Przetargi.pl
Utworzenie w 2019 r. 70 nowych miejsc w instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym w zakresie wydatków inwestycyjnych: przebudowa pomieszczeń na potrzeby dzieci w wieku do lat 3 oraz zakup pierwszego wyposażenia nowoutworzonych miejsc w Żłobku Miejskim „Chełmskie Niedźwiadki” w Chełmie, ul. Wolności 20, 22-100 Chełm

Miasto Chełm ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 5652070, 5652223, 5652232 , fax. 825 652 254
  • Data zamieszczenia: 2019-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Chełm
    Lubelska 65
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 82 5652070, 5652223, 5652232, fax. 825 652 254
    REGON: 11019823800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.chelm.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utworzenie w 2019 r. 70 nowych miejsc w instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym w zakresie wydatków inwestycyjnych: przebudowa pomieszczeń na potrzeby dzieci w wieku do lat 3 oraz zakup pierwszego wyposażenia nowoutworzonych miejsc w Żłobku Miejskim „Chełmskie Niedźwiadki” w Chełmie, ul. Wolności 20, 22-100 Chełm
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania pn.: „Utworzenie w 2019 r. 70 nowych miejsc w instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym w zakresie wydatków inwestycyjnych: przebudowa pomieszczeń na potrzeby dzieci w wieku do lat 3 oraz zakup pierwszego wyposażenia nowoutworzonych miejsc w Żłobku Miejskim „Chełmskie Niedźwiadki” w Chełmie, ul. Wolności 20, 22-100 Chełm”. 2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1) budowę zewnętrznej klatki schodowej nr 1, 2) budowę zewnętrznej klatki schodowej nr 2 łącznie z szybem i windą dla niepełnosprawnych, 3) wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, 4) budowę schodów zewnętrznych, 5) budowę łącznika pomiędzy segmentami A i B, 6) układ oddymiania i napowietrzania, 7) montaż instalacji zasilania i obwodów 1 i 3 fazowych, 8) montaż tablic bezpiecznikowych, 9) budowę przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej, 10) budowę instalacji centralnego ogrzewania, 11) budowę przyłącza zasilającego hydrant p-poż. 3. Szczegółowy zakres rzeczowy robót określają: 1) dokumentacja projektowa w tym: projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiary robót wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia stanowiąca załącznik nr 8 do niniejszej Specyfikacji; 2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załącznik nr 9 do niniejszej Specyfikacji; 3) dodatkowe informacje dla Wykonawców, niezbędne do przygotowania oferty, stanowią załącznik nr 12 do SIWZ. 4. Zadanie jest współfinansowane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch+” 2019. 5. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, ofertą Wykonawcy oraz zasadami wiedzy technicznej, przy zastosowaniu obowiązujących przepisów i warunków technicznych, 2) realizacja robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowo-czasowym robót, sporządzonym przez Wykonawcę w uzgodnieniu z Zamawiającym i inspektorem nadzoru inwestorskiego w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, 3) ustanowienie oraz zapewnienie stałej obecności na budowie kierownika budowy oraz kierowników robót branżowych, 4) zabezpieczenie terenu budowy wraz z bezpośrednim sąsiedztwem prowadzonych prac, zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 5) dostosowanie rodzaju i czasu prowadzonych robót do zaleceń Zamawiającego i Użytkownika obiektu, prace prowadzone będą w czynnym obiekcie. Prace uciążliwe powodujące stały, nadmierny hałas, zapylenie lub uciążliwy zapach wykonywane będą wyłącznie w terminach ustalonych z Zamawiającym i Użytkownikiem. Wykonawca będzie stosował się do wszelkich zaleceń związanych z wpływem prowadzonych robót na bieżące funkcjonowanie obiektu i dostęp do pomieszczeń żłobka. Uzgadnianie z Dyrektorem żłobka, z 3 dniowym wyprzedzeniem, w jakich dniach i godzinach będzie możliwe prowadzenie „prac głośnych” i uciążliwych w trakcie realizacji inwestycji. Użytkownik na bieżąco będzie starał się dostosować harmonogram dnia do terminów proponowanych przez Wykonawcę. W celu umożliwienia zrealizowania zadania w terminie umownym Wykonawca będzie musiał w harmonogramie dostosować „roboty głośne” do rozkładu dnia obowiązującego w żłobku. 6) usuwanie na bieżąco z remontowanego obiektu materiałów pochodzących z demontażu, wyburzeń oraz odpadów materiałowych nie nadających się do ponownej zabudowy, 7) materiały z demontażu nadające się do ponownego użytku będą inwentaryzowane, składowane lub wywożone w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego, 8) składowanie i przechowywanie narzędzi i materiałów przeznaczonych do budowy wyłącznie w przeznaczonych do tego kontenerach lub w miejscu wskazanych przez Użytkownika remontowanego obiektu, 9) uzyskanie pisemnej zgody Użytkownika, na usytuowanie na terenie żłobka obiektów związanych z prowadzonymi robotami i poza tymi obiektami Wykonawca na zewnątrz budynku nie będzie magazynował i składował żadnych materiałów i odpadów powykonawczych. Użytkownik może nie udzielić zgody na usytuowanie na terenie żłobka obiektów takich jak n.p. magazyn materiałów niebezpiecznych. W takim przypadku Zamawiający i Użytkownik wskaże miejsce na ustawienie zaplecza budowy, 10) wykonywanie dostawy i transportu materiałów wyłącznie w sposób zapewniający nieskrępowane funkcjonowanie żłobka i używanych ciągów komunikacyjnych, 11) odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót budowlanych oraz za jakość zastosowanych materiałów, 12) przekazywanie inspektorowi nadzoru inwestorskiego informacji dotyczących realizacji umowy oraz umożliwienia mu przeprowadzenia kontroli ich wykonywania, 13) terminowe usuwanie wad, ujawnionych w czasie wykonywania robót lub ujawnionych w czasie odbiorów robót zanikających lub ulegających zakryciu, oraz w czasie obowiązywania gwarancji, 14) zabezpieczenie placu budowy wraz z bezpośrednim sąsiedztwem prowadzonych prac przed dostępem osób trzecich, zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 15) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej zadania wraz z wykonaniem i przekazaniem Zamawiającemu inwentaryzacji powykonawczej w 3 egz., w tym 1 egz. w wersji elektronicznej, 16) jeżeli technologia prowadzenia robót tego wymaga - opracowanie projektu czasowej zmiany organizacji ruchu na czas budowy wraz z uzyskaniem zatwierdzenia organu zarządzającego ruchem na terenie miasta Chełm, 17) dokonanie zgłoszeń o zamiarze rozpoczęcia robót do właścicieli istniejących urządzeń oraz dopełnienie wszelkich formalności związanych z prowadzeniem robót (zgodnie z warunkami wydanymi przez właścicieli urządzeń podziemnych i naziemnych) wraz z nadzorem właścicielskim, 18) ubezpieczenie robót, przy czym ubezpieczeniu winna podlegać w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody powstałe z winy Wykonawcy oraz w następstwie nieszczęśliwych wypadków, dotyczących pracowników Wykonawcy i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także z ruchem pojazdów mechanicznych, 19) zabezpieczenie oraz utrzymanie wszystkich elementów bezpieczeństwa ruchu wprowadzonych na podstawie projektu organizacji ruchu na czas budowy (oznakowania, wygrodzeń itp.) w sposób zapewniający ich widoczność i czytelność oraz bieżąca kontrola stanu i kompletności oznakowania robót, a także jego korekta wynikająca z postępu robót oraz jego całkowita likwidacja wraz z demontażem oznakowania po zakończeniu robót, 20) uporządkowanie placu budowy i pomieszczeń w których były prowadzone roboty budowlane, 21) przywrócenie terenu, na który prowadzona budowa miała wpływ, do stanu sprzed rozpoczęcia budowy, 22) systematyczne prowadzenie oraz pokrycie kosztów wszystkich badań, pomiarów, prób, sprawdzeń kontrolnych i ekspertyz, niezbędnych do realizacji zadania oraz udokumentowania i zachowania jakości robót budowlanych i wbudowanych materiałów, w sposób zgodny z częstotliwością wykonywania wskazaną w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi, normami i przepisami w tym zakresie. Wszystkie opinie i wyniki badań muszą być wykonane przez specjalistyczne laboratorium branżowe. Wyniki przeprowadzonych badań, pomiarów, prób, sprawdzeń kontrolnych i ekspertyz będą udostępniane na każde żądanie przedstawicielowi Zamawiającego do wglądu. 23) wykonanie zamówienia z materiałów i przy pomocy urządzeń spełniających wymogi projektu co do jakości wynikającej m.in. z przepisów o systemie oceny zgodności i o wyrobach budowlanych, potwierdzonych przez aktualne dokumenty dopuszczające do stosowania ich w budownictwie, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Akceptacja materiałów do wbudowania będzie następować na 7 dni przed ich wbudowaniem. Zastosowane materiały i urządzenia będą oznakowane znakiem CE lub B. Wykonawca będzie gromadził aprobaty, certyfikaty, deklaracje zgodności lub etykiety ze znakiem CE lub B z partii materiałów dostarczonych na budowę, w celu ich dołączenia do dokumentacji powykonawczej. Prawidłowe, tj. zgodne z obowiązującymi przepisami etykiety, będą uważane za spełniające wymogi deklaracji zgodności na wyrób budowlany. Roboty budowlane muszą zostać wykonane z materiałów posiadających certyfikaty zgodności lub deklaracje zgodności z Polskimi Normami przenoszącymi normy europejskie lub normami innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub aprobatami technicznymi (zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane). 24) organizacja i zgłaszanie gotowości do odbioru robót zanikających, częściowych oraz odbioru końcowego oraz przedkładanie Zamawiającemu wszelkich dokumentów wymaganych do odbioru (w tym atesty, aprobaty techniczne, protokoły badań, protokoły pomiarów, inwentaryzacje powykonawcze obiektów i części obiektów), 25) jeżeli Wykonawca nie zgłosi do odbioru robót podlegających zakryciu będzie zmuszony odkryć je na koszt własny, 26) zastosowanie niezbędnych możliwych środków celem ochrony dróg i obiektów inżynierskich prowadzących na teren budowy przed uszkodzeniami, które mogą spowodować roboty, transport lub sprzęt Wykonawcy, jego dostawców lub Podwykonawców, w szczególności Wykonawca powinien dostosować się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu na teren budowy i z terenu budowy, 27) pokrycie kosztów napraw i przywrócenia do stanu poprzedniego dróg zniszczonych podczas transportu przez Wykonawcę lub inne podmioty, za które ponosi on odpowiedzialność, w związku z wykonywaniem robót, 28) bieżące utrzymanie w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów w związku z wykonywaniem robót, 29) poniesienie wszelkich innych kosztów niezbędnych do realizacji, zabezpieczenia i odbioru przedmiotu zamówienia. 6. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: - wykonywanie czynności robotnika budowlanego przy realizacji robót budowlanych wskazanych w pkt. A.III.2 SIWZ. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w § 2 ust. 3 Istotnych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 6 do SIWZ. 7. W celu zmniejszenia uciążliwości w ruchu dla mieszkańców i użytkowników dróg Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do należytej organizacji wykonywanych robót oraz do minimalizacji utrudnień w ruchu z tytułu prowadzonych robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 25 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy PLN 00/100), w terminie i na zasadach określonych w pkt. A.VIII SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt A.VI.5-7 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt A.VI.9 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. A.VI.10 SIWZ stosuje się odpowiednio. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. W celu oceny, czy Wykonawca, polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający zażąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na którego zdolnościach Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Oferta musi zawierać: 1) formularz oferty o treści zgodnej z wzorem formularza ofertowego, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, 2) oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu, zgodne z wzorami stanowiącymi załączniki nr 2 i 3 do SIWZ. Oświadczenia składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej, 3) zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów, 4) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy, 5) dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty), a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, 6) kalkulację ceny oferty lub kosztorys ofertowy sporządzony według zasad i wymogów określonych w pkt. A.XII SIWZ. 6. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oraz pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy powinno być złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 540 z późn. zm.). 7. Jeżeli najkorzystniejszą ofertę złożą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust.4 ustawy). 8. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w pkt. A.XI.11 SIWZ, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór druku oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem, dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach