Przetargi.pl
Wsparcie przetwarzania danych w Polskim FADN

Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy ogłasza przetarg

  • Adres: 00-002 Warszawa, ul. Świętokrzyska 20
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 50 54 444 , fax. 022 8271960
  • Data zamieszczenia: 2012-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy
    ul. Świętokrzyska 20 20
    00-002 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 50 54 444, fax. 022 8271960
    REGON: 00008049900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ierigz.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowy instytut badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wsparcie przetwarzania danych w Polskim FADN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Wsparcie przetwarzania danych w Polskim FADN. Przez wsparcie przetwarzania danych Zamawiający rozumie: a) opracowywanie aplikacji komputerowych, baz danych służących do gromadzenia danych z druków papierowych , kontrolę ich jakości, a także przetwarzanie w celu agregacji i przygotowaniu raportów dla użytkownika i administracyjnych, b) doradztwo w zakresie zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania, c) doradztwo w zakresie zarządzania serwerami MS SQL. 3.2. Zakres usługi: Opis ogólny: 3.2.1. Wsparcia przetwarzania danych: a) Wsparcie użytkowanej Aplikacji Polski FADN (technologia .Net) do gromadzenia danych z Książek Rachunkowości Rolnej (KRR). b) Wsparcie użytkowanej bazy danych (technologia MS SQL) do przechowywania gromadzonych danych z KRR. c) Przebudowa Aplikacji i bazy danych (dostosowanie do wersji 2013 KRR oraz do aktualnych technologii programistycznych oraz do wykorzystania Internetu w gromadzeniu danych). IERiGŻ-PIB dopracuje wymagania funkcjonalne w porozumieniu z Wykonawcą wsparcia. szczegóły w: KRR_internet d) Opracowanie i wsparcie aplikacji i bazy danych (odpowiednio technologie .Net i MS SQL) do gromadzenia danych z ankiety Badanie Dochodów z Gospodarstw Rolnych (BDGR). Aplikacja i baza danych mają korzystać z Internetu. Zwane dalej zadaniem NF_BDGR. szczegóły w: NF_BDGR e) Opracowanie i wsparcie aplikacji i bazy danych (odpowiednio technologie .Net i MS SQL) do gromadzenia danych z ankiety dot. rozmiar produkcji rolniczej (ARozPro). Aplikacja i baza danych mają korzystać z Internetu. Zwane dalej ARozPro. szczegóły w: ARozPro f) IERiGŻ-PIB planuje przeniesienie dotychczas użytkowanych programów do przetwarzania danych (dBase) do technologii Visual Basic i MS SQL. W ramach wsparcia IERiGŻ-PIB oczekuje co najmniej doradztwa i konsultacji. g) Opracowywanie i wsparcie programów do przetwarzania danych (technologia Visual Basic). Każdorazowo IERiGŻ-PIB opracuje wymagania funkcjonalne w porozumieniu z Wykonawcą wsparcia. h) Opracowywanie i wsparcie programów do prezentowania danych (technologia Visual Basic/Visual Basic for Application). Każdorazowo IERiGŻ-PIB opracuje wymagania funkcjonalne w porozumieniu z Wykonawcą wsparcia. 3.2.2. Sposób realizacji Wsparcia: a) Opracowanie baz danych. b) Opracowanie oprogramowania. c) Dokumentowanie prowadzonych prac. d) Kontakt poprzez pocztę elektroniczną lub komunikator internetowy (preferowany), telefon (rzadko), bezpośrednio (wyjątkowo). Wszystkie ustalenia muszą być zapisane w postaci dokumentu elektronicznego (w formacie MS Word ewentualnie MS Excel). e) IERiGŻ-PIB umożliwi dostęp Wykonawcy do zasobów lokalnych przy pomocy pulpitu zdalnego, ponadto do wymiany dużych plików zostanie uruchomiony przez IERiGŻ-PIB serwis sftp. 3.2.3. Wsparcie zakupów oprogramowania: a) Konsultacje i doradztwo w oparciu o aktualne i prognozowane trendy, użytkowane przez ZRR IERiGŻ-PIB technologie i wymagania funkcjonalne (w zakresie zgodności i efektywnego wykorzystania opracowywanego w ramach Wsparcia oprogramowania). b) SIWZ na potrzeby zamówień publicznych będzie opracowany przez IERiGŻ-PIB na podstawie ww. konsultacji. 3.2.3. Wsparcie zakupów sprzętu komputerowego: a) Konsultacje i doradztwo w oparciu o aktualne i prognozowane trendy, użytkowane przez ZRR IERiGŻ-PIB technologie i wymagania funkcjonalne (w zakresie zgodności i efektywnego wykorzystania opracowywanego w ramach Wsparcia oprogramowania). b)SIWZ na potrzeby zamówień publicznych będzie opracowany przez IERiGŻ-PIB na podstawie ww. konsultacji. 3.2.4. Wsparcie zarządzania Serwerami MS SQL: a)Za serwery odpowiedzialny będzie IERiGŻ-PIB. Wsparcie będzie polegało na konsultacjach i poradach w zakresie zgodności i efektywnego wykorzystania opracowywanego w ramach Wsparcia oprogramowania. 3.3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach 6a-6f. 3.4.POLSKI FADN - informacje ogólne o systemie Podstawa prawna Podstawą prawną FADN w Polsce jest ustawa z dnia 29 listopada 2000 r. o zbieraniu i wykorzystywaniu danych rachunkowych gospodarstw rolnych (Dz. U. Nr 3 z 2001 r. poz. 20 z późniejszymi zmianami). Ustawa weszła w życie z dniem uzyskania przez Polskę statusu członka w Unii Europejskiej (UE) tj. z dniem 1 maja 2004 r. Cel główny Polskiego FADN Dostarczanie danych rachunkowych z reprezentatywnej próby gospodarstw rolnych do Sieci Danych Rachunkowych Gospodarstw Rolnych , której częścią jest Polski FADN. Cele pośrednie Polskiego FADN Dane rachunkowe zbierane w ramach Polskiego FADN służą także do realizacji celów pośrednich, spośród których wyróżnia się dostarczanie danych i raportów do: ośrodków decyzyjnych RP; organizacji przedstawicielskich rolników; środowiska naukowo-badawczego; pracowników doradztwa rolniczego; rolników uczestniczących w Polskim FADN. Zakres i sposób zbierania danych W ramach Polskiego FADN gromadzone są dane rachunkowe o charakterze ekonomicznym i finansowym z gospodarstw rolnych. Do tego celu wykorzystywane są specjalnie opracowane formularze - tabele zebrane w cztery Książki Rachunkowości Rolnej Ankietę Badania Dochodów Gospodarstw Rolnych (patrz: niżej punkt Dokumenty Polskiego FADN) Organizacja Polskiego FADN Ustawa z dnia 29 listopada 2000 r. o zbieraniu i wykorzystywaniu danych rachunkowych gospodarstw rolnych powierzyła IERiGŻ-PIB odpowiedzialność za prowadzenie systemu. IERiGŻ-PIB zbiera dane rachunkowe za pośrednictwem tzw. biur rachunkowych (obecnie funkcje te pełnią ośrodki doradztwa rolniczego). Warunkiem przekazania indywidualnych danych rachunkowych do bazy FADN jest zgoda rolnika. Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy ww. podmiotami regulują umowy cywilno-prawne. Dodatkowo Ustawa tworzy Krajowy Komitet do Spraw Systemu Zbierania i Wykorzystywania Danych Rachunkowych z Gospodarstw Rolnych, który sprawuje nadzór ogólny nad funkcjonowaniem Polskiego FADN. Gospodarstwa rolne uczestniczące w systemie Gospodarstwa rolne funkcjonujące w Polsce sklasyfikowano według typologii obowiązującej w UE (rozporządzenie Komisji nr 1242/2008 z 8 grudnia 2008 r. ustanawiające wspólnotową typologię gospodarstw rolnych). Posługując się odpowiednimi narzędziami statystycznymi, wyznaczono reprezentatywną próbę gospodarstw rolnych dla pola obserwacji Polskiego FADN. Ustalona liczebność próby Polskiego FADN, zaakceptowana przez Komisję Europejską, liczy 12 100 gospodarstw. Dokumenty Polskiego FADN Przyjęte założenia merytoryczne w odniesieniu do rachunkowości prowadzonej w ramach Polskiego FADN, wymagają pozyskania ściśle określonego zestawu danych rachunkowych z gospodarstwa rolnego. Przygotowane zostały dwa zestawy dokumentów do zbierania danych rachunkowych dla Polskiego FADN: Dla gospodarstw rolnych nieprowadzących rachunkowości (gospodarstwa indywidualne): Instrukcja Prowadzenia Zapisów w Książkach Rachunkowych. Instrukcja Kodowania i Wykazy Kodów. Spis Aktywów i Zobowiązań Gospodarstwa Rolnego (SAiZ). Spis Wybranych Aktywów i Zobowiązań Gospodarstwa Rolnego (SWAiZ). Książka Wpływów i Wydatków Gospodarstwa Rolnego (KWiW). Książka Obrotów i Zaszłości w Gospodarstwie Rolnym (KOiZ). Formularze dla danych z gospodarstw z osobowością prawną: 1.Formularz ankiety dla danych z gospodarstw posiadających osobowość prawną BDGR. Uwagi metodyczne do ankiety BDGR. Różnice w konstrukcji formularza ankiety BDGR. Tabela D. Formularz ankiety dotyczącej rozmiarów działalności rolniczej. Instrukcja wypełniania ankiety dotyczącej rozmiarów działalności rolniczej dla celów Badania Dochodów Gospodarstw Rolnych (BDGR). Wyżej wymienione dokumenty dostępne są do pobrania na stronie www.fadn.pl, zakładka Metodologi Formularze dla danych z gospodarstw. Aplikacja Polski FADN - opis ogólny Do obsługi danych z Książek Rachunkowości Rolnej Polskiego FADN opracowano aplikację komputerową. Jej podstawowe funkcje to: wczytywanie danych rachunkowych; transfer danych pomiędzy bazami; testowanie wczytanych danych rachunkowych; raportowanie ; tworzenie tzw. tabel wynikowych. Przez Aplikację Polski FADN należy rozumieć system, na który składają się: interfejs użytkownika i bazy danych. Cel Zadaniem Aplikacji Polski FADN jest informatyczne wsparcie obsługi procesów gromadzenia danych w ramach systemu zbierania i wykorzystania danych rachunkowych z gospodarstw rolnych (Polskiego FADN). Podstawy w oparciu, o jakie wykonano Aplikację Polski FADN Aplikację Polski FADN opracowano zgodnie z poniższymi dokumentami: Ustawa z dnia 29 listopada 2000 r. o zbieraniu i wykorzystywaniu danych rachunkowych z gospodarstw rolnych (Dz.U. 2001 nr 3 poz. 20 z późniejszymi zmianami), Dokumenty opracowane przez IERiGŻ-PIB służące do gromadzenia danych rachunkowych: Instrukcja prowadzenia zapisów w książkach rachunkowych. Instrukcja kodowania oraz wykazy kodów. Spis Aktywów i Zobowiązań. Spis Wybranych Aktywów i Zobowiązań. Książka Wpływów i Wydatków. Książka Obrotów i Zaszłości. Aktualne dokumenty dostępne są na stronach IERiGŻ-PIB: www.fadn.pl. System Aplikacji Polski FADN zbudowany jest w architekturze wielowarstwowej opartej na technologii Microsoft .NET. Przeznaczony jest na platformę kliencką MS Windows. Zarządzaniem danymi systemu zajmuje się serwer bazy danych MSSQL 2000 (w przypadku wersji aplikacji zainstalowanej w Instytucie i biurach rachunkowych) zaś u pracowników biura rachunkowego - serwer MSDE 2000. W wielu wypadkach stosuje się już MSSSQL 2005, 2008 lub 2010. Ogólny opis bazy danych Rolę serwera bazy danych systemu Polski FADN pełni Microsoft SQL Server 2000. W projekcie bazy danych przyjęto następujące zasady: Dane przechowywane są w tabelach powiązanych ze sobą więzami integralności. Dostęp do obiektów bazy danych z aplikacji odbywa się tylko przy wykorzystaniu procedur składowanych (stored procedures), funkcji i widoków. W bazie danych zdefiniowano rolę eFADN dla pracy z aplikacją. W/w roli przydzielono prawa dostępu do procedur składowanych. Dostęp użytkowników do bazy danych określany jest przez ich przynależność do ww. roli. Lista obiektów bazy danych wraz z opisami Patrz oddzielna dokumentacja: przypis 3. Architektura i komunikacja W skład sytemu wchodzą trzy rodzaje baz danych: 1.Główna baza danych w IERiGŻ-PIB. 2.Bazy w biurach rachunkowych (20 instalacji). 3.Bazy pracowników biur rachunkowych (do 2 tys. instalacji). Komunikacja wewnątrz systemu pomiędzy różnymi poziomami baz danych jest typu off-line. Dane mogą być przekazywane na dowolnych nośnikach (pamięć flash, płyty CD, dyskietka, załącznik e-mail). Wszystkie dane, jakie zostają zapisane w plikach wymiany są kompresowane i szyfrowane a do ich odczytania potrzebny jest właściwy klucz szyfrujący. Informacja o kluczu szyfrującym jest dostarczana do systemu w momencie aktywacji oprogramowania za pomocą specjalnego pliku z kluczem aktywacyjnym, który pracownicy otrzymują z biura. IERiGŻ-PIB przekazuje dane dotyczące NIGów, kluczy aktywacyjnych, słowników, testów oraz parametrów biurom rachunkowym i pracownikom biur rachunkowym. NIGi oraz klucze aktywacyjne przekazywane są bezpośrednio do odpowiednich biur. Dane ogólne (algorytmy, słowniki) udostępnione są na serwerze ftp i są pobierane bezpośrednio przez użytkowników końcowych. Pracownicy biur rachunkowych przekazują dane rachunkowe (po przetestowaniu) do biur rachunkowych, a te z kolei po weryfikacji tych danych do IERiGŻ-PIB. Aplikacja BDGR - opis ogólny Do obsługi danych z Ankiety dot. Badania Dochodów z Gospodarstw Rolnych Polskiego FADN opracowano aplikację komputerową. Jej podstawowe funkcje to: wczytywanie danych rachunkowych; testowanie wczytanych danych rachunkowych; komunikacja (w tym transfer danych) z pozostałymi modułami systemu informatycznego. Przez Aplikację BDGR należy rozumieć system, na który składają się: interfejsy użytkownika i baza danych. Cel Zadaniem Aplikacji BDGR jest informatyczne wsparcie obsługi procesów gromadzenia danych w ramach systemu zbierania i wykorzystania danych rachunkowych z gospodarstw rolnych (Polskiego FADN). Podstawy w oparciu, o jakie wykonano Aplikację Polski FADN Aplikację Polski FADN opracowano zgodnie z poniższymi dokumentami: Ustawa z dnia 29 listopada 2000 r. o zbieraniu i wykorzystywaniu danych rachunkowych z gospodarstw rolnych (Dz.U. 2001 nr 3 poz. 20 z późniejszymi zmianami), Dokumenty opracowane przez IERiGŻ-PIB służące do gromadzenia danych rachunkowych: Formularz ankiety dla danych z gospodarstw posiadających osobowość prawną BDGR. Uwagi metodyczne do ankiety BDGR. Różnice w konstrukcji formularza ankiety BDGR. Tabela D. Formularz ankiety dotyczącej rozmiarów działalności rolniczej. Instrukcja wypełniania ankiety dotyczącej rozmiarów działalności rolniczej dla celów Badania Dochodów Gospodarstw Rolnych (BDGR). Aktualne dokumenty dostępne są na stronach IERiGŻ-PIB: www.fadn.pl. System BDGR zbudowany jest w technologii Clipper. Przeznaczony jest na platformę kliencką MS Windows. Dane zgromadzone są w tabelach dBase IV. Rozliczanie finansowe i czasu pracy Fakturowanie odbywać się będzie w trybie miesięcznym, po protokolarnym odbiorze prac i obejmować będzie opłatę miesięczną za Wsparcie Przetwarzania Danych w Polskim FADN oraz ewentualną opłatę za dodatkowe osobodni pracy, w sytuacji kiedy nakłady pracy poniesione przez Wykonawcę przekroczą 7 osobodni pracy w miesiącu. Wsparcie Aplikacji Polski FADN trwać będzie przez 24 miesiące. Wystawionych zatem będzie 24 faktur. W czasie trwania umowy Zamawiający ma prawo wykorzystania do 432 Przez jeden osobodzień pracy należy rozumieć 8 godzin pracy wykonanej przez jedną osobę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 720000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żada wniesienia wadium w wysokości 4000,00 zł (cztery tysiące zŁ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin wykonania zadania ARozPro
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ierigz.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach