Przetargi.pl
Wdrożenie systemu do ewidencjonowania i zarządzania kolekcją muzealną

Muzeum Śląskie w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-205 Katowice, T. Dobrowolskiego 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Śląskie w Katowicach
    T. Dobrowolskiego 1
    40-205 Katowice, woj. śląskie
    REGON: 001094121
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://muzeumslaskie.pl/pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wdrożenie systemu do ewidencjonowania i zarządzania kolekcją muzealną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wdrożeniu systemu do ewidencjonowania i zarządzania kolekcją muzealną. Wdrożony system musi być zgodny z aktami i dokumentami normatywnymi dotyczącymi działalności muzeów w Polsce. System musi umożliwiać działanie na zbiorach liczących minimum 250 000 obiektów oraz zbiorach multimediów liczących minimum 1 000 000 zdjęć. Wdrożony system musi obsługiwać obieg dokumentów związanych z wykonywaniem procedur muzealnych dotyczących gromadzonych obiektów. System musi umożliwiać założenie dowolnej liczby użytkowników oraz jednoczesną pracę minimum 70 z nich. Pola systemu muszą umożliwiać zapisywanie informacji o dowolnym typie zbiorów znajdującym się w instytucji, w szczególności zbiorów takich jak: artystyczne, fotograficzne, historyczne, techniczne, etnograficzne, archeologiczne, botaniczne, zoologiczne, teatralia, numizmaty, muzealia typu archiwalnego, muzealia typu bibliotecznego, obiekty typu born-digital, dokumentacje niematerialnego dziedzictwa kulturowego. System musi umożliwiać opisywanie obiektów w oparciu o standard metadanych Dublin Core Metadata Element Set lub standard Spectrum. System musi umożliwiać gromadzenie danych konserwatorskich, danych z digitalizacji zbiorów, danych dotyczących ruchu i przechowywania muzealiów, danych dotyczących proweniencji zbiorów. Wykonawca udzieli na rzecz Zamawiającego niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie ani czasowo licencji na wdrożony system. W ramach wdrożenia systemu wymagana jest migracja danych z obecnie użytkowanego systemu Musnet. Wdrożony system musi zawierać moduł udostępniania zbiorów on-line (internetową przeglądarkę zbiorów). W ramach wdrożenia Wykonawca przeprowadzi również szkolenia pracowników zamawiającego. Wykonawca udzieli gwarancji do 31 grudnia 2025 roku na wdrożony system oraz będzie w tym okresie świadczył usługi konserwacji i serwisu.Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące Etapy działań:1) Etap I - Analiza przedwdrożeniowa;2) Etap II - Konfiguracja i dopasowanie infrastruktury sprzętowej na potrzeby wdrożenia Systemu i migracji danych;3) Etap III - Dostawa i instalacja Systemu;4) Etap IV - Migracja danych z istniejącego Systemu Musnet oraz testy;5) Etap V – Wdrożenie i dostosowanie Systemu do potrzeb Zamawiającego;6) Etap VI - Wykonanie i dostarczenie dokumentacji Systemu;7) Etap VII – Odbiór Systemu wraz z dokumentacją;8) Etap VIII – Szkolenia pracowników Zamawiającego;9) Etap IX – Świadczenie usług gwarancyjnych;10) Etap X - Realizacja opieki konserwacyjnej i serwisowej.Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy w terminach zgodnie z następującymi etapami:1) Etap I – Analiza przedwdrożeniowa - do 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, podczas której Wykonawca uzgodni z Zamawiającym Harmonogram realizacji dla Etapów od II do VIII;2) Etapy II – VIII – realizacja zgodnie z uzgodnionym Harmonogramem, nie później niż do dnia 20 grudnia 2022 roku;3) Etap IX – Świadczenie usług gwarancyjnych – Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usług gwarancyjnych od dnia potwierdzenia odbioru „Etapu VII Odbiór Systemu wraz z dokumentacją” i uznania go za prawidłowo wykonany, do dnia 31 grudnia 2025 roku;4) Etap X - Realizacji opieki konserwacyjnej i serwisowej - realizacja nastąpi od dnia 1 stycznia 2023 roku do dnia 31 grudnia 2025 roku.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zwany dalej „OPZ”) zawierają odpowiednio Załącznik nr 1A i 1B do SWZ. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z istotnymi postanowieniami umowy - Załącznik nr 2A do SWZ oraz umową o powierzeniu danych osobowych - Załącznik nr 2B do SWZ.Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, dalej „Pracowników”.Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia Pracowników na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę:wszystkie osoby pełniące funkcję Koordynatora współpracy (zakres określony w pkt. 3.1.11. Opis realizacji opieki konserwacyjnej i serwisowej – Załącznik nr 1B do SWZ).Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się, że osoby wykonujące czynności, o których mowa w rozdziale VII ust. 11 SWZ będą przez cały okres realizacji niniejszego zamówienia zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem niniejszego zamówienia. Wymóg ten nie dotyczy między innymi dostawców oprogramowania. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której Wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej). Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań - regulują zapisy istotnych postanowień umowy.Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z budżetu państwa na sfinansowanie zadania: „Zakup programu do ewidencjonowania i zarządzania kolekcją muzealną wraz z infrastrukturą serwerową”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 7 000,00 złotych.2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 51 1050 1214 1000 0023 4893 4700 w Banku ING Bank Śląski Spółka Akcyjna z dopiskiem „Wadium – znak sprawy ZP-261-11/12” lub wpisując inne dane, które umożliwią w jednoznaczny sposób identyfikację niniejszego postępowania. Zamawiający zaleca dołączyć do oferty potwierdzenie dokonania przelewu.5) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Przez wniesienie wadium wnoszonego w pieniądzu rozumie się wpływ środków na konto Zamawiającego przed upływem tego terminu (nie decyduje moment zlecenia przelewu). Przez wniesienie wadium wnoszonego w formie niepieniężnej, rozumie się przekazanie niepieniężnej formy wadium w oryginale Zamawiającemu przed terminem składania ofert – poprzez dołączenie dokumentu do oferty.6) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Poręczenia lub gwarancje winny zapewniać Zamawiającemu taki sam poziom zabezpieczenia jego interesów oraz być tak samo ściągalne jak wadium wnoszone w pieniądzu oraz zawierać w szczególności i spełniać co najmniej poniższe wymagania:a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w zw. z tym przypadek, o którym mowa w art. 98 ust.6. pkt 2) lit. b) ustawy Pzp nie ma zastosowania;b) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium;c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą;e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa przedmiotowego postępowania lub znak sprawy;f) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Muzeum Śląskie w Katowicach;g) nazwa wnoszącego wadium – Wykonawcy;h) wadium w formie niepieniężnej wnoszone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi zawierać w swojej treści wskazanie wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub musi zostać wniesione przez Wykonawcę posiadającego odpowiednie upoważnienie udzielone przez pozostałych Wykonawców do wniesienia wadium, przy czym w ostatnim przypadku w treści gwarancji lub poręczenia, musi zostać wskazane, że Wykonawca działa w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy w treści gwarancji lub poręczenia, będzie wskazany pojedynczy Wykonawca, a z treści wadium nie będzie wynikało, że zabezpiecza ono ofertę złożoną wspólnie przez Wykonawców – Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie przepisu art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp zostanie odrzucona.8) Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp. Oświadczenie o zwolnieniu wadium zostanie złożone mailowo lub w formie pisemnej (nie przewiduje się składania oświadczenia w żadnej formie szczególnej, ani w trybie szczególnym).9) Zasady zwrotu i okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IV SWZ, oraz spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie usługi, z których każda polegała co najmniej na dostawie i wdrożeniu informatycznego systemu do przetwarzaniach danych oraz ewidencji i zarządzania tymi danymi o wartości co najmniej 200 000,00 PLN netto.Zamawiający wyjaśnia, że doświadczenie o którym mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 4) lit. a) SWZ zostanie spełnione, w sytuacji kiedy Wykonawca na dzień ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonuje usługę lub usługi w zakresie większym niż dostawa i wdrożenie informatycznego systemu do przetwarzaniach danych oraz ewidencji i zarządzania tymi danymi, ale w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert samodzielnie wykonał w sposób właściwy usługę polegającą na dostawie i wdrożeniu informatycznego systemu do przetwarzaniach danych oraz ewidencji i zarządzania tymi danymi o wartości co najmniej 200 000,00 PLN netto.W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, o których mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 4) lit. a) SWZ, które wykonywał wspólnie z innymi wykonawcami, Zamawiający będzie uznawał jedynie te usługi, w których wykonywaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.W przypadku gdy Wykonawca zrealizował usługi, za które otrzymał wynagrodzenie w innej walucie niż PLN, w celu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, należy dokonać przeliczenia tych walut wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W razie gdy na ten dzień Narodowy Bank Polski nie opublikuje średnich kursów walut, to do przeliczenia należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs Narodowego Banku Polskiego. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej pod adresem: nbp.pl.W przypadku wykonania usługi w zakresie przekraczającym zakres zawarty w niniejszym postępowaniu, przez „wartość” rozumie się wyłącznie wartość usługi polegającej na dostawie i wdrożeniu informatycznego systemu do przetwarzania danych oraz ewidencji i zarządzania tymi danymi, bez świadczeń dodatkowych, usług (np. opieki konserwacyjnej i serwisowej systemu), dostaw sprzętu (np. serwerów), itd. (jeśli wchodziły w zakres umowy). Do „wartości” wlicza się koszt zakupu licencji do wdrażanego systemu.b) dysponuje co najmniej następującym osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za wdrożenie informatycznego systemu do ewidencjonowania i zarządzania kolekcją muzealną: co najmniej dwie osoby posiadające doświadczenie zdobyte w co najmniej dwóch realizacjach, z których każda polegała na wdrożeniu informatycznego systemu do przetwarzaniach danych oraz ewidencji i zarządzania tymi danymi; co najmniej dwie osoby posiadające doświadczenie zdobyte w co najmniej dwóch realizacjach, z których każda polegała na migracji danych ze źródeł zewnętrznych do wdrażanego systemu do przetwarzania danych oraz ewidencji i zarządzania tymi danymi.Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji wymienionych w rozdziale V ust. 1. pkt 4) lit. b) SWZ przez jedną osobę.Wymieniony w rozdziale V ust. 1. pkt 4) lit. b) SWZ skład osobowy zespołu Wykonawcy należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego i nie wyczerpuje całości personelu niezbędnego do rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy.Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach innego podmiotu zapisy dotyczące braku możliwości sumowania doświadczenia, o których mowa w rozdziale V ust. 3 SWZ, stosuje się odpowiednio do podmiotu(-ów) udostępniającego(-ych) swoje zasoby Wykonawcy.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają przedmiot zamówienia, do realizacji których te zdolności są wymagane.Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-07-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach