Przetargi.pl
Utrzymanie zimowe ulic i dróg na terenie Gminy Baranów

Gmina Baranów ogłasza przetarg

  • Adres: 63-604 Baranów, Rynek 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 7810400 , fax. 62 7810405
  • Data zamieszczenia: 2013-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baranów
    Rynek 21 21
    63-604 Baranów, woj. wielkopolskie
    tel. 62 7810400, fax. 62 7810405
    REGON: 25085552900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baranow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zimowe ulic i dróg na terenie Gminy Baranów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot i zakres zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych będących w zarządzie Gminy Baranów przez okres 3 sezonów zimowych: 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016. 2) Łączna długość dróg gminnych przeznaczonych do zimowego utrzymania w sezonach wynosi ok 78 km w tym: - dróg o nawierzchni ulepszonej (asfaltowej, betonowej kamiennej) - ok. 52 km. - dróg polnych/gruntowych - ok. 26 km. - obustronne sprzątanie ulic po prowadzonej akcji zima ulic - 35 km 3) Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca zapewnia materiały do usuwania śliskości zimowej dróg zgodne z obowiązującymi normami: - dla piasku o uziarnieniu do 2 mm, wg PN-B-11113:1996, - dla soli drogowej, wg PN-86C-8408102 i norm pokrewnych, - dla mieszanki: skład 20-25% soli i 75-80% piasku - wg normy PN-86C-8408102 oraz piasku o uziarnieniu do 2 mm. b) Wykonawca we własnym zakresie organizuje miejsca do składowania materiałów szorstkich do posypywania dróg. c) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, jak i podwykonawców podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. d) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków wynikające z nieprawidłowej realizacji zamówienia. 2.Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje przede wszystkim: 1) odśnieżanie pługiem wskazanych dróg i ulic utwardzonych oraz gruntowych, 2) likwidację skutków gołoledzi poprzez posypywanie dróg i ulic przygotowaną wcześniej przez Wykonawcę mieszanką piasku z chlorkiem sodu, 3) utrzymanie przejezdności wszystkich dróg i ulic w okresie zimowym, 4) w przypadku bardzo dużych opadów śniegu wywóz jego nadmiaru z miejsc szczególnie niebezpiecznych dla wszystkich użytkowników dróg i pieszych, 5) jednokrotne obustronne sprzątanie ulic po zakończeniu każdego sezonu zimowego. 3. Wymagania materiałowe i jakościowe: 1) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 2) Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg: - drogi gminne i ulice należy odśnieżać obustronnie, tj. na całej szerokości jezdni, - odcinki dróg proste i równe nie zlodowaciałe (nie śliskie) nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu, - podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp. podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 40 m przed i po ww elementach dróg, np. 40 m przed skrzyżowaniem i 40m za skrzyżowaniem, chyba, że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości (stwierdzenie takiej konieczności w gestii operatora po wcześniejszym uzgodnieniu z Koordynatorem ze strony urzędu). Posypywaniu podlegać będą również place manewrowe, pętle i zatoki autobusowe zwłaszcza te zlokalizowane na wzniesieniach; - maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni, - rozpoczęcie prac nie później niż po 30 minutach po zgłoszeniu przez koordynatora Urzędu Gminy w Baranowie, w przypadku opadów nocnych nie później niż przed godziną 5.00, a zakończenie nie później niż po 4 godzinie po zakończeniu opadu, - w przypadku braku opadów śniegu i gołoledzi, akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi się; Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przysługuje wynagrodzenie. Zamawiający nie przewiduje płatności z tytułu gotowości do realizacji przedmiotu zamówienia, - wznowienie akcji następuje z chwilą stwierdzenia takiej konieczności przez Wykonawcę w porozumieniu z Koordynatorem ze strony Urzędu Gminy Baranów, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia swojej gotowości do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od dnia 1 listopada do 25 kwietnia w każdym sezonie zimowym. 3) Wszystkie osoby biorące udział w realizacji zamówienia muszą posiadać telefony komórkowe. 4) Wykonawca musi posiadać możliwość zorganizowania pracy całodobowo, również w dni wolne od pracy (soboty, niedziele i święta). 4. Przez cały okres realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania odpowiednio niezbędnym sprzętem, pozostającym w ciągłej gotowości do wyłącznej dyspozycji Gminy Baranów, w ilości co najmniej: 1) dwa zestawy sprzętowe do odśnieżania; 2) jeden sprzęt do odśnieżania umożliwiający manewrowanie w wąskich uliczkach w strefie zabudowy (m .in. ślepe uliczki); 3) dwa zestawy do usuwania śliskości - piaskarki. W przypadku awarii sprzętu wykonawca zobowiązany jest do dysponowaniem innym sprzętem zastępczym umożliwiającym należytą realizacje zobowiązań umownych. Uwaga: Zamawiający dysponuje następującym sprzętem a) dwa Pługi odśnieżne typu PU 3300 o szerokości 3,3 m; b) pług odśnieżny PUV 2800 o szerokości 2,8 m. Sprzęt ten zamawiający może wydzierżawić wykonawcy. Koszt dzierżawy wynosi: dla pługu Pu 3300 - 1 000 zł + Vat za sezon zimowy, dla pługu Pu 2800 - 850 zł + Vat za sezon zimowy. Z chwilą rozpoczęcia wykonywania usługi za wydzierżawiony sprzęt odpowiada Wykonawca. Do obowiązków dzierżawcy będzie należało również ponoszenie i regulowanie wszelkich kosztów związanych z prawidłową eksploatacją udostępnionego sprzętu w trakcie wykonywania usługi. Zwracany po okresie dzierżawy sprzęt musi w chwili zwrotu posiadać nowe wszystkie zużywające się części (węże, gumy itp.). Rozliczenie za dzierżawę nastąpi jednorazowo fakturą VAT wystawioną w styczniu każdego roku. 5. Inne wymagania i uwagi 1) W interesie Wykonawcy pozostaje zdobycie wszelkich niezbędnych informacji koniecznych do przygotowania i złożenia oferty; 2) Zamawiający wyklucza możliwość wysuwania przez Wykonawcę roszczeń pod jego adresem z uwagi na błędne skalkulowanie ceny; 3) Zamawiający nie bierze odpowiedzialności z tytułu uszkodzeń mienia wskutek działań w ramach akcji zimowego utrzymania dróg, takich jak np. odpryski lakieru na samochodach wskutek działania piaskarki, uszkodzenia ogrodzeń i innych obiektów bądź elementów zabudowy wskutek działania pługów lemieszowych lub wirnikowych itp., a wynikające z niestarannego wykonywania usługi przez operatorów. W związku z powyższym w interesie Wykonawcy jest zwrócenie szczególnej uwagi operatorom pojazdów na zachowanie najwyższej staranności w trakcie prowadzonej akcji, zwłaszcza w miejscach wąskich, słabo dostępnych, z małą możliwością manewru; 4) Ulice ślepe należy odśnieżać od końca tak by spychany śnieg wypchnąć na teren zielony a nie pod bramy wjazdowe mieszkańców;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 4.000zł (słownie: cztery tysiące złotych). Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275). Wadium w pieniądzu powinno być wpłacone przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Kępnie Oddział w Baranowie nr 09 8413 0000 0406 1311 2000 0004; Wadium w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w Sekretariacie Urzędu Gminy w Baranowie ul. Rynek 21, 63-604 Baranów, dołączając do oferty potwierdzenie złożenia wadium. Wadium wnosi się przed terminem składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.baranow.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach