Przetargi.pl
Utworzenie i prowadzenie Centrum Informacyjno-Koordynacyjnego VOLONTARIUS, realizacja usług społecznych i zdrowotnych oraz prowadzenie działań edukacyjnych

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, Okopowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 583 261 555 , fax. (58)3268557
  • Data zamieszczenia: 2021-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    Okopowa 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 583 261 555, fax. (58)3268557
    REGON: 19167483600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pomorskie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utworzenie i prowadzenie Centrum Informacyjno-Koordynacyjnego VOLONTARIUS, realizacja usług społecznych i zdrowotnych oraz prowadzenie działań edukacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający w ramach niniejszego zamówienia powierzy Wykonawca do wykonania usługi polegające na realizacji następujących zadań, które zostały ujęte w zakresie rzeczowym Projektu pn. „Pomorskie Wspiera”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020: 1) utworzenie i prowadzenie Centrum Informacyjno-Koordynacyjnego VOLONTARIUS (zwanego dalej „CIK”) w sposób zapewniający zgodność z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (zwane dalej „ Zadaniem 1”), 2) realizacja usług społecznych i zdrowotnych (zwane dalej „ Zadaniem 2”), 3) prowadzenie działań edukacyjnych (zwane dalej „Zadaniem 3”). 2. Usługi realizowane będą na terenie województwa pomorskiego, przy czym za proces organizacji i zarządzania Usługami odpowiadać będzie Centrum Informacyjno – Koordynacyjne VOLONTARIUS w siedzibie Wykonawcy. 3. W ramach realizacji Zadania 1, określonego w ust. 1 pkt 1, Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do wykonania następujących świadczeń podczas realizowania tego zakresu usługi: 1) Zorganizowanie i zapewnienie odpowiedniej infrastruktury umożliwiającej prowadzenie CIK w miejscu dostosowanym, pod względem lokalowym i organizacyjnym, do prowadzenia i zapewnienia usług zgodnych ze Standardami realizacji wsparcia w zakresie Działania 6.2. Usługi społeczne RPO WP 2014-2020. Pomieszczenia przeznaczone na potrzeby prowadzenia CIK (min. jedno pomieszczenie biurowe, pomieszczenie socjalne/kuchnia, toalety) powinny być dostosowane architektonicznie dla wszystkich Uczestników Projektu. CIK powinien funkcjonować zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020; 2) zatrudnienie maksymalnie czterech pracowników CIK odpowiedzialnych za prowadzenie i zapewnienie wysokiej jakości działań merytorycznych ujętych w Projekcie, tj. m.in. za koordynowanie pracy specjalistów (psychologów i fizjoterapeutów) oraz wolontariuszy i rekrutację Uczestników Projektu. Sugerowane stanowiska pracy, zakres czynności i minimalne kwalifikacje wymagane do zatrudnienia na danym stanowisku, określono w załączniku nr 1 do niniejszej Umowy; 3) pokrywanie wszelkich kosztów, jakie powstaną w związku z bieżącą działalnością CIK, w tym w szczególności: a) opłat eksploatacyjnych związanych z dostawą energii elektrycznej, cieplnej, oraz gazu przewodowego, świadczeniem usług związanych z dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków, gospodarką odpadami itp., b) kosztów zakupu towarów i usług niezbędnych do realizacji zadań ujętych w Projekcie, w tym w szczególności materiałów biurowych i papierniczych, usług pocztowych, świadczenia usług telekomunikacyjnych i dostępu do Internetu, licencji na oprogramowanie informatyczne wspierające realizację zadań CIK itp., c) kosztów przejazdów pracowników CIK z siedziby CIK do poszczególnych subregionów, tj.:  Gdańsk,  Gdynia,  Wejherowo,  Słupsk,  Kwidzyn, Tczew , Malbork, oraz do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego; 4) opracowanie Regulaminu określającego zasady rekrutacji Uczestników Projektu i realizacji wsparcia w Projekcie, z uwzględnieniem zasad wynikających ze Standardów realizacji wsparcia w zakresie Działania 6.2. Usługi społeczne RPO WP 2014-2020 (w tym w szczególności poprzez zapewnienie udziału w Projekcie osobom preferowanym do wsparcia w ramach Osi Priorytetowej 6). Projekt Regulaminu musi zostać przedłożony do akceptacji Zamawiającego; 5) zrekrutowanie minimum 3 000 (trzy tysiące) Uczestników Projektu (w podziale na K/1500 M/1500) zamieszkujących województwo pomorskie, które przeszły zakażenie wirusem SARS-CoV-2 (tzw. ozdrowieńcy), są zakażone (w izolacji), potencjalnie zakażone (w kwarantannie) oraz szczególnie narażone na ciężki przebieg choroby, które jednocześnie są zagrożone wykluczeniem społecznym, głównie seniorzy (tj. osoby po 60 roku życia), osoby z niepełnosprawnościami i chorobami przewlekłymi, przy czym preferowane będą osoby, które spełniają kryteria, o których mowa w punkcie 1 Standardów realizacji wsparcia w zakresie Działania 6.2 Usługi społeczne RPO WP 2014-2020; 6) wprowadzanie na bieżąco danych wszystkich Uczestników Projektu do systemu SL2014 – tj. najpóźniej ostatniego dnia danego miesiąca, w którym pozyskano te dane. Wykonawca odpowiada za zbieranie danych Uczestników Projektu zgodnie z zapisami wytycznych, o których mowa w § 1 pkt 3 niniejszej Umowy. W celu realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 i 14 RODO, Wykonawca jest zobowiązany odebrać od Uczestników Projektu oświadczenia, których wzory stanowią odpowiednio załączniki nr 4a i nr 4b do umowy podpowierzenia przetwarzania danych osobowych. Wykonawca przechowuje zebrane oświadczenia w swojej siedzibie - w miejscu, w którym będą zlokalizowane dokumenty związane z realizacją zadań opisanych w niniejszym paragrafie do dnia zatwierdzenia przez Instytucję Zarządzającą RPO WP 2014-2020 końcowego wniosku o płatność, o czym Zamawiający poinformuje pisemnie Wykonawcę. Wykonawca przekaże protokolarnie Zamawiającemu oryginały zebranych oświadczeń w ciągu 14 dni od otrzymania powiadomienia o zatwierdzeniu wniosku o płatność końcową; 7) opracowanie dla każdego Uczestnika Projektu Indywidualnego Planu Wsparcia (zwanego dalej „IPW”). Każdy Uczestnik Projektu może otrzymać – w zależności od potrzeb, wszystkie lub wybrane usługi społeczne i zdrowotne, tj.: a) wsparcie psychologiczne – będzie realizowane przy założeniu, że Uczestnik Projektu otrzyma średnio 5 porad psychologicznych udzielonych w formie teleporady, trwającej minimum 45 minut/1 teleporada; b) usługi opiekuńcze świadczone przez wolontariuszy – będą realizowane przy założeniu, że Uczestnikowi Projektu będzie przysługiwało maksymalnie 9 wizyt wolontariusza, trwających średnio 1,5 godziny/1 wizyta. Usługi opiekuńcze muszą być świadczone zgodnie z zapisami Załącznika nr 3 do Standardów realizacji wsparcia w zakresie Działania 6.2. Usługi społeczne RPO WP 2014-2020 – Minimalne wymagania świadczenia usług społecznych w społeczności lokalnej; c) specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania świadczone przez fizjoterapeutów – które zostaną zrealizowane przy założeniu, że usługa obejmuje 6 konsultacji, przy czym:  2 konsultacje odbędą się w trybie stacjonarnym, tj. w miejscu zamieszkania Uczestnika Projektu i będą trwały minimum 1 godzinę/każda wizyta, oraz  4 konsultacje odbędą się w formie teleporady, i będą trwały minimum 30 minut/1 teleporada; d) usługę zdrowotną tj. profilaktyczne szczepienie przeciw pneumokokom; 8) zrekrutowanie minimum 350 wolontariuszy z terenu województwa pomorskiego, spełniających wymogi określone w Standardach realizacji wsparcia w zakresie Poddziałania 6.2.2. Rozwój usług społecznych RPO WP 2014-2020 – dla projektów służących ograniczaniu negatywnych skutków wystąpienia COVID-19” i zawarcie z nimi stosownych umów w imieniu i na rzecz Zamawiającego – na podstawie odrębnego pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego; 9) zatrudnienie odpowiedniej ilości specjalistów, tj. minimum 20 psychologów oraz minimum 35 fizjoterapeutów, świadczących usługi społeczne i zdrowotne na rzecz Uczestników Projektu zgodnie z IPW. Minimalny zakres obowiązków i kwalifikacje wymagane do zatrudnienia odpowiednio na stanowisku psychologa bądź fizjoterapeuty określono w załączniku nr 1 do niniejszej Umowy. Wynagrodzenie za pracę/stawka za godzinę pracy psychologów/fizjoterapeutów świadczących usługi społeczne nie może być niższe od minimalnego wynagrodzenia za pracę/minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; 10) zapewnienie ciągłości pracy wolontariuszy i wskazanych zespołów specjalistów poprzez zapewnienie właściwych koordynatorów (tj. Regionalni Koordynatorzy Wolontariatu, Koordynator zespołu fizjoterapeutów, Koordynator zespołu psychologów). Minimalny zakres obowiązków i kwalifikacje wymagane do zatrudnienia odpowiednio na stanowiskach: Regionalnego Koordynatora Wolontariatu, Koordynatora zespołu fizjoterapeutów, Koordynatora zespołu psychologów określono w załączniku nr 1 do niniejszej Umowy; 11) zapewnienie dostępności do minimum jednego punktu szczepień w każdym powiecie na terenie województwa pomorskiego, w którym będą realizowane szczepienia profilaktyczne przeciw pneumokokom dla Uczestników Projektu, poprzez zawarcie stosownych umów z podmiotami prowadzącymi punkty szczepień na terenie województwa pomorskiego. 4. W ramach realizacji Zadania 2, określonego w ust. 1 pkt 2, Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do wykonania następujących świadczeń podczas realizowania tego zakresu usługi: 1) zrealizowanie usług opiekuńczych świadczonych przez wolontariuszy na rzecz Uczestników Projektu w zakresie określonym w IPW. Usługi opiekuńcze będą realizowane z poszanowaniem zasad wynikających z Załącznika nr 3 do Standardów realizacji wsparcia w zakresie Działania 6.2. Usługi społeczne RPO WP 2014-2020 – Minimalne wymagania świadczenia usług społecznych w społeczności lokalnej; 2) wyposażenie wolontariuszy w niezbędne środki ochrony indywidualnej. Pakiet wolontariusza powinien obejmować co najmniej: 2 maseczki wielokrotnego użytku, rękawiczki - 50 sztuk, środek do dezynfekcji i może być wydawany wielokrotnie – w zależności od potrzeb; 3) pokrycie kosztów przejazdu wolontariuszy do miejsca zamieszkania Uczestników Projektu - w sytuacji, gdy odległość do miejsca zamieszkania Uczestnika Projektu objętego wsparciem będzie wynosiła więcej niż 5 km. Zwrot poniesionych kosztów przejazdów będzie odbywał się zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie opracowanym przez Regionalnych Koordynatorów Wolontariatu; 4) zorganizowanie konkursu i przekazanie najwyżej ocenionym wolontariuszom pozafinansowych świadczeń np. w postaci biletów wstępu na wydarzenia kulturalne organizowane przez samorządowe instytucje kultury, dla których organem prowadzącym jest samorząd województwa pomorskiego; 5) wyposażenie psychologów i fizjoterapeutów w sprzęt umożliwiający świadczenie wysokiej jakości usług zdalnie, na odległość (np. laptopy, telefony komórkowe karty doładowania do telefonu itp.) – w zależności od potrzeb; 6) dokonanie zakupu minimum 35 sztuk pulsoksymetrów tj. urządzeń elektronicznych służących do nieinwazyjnego pomiaru saturacji krwi i tętna – po jednym dla każdego zatrudnionego fizjoterapeuty; 7) dokonanie zakupu minimum 3000 przyrządów do ćwiczeń oddechowych – po jednym dla każdego Uczestnika Projektu; 8) zrealizowanie specjalistycznych usług opiekuńczych świadczonych przez fizjoterapeutów na rzecz Uczestników Projektu w zakresie określonym w IPW. Specjalistyczne usługi opiekuńcze będą realizowane z zachowaniem procedur zatwierdzonych przez Zamawiającego oraz z poszanowaniem zasad wynikających z Załącznika nr 3 do Standardów realizacji wsparcia w zakresie Działania 6.2. Usługi społeczne RPO WP 2014-2020 – Minimalne wymagania świadczenia usług społecznych w społeczności lokalnej; 9) zaopatrzenie fizjoterapeutów w środki ochrony indywidualnej (np. rękawiczki, maseczki, płyn dezynfekujący); 10) udzielenie łącznie minimum 15000 porad psychologicznych dla Uczestników Projektu, zrealizowanych w formie teleporady w zakresie określonym w IPW; 11) przeprowadzenie szczepień profilaktycznych przeciw pneumokokom wśród Uczestników Projektu, zgodnie z IPW. Wykonawca pokryje koszty zakupu szczepionek i wykonania szczepień profilaktycznych dla Uczestników Projektu. Usługa obejmuje również przeprowadzenie działań edukacyjnych wśród personelu medycznego i Uczestników Projektu na temat realizowanych szczepień profilaktycznych przeciw pneumokokom. 12) zapewnienie trwałości minimum 200 miejsc świadczenia usług społecznych do dnia 30 czerwca 2026 r. – zgodnie ze Standardami realizacji wsparcia w zakresie Działania 6.2. Usługi społeczne RPO WP 2014-2020, przez co należy rozumieć zapewnienie gotowości do świadczenia usług opiekuńczych świadczonych przez wolontariuszy, oraz specjalistycznych usług opiekuńczych świadczonych przez fizjoterapeutów, w zakresie zbliżonym do usługi świadczonej w ramach realizacji Projektu. W celu przygotowania się do prawidłowej realizacji powyższego zobowiązania, Wykonawca zobowiązuje się do stworzenia i utrzymania do dnia 30 czerwca 2026 r. bazy miejsc świadczenia usług społecznych oraz opublikowania na swojej stronie internetowej niezbędnych informacji przeznaczonych dla osób chętnych, które zgłoszą się po te usługi w okresie trwałości Projektu. 5. W ramach realizacji Zadania 3, określonego w ust. 1 pkt 3, Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do wykonania następujących świadczeń podczas realizowania tego zakresu usługi: 1) przeprowadzenie szkoleń dla wolontariuszy z zakresu realizacji usług opiekuńczych skierowanych do Uczestników Projektu (m.in. przestrzegania zasad etycznych, zasad współżycia społecznego, dbałości o dobro osoby potrzebującej wsparcia w codziennym funkcjonowaniu). W szczególności Wykonawca zrealizuje minimum 8 – godzinne szkolenie z zakresu realizacji usług dla osób, które będą świadczyły sąsiedzkie usługi opiekuńcze. Realizacja planowanych szkoleń musi uwzględniać formę, czas i miejsce dostosowane do bieżących warunków epidemiologicznych (w tym organizację szkoleń w formule zdalnej, z wykorzystaniem ogólnie dostępnych narzędzi teleinformatycznych); 2) organizacja spotkań szkoleniowych on-line, sesje dla wolontariuszy, mające charakter integracyjny, informacyjny i debreefingowy (rozwiązywanie sytuacji problemowych związanych ze świadczeniem usług społecznych w formie wolontariatu). Spotkania powinny być moderowane przez psychologa przy współudziale Regionalnych Koordynatorów Wolontariatu. 3) stworzenie strony internetowej mającej na celu upowszechnianie i wzmacnianie idei wolontariatu, oraz rozbudowanie w niej części edukacyjnej dla grupy docelowej (rozumianej jako Uczestnicy Projektu) oraz wszystkich podmiotów zaangażowanych w realizację działań projektowych. Usługa obejmuje m.in. opracowanie zapisów merytorycznych na stronę www, graficzne zaprojektowanie strony internetowej ze szczególnym zwróceniem uwagi na jej intuicyjność i prostotę poruszania się po niej (ze względu na grupę docelową), tj. strona internetowa z systemem CMS np. Wordpress, Joomla, projekt graficzny indywidualny, prowadzenie stroną www; 4) opracowanie i udostępnienie na stronie www materiałów dla pracowników systemu pomocy społecznej i ochrony zdrowia, związanych z tematyką Projektu; 5) zaprojektowanie graficzne, opracowanie merytoryczne, wydruk i dystrybucja materiałów edukacyjnych na temat zależności, jaka występuje pomiędzy zachorowaniem na COVID-19 a wykluczeniem społecznym - dla Uczestników Projektu, pracowników Ośrodków Pomocy Społecznej, specjalistów i wolontariuszy. Wszystkie materiały mają zostać przygotowane w sposób dostępny dla osób z różnymi niepełnosprawnościami – przede wszystkim pod względem grafiki, wielkości i koloru czcionki. Zaleca się, aby przy realizacji materiałów edukacyjnych skierowanych do Uczestników Projektu korzystać z rekomendacji zawartych w Standardzie informacyjno-promocyjnym, zawartym w Załączniku nr 2 do Wytycznych Ministra Inwestycji i Rozwoju w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 - Standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020; 6) zakup/opracowanie i dystrybucja podręcznika, jak dbać o siebie w czasie pandemii dla wolontariuszy i Uczestników Projektu. Wersja podręcznika przeznaczona dla Uczestników Projektu musi zostać przygotowana w sposób dostępny dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Postanowienia zawarte w pkt 5 powyżej stosuje się odpowiednio; 7) opracowanie i dystrybucja plansz edukacyjnych przeznaczonych do ekspozycji w miejscach publicznych związanych z tematyką Projektu, w tym w szczególności na temat zależności, jaka występuje pomiędzy zachorowaniem na COVID-19 a wykluczeniem społecznym; 8) organizacja 13 spotkań edukacyjnych w uniwersytetach III wieku, w których uczestniczyć będzie średnio 20 uczestników w każdym spotkaniu. Ze względu na udział w wydarzeniu osób z niepełnosprawnościami całość wydarzenia musi zostać dostosowana do ich potrzeb, w szczególności miejsce, materiały edukacyjne. Dopuszcza się możliwość realizacji tego zadania w formule zdalnej, z wykorzystaniem ogólnie dostępnych narzędzi teleinformatycznych – w zależności od bieżących warunków epidemiologicznych; 9) udział w minimum 4 audycjach edukacyjnych wyemitowanych w radiu lokalnym poświęconych tematyce społecznej w kontekście profilaktyki zdrowotnej w czasie pandemii – z udziałem fizjoterapeuty, psychologa, Regionalnego Koordynatora Wolontariatu oraz wolontariusza. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu zapis zrealizowanych audycji w formacie ustalonym z Zamawiającym. 6. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować Usługi, będące przedmiotem niniejszego zamówienia w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 30 czerwca 2023 r. z tym zastrzeżeniem, iż powyższy okres realizacji może ulec wydłużeniu, jeżeli czas trwania realizacji Projektu zostanie wydłużony za zgodą Instytucji Zarządzającej RPO WP 2014-2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach