Przetargi.pl
„Utrzymanie zimowe”

Miejski Zarząd Nieruchomości ogłasza przetarg

  • Adres: 44330 Jastrzębie-Zdrój, ul. 1-go Maja
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 787 001 , fax. 324 762 952
  • Data zamieszczenia: 2017-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Nieruchomości
    ul. 1-go Maja 55
    44330 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
    tel. 324 787 001, fax. 324 762 952
    REGON: 27120497100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzn.jastrzebie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Utrzymanie zimowe”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na zlecenie usługi odśnieżania zasobów administrowanych i zarządzanych przez MZN (ulic, parkingów, chodników). 1.2. Wielkość powierzchni, adresy terenów odśnieżanych oraz mapy terenów zawiera załącznik nr 11 do SIWZ. 1.3. Konieczność oraz kolejność odśnieżania poszczególnych terenów administrowanych i zarządzanych przez MZN ustala koordynator lub administrator danego terenu. 2. Zasady prowadzenia utrzymania zimowego. 1) Wykonawca zobowiązany jest przez okres trwania sezonu zimowego do utrzymywania stałego kontaktu telefonicznego z osobami koordynującymi w/w zadanie w Miejskim Zarządzie Nieruchomości w Jastrzębiu – Zdroju. 2) Rozpoczęcie "akcji zima" będzie następować na każdorazowe telefoniczne polecenie koordynatorów lub Dyrektora MZN. 3) Po telefonicznym zgłoszeniu przez osoby koordynujące konieczność rozpoczęcia prac związanych z "akcją zima" Wykonawca zobowiązany będzie podjąć działania w ciągu 1 godziny od momentu zgłoszenia. 4) Na każdorazowe polecenie Miejskiego Zarządu Nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest przedstawić ilość i rodzaj sprzętu używanego do utrzymania zimowego. 5) Czynności związane z odśnieżaniem zleconych terenów obejmują również wywożenie nadmiaru śniegu i błota pośniegowego oraz posypywanie piaskiem terenów. Wywóz nadmiaru śniegu następować będzie na każde polecenie MZN. 6) Po zakończeniu okresu zimowego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania zleconego terenu poprzez usunięcie piasku lub innego kruszywa używanego do posypywania śliskiej nawierzchni. Prace porządkowe należy wykonywać w sprzyjających warunkach pogodowych (bez opadów śniegu) i będą podlegać komisyjnemu odbiorowi. 7) W ramach realizacji zamówienia w okresie zimowym Wykonawca zobowiązany jest do zakupu piasku i środków chemicznych dopuszczonych do stosowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 roku w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U.05.230.1960) w ilości niezbędnej do prawidłowego prowadzenia utrzymania zimowego oraz zapewnienia miejsca na składowanie nadmiaru śniegu. 3. Zasady kontroli i oceny wykonania powierzonego zakresu robót w sezonie zimowym: 1) Kontrolę prac na powierzonym terenie sprawować będą administratorzy poszczególnych rejonów, z kontroli będzie sporządzony protokół. 2) W przypadku nieodśnieżenia w całości powierzchni zleconych do utrzymania zimowego Zamawiający zastrzega sobie prawo do pomniejszenia wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy w danym miesiącu proporcjonalnie do rozmiaru niewykonanych prac. 3) Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktycznie wykonaną usługę. 4) Po zakończeniu kontroli Wykonawca ma obowiązek podpisać protokół z kontroli, jeżeli w niej uczestniczył. Nieobecność Wykonawcy w kontroli traktuje się jako zrzeczenie się jakichkolwiek roszczeń co do jej wyników. 4. Warunki ogólne: 1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wykazu nieruchomości przeznaczonych do odśnieżenia np. w przypadku zbycia lub nabycia nieruchomości, wyłączenia z użytkowania zasobu administrowanego lub zarządzanego przez MZN. 2) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prac zgodnie z przyjętym zakresem, do przestrzegania zasad wykonywania usług zawartych w umowie oraz SIWZ i wykonywania tych prac zgodnie z przepisami BHP. 3) Do wykonywania zadania należy używać materiałów i urządzeń posiadających deklaracje, atesty lub certyfikaty, dopuszczające je do stosowania. 4) Do wykonywania zadania należy używać specjalistycznego sprzętu mechanicznego. Jedynie w przypadkach, gdzie użycie sprzętu jest niemożliwe z uwagi na warunki terenu powierzone prace mogą być wykonywane ręcznie. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo wnoszenia uwag, co do jakości sprzętu mechanicznego wykorzystywanego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Wszelkie zastrzeżenia spisywane będą w formie notatki do umowy celem ich eliminacji w terminie uzgodnionym przez obie strony. 6) Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt do zabezpieczenia pracowników, sprzętu ręcznego i mechanicznego oraz materiałów w ilości zapewniającej sprawną realizację zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej umowie oraz SIWZ. 7) Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że będzie dysponował obligatoryjnie jednym z n/w sprzętów: pługo-piaskarki, pługo-piaskarko-solarki, ciągnik z pługiem, quad z pługiem lub multicar z pługiem. 8) Masa całkowita sprzętu przeznaczonego do utrzymania chodników wraz z osprzętem nie może przekroczyć 2,5 tony. Dopuszcza się w sezonie zimowym użycie sprzętu powyżej 2,5 tony jedynie przy używaniu pługa bocznego do utrzymania chodników położonych bezpośrednio przy jezdni przy założeniu, że pojazd porusza się wyłącznie po jezdni. 9) Stwierdzenie przez Zamawiającego wykonywania robót przez Wykonawcę sprzętem powyżej 2,5 tony (za wyjątkiem sytuacji opisanej w ppkt.9)) skutkować będzie naliczeniem kary umownej. 10) Odzież roboczą, którą Wykonawca zapewnia dla swoich pracowników, powinna posiadać widoczne logo firmy lub kamizelki ochronne (odblaskowe). 11) Wykonawca ma obowiązek oznakowania pojazdów w sygnalizację świetlną zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. 12) Dokonywanie wszelkich uzgodnień i uzyskiwanie pozwoleń koniecznych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca dokonuje we własnym zakresie i na własny koszt. 13) Za wypadki, szkody powstałe w wyniku prowadzenia prac i nienależyte wykonanie prac odpowiada Wykonawca do pełnej wartości szkody. 14) Wykonawca przed zawarciem umowy będzie zobowiązany do przedstawienia kserokopii polisy ubezpieczeniowej w zakresie prowadzonej działalności od odpowiedzialności cywilnej wobec osób trzecich, zawartej na okres realizowania usługi, o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 zł. Jeżeli z w/w dokumentu nie wynika, że składka została opłacona, Wykonawca winien dołączyć potwierdzenie jej opłaty lub opłaty raty składki wymagalnej na dzień podpisania umowy. Polisa winna być aktualna na dzień podpisania umowy. W przypadku wygaśnięcia polisy w trakcie obowiązywania umowy dopuszcza się, po podpisaniu umowy, przedstawienie nowej, przy czym nie później niż 4 dni przed upływem terminu do którego polisa była zawarta - pod rygorem naliczenia kar umownych za nieterminowe dopełnienie powyższego obowiązku na zasadach określonych w §11 ust.1b) projektu umowy (Załącznik 10 do SIWZ), a ponadto Zamawiającemu przysługuje w takiej sytuacji prawo rozwiązania umowy z winy Wykonawcy. 15) Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać rygorów wynikających z powszechnie obowiązują­cych przepisów prawa, w tym również prawa miejscowego. 16) Po podpisaniu umowy odbędzie się komisyjne przekazanie powierzonego terenu przy udziale przedstawicieli obu stron zgodnie z dołączonymi mapkami terenu. 5. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: - na etapie złożenia oferty – stosowne oświadczenie złożone przez Wykonawcę; - na etapie realizacji zadania - sposób dokumentowania określony został we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ; b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań określonych w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ; c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 Kodeksu pracy (t.j. z dnia 12 października 2016 r., Dz.U. z 2016 r. poz. 1666, z póź. zm.) przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia pracowników fizycznych: odśnieżanie, usuwanie śniegu, posypywanie piaskiem odśnieżonych terenów, skuwanie lodu. 6. Zamawiający określa wymagania związane z realizacja zamówienia stosownie do art. 29 ust. 4 pkt. 3 ustawy, dotyczące „klauzuli społecznej” w przypadku kiedy Wykonawca zatrudni przy wykonaniu zamówienia osobę/osoby niepełnosprawne, o której mowa w przepisach o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; a) Oświadczenie o zatrudnieniu osoby/osób niepełnosprawnej/niepełnosprawnych winno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte zakresem prac zleconych przez Zamawiającego czynności wykonywać będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę osoby niepełnosprawne, wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. b) Zamawiający rozumie przez osobę niepełnosprawną – osobę spełniającą przesłanki statusu niepełnosprawności określone ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. c) Stopień niepełnosprawności zatrudnionych przez Wykonawcę osób niepełnosprawnych nie może rzutować na prawidłowość wykonania zadania. d) Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca jest obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby niepełnosprawnej oraz zaktualizowanie oświetlenia , o którym mowa w ppkt.a). e) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy polegających na weryfikacji osób wymienionych w oświadczeniu złożonym przez Wykonawcę, o którym mowa w ppkt. a). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia zatrudnienia osoby niepełnosprawnej i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia osób/by niepełnosprawnej tj.: a) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopię umowy o pracę zawartej z osobą niepełnosprawną wykonującą czynności w trakcie realizacji zamówienia (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności1 bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopię aktualnej decyzji powiatowego zespołu orzekania o niepełnosprawności dotyczącej osoby niepełnosprawnej, wykonującej czynności przy realizacji zamówienia. Kopia w/w dokumentu powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.(tj. w szczególności1 bez adresów, nr PESEL pracowników) Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wyżej opisanych wymogów związanych z zatrudnieniem przy realizacji zadania osób niepełnosprawnych lub niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów i potwierdzających zgodność złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w tym zakresie Zamawiający przewiduje sankcję w postaci odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy i zapłaty kary umownej określonej w § 11 ust. 1a) wzoru umowy. „Aspekt społeczny - zatrudnienie do realizacji zamówienia osób niepełnosprawnych” podlega ocenie. Wykonawca otrzyma 0 pkt w przypadku, gdy nie zadeklaruje zatrudnienia przy wykonywaniu zamówienia osób niepełnosprawnych. Sposób udokumentowania: - na etapie złożenia oferty – stosowne oświadczenie złożone przez Wykonawcę. - przed podpisaniem umowy - Oświadczenie o zatrudnieniu osoby/osób niepełnosprawnej/niepełnosprawnych wskazanych na etapie składania oferty, zawierające w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte zakresem prac zleconych przez Zamawiającego czynności wykonują zatrudnione na podstawie umowy o pracę osoby niepełnosprawne, wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy (jeżeli dotyczy). - na etapie realizacji zadania - sposób dokumentowania określony został we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione zgodnie z art. 45 ustawy Pzp, w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto bankowe w Banku Spółdzielczym w Jastrzębiu - Zdroju o numerze 08 8470 0001 2001 0029 6139 0003. 4. Wadium w pozostałych formach należy złożyć w formie oryginału w Dziale Logistyki MZN, pokój nr 1 do dnia 07.11.2017 r. do godz. 9 00 . 5. Zobowiązanie do zapłaty wadium wniesionego w formie innej aniżeli pieniężnej winno: 1) obejmować uwarunkowania zawarte w art. 46 ust. 4a oraz 46 ust. 5 pkt 1-3 ustawy Pzp tj.: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c) Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; aa) w wypadkach określonych w pkt. od a do d Zamawiający ma prawo zatrzymać wadium wraz z odsetkami. 2) gwarantować wypłatę wadium na każde pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sposób bezwarunkowy. 6. Za skutecznie wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które do terminu składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego tj. 07.11.2017 r. do godz. 9 00 . 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert na zasadach określonych w specyfikacji lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona. 8. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ustawy Pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. W przypadku składania oferty przez wspólników konsorcjum, tj. przez kilku Wykonawców w dokumencie stwierdzającym wniesione wadium w formie innej niż pieniężna należy wymienić wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; b) Dokumenty i oświadczenia, które zgodnie z postanowieniami pkt VI.1a) SIWZ należy przedłożyć wraz z ofertą, c) Pełnomocnictwo do podpisywania oferty oraz do podpisywania innych dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą, jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego). Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonania, których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji winno być podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie i udzielających pełnomocnictwa, natomiast w przypadku spółki cywilnej przez każdego z jej wspólników. e) Dowód wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach