Przetargi.pl
„Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Miasta i Gminy Tuchów”

Gmina Tuchów ogłasza przetarg

  • Adres: 33170 Tuchów, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0146525218 w. 12
  • Data zamieszczenia: 2018-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchów
    ul. Rynek 1
    33170 Tuchów, woj. małopolskie
    tel. 0146525218 w. 12
    REGON: 52780700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuchow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Miasta i Gminy Tuchów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia: 1. Zakres usług: 1/utworzenie i prowadzenie stacjonarnego punktu do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Tuchów., 2/przyjmowanie od mieszkańców Miasta i Gminy Tuchów w punkcie , o którym mowa w pkt 1 odpadów komunalnych określonych w poniższej tabeli ich transport oraz zagospodarowanie poprzez przekazanie podmiotowi uprawnionemu do ich zagospodarowania lub w inny sposób zgodny z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa, zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej SIWZ oraz minimalne wymagania w zakresie pojemników i kontenerów do zbierania odpadów PSZOK: Lp. Rodzaj odbieranego Rodzaj pojemnika Minimalna ilość danego odpadu rodzaju pojemnika 1 2 3 4 1. papier pojemnik zamykany o min. 1 poj. 1100 l 2. metale pojemnik zamykany o min. 1 poj. 1100 l 3. tworzywa sztuczne pojemnik zamykany o min. 1 poj. 1100 l 4. szkło pojemnik zamykany o min. 1 poj. 1100 l 5. opakowania pojemnik zamykany o min. 1 wielomateriałowe poj. 1100 l 6. odpady ulegające pojemnik o min. biodegradacji, w tym pojemności 1100 l 1 odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji 7. odpady zielone kontener otwarty o min. 1 poj. 7 m 3 8. zużyty sprzęt elektryczny kontener zamknięty o min. 1 i elektroniczny poj. 10 m3 pojemnik specjalistyczny 9. zużyte baterie i zamykany o min. poj. 60 l 1 na zużyte baterie akumulatory pojemnik specjalistyczny o min. poj. 100 l na 1 akumulatory 10. odpady budowlane i kontener otwarty o min. 4 rozbiórkowe poj. 7 m 3 11. meble i inne odpady kontener otwarty o min. 1 wielkogabarytowe poj. 7 m3 12. przeterminowane leki pojemnik specjalistyczny zamknięty i zabezpieczony 1 przed dostępem osób trzecich o min. poj. 60 l 13. chemikalia pojemnik specjalistyczny odporny na działanie 2 związków chemicznych o min. poj. 60 l 14. inne odpady pojemnik specjalistyczny niebezpieczne przeznaczony na odpady powstające w zawierające rtęć i inne 2 gospodarstwach substancje niebezpieczne domowych o min. poj. 60 l 15. zużyte opony wydzielony utwardzony ‐ teren Przewiduje się , że na terenie PSZOK w Tuchowie będzie zbierane ok. 1200 Mg odpadów rocznie. 3. Opis miejsca lokalizacji PSZOK oraz jego wyposażenia. Teren, na którym będzie prowadzony PSZOK musi być: 1) położony w miejscu ogólnie dostępnym w granicach administracyjnych miasta Tuchów i służyć będzie dla właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi; 2) o powierzchni minimum 5000 m2; 3) ogrodzony, tak aby uniemożliwić wstęp osobom nieupoważnionym; 4) oświetlony, 5) wyposażony w stałą legalizowaną wagę umożliwiającą określenie ilości odpadów przyjmowanych do PSZOK; 6) dostosowany do korzystania przez osoby z wszystkimi rodzajami niepełnosprawności 7) wyposażony w obiekt socjalno administracyjny, 8) oznakowany tablicami lub banerami informacyjnymi, wykonanymi w taki sposób, aby informacje były czytelne i zawierały dane: a) nazwę: Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych „…”, b) godziny i dni otwarcia, c) nazwa, adres i numer telefonu Wykonawcy, 9) przygotowany w sposób spełniający wymogi przeciwpożarowe oraz z zachowaniem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; 10)Wykonawca zapewni aby punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych był utworzony ; a) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego , ochrony środowiska, przepisami BHP i ppoż oraz o zagospodarowaniu przestrzennym, w tym z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, b)na terenie skanalizowanym ( zapewniającym odprowadzenie wód opadowych i roztopowych) Pojemniki/kontenery powinny być oznakowane w sposób nie budzący wątpliwości, jakie odpady należy w nich umieszczać. Dopuszcza się, aby pojemniki przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów oznaczone były według następujących kolorów: - żółty – tworzywa sztuczne, metale, - zielony, biały – szkło; - niebieski – papier, opakowania wielomateriałowe; - brązowy – odpady ulegające biodegradacji Działka, na której zlokalizowany będzie PSZOK, winien posiadać powierzchnię min 0,5 ha. PSZOK powinien być wyposażony w utwardzone place manewrowe i magazynowe. PSZOK powinien również być wyposażony w odbiorniki ciekłych odpadów typu rozpuszczalniki, oleje. Hermetyczne zbiorniki do tych celów wyposażone w rury spustowe automatycznie odcinające możliwość migracji oparów po zakończeniu czynności zlewczych. Jakiekolwiek odcieki technologiczne winny być zebrane do hermetycznych zbiorników i przekazane do odzysku, unieszkodliwienia lub utylizacji w zależności od specyfiki składu chemicznego. Opis funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych Punkt ma być czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: od godz. 8:00 do godz. 16:00 oraz w sobotę w godzinach od 8:00 do 13:00. W tym czasie na miejscu musi być obecny minimum jeden pracownik obsługi PSZOK. W ramach prowadzenia PSZOK Wykonawca zobowiązany jest do: przyjmowania odpadów od właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi oraz wskazywania miejsc przeznaczonych do ich gromadzenia; wydawania formularza przekazania odpadu i nadzoru nad prawidłowością jego wypełnienia; ważenia odpadów oddawanych przez właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi; prowadzenia ewidencji właścicieli nieruchomości; prowadzenia ewidencji ilościowej i rodzajowej odpadów przekazanych do odpowiednich instalacji; utrzymywania czystości i porządku na terenie PSZOK, poprzez bieżące sprzątanie terenu oraz w przypadku wystąpienia opadów śniegu ‐ odśnieżanie, w przypadku wystąpienia śliskości ‐ usuwanie jej; zapewnienia kontaktu telefonicznego z obsługą PSZOK w czasie otwarcia – dla wszystkich właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi oraz Zamawiającego, a także poza godzinami otwarcia PSZOK – dla Zamawiającego; przekazywania odpadów zgromadzonych w PSZOK do zagospodarowania z minimalną częstotliwością j.w Na terenie PSZOK ma być umieszczony w widocznym miejscu Regulamin funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do regulaminu funkcjonowania PSZOK w trakcie świadczenia usługi przez Wykonawcę, w szczególności w zakresie: 1) rodzaju odpadów komunalnych przyjmowanych do PSZOK; 2) godzin otwarcia PSZOK, przy czym Zamawiający zastrzega, że tygodniowy czas pracy PSZOK nie ulegnie wydłużeniu. 3) w przypadku zmiany przepisów prawa miejscowego jak i powszechnie obowiązującego w zakresie jakim dotyczą one przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia będzie realizowany od 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2023 r. 1. PSZOK w Tuchowie będzie przyjmował następujące frakcje odpadów: Lp. FRAKCJA KOD 1 Papier i tektura 20 01 01, 15 01 01 2 Szkło 20 01 02, 15 01 07 3 Metale 20 01 40, 4 Tworzywa sztuczne 15 01 02, 20 01 39 5 Odpady wielomateriałowe 15 01 05, 15 01 06 6 Przeterminowane leki i chemikalia 20 01 31, 20 01 32 20 01 13, 20 01 19, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 80 7 Zużyte baterie i akumulatory 20 01 33, 20 01 34 8 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 20 01 36, 16 02 14, 20 01 35, 20 02 23 9 Meble i inne odpady wielkogabarytowe 20 03 07 10 Zużyte opony 16 01 03 11 Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, 17 05 04 12 Odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji 20 02 01, 20 01 08 13 Odpady z drewna 15 01 03, 20 01 38 14 Gleba i ziemia zmieszana z gruzem 20 02 02 15 Inne odpady komunalne nieulegające biodegradacji 20 02 03 16 Świetlówki 20 01 21 17 Zużyte tonery z drukarek domowych 16 02 14 18 Inne odpady niebezpieczne (np. opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności – bardzo toksyczne i toksyczne)) 15 01 10 19 Żużle i popioły 20 01 99 20 Odzież i tekstylia 20 01 10, 20 01 11 WYKONAWCA PONOSI KOSZTY ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW OKREŚLONYCH W POWYŻSZEJ TABELI; 3.prowadzenie ewidencji ilościowej i rodzajowej odpadów przekazywanych do uprawnionych podmiotów; 4.obowiązkowe prowadzenie dokumentacji, w tym sprawozdawczości; 5.stały kontakt z Zamawiającym wraz z wzajemną wymianą korespondencji oraz odpowiadanie w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na zapytania przekazywane przez Zamawiającego w temacie usługi objętej niniejszym zamówieniem; 6.wykonywanie innych prac i czynności niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia; 7.przyjmowanie odpadów komunalnych od mieszkańców Miasta i Gminy Tuchów do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych obowiązywać będzie od 1 stycznia 2020 r.; 8.punkt do selektywnego zbierania odpadów komunalnych musi być utworzony przez Wykonawcę co najmniej na 90 dni przed 1 stycznia 2020 r.; 9.nieutworzenie stacjonarnego PSZOK w terminie, o którym mowa w pkt 8 skutkować będzie wypowiedzeniem, rozwiązaniem lub odstąpieniem od umowy przez Zamawiającego oraz naliczeniem kar umownych przewidzianych z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 10.od dnia zawarcia umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji postępów prac związanych z uruchomieniem PSZOK; 11.wszystkie koszty związane z przygotowaniem do funkcjonowania PSZOK Wykonawca powinien ująć w kalkulacji ceny. 2) Warunki realizacji zamówienia 1.Wykonawca zapewni, aby stacjonarny punkt do selektywnego zbierania odpadów komunalnych był utworzony: a/na terenie miasta Tuchowa, do którego Wykonawca ma tytuł prawny na którym zlokalizowany zostanie stacjonarny punkt do selektywnego zbierania odpadów komunalnych o powierzchni min 0,5ha, b/zgodnie z przepisami prawa budowlanego, ochrony środowiska, przepisami BHP i ppoż. oraz o zagospodarowaniu przestrzennym, w tym z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, c/na powierzchni dostosowanej do ilości zbieranych odpadów na terenie utwardzonym, skanalizowanym (zapewniającym odprowadzanie wód opadowych i roztopowych), ogrodzonym, oświetlonym oraz dozorowanym; 2.magazynowanie zebranych odpadów należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi dla poszczególnych rodzajów odpadów; 3.wykonawca uprawniony jest uzależnić przyjęcie odpadów od wykazania przez mieszkańców faktu zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Tuchów poprzez np. okazanie dowodu osobistego; 4.zamawiający zastrzega, że po zakończeniu umowy Wykonawca nie może wnosić o zwrot nakładów poniesionych w związku z utworzeniem, prowadzeniem i likwidacją PSZOK; 5.Wykonawca opracuje i zatwierdzi u Zamawiającego Regulamin korzystania z Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Regulamin należy umieścić w widocznym miejscu w PSZOK; 6.Wykonawca zapewni, aby: - PSZOK był czynny: Poniedziałek – piątek w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz w sobotę od 8.00 do 13.00 (od 01.01.2020 r. do 31.12.2023 r.), 1/w punkcie do selektywnego zbierania odpadów komunalnych była usługa związana z wydawaniem worków z przeznaczeniem na odpady zbierane selektywnie, 2/w punkcie do selektywnego zbierania odpadów komunalnych prowadzony był rejestr przyjmowanych odpadów z podziałem na rodzaj odpadu, 3/bioodpady wywożone były na bieżąco do kompostowni, 4/w punkcie do selektywnego zbierania odpadów komunalnych była ścisła ewidencja odpadów 7.Na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania prawidłowości postępowania z odpadami oraz ilości odpadów odebranych i przekazanych do uprawnionych podmiotów. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia od wykonawcy dokumentów lub innych dowodów uwierzytelniających ilości odpadów i potwierdzających właściwe z nimi gospodarowanie, w tym m.in. dokumentów poświadczających legalizację wag, na których ważone są odpady, dokumentów księgowych wystawianych w toku realizacji usługi, dokumentów poświadczających, że podmioty; do których kierowane są odpady, posiadają uprawnienia wymagane właściwymi przepisami prawa; 8.Wykonawca ma obowiązek wyposażenia pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy. Odzież winna być utrzymana w należytej czystości; 9.pracownicy obsługujący PSZOK muszą być przeszkoleni w zakresie właściwego postępowania z odpadami, oraz winni odznaczać się kulturą osobistą, umiejętnością komunikowania się w zakresie swych obowiązków oraz dbać o właściwe relacje pomiędzy wykonawcą a wytwórcami odpadów; 10.przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi określającymi zasady utrzymania czystości i porządku w gminach oraz zasadami postępowania z odpadami (ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawa o odpadach, ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, ustawa o bateriach i akumulatorach) oraz obowiązującymi uchwałami Rady Miasta i Gminy Tuchów w tym zakresie; 11.Wykonawca wskaże osobę odpowiedzialną za realizację zadania oraz poda e-mail i nr telefonu do kontaktu do tej osoby, w terminie 7 dni po podpisaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 1.Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1b ustawy Pzp, dotyczące: a/Posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności związanej z wykonaniem zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, a w szczególności posiadają zezwolenie na zbieranie odpadów wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów, o którym mowa w art. 41 lub w art. 232 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ((t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 21 ze zm.), co najmniej w zakresie odpadów o kodach wymienionych w załączniku nr 1 w punkcie 1 do SIWZ; Na potwierdzenie tego warunku Zamawiający będzie wymagał: a/zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów, o którym mowa w art. 41 lub w art. 232 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz.U. z 2018r. poz.21), co najmniej w zakresie odpadów o kodach wymienionych w załączniku nr 1 do umowy oraz wymienionych w rozdziale 2 ppkt2 SIWZ;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczeniu wskazanych w rozdziale 4 pkt.1 ppkt. 2 SIWZ Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ (Wstępne Oświadczenie). 2.W celu wstępnego wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą wypełnione oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 3.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia wskazanych w rozdziale 4 pkt.1 ppkt. 2 oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także Wstępne Oświadczenia dotyczące tych podmiotów. 4.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Wstępne Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wstępne Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5.W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczeniu wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 229, ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie, o których mowa w zdaniu pierwszym, składa każdy z Wykonawców – załącznik nr 4. 6.W celu definitywnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału określonych przez Zamawiającego w rozdziale 4 pkt.1 ppkt.1 oraz braku podstaw do wykluczenia wskazanych w rozdziale 4 pkt.1 ppkt. 2 Zamawiający może przed udzieleniem zamówienia wezwać Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale 5 SIWZ. Niniejsze postanowienie nie nakłada na Zamawiającego obowiązku takiego wezwania, a jedynie uprawnienia. 7.Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 5 SIWZ potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8.W celu definitywnego tj. zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 5 pkt. 6 SIWZ potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, na żądanie Zamawiającego, które to wezwanie ma charakter uprawnienia Zamawiającego, a nie jego obowiązku, przedkłada: a/zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przez upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b/zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c/odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, d/oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j.Dz. U. z 2017 r. poz. 1785 ze zm.) - załącznik nr 9 do SIWZ. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 10.Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych w rozdziale IV SIWZ) zostanie wezwany do przedłożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów): a/wykaz usług tego typu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie potwierdzających spełnianie warunku opisanego w rozdziale IV pkt 1 ppkt c) – druk wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Uwaga: Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku podania wartości usług w walucie innej niż zł, w celu oceny spełniania ww. warunku Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty na zł według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. b/wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami potwierdzających spełnienie warunku opisanego w rozdziale IV pkt 1 ppkt c – druk wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, 11.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22 a ust. 1, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 12.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w rozdziale 5, składa każdy z nich. 13.Dokumenty powinny być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 14. Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. 15.Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 16.W zakresie nie uregulowanym niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego. Zamawiający wymaga także dołączenia do oferty: 1.wypełnionego druku oferty wraz z ceną (załącznik nr 3 do SIWZ) 2.Pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile pełnomocnictwo to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty 3.W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach