorskich praw majątkowych i osobistych i przekaże Zamawiającemu wyniki prac w stanie wolnym od obciążeń prawami osób trzecich, a w przypadku wystąpienia z tego tytułu z jakimikolwiek roszczeniami osób trzecich wobec Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do zaspokojenia tych roszczeń. 10. Wykonawca w ramach wynagrodzenia, określonego w formularzu ofertowym przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do utworów wytworzonych w wyniku realizacji niniejszej umowy na następujących polach eksploatacji: 1) wykorzystywanie w sieci Internet lub innych sieciach komputerowych lub teleiformatycznych, 2) wprowadzenie do pamięci komputera 3) sporządzenie wydruku komputerowego 4) digitalizacja 5) utrwalanie 6) zwielokrotnienie utworu 7) wprowadzenie do obrotu, użyczenie 8) rozpowszechnianie 9) publiczne wystawianie, wyświetlanie 10) publiczne odtwarzanie 11) nadanie i reemitowanie 12) publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym 11. Przeniesienie praw autorskich do przedmiotu umowy nastąpi po dostarczeniu przez Wykonawcę broszur i podpisaniu protokółu zdawczo-odbiorczego. 12. W wyniku przeniesienia praw, o których mowa powyżej Powiat Lęborski nabywa wyłączne prawa do: a) korzystania z przedmiotu umowy w pełnym zakresie i w jakikolwiek sposób, bez ograniczeń, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631). b) rozporządzania i innych form udostępniania przedmiotu umowy na rzecz osób trzecich. Zadanie 2 - Organizacja i przeprowadzenie warsztatów psychologicznych młodzieży w celu zapobiegania wypadaniu z systemu oświaty. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi 3 rodzaje warsztatów: a) Warsztaty dot. radzenia sobie ze stresem b) Warsztaty dot. radzenia sobie ze złością c) Warsztaty dot. komunikacji interpersonalnej Informacje wspólne dla rodzajów warsztatów: 1. Adresaci: Przedmiot zamówienia skierowany jest do łącznie co najmniej 1000 uczniów/uczennic szkół Zespołu Szkół Mechaniczno - Informatycznych w Lęborku (ZSMI) i Powiatowego Centrum Edukacyjnego - Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Lęborku (PCE). Przewidywana minimalna liczba uczestników warsztatów to 1000 osób, jednakże liczba ta może ulec zmianie w przypadku większego zainteresowania udziałem w warsztatach. Pomimo możliwości zwiększenia ogólnej liczby odbiorców, liczba grup dla których zostaną przeprowadzone warsztaty nie ulegnie zmianie (liczba grup w opisie zadań poniżej). Łączna liczba grup -50 (obejmuje wszystkie rodzaje warsztatów) Średnia ilość osób w 1 grupie - minimum 20 Czas trwania - 3h na 1 grupę (Jedna godzina pracy = 45 minut zajęć i śródlekcyjne przerwy) Łączna liczba godzin - 150h (obejmuje wszystkie rodzaje warsztatów) 2. Miejsce realizacji: Przedmiot zamówienia należy zrealizować na terenie szkół Zespołu Szkół Mechaniczno - Informatycznych w Lęborku i Powiatowego Centrum Edukacyjnego - Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Lęborku. Zamawiający nieodpłatnie udostępni Wykonawcy sale szkolne do prowadzenia zajęć. 3. Obowiązki Wykonawcy: 1. Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z innymi nauczycielami zatrudnionymi w szkołach oraz z personelem projektu ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim (w szczególności koordynatorami szkolnymi). 2. Wykonawca przygotuje program warsztatów spójny z opracowaną broszurą i przekaże go do biura projektu w terminie 14 dni od podpisania umowy (czytelny podpis osoby sporządzającej program oraz pieczątka Wykonawcy). 3. Wykonawca jest zobowiązany do ustalenia harmonogramu zajęć: a) Osoby zatrudnione w ramach przedmiotu zamówienia będą zobowiązane do opracowania harmonogramu przeprowadzenia warsztatów, który należy ustalić we współpracy z dyrekcją danej szkoły i kadrą projektu. Wstępny harmonogram Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy. b) Harmonogram zawiera miejsce, nazwę oddziału, datę świadczenia usług i wymiar godzin przeznaczonych na ich realizację. c) Harmonogram podlega akceptacji przez Dyrektorów Szkół i przedstawiciela ze strony Zamawiającego. d) Wszelkie zmiany w harmonogramie wymagają pisemnej zgody Zamawiającego i nie spowodują konieczności dokonania zmian Umowy w formie aneksu. 4. Wykonawca jest zobowiązany do: a) potwierdzania w formie pisemnej lub elektronicznej dyspozycji otrzymanych od Zamawiającego, związanych z bieżącą realizacją zadań wynikających z realizacji przedmiotu zamówienia, w tym zwłaszcza dotyczących terminów i miejsc świadczenia usług. b) przekazywania Zamawiającemu bieżącej informacji o wszelkich nieprawidłowościach w wykonaniu przedmiotu zamówienia. c) bieżącego monitorowania obecności uczestników na warsztatach w celu udokumentowania uczestnictwa w projekcie d) umożliwienia Zamawiającemu prowadzenia obserwacji realizowanych zajęć. 5. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego sporządzenia i prowadzenia na bieżąco dokumentacji z realizacji przedmiotu umowy oraz przekazania Zamawiającemu następującej dokumentacji z wykonanej pracy po każdym zakończonym miesiącu kalendarzowym (najpóźniej na 7 dni od zakończenia miesiąca kalendarzowego): - miesięczną kartę czasu pracy Wykładowcy, - kserokopię imiennych list obecności (oryginały list obecności po zakończeniu warsztatów w danej grupie), - kserokopię dzienników zajęć (oryginały dzienników zajęć po zakończeniu warsztatów w danej grupie), - miesięczną ewidencję przeprowadzonych warsztatów, - wypełnione przez uczestników/uczestniczek projektu ankiety, - dokumentację fotograficzną z warsztatów (dla każdej grupy łącznie co najmniej 2 zdjęcia). 4. Dodatkowe informacje (wymogi i obowiązki Wykonawcy oraz Zamawiającego) 1. Nabór uczestników przeprowadzi Zamawiający. Wykonawca jest zobowiązany do przyjęcia skierowanych przez Zamawiającego uczestników. Przewidywana liczba uczestników warsztatów to co najmniej 1000 osób, jednakże liczba ta może ulec zmianie w przypadku większego zainteresowania udziałem w warsztatach. Pomimo możliwości zwiększenia ogólnej liczby odbiorców, liczba grup dla których zostaną przeprowadzone warsztaty nie ulegnie zmianie. 2. Zamawiający zastrzega sobie (w związku z finansowaniem ze środków unijnych) oraz instytucjom upoważnionym do przeprowadzenia kontroli prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowaniem zamówienia, w tym dokumentów finansowych. 3. Usługi należy przeprowadzić w wybrane przez Zamawiającego dni robocze dla ZSMI i PCE w Lęborku, w trakcie godzin lekcyjnych - od godz. 8.00 - do godz. 15.00. Terminy i godziny dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców. 4. Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie pomieszczenia: salę wyposażoną w stoły i krzesła, z dostępem do WC, niezbędne do wykonania zamówienia. Przedmiot zamówienia należy zrealizować w miejscu wskazanym przez Powiat Lęborski na terenie miasta Lęborka. 5. Wykonawca zapewni sprzęt/urządzenia i inne materiały dydaktyczne niezbędne do zrealizowania usług. 6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczniów w czasie trwania warsztatów. 7. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość oferowanych usług, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 8. Zamawiający wymaga należytej staranności przy realizacji zobowiązań umowy. 9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę i uczestników/uczestniczek warsztatów podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca przeprowadzi wśród uczestników dostarczone przez Zamawiającego ankiety ewaluacyjne na rozpoczęcie i zakończenie usług - rozdanie i zebranie wypełnionych ankiet. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej dotyczącej oceny wykładowców. W przypadku niskiej oceny wykładowcy Zamawiający wezwie Wykonawcę do zmiany w sposobie wykonywania umowy i może zażądać zmiany trenera. 12. Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego oznaczenia wszystkich miejsc i dokumentów bezpośrednio związanych z realizacją warsztatów, tj. korespondencji dotyczącej Projektu i wszystkich innych dokumentów z nim związanych wychodzących od Wykonawcy (poprzez zamieszczenie logotypów Unii Europejskiej oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wraz z napisem o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl). 13. Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe za przepracowane godziny w danym miesiącu. Zapłata następuje w terminie 14 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji: - po zakończeniu każdego miesiąca (najpóźniej na 7 dni od zakończenia miesiąca kalendarzowego): -- miesięczną kartę czasu pracy Wykładowcy, -- kserokopię imiennych list obecności (oryginał list obecności po zakończeniu warsztatów w danej grupie), -- kserokopię dzienników zajęć (oryginał dzienników zajęć po zakończeniu warsztatów w danej grupie), -- miesięczną ewidencję przeprowadzonych warsztatów, -- wypełnione przez uczestników/uczestniczek projektu ankiety, -- dokumentację fotograficzną z warsztatów (dla każdej grupy łącznie co najmniej 2 zdjęcia). Informacje odrębne dla poszczególnych rodzajów warsztatów: a) Warsztaty dot. radzenia sobie ze stresem Liczba grup -15 Średnia ilość osób w 1 grupie - minimum 20 Czas trwania - 3h na 1 grupę (Jedna godzina pracy = 45 minut zajęć i śródlekcyjne przerwy) Łączna liczba godzin - 45h Program warsztatów: Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć umiejętności radzenie sobie ze stresem przez młodzież szkół ZSMI i PCE w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Cele szczegółowe warsztatów: - wzrost wiedzy na temat istoty stresu (stres przyjaciel czy wróg?), jego objawów i uwarunkowań, - ukierunkowanie uwagi młodzieży na pozytywne i negatywne skutki stresu oraz ich wpływ na zdrowie, samopoczucie i sprawność psychospołeczną - nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem, zapobieganie sytuacjom stresowym oraz radzenie sobie w sytuacjach nasilonego stresu, zapobieganie negatywnym skutkom stresu - ćwiczenie pomocnych zachowań i metod kontroli stresu - techniki niedopuszczające do eskalacji stresu Wykonawca przygotuje program warsztatów i przekaże do biura projektu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy (z czytelny podpisem osoby sporządzającej program oraz pieczątką Wykonawcy). W celu uzyskania lepszego zrealizowania rezultatów Projektu oraz lepszego dostosowania świadczenia przedmiotu zamówienia do potrzeb uczestniczących w nim uczniów/uczennic dopuszczalne i wskazane jest wprowadzanie zmian w zakresie tematyki warsztatów. O zmianach takich Wykonawca obowiązany jest poinformować Zleceniodawcę w formie pisemnej lub elektronicznej i uzyskać akceptację Zamawiającego. b) Warsztaty dot. radzenia sobie ze złością Liczba grup -15 Średnia ilość osób w 1 grupie - minimum 20 Czas trwania - 3h na 1 grupę (Jedna godzina pracy = 45 minut zajęć i śródlekcyjne przerwy) Łączna liczba godzin - 45h Program warsztatów: Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć wiedzę na temat emocji, a szczególnie złości i metod jej opanowania przez młodzież uczęszczającą do ZSMI i PCE w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Cele szczegółowe warsztatów: - pogłębienie wiedzy na temat emocji i ich znaczenia w życiu człowieka - przybliżenie zjawiska agresji - przyczyn, rodzajów, skutków agresji - poznanie technik kontroli złości - trening rozpoznawania złości i radzenia sobie z nią - praktyczne ćwiczenie skutecznej komunikacji nieagresywnej - nauczenie opanowania i przezwyciężania negatywnych uczuć - wykształcenie umiejętności społecznych, niezbędnych do rozwijania satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami. Wykonawca przygotuje program warsztatów i przekaże do biura projektu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy (z czytelny podpisem osoby sporządzającej program oraz pieczątką Wykonawcy). W celu uzyskania lepszego zrealizowania rezultatów Projektu oraz lepszego dostosowania świadczenia przedmiotu zamówienia do potrzeb uczestniczących w nim uczniów/uczennic dopuszczalne i wskazane jest wprowadzanie zmian w zakresie tematyki warsztatów. O zmianach takich Wykonawca obowiązany jest poinformować Zleceniodawcę w formie pisemnej lub elektronicznej i uzyskać akceptację Zamawiającego. c) Warsztaty dot. komunikacji interpersonalnej. Liczba grup -20 Średnia ilość osób w 1 grupie - minimum 20 Czas trwania - 3h na 1 grupę (Jedna godzina pracy = 45 minut zajęć i śródlekcyjne przerwy) Łączna liczba godzin - 60h Program warsztatów: Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna przyczynić się do uświadomienia młodzieży znaczenia posiadania umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz jaką rolę odgrywa skuteczne porozumienie. Cele szczegółowe warsztatów: - pogłębienie wiedzy nt. skutecznej komunikacji w rodzinie i szkole oraz istoty komunikacji i najczęstszych blokad w komunikacji oraz barier - zwiększenie skuteczności w porozumieniu się zarówno słownym jak i bezsłownym - wyposażenie uczniów w umiejętność słuchania - wyposażenie w zdolność rozumienia zachowań własnych i partnerów interakcji w różnych sytuacjach komunikowania oraz reagowania w określonych sytuacjach (w tym rozwinięcie umiejętności skoncentrowania się na wypowiedzi innych osób, właściwe odczytywanie intencji i zamiarów rozmówcy, nabycie umiejętności jasnego wyrażania własnego zdania i swoich potrzeb, zapoznanie się z mechanizmem blokady i oporu podczas wystąpień na forum grupy) - nabycie umiejętności komunikowania się oraz rozwój umiejętności ekspresji ciała (w tym kontrola mowy własnego ciała) - wyposażenie uczniów w umiejętność doboru komunikatu i formułowania go jako wypowiedzi ustnej. - podniesienie świadomości własnych zachowań komunikacyjnych. - ćwiczenie nabytych umiejętności. Wykonawca przygotuje program warsztatów i przekaże do biura projektu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy (z czytelny podpisem osoby sporządzającej program oraz pieczątką Wykonawcy). W celu uzyskania lepszego zrealizowania rezultatów Projektu oraz lepszego dostosowania świadczenia przedmiotu zamówienia do potrzeb uczestniczących w nim uczniów/uczennic dopuszczalne i wskazane jest wprowadzanie zmian w zakresie tematyki warsztatów. O zmianach takich Wykonawca obowiązany jest poinformować Zleceniodawcę w formie pisemnej lub elektronicznej i uzyskać akceptację Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853123208
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.powiat.leborski.samorzady.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach