Przetargi.pl
Uzyskanie pozwolenia i przeprowadzenie sondażowych badań archeologicznych wraz z opracowaniem wyników, w celu ustalenia przebiegu linii murów obronnych w sąsiedztwie planowanej inwestycji związanej z zagospodarowaniem terenu przy Baszcie Prochowej w Gryficach

Zakład Gospodarki Komunalnej ogłasza przetarg

  • Adres: 72-300 Gryfice, ul. Zielona 5
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 3842047 , fax. 091 3842214
  • Data zamieszczenia: 2012-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej
    ul. Zielona 5 5
    72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 3842047, fax. 091 3842214
    REGON: 81050789300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.zgk.gryfice.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Uzyskanie pozwolenia i przeprowadzenie sondażowych badań archeologicznych wraz z opracowaniem wyników, w celu ustalenia przebiegu linii murów obronnych w sąsiedztwie planowanej inwestycji związanej z zagospodarowaniem terenu przy Baszcie Prochowej w Gryficach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem umowy jest: 1) Sporządzenie wniosku o udzielenie pozwolenia na przeprowadzenie badań archeologicznych związanych z ustaleniem przebiegu linii murów obronnych w sąsiedztwie Baszty Prochowej w Gryficach oraz planowanej lokalizacji parkingu dla samochodów osobowych wraz z częścią rekreacyjno-wypoczynkową przy ul. Leśnej (dz. nr 54/9 obr. 10 Gryfice) - w załączeniu plan sytuacyjny. Pomiary w terenie przeprowadzone wzdłuż granicy zainwestowania przy ul. Leśnej wskazują, że długość odcinka mierzonego od zewnętrznego lica muru Baszty Prochowej do granicy obszaru zainwestowania od strony zachodniej wynosi 60,5 m. Długość odcinka mierzonego od zewnętrznego lica muru Baszty Prochowej po łuku ul. Nadbrzeżnej do granicy obszaru zainwestowania od strony zachodniej wynosi 84,3 m. Zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi ZN.5183.46.2012.AM z 04.07.2012 r., stanowiącymi załącznik do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia, wydanymi przez Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wniosek o pozwolenie na przeprowadzenie badań archeologicznych powinien zawierać: - ramowe określenie terminu realizacji prac archeologicznych; - wskazanie wykonawcy prac archeologicznych; - program prac archeologicznych opracowany przez wykonawcę prac archeologicznych wraz z załącznikami określonymi w § 9 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 982). 2) Uzyskanie pozwolenia wymaganego przepisami prawa. 3) Na podstawie pozwolenia na przeprowadzenie ww. badań archeologicznych, wykonanie niezbędnych prac terenowych i kameralnych, ze sporządzeniem dokumentacji badań archeologicznych, określonej w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 982), w szczególności sporządzenie sprawozdania z wykonanych badań archeologicznych, stwierdzającego m.in. możliwość rozpoczęcia przez Zamawiającego prac projektowych i robót budowlanych przy realizacji planowanej inwestycji. 4) Zabezpieczenie terenu prac archeologicznych w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i mienia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 129, poz. 844, z późn. zm.), oraz przepisów Prawa budowlanego. 5) Uporządkowanie terenu badań po zakończeniu prac badawczych, w sposób nie powodujący zniszczenia pozostawionych tamże zabytków archeologicznych, chyba że wynikną inne okoliczności w wyniku decyzji lub postanowień odpowiednich urzędów, służb czy instytucji. 6) Magazynowanie, konserwacja i dozór pozyskanych dóbr kultury i przekazanie ich, zgodnie z decyzją Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, do wskazanych zbiorów muzealnych. 7) Uzyskanie od Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków potwierdzenia zakończenia i odbioru końcowego prac terenowych objętych zamówieniem. 8) Sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej linii przebiegu murów obronnych - o ile zostanie ustalony ich przebieg w obszarze zainwestowania. 9) Przekazanie kompletu ww. dokumentacji Zachodniopomorskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków w Szczecinie. 2. Wykonawca będzie zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, postanowieniami umowy, ofertą przetargową, metodyką badań archeologicznych oraz wskazaniami i warunkami Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (w tym dotyczącymi zakresu i rodzaju badań) zawartymi w zaleceniach konserwatorskich do planowanego przedsięwzięcia. 3. Ponadto zamówienie należy wykonywać w sposób gwarantujący spełnienie warunków: 1) ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z późn. zm.), 2) przepisów wykonawczych do wyżej wymienionej ustawy, 3) właściwych przepisów bhp i ppoż. 4. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 5. Wymienione w rozdz. V pkt 1.3. SIWZ osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne wymagania Zamawiającego. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy. Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy. 6. Zamawiający informuje, że korzystanie z materiałów Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego jest odpłatne. Materiały te obejmują między innymi: 1) wydruki mapy ewidencji gruntów i budynków oraz mapy zasadniczej, 2) udostępnianie mapy ewidencji gruntów i budynków oraz mapy zasadniczej w formie numerycznej, 3) wypisy ewidencji gruntów i budynków, 4) udostępnianie ortofotomapy w formie numerycznej oraz wydruki. Konieczność naliczania oraz wysokość wyżej wymienionych opłat wynika z zapisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004 roku w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego. 7. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia co najmniej 200.000,00 zł, przez cały okres realizacji prac terenowych, tj. przynajmniej do dnia podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego prac terenowych. 8. Użycie sprzętu mechanicznego do prowadzenia prac ziemnych może nastąpić jedynie po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego poprzedzonej pisemnym wystąpieniem Wykonawcy o zamiarze użycia takiego sprzętu. Pożądany przez Zamawiającego termin wykonania zamówienia do 90 dni od daty podpisania umowy. Wymagania dodatkowe: Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, opracuje harmonogram prac zgodny z postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego, harmonogram ten będzie stanowił załącznik do umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 specyfikacji oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713519143
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 90 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium: a) Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). b) Wadium może być wniesione w: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.). c) Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym O/Gryfice nr rachunku 30 9376 0001 0000 0433 2001 0013, z dopiskiem na przelewie: Wadium w postępowaniu na badania archeologiczne. d) Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: - pieniężnej dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. e) Z treści gwarancji / poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. f) Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. g) Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.zgk.gryfice.eu

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach