Przetargi.pl
Wrocławska Kampania Antysmogowa 2019 – badanie postaw mieszkańców Wrocławia wobec problemu smogowego i programu wymiany pieców

Gmina Wrocław Urząd Miejski Wrocławia ogłasza przetarg

  • Adres: 50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 7779230, 7779231 , fax. 717 779 229
  • Data zamieszczenia: 2019-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wrocław Urząd Miejski Wrocławia
    pl. Nowy Targ 42377
    50-141 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 7779230, 7779231, fax. 717 779 229
    REGON: 10946700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.wroc.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wrocławska Kampania Antysmogowa 2019 – badanie postaw mieszkańców Wrocławia wobec problemu smogowego i programu wymiany pieców
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu badania jakościowego techniką FGI wraz z opracowaniem socjologicznym wyników w postaci raportu według poniższej specyfikacji. 1. Temat badania „Wrocławska Kampania Antysmogowa 2019 – badanie postaw mieszkańców Wrocławia wobec problemu smogowego i programu wymiany pieców”. 2. Cele badania 1) Przeprowadzenie badań jakościowych techniką FGI (11 grup fokusowych) wśród interesariuszy Wrocławskiej Kampanii Antysmogowej (WKA) oraz potencjalnych i faktycznych beneficjantów wymiany pieców węglowych (ogrzewania węglowego) - mieszkańców wrocławskich osiedli i kwartałów ulic. 2) Przeprowadzenie wywiadów w seriach obejmujących dwie podstawowe kategorie interesariuszy WKA – zgodnie z przedstawionym poniżej opisem. 3) Zgromadzenie opinii interesariuszy WKA w poszczególnych układach osiedlowych – kwartałach ulic reprezentujących poziom wiedzy o założeniach programu antysmogowego. 4) Konfrontacja opinii i przekonań interesariuszy w stosunku do celów i sposobów realizacji programu wymiany pieców (tzw. oferty miasta). 5) Pozyskanie wiedzy umożliwiającej zaprojektowanie skutecznej kampanii informacyjnej o Wrocławskiej Kampanii Antysmogowej (WKA) oraz zwiększającej prawdopodobieństwo uczestnictwa w programie wymiany pieców na warunkach określonych i proponowanych przez miasto (zapewnienie celów miękkich kampanii). 6) Sporządzenie raportu z badań. 3. Problematyka badań Zakres przedmiotowy badania, będący podstawą dla opracowania scenariuszy wywiadów fokusowych stanowią następujące kategorie zagadnień: 1) Postawy wobec problemu smogowego miasta (smog i czyste powietrze jako wartość). 2) Zainteresowanie i zaangażowanie w sprawy własnego miejsca zamieszkania. 3) Standard zamieszkiwania - piec jako element standardu zamieszkiwania. 4) Wiedza o programach i działaniach antysmogowych we Wrocławiu w tym Lokalnym Programie Osłonowym, Programie Kawka i KawkaPlus. 5) Oszacowanie skłonności i warunków do przystąpienia do programu wymiany pieców. Czy jako interesariusze chcą wziąć udział w programie wymiany pieców? 6) Identyfikacja barier przystąpienia do programu wymiany pieców. Co blokuje ich uczestnictwo i jaka jest moc blokady w tym blokady ekonomicznej. 7) Ocena bilansu korzyści i wad z uczestnictwa w programie wymiany pieców (w tym ocena atrakcyjności dotychczasowych programów i doświadczeń z ich uczestnictwa) 8) Jaki byłby idealny program wymiany pieców, w którym chcieliby wziąć udział. 9) Spodziewany i oczekiwany poziom pomocy gminy w wymianie pieców. 4. Respondent w badaniu Respondentem w badaniu jest mieszkaniec Wrocławia uczestniczący oraz nieuczestniczący w procesie wymiany pieców węglowych. Interesariusz WKA. Osoba pełnoletnia prowadząca gospodarstwo domowe (głowa GD) lub partner/ka głowy GD, która wchodzi lub weszła z gminą w tzw. interes piecowy, tzn. z punktu widzenia celów Uchwały antysmogowej w zajmowanym przez niego gospodarstwie domowym, lokalu mieszkalnym nastąpiła lub powinna nastąpić wymiana rodzaju ogrzewania na spełniające normy ekologiczne. Bycie interesariuszem oznacza konieczność wymiany pieca (niespełniającego norm) i/lub przystąpienia do miejskiego programu antysmogowego. W tym drugim przypadku interesariusz to potencjalny lub faktyczny beneficjent programu wymiany pieców. 5. Organizacja fokusu 1) Zadanie obejmuje przeprowadzenie FGI w 11 grupach mieszkańców i interesariuszy miejskich we wskazanych osiedlach zgodnie z przedstawianym składem uczestników i kryteriami rekrutacji. 2) Zadanie zostanie zrealizowane zgodnie z powszechnie uznanymi standardami obowiązującymi w stosowanych naukach społecznych dla techniki badań FGI. 3) Z uwagi na przekazany operat próby i sposób rekrutacji uczestników badań Wykonawca zapewni procedury gwarantujące poufność pozyskanych na rzecz rekrutacji danych. Wszystkie przekazane Wykonawcy materiały mogą być przez niego użyte wyłącznie w zakresie i na potrzeby niniejszego badania. 4) FGI powinien być realizowany w sali na min. 9 osobowej i będzie nagrywany (DVD w formacie .avi), o czym uczestnicy zostaną uprzedzeni w kwestionariuszu rekrutacyjnym. Każde spotkanie powinno trwać około 1,5h. 5) Wykonawca może w uzasadnionych przypadkach – dla odległych osiedli – przewidzieć realizacje badania fokusowego w pomieszczeniu o dogodnej lokalizacji dla osób zaproszonych do badania w osiedlach peryferyjnych. Sytuacja taka winna być uzgodniona z Zamawiającym. Wykonawca dobierze pomieszczenie dogodne pod względem nagrania wywiadu techniką video. 6) W dniu podpisania umowy nastąpi spotkanie robocze z udziałem przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy (w tym moderatora) w celu omówienia przekazanych materiałów w tym: założeń badania, kryteriów rekrutacji, bazy interesariuszy oraz przedstawionych dyspozycji do scenariusza wywiadu. Wykonawca może wnosić uwagi do przedstawionych materiałów w celu optymalizacji sposobu realizacji zadania. 7) Bezpośrednio przed przystąpieniem do realizacji badań fokusowych wykonawca przedstawi zamawiającemu harmonogram spotkań włącznie z planowanym miejscem i terminem realizacji grup fokusowych. Ponadto na min. 2 dni przed terminem każdej z grup przedstawi listę osób zaproszonych do wzięcia udziału w badaniu – zgodnie z założonymi kryteriami rekrutacyjnymi. 8) W ramach harmonogramu należy po dwóch zrealizowanych grupach fokusowych przewidzieć dwudniową przerwę techniczną, na potrzeby weryfikacji scenariusza badan fokusowych. 9) Kryteria rekrutacji stanowią: opis grup docelowych oraz skład grup fokusowych. 10) Po przeprowadzonym badaniu Zamawiający otrzyma od Wykonawcy: • pełną transkrypcję wywiadów w postaci komputeropisu (plik .doc) i zapisu video (płyta dvd z zapisem w formacie .avi). Sposób przygotowania transkrypcji opisano w osobnym punkcie. • informację techniczną na temat przebiegu realizacji badania (min. wykaz grup fokusowych wraz z opisem uczestników zgodnie ze standardami rekrutacji oraz daty i miejsca realizacji wywiadów) • raport obejmujący cele i problematykę badania. 6. Ogólna charakterystyka kategorii docelowych (uczestników) objętych badaniem oraz skład grup fokusowych Z uwagi na rodzaj interesu piecowego określający status beneficjenta WKA badania fokusowe przeprowadzone będą w dwóch kategoriach interesariuszy po 5 FGI w każdej kategorii oraz w dodatkowej grupie mieszanej (kombo). Liczba uczestników w każdej grupie fokusowej 6-7 osób. Podane wielkości należy uznać za minimalne i maksymalne. Czas trwania jednego wywiadu grupowego ok. 1,5 godziny (90 minut). Rodzaje kryteriów doboru uczestników badań oraz informacje kontrolowane w przebiegu rekrutacji: • profil społeczno-demograficzny (płeć, wiek, wykształcenie, dochód) • rejon zamieszkania (rodzaj zabudowy oraz własność lokalu mieszkalnego) • rodzaj posiadanego ogrzewania, • uczestnictwo w programie wymiany pieców Kawka lub KawkaPlus (uczestniczący, nieuczestniczący. Wykonawca na podstawie przeprowadzonej przez siebie rekrutacji dobierze do grona dyskutantów osoby odpowiadające ogólnej charakterystyce kategorii interesariuszy oraz profilowi określonemu w materiałach przekazanych przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy. Na ich podstawie oraz na podstawie struktury pytań dla rekrutacji Wykonawca opracuje i przedstawi do akceptacji Zamawiającemu kwestionariusz rekrutacji. Kwestionariusz rekrutacji poza informacjami stanowiącymi kryterium rekrutacyjne może zawierać dodatkowe informacje charakteryzujące profil społeczno-demograficzny uczestnika zakwalifikowanego do wywiadu grupowego. 7. Sposób transkrypcji materiału ze spotkania fokusowego Transkrypcja FGI powinna zostać wykonana z przypisaniem wypowiedzi konkretnemu uczestnikowi grupy fokusowej (dla uczestników np. imię, dla osoby prowadzącej spotkanie: moderator)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79320000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów - zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów – wzór stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ; - wykaz osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (w celu obliczenia ilości punktów w kryterium) – wzór w Załączniku nr 6 do SIWZ; - Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.um.wroc.pl//przetargi/101, informacji z otwarcia ofert, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, bez dodatkowego wezwania - oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z Wykonawcami, którzy złożyli odrębne oferty

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach