Przetargi.pl
"Wsparcie eksperckie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w celu określenia metodyki pomiarów i udziału UKE w procesie kontroli projektów Działania 1.1. w ramach I Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa".

Urząd Komunikacji Elektronicznej ogłasza przetarg

  • Adres: 01-211 Warszawa, Kasprzaka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48225349259 , fax. +48225349341
  • Data zamieszczenia: 2017-10-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Komunikacji Elektronicznej
    Kasprzaka 18/20
    01-211 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. +48225349259, fax. +48225349341
    REGON: 017510794
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uke.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Wsparcie eksperckie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w celu określenia metodyki pomiarów i udziału UKE w procesie kontroli projektów Działania 1.1. w ramach I Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa".
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług wsparcia eksperckiego dla Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w celu określenia metodyki pomiarów i udziału UKE w procesie kontroli projektów Działania 1.1. w ramach I Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. 2. Wsparcie eksperckie, realizowane będzie w szczególności poprzez: 1) opracowanie zakresu tematycznego metodyki pomiarów i udziału UKE w procesie kontroli projektów Działania 1.1. w ramach I Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa wraz z uwzględnieniem zasadnych stanowisk konsultacyjnych: Zakres opracowania powinien obejmować technologię światłowodową P2P, P2M w szczególności GPON oraz LTE, tj.: 1. Wyznaczenie w formie tabelarycznej wszystkich granicznych parametrów sieci NGA z innymi uwarunkowaniami zgodnie z dokumentacją konkursową wraz z podziałem na poszczególne nabory. 2. Wyznaczenie wszystkich parametrów jakościowych usług w sieciach budowanych w ramach POPC wraz z podziałem na nabory oraz inne uwarunkowania (np. Beneficjent nie świadczy usług detalicznych a jedynie usługi hurtowe), o których mowa w wymaganiach NGA dla poszczególnych naborów. 3. Określenie niezbędnej dokumentacji dodatkowej, jaką Beneficjent powinien dostarczyć do UKE przed przystąpieniem UKE do procesu kontroli projektów POPC, 4. Określenie karty ankiety Beneficjenta wraz z pytaniami (w tym oświadczenia Beneficjenta) i propozycją analizy, która będzie skierowana do Beneficjenta przed czynnościami wykonywanymi przez UKE w terenie w ramach wykonywanej kontroli projektu. 5. Określenie metodyki sprawdzania wszystkich granicznych parametrów sieci NGA. Metodykę należy określić na podstawie analizy dokumentacji konkursowej, dokumentacji projektowej, dokumentacji dodatkowej, karty ankiety Beneficjenta, dokumentacji własnej UKE. 6. Zidentyfikowanie narzędzi pomiarowych będących na wyposażeniu UKE, umożliwiających pomiar parametrów jakościowych usług w sieciach POPC wraz z analizą możliwości użycia ich w pomiarach sieci POPC. 7. Dokonanie analizy metod automatycznych i ręcznych pomiaru parametrów jakościowych usług w sieciach NGA, w tym przepustowości sieci, stosowanych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz regulatorów telekomunikacyjnych na świecie, a zwłaszcza w Europie - na wybranych przykładach. 8. Podanie znormalizowanych przez wybrane instytucje metod pomiaru parametrów jakościowych usług w ramach sieci NGA wraz z przepustowością. Określić metody najbardziej skuteczne i wiarygodne. 9. Określenie możliwej do zastosowania metody automatycznej identyfikacji abonenta oraz obszaru (obszaru projektu, miejscowości, adresu lokalizacji wykonywania pomiarów) dla systemów automatycznych pomiarów parametrów jakościowych usług w sieciach NGA POPC w tym przepustowości sieci. 10. Wskazanie dostępnych urządzeń na rynku możliwych do zakupu z zaimplementowanymi metodami ręcznego pomiaru parametrów jakościowych usług w sieci POPC. Określić szacowane koszty zakupu takich urządzeń, koszty utrzymania licencji na oprogramowanie (jeżeli jest to niezbędne), koszty certyfikacji/legalizacji/homologacji urządzeń (potwierdzające poprawność wykonywanych pomiarów przez urządzenie) lub inne niezbędne koszty. Koszty eksploatacji urządzeń powinny obejmować wyliczenia na lata 2018-2023. 11. Dobrania parametrów pomiarowych nieokreślonych w wymaganiach NGA, a niezbędnych do wykonania prawidłowego pomiaru za pomocą urządzeń pomiarowych automatycznych oraz ręcznych, zgodnie z określonymi metodami (w tym np. długość pakietów, warstwa sieci mierzonej przepustowości, czas pomiaru itp.). 12. Określenie błędów mających wpływ na mierzone parametry (wyznaczyć niepewność pomiaru lub przygotować dane do wyliczenia niepewności pomiaru). 13. Dobrania próbki ilościowej i lokalizacyjnej gospodarstw domowych do pomiaru uwzględniając wielkość projektu, ilości węzłów dostępowych, zastosowaną technologię budowy sieci, etap realizacji projektu, na którym będą wykonywane pomiary oraz możliwości kadrowe UKE. 14. Określenia sposobu wykonywania pomiarów dla gospodarstw domowych, dla których została uruchomiona usługa dostępu do Internetu oraz które zostały objęte wyłącznie zasięgiem sieci. 15. Określenia miejsca podłączenia urządzenia pomiarowego od strony gospodarstwa domowego oraz od strony punktu styku z siecią zewnętrzną biorąc pod uwagę poprawność i efektywność wykonywanych pomiarów. 16. Określenia sposobu wykonywania pomiarów i miejsce podłączenia urządzeń pomiarowych dla gospodarstw domowych w przypadku świadczenia usługi dla gospodarstwa domowego przez OK. 17. Dobrania próbki ilościowej i lokalizacyjnej jednostek oświatowych do pomiaru uwzględniając wielkość projektu, ilości węzłów dostępowych, ilość podłączanych jednostek oświatowych, zastosowaną technologię budowy sieci, etap realizacji projektu, na którym będą wykonywane pomiary oraz możliwości kadrowe UKE. 18.Określenia sposobu wykonywania pomiarów dla jednostek oświatowych, dla których została uruchomiona usługa dostępu do Internetu przez OSD oraz przez OK. Analiza powinna uwzględniać możliwe miejsca połączenia sieci POPC z siecią OK. 19. Określenia miejsca podłączenia urządzenia pomiarowego od strony jednostki oświatowej oraz od strony punktu styku z siecią zewnętrzną, biorąc pod uwagę poprawność i efektywność wykonywania pomiarów. 20. Określenia sposobu interpretacji wyników pomiarów, w tym kwalifikowania wyników pomiarów, jako zgodne lub niezgodne z wymaganiami określonymi w dokumentacji konkursowej. 21. Określenia statystyki transmisji danych na łączach pomiędzy poszczególnymi węzłami sieci i z punktem styku z siecią zewnętrzną, w celu określenia spełnienia wymagań NGA. 22. Określenia czasu niezbędnego na przeprowadzenie pomiarów gospodarstw domowych oraz jednostek oświatowych. 23. Opisania procedury/procedur wykonywania czynności przez UKE w zakresie udziału w procesie kontroli projektów. 24. Opracowania wzorów raportu/protokołu z przeprowadzonych czynności przez UKE. 25. Opisania metody sprawdzania pozostałych parametrów sieci POPC (z podziałem na nabory), w szczególności: wymagań hurtowych, wymagań nadmiarowości sieci i kanalizacji, wymagań dla urządzeń aktywnych i budowy punktów sieci, sprawdzenia zastosowanej technologii i topologii sieci, wraz z niezbędną dokumentacją i określeniem ilościowej i lokalizacyjnej próbki weryfikacji w terenie, z uwzględnieniem możliwości kadrowych UKE. 26. Opisania metody sprawdzania punktów adresowych na zgodność ze wskaźnikami i wytycznymi dla konkursu. Określenia próbki ilościowej i jakościowej weryfikacji w terenie adresów gospodarstw domowych, z uwzględnieniem możliwości kadrowych UKE. 27. Opisania metody pomiaru jakości usług sieci POPC w przypadku złożenia skargi przez abonenta na jakość świadczonej usługi. 2) wsparcie Zamawiającego poprzez aktywny udział na spotkaniu warsztatowym z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi; 3) analizę stanowisk zgłoszonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych, merytoryczne potwierdzenie ich zasadności lub niezasadności; 4) przedstawianie własnych propozycji zmian do konsultowanych dokumentów. 3. Realizacja ww. czynności nie wymaga występowania pomiędzy wykonawcą lub podwykonawcą i zatrudnionymi przez te podmioty osobami pracowniczego podporządkowania w rozumieniu przepisów prawa pracy. 4. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został we wzorze umowy stanowiącym załącznik numer 8 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (zwanej dalej w niniejszym ogłoszeniu w skrócie „SIWZ”). 5. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu nr POPC.04.01.01-00-0017/17 „Finansowanie zaplecza technicznego i szkoleniowego dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej - instytucji o charakterze specjalistycznym zaangażowanej w realizację POPC w 2017 r.” z Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79140000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wymagania dotyczące wadium. 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 PLN, (słownie: dziesięć tysięcy złotych, 00/100 groszy). 2. Oferta zostanie odrzucona jeżeli przed upływem terminu składania ofert nie zostanie wniesione wadium lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy. 3. Wadium może zostać wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna zostać sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać co najmniej następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) nieodwołalne i bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji w związku z zaistnieniem co najmniej jednej z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, tj. jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy, złożoną przez niego ofertą. Wniesienie wadium o krótszym terminie ważności skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego:NBP O/O Warszawa, nr rachunku 64 1010 1010 0060 4413 9120 0000 jako tytuł przelewu wskazując: „wadium zabezpieczające ofertę …………………. – sprawa nr BAK.WZP.26.28.2017”. 7. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie, do oferty należy dołączyć oryginał gwarancji albo poręczenia (warunek konieczny do stwierdzenia wniesienia wadium). 8. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 9. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zostanie uznane przez Zamawiającego za wniesione zgodnie z wymaganiem określonym w pkt 8, tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert uznany zostanie rachunek Zamawiającego. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Wniosek o zwrot wadium musi być podpisany przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawcy i o ile uprawnienie do podpisania wniosku nie wynika z dokumentów dołączonych do oferty – złożony wraz z poświadczoną przez nich za zgodność z oryginałem kopią aktualnego dokumentu określającego status prawny Wykonawcy i/lub pełnomocnictwa. 15. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 17. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego wraz z ofertą (formularzem oferty sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ) złożyć: 1) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 2) dokumenty, z których wynika uprawnienie do podpisania oferty (np. odpis z właściwego rejestru np. Krajowego Rejestru Sądowego, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, umowa spółki cywilnej i pełnomocnictwo jeżeli uprawnienie to nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty), 3) uzasadnienie Wykonawcy, że informacje wskazane w pkt 11 załącznika nr 1 do SIWZ – wzór formularza oferty, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu (bez dodatkowego wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 4. Wykonawca, może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5. „Informację o kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu osób wyznaczonych do wykonania zamówienia (D)” – jako podstawa oceny oferty w kryterium oceny ofert „Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do wykonania zamówienia (D)” (załącznik nr 7 do SIWZ) (szczegóły w punkcie XXII.4. niniejszej SIWZ), - niezłożenie tego dokumentu w ofercie nie powoduje odrzucenia oferty i wykluczenia Wykonawcy z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Oferta w takim przypadku, w kryterium oceny ofert „Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do wykonania zamówienie” otrzyma 0 (słownie: zero) punktów – patrz szczegóły w punkcie XXII.4. SIWZ. 6. Opis sposobu realizacji przedmiotu zamówienia zawierający koncepcję planu organizacji pracy, w tym kompleksowość podejścia do kluczowych zagadnień, gwarantująca realizację zakresu i przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie narzuca szczególnej formy „Opisu sposobu realizacji przedmiotu zamówienia”, przy czym zaznacza się, iż ww. opis musi być przygotowany w sposób umożliwiający dokonanie oceny w oparciu o kryteria zawarte w SIWZ. 7. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). Zdanie poprzednie dotyczy np. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 2. powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach