Przetargi.pl
Utworzenie miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w ramach Programu „Maluch+” 2022-2029 W FORMULE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ

GMINA CZECHOWICE-DZIEDZICE ogłasza przetarg

  • Adres: 43-502 Czechowice-Dziedzice, Plac Jana Pawła II 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322147114
  • Data zamieszczenia: 2023-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CZECHOWICE-DZIEDZICE
    Plac Jana Pawła II 1
    43-502 Czechowice-Dziedzice, woj. śląskie
    tel. 322147114
    REGON: 276258121
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czechowice-dziedzice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utworzenie miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w ramach Programu „Maluch+” 2022-2029 W FORMULE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlano – montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj wraz z wyposażeniem pomieszczeń dla zadania pn.: Utworzenie miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w ramach Programu „Maluch+” 2022-2029.Zakres zamówienia obejmuje:a) wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. (Dz.U.2021 poz.2454) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2020 poz.1062) oraz z zasadami projektowania uniwersalnego o którym mowa w art. 2 Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz.U. z 2012 r. poz.1169 oraz z 2018 r. poz.1217) wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego, o którym stanowi art. 20 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2023 poz.682 t.j. z dnia 12.04.2023 ze zm.) oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie realizacji robót budowlanych oraz ich zakończenie.b) wykonanie robót budowlano-montażowych wraz z wyposażeniem pomieszczeń i zagospodarowaniem terenu zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową,c) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich niezbędnych zezwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie obiektu powstałego w wyniku realizacji robót budowlanych zgodnie z jego przeznaczeniem w ramach realizacji w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania pn.: „Utworzenie miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w ramach Programu „Maluch+” 2022-2029”.Przedmiot zamówienia będzie objęty dofinansowaniem w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2022-2029.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wskazany został w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (dalej PFU) stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ. W ramach niniejszego zamówienia zostanie zrealizowany zakres inwestycji opisanej w PFU.INNE UWARUNKOWANIA:1. Ze względu na charakter obiektu, w którym będą prowadzone roboty budowlano-montażowe Zamawiający oczekuje od Wykonawcy doświadczenia w prowadzeniu robót budowlano-montażowych w czynnych obiektach użyteczności publicznej.2. Wykonawca zobowiązany jest do zaplanowania i przeprowadzenia prac w sposób gwarantujący ciągłe funkcjonowanie w przedmiotowym obiekcie Dziennego Domu Senior+ oraz do zminimalizowania ograniczeń i uciążliwości związanych z wykonywanymi pracami.3. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Dyrektorem Ośrodka Pomocy Społecznej w Czechowicach-Dziedzicach oraz z Dyrektorem Żłobka Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach4. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności podczas wykonywania robót, wydzielenia, zabezpieczenia i oznakowania terenu prowadzonych robót oraz zabezpieczenia narzędzi i urządzeń mogących stwarzać zagrożenie dla osób trzecich w przypadku ich dostępności.5. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości terenu robót oraz ciągów komunikacyjnych w obrębie prowadzonych robót przez cały okres realizacji przedmiotu umowy. Prace porządkowe Wykonawca będzie wykonywał na bieżąco.6. W przypadku wszelkich awarii i szkód powstałych na terenie prowadzonych robót Wykonawca zobowiązany jest w sposób docelowy i skuteczny do natychmiastowego ich usunięcia. Wykonawca zobowiązany jest do naprawy wszelkich szkód, za które odpowiadają solidarnie Wykonawca i podmioty działające w jego imieniu (Podwykonawcy). Koszty napraw wszelkich uszkodzeń obciążają Wykonawcę.7. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie prowadzonych robót, za zanieczyszczenie powietrza, wody i gruntu, za ochronę ptaków, drzew i krzewów oraz emisję hałasu w stopniu całkowicie zwalniającym od odpowiedzialności Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia na legalne składowisko odpadów, materiałów z placu budowy.8. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji fotograficznej terenu budowy oraz terenów przyległych (realizowany obiekt, infrastruktura, urządzenia znajdujące się w obrębie prowadzonych robót). W przypadku powstałych uszkodzeń, a nie udokumentowanych jak wyżej, uszkodzenia traktowane będą jako powstałe w wyniku prowadzonych robót.9. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać roboty zgodnie z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami na czas ich realizacji.10. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót zgodnie z Wytycznymi ochrony drzew na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice – Katalog dobrych praktyk – załącznik nr 11 do SWZ11. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i sporządzenia ekspertyzy ornitologicznej i chiropterologicznej. W przypadku konieczności zniszczenia schronień ptaków gatunków chronionych Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach (RDOŚ) oraz do prowadzenia robót zgodnie z wydaną decyzją. 12. Zadanie objęte będzie dofinansowaniem w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2022-2029 finansowanym ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO). Realizacja przedmiotu umowy (dokumentacja projektowa, roboty budowlano-montażowe, wyposażenie pomieszczeń, termin zakończenia) niezgodnie z wytycznymi zawartymi w ww. programie naraża Zamawiającego na utratę przyznanych środków finansowych, co może skutkować skierowaniem przez Zamawiającego względem Wykonawcy roszczenia utraconych przez Zamawiającego środków finansowych.13. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy do 7 dni od zawarcia umowy. Projekt ubiega się o dofinansowanie w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2022-2029.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SWZ, tj.:− program funkcjonalno-użytkowy (PFU) – załącznik nr 10 do SWZ;− wytyczne ochrony drzew na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice – Katalog dobrych praktyk –załącznik nr 11 do SWZ− projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 12 do SWZ; które stanowią integralną część specyfikacji warunków zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 Ustawy Pzp.:1.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.1.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowejZamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.1.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowaZamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.1.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:1.4.1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał co najmniej jedną (1) robotę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robocie stanowiącej przedmiot zamówienia tj. polegającej na:• na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej lub zamieszkania zbiorowego* lub lokalu użytkowego o pow. użytkowej min. 150 m2;*w myśl Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanieW przypadku, gdy wykazywane roboty budowlane, są częścią większego zamówienia dotyczącego szerszego zakresu robót, należy podać w wykazie robót budowlanych tylko informacje potwierdzające spełnianie ww. warunku.Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji roboty budowlano wykonawczej wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.1.4.2. Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. posiadającymi przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie• jedną osobą, która przy realizacji zamówienia będzie pełniła funkcję Głównego Projektanta, zdolną do wykonywania zamówienia, posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń;• jedną osobą, która przy realizacji zamówienia będzie pełniła funkcję Kierownika Budowy, zdolną do wykonywania zamówienia, posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;• jedną osobą, która przy realizacji zamówienia będzie pełniła funkcję Kierownika Robót, w zakresie branży sanitarnej, zdolną do wykonania zamówienia tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych min. w ograniczonym zakresie• jedną osobą, która przy realizacji zamówienia będzie pełniła funkcję Kierownika Robót, w zakresie branży elektrycznej, zdolną do wykonywania zamówienia tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych min w ograniczonym zakresielubodpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,oraz zrzeszoną/ymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawyz dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117),lubspełniającą/ymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.). tj. osobą/ami której/ych odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą/ymi wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wyżej wskazanych funkcji dla jednej osoby, pod warunkiem spełniania przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach