Przetargi.pl
Utworzenie węzła integracyjnego przy zmodernizowanej stacji kolejowej PKP w Sztumie.

Miasto i Gmina Sztum ogłasza przetarg

  • Adres: 82-400 Sztum, ul. Mickiewicza 39
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Sztum
    ul. Mickiewicza 39
    82-400 Sztum, woj. pomorskie
    REGON: 170747773
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sztum.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utworzenie węzła integracyjnego przy zmodernizowanej stacji kolejowej PKP w Sztumie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem inwestycji jest budowa węzła integracyjnego wokół dworca PKP w Sztumie wraz z poprawą funkcjonalności i bezpieczeństwa układu komunikacyjnego obsługującego pieszych, rowerzystów oraz transport publiczny. W ramach inwestycji planowana jest m.in. przebudowa dróg wokół dworca kolejowego w Sztumie wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz budowa ścieżek pieszo – rowerowych, zapewniających dojazd do węzła integracyjnego. Działania planowane w ramach realizacji inwestycji: - ogłoszenie postępowania przetargowego na wykonanie prac, - przeprowadzenie robót budowlanych i montażowych, - działania informacyjne. Węzeł będzie integrował podsystemy transportu zbiorowego i indywidualnego (transport kolejowy, autobusowy, samochodowy, rowerowy i pieszy). Nowo budowane ścieżki stanowić będą uzupełnienie istniejącego systemu dróg rowerowych na terenie gminy, zapewniających dojazd do dworca PKP w Sztumie.2) Budowa węzła integracyjnego przyczyni się do ograniczenia ruchu samochodowego na rzecz rozwoju ruchu rowerowego i pieszego, co wpłynie na zmniejszenie emisji CO2. Celem przedsięwzięcia jest wzrost dostępności do spójnego, dostępnego i zrównoważonego systemu transportu zbiorowego odpowiadającego na lokalne potrzeby mieszkańców. Dzięki realizacji inwestycji zwiększy się dostępność i atrakcyjność transportu publicznego, w szczególności kolejowego. Inwestycja stanowić będzie uzupełnienie przebudowy dworca kolejowego w Sztumie, zaplanowanego do realizacji w ramach Rządowego Programu Inwestycji Dworcowych 2024-2030 ogłoszonego przez Ministra Aktywów Państwowych. Realizacja inwestycji w znacznym stopniu przyczyni się do zwalczania skutków społeczno – gospodarczych związanych z wystąpieniem choroby COVID-19, ponieważ pozytywnie wpłynie na ożywienie gospodarczego w sektorze budowlanym i podniesienie jakości życia mieszkańców. Zwiększenie dostępności do publicznego transportu zbiorowego przyczyni się do poprawy mobilności mieszkańców, możliwości dotarcia do większych ośrodków życia społeczno – gospodarczego (Kwidzyn, Malbork, Trójmiasto), co zwiększa szanse na znalezienie zatrudnienia poza miejscem zamieszkania, a także korzystania z usług społecznych (opieki medycznej, edukacji, oferty kulturalnej).3) Zakres przedmiotu umowy składa się z zamówienia podstawowego (część gwarantowana) oraz z zamówienia objętego prawem opcji (część objęta prawem opcji). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 1 do SWZ oraz w projekcie umowy, która stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą (z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy).3. Wadium może być wnoszone w formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.4. Sposób wnoszenia wadium:1) w pieniądzu:Ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Sztum.Odbiorca Miasto i Gmina Sztumul. Mickiewicza 39, 82-400 SztumNr rachunku 19 8309 0000 0000 0042 2000 00402) w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt. 2-4.Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednocześnie wynikać:• nazwa zleceniodawcy (wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczenia) oraz adresy ich siedzib,• określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,• kwota gwarancji lub poręczenia,• termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres związania ofertą, począwszy od dnia wyznaczonego na dzień składania ofert,• bezwarunkowe, nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.5. Niewniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy.6. Zasady zwrotu i zatrzymania wadium określone zostały w art. 98 ustawy Pzp.7. Zamawiający zwróci wadium na rachunek bankowy, z którego zostało ono pierwotnie wpłacone.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Doświadczenie WykonawcyZamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej:- jedną robotę budowlaną polegającą na budowie bądź przebudowie drogi klasy Z, L lub wyższej o nawierzchni utwardzonej i powierzchni minimum 5 000,00m2 wraz z infrastrukturą techniczną.Spełnienie ww. warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie:WYKAZU ROBÓT złożonego wraz z dowodami, o którym mowa w Rozdziale XI SWZ (sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ),Personel WykonawcyWarunek zostanie uznany za spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia: co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie obowiązki kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń oraz co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie obowiązki kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie obowiązki kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót. co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie obowiązki kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych oraz posiada co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej.- co najmniej 1 osobą przeznaczoną na funkcję kierownika robót ogrodniczych, posiadającą wykształcenie wyższe w specjalności architekt krajobrazu, ogrodnictwo lub sztuka ogrodowa lub ukończone studia podyplomowe w tym zakresie, a także posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu obowiązków kierownika robót ogrodniczych oraz doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu co najmniej dwoma zakończonymi pracami w zakresie zagospodarowania terenów zieleni w przestrzeni publicznej w zakresie odpowiadającym posiadanemu wykształceniu.Spełnienie ww. warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie:• WYKAZU OSÓB, o którym mowa w Rozdziale XI SWZ (sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach