Przetargi.pl
Utrzymanie zieleni na terenie miasta Środa Śląska

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55300 Środa Śląska, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 960 724 , fax. 713 173 405
  • Data zamieszczenia: 2017-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5
    55300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 713 960 724, fax. 713 173 405
    REGON: 69291493227000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zieleni na terenie miasta Środa Śląska
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew 77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów Przedmiotem zamówienia jest „utrzymanie zieleni na terenie miasta Środa Śląska w okresie od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 roku” oraz usuwanie, cięcia pielęgnacyjne drzewostanu na terenie gminy Środa Śląska, które obejmuje następujące części: CZĘŚĆ 1 – utrzymanie zieleni od dnia podpisania umowy do 31 października 2017 roku zgodnie z załącznikami nr 1 – od 01 listopada 2017 do 31 marca 2018 załącznik Nr 2. CZĘŚĆ 2 – utrzymanie zieleni na zgłoszenie od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 r. roku zgodnie z załącznikiem nr 3. CZĘŚĆ 3 – usuwanie, cięcia pielęgnacyjne drzewostanu na terenie gminy i miasta Środa Śląska od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 r. 2.1.1.Na przedmiotowy zakres rzeczowy CZĘŚCI 1 składa się: utrzymanie terenów zieleni na terenie miasta Środa Śląska wyszczególnionych w załącznikach Nr 1 i Nr 2 bez względu na wielokrotność powtarzanych prac: a) Załącznik Nr 1 - utrzymanie zieleni na terenie miasta Środa Śląska w okresie od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 r, CZĘŚĆ 2 – utrzymanie zieleni na zgłoszenie 01 kwietnia 2017 r. do 31 marca 2018 r. roku zgodnie z załącznikiem nr 3. CZĘŚĆ 3 – usuwanie, cięcia pielęgnacyjne drzewostanu na terenie gminy i miasta Środa Śląska od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 r. 2.1.2. Zasady i wymagania wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia : I. Zakres wymagań pielęgnacyjnych dla poszczególnych form zieleni wyszczególnionej w załączniku Nr 1, 2, tj. 1. Pielęgnacja trawników obejmuje : a) koszenie trawników w celu utrzymywania maksymalnej wysokości traw do 5 cm, b) Nie dopuszcza się zalegania skoszonej lub spryzmowanej trawy w miejscach objętych przedmiotem zamówienia. c) 2 razy w sezonie dokonać wertykulację trawników, d) usuwanie samosiewów, odrostów korzeniowych i pniowych z drzew rosnących na utrzymywanych trawnikach, chwastów wokół drzew, krzewów, lamp, znaków drogowych, barierek, obiektów małej architektury itp.; e) trawniki przy skupiskach krzewów, bylin i żywopłotów oraz przy obiektach małej architektury należy kosić z należytą starannością tak, aby nie uszkodzić roślin oraz elementów architektonicznych. Miejsca trudno dostępne należy do kosić ręcznie; 2. Grabienie obejmuje : Grabienie liści, uschniętych traw, owocostanów, mchów oraz likwidacja kretowisk z trawników, terenów zadrzewionych i zakrzewionych Po wykonaniu zabiegów teren należy uprzątnąć, odpady wywieźć i zutylizować. Prace uważa się za wykonane, jeżeli liście zostaną usunięte z całej powierzchni przeznaczonej do grabienia. 3. Pielęgnacja krzewów: 1) Pielęgnacji krzewów liściastych i iglastych obejmuje : wycięcie suchych, połamanych, porażonych przez czynniki chorobotwórcze i zamierających gałęzi, usuniecie gałęzi leżących na ziemi, krzyżujących się. Odchwaszczenie, zagrabienie przekopanej powierzchni, zebranie chwastów. Pielenie i spulchnienie ziemi wokół roślin, przycięcie lub formowanie koron. Po wykonaniu zabiegów teren należy uprzątnąć, powstałe odpady wywieźć i zutylizować. 1. 2) Pielęgnacja krzewów – żywopłotów formowanych obejmuje : pielenie i spulchnienie ziemi wokół roślin. Ukształtowanie pokroju sztucznego bez względu na jego szerokość tj. cięcie z trzech stron, górna powierzchnia żywopłotu ma być prowadzona w jednej płaszczyźnie, krzewów zgodnie z ich naturalnym pokrojem. W czasie wykonywania tej czynności należy usunąć gałęzie suche, połamane, stare, krzyżujące się i zagęszczające. Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, powstałe odpady wywieźć i zutylizować. 4. Pielęgnacja bylin obejmuje : 1) Do zabiegów pielęgnacyjnych stosowanych przy nasadzeniach roślin wieloletnich należą: likwidacja zabezpieczenia zimowego oraz zabezpieczenie na zimę materiałem Wykonawcy; pielenie i spulchnianie ziemi; usuwanie przekwitłych kwiatostanów bylin kwitnących; usuwanie odrostów; przycinanie brzegów rabaty; nawożenie nawozem odpowiednim dla grupy roślin przekazanym przez Zamawiającego. 2) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady wywieźć i zutylizować. 3) W przypadku stwierdzonych ubytków roślin do obowiązków Wykonawcy należy dokonywanie dosadzeń materiałem przekazanym przez Zamawiającego. 5. Pielęgnacja rabat w tym pielęgnacja różanek- rabat obejmuje: 1) Do zabiegów pielęgnacyjnych należą: pielenie i spulchnianie ziemi; usuwanie przekwitłych kwiatostanów; poprawianie brzegów kwietnika-przycinanie krzewów, nawożenie nawozem odpowiednim dla danej grupy roślin przekazanym przez Zamawiającego,. 2) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, wywieźć i zutylizować. 3) W przypadku stwierdzonych ubytków roślin do obowiązków Wykonawcy należy dokonywanie dosadzeń materiałem przekazanym przez Zamawiającego. 6. Pielęgnacja i podlewanie : kwietników sezonowych w gruncie, pojemnikach, donicach, róż w mieście przy ul. Górnej, Konstytucji 3 – go Maja, ul. Kolejowa, ul. Mostowa , ul. malczycka itp. obejmuje : 1) Zabezpieczenie i przygotowanie podłoża pod obsadzenia kwietników sezonowych, 2) Obsadzanie kwietników kwiatami sezonowymi; 3) Pielenie i spulchnianie gleby; 4) Usuwanie przekwitłych kwiatostanów; 5) Nawożenie nawozami mineralnymi granulowanymi lub płynnymi przekazanymi przez Zamawiającego, 6) Obcięcie brzegów kwietników; 7) Usuwanie obumarłych fragmentów roślin (suche liście itp.); 8) Po sezonie likwidacja obsadzeń wraz z usunięciem roślin; 9) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, powstałe odpady wywieźć i zutylizować; 10) Nie dopuszcza się : zachwaszczenia, nieestetycznego wyglądu kwietnika oraz niewykonania któregokolwiek z powyższych zabiegów w sezonie 11) Podlewanie zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Wodę do podlewania Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na koszt własny. Usługa podlewania nie stanowi w tym przypadku usługi na dodatkowe zlecenie 7. Sadzenie i uzupełnianie roślin obejmuje : 1) Transport sadzonek na terenie miasta Środa Śląska 2) Wykonanie nasadzeń materiałem przekazanym przez Zamawiającego. 3) Podlewanie zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Wodę do podlewania Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na koszt własny. Usługa podlewania nie stanowi w tym przypadku usługi na dodatkowe zlecenie 8. Koszenie trawy obejmuje : ( dotyczy usług wykonywanych na dodatkowe zlecenie – załącznik Nr 3) 1) koszenie trawy na wysokość max do 4 cm, 2) zebranie luzu śmieciowego 9. Koszenie jednostronne poboczy dróg obejmuje: ( dotyczy usług wykonywanych na dodatkowe zlecenie – załącznik Nr 3) 1) koszenie trawy na wysokość max do 4 cm, 2) zebranie luzu śmieciowego 3) szerokość pobocza określa się na 2 ,00 mb 10. Podlewanie na wypadek suszy obejmuje: 1) czynność polegającą na dowozie wody oraz powolnym podlaniu roślin wodą w ilości 1,5 m3/ar. 2) Podlewanie Wykonawca zobowiązany jest wykonywać po zgłoszeniu telefonicznym w ciągu 24 godzin od zgłoszenia 3) Wodę do podlewania Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na koszt własny. 11. Do obowiązków Wykonawcy należy : 1) Usuwanie trawy rosnącej tuż przy krawężnikach od strony chodników i trawników, usuwanie trawy i chwastów, które wyrosły między kostkami – usuwanie przy pomocy herbicydów,. 2) Uzupełnienie ubytków trawnika poprzez wsianie nowej trawy wraz z zabiegami pielęgnacyjnymi. 3) Bieżąca pielęgnacja żywopłotów w mieście – comiesięczne przycinanie, formowanie. Miesięczne wynagrodzenie za podlewanie na wypadek suszy terenów zielonych na dodatkowe zlecenie wyszczególnianych w załączniku Nr 1 odbywać się będzie w oparciu o przyjętą jednostkową stawkę brutto i ilości wykonanych usług. Wynagrodzenie za utrzymanie terenów zielonych na dodatkowe zlecenie, wyszczególnianych w załączniku Nr 3 odbywać się będzie w oparciu o przyjęte jednostkowe stawki brutto i ilości wykonanych usług. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecania w ramach robót na dodatkowe zlecenie, innych terenów niż wymienione w załączniku Nr 2, do wysokości 30 % powierzchni podanej w przedmiocie zmówienia, stanowiących własność Gminy Środa Śląska. Do rozliczeń za wykonane usługi będą miały zastosowanie jednostkowe stawki brutto i ilości wykonanych usług. Rozliczenie za wykonane prace na dodatkowe zlecenie odbywać się będzie wg następujących stawek jednostkowych brutto : a).Koszenie trawy …........................złotych/ m2 b).Grabienie liści …................... złotych/ m2 c).Pielęgnacja żywopłotów – przycinka,pielenie ...........................złotych /mb d).Pielęgnacja rabat -pielenie, przycinka odrostów ............................złotych /m2 e).Koszenie jednostronne poboczy dróg gminnych …......................... złotych/km f). Zbieranie luzu śmieciowego z trenów zielonych ….........................złotych /m2 g) Podlewanie na wypadek suszy ….........................złotych /m2 Powyższe ceny jednostkowe winny zawierać nakłady na wywóz i utylizację powstałych podczas prowadzonych prac odpadów zielonych oraz zebranego luzu śmieciowego . Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia w okresie umownym ilości elementów małej architektury (kosze uliczne, ławki), co nie będzie miało wpływu na wartość wynagrodzenia Wykonawcy za obsługę i bieżące utrzymanie czystości. Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecania usług częściowych, co do powierzchni i co do zakresu, na terenach wyszczególnionych w załączniku Nr 2 Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecania usług częściowych, co do powierzchni, na terenach zielonych polegających na podlewaniu na wypadek suszy, terenów wyszczególnionych w załączniku Nr 1. W przypadku, gdy ilość faktycznie wykonanych prac będzie odbiegała od ilości przedstawionej w załącznikach nr 1,2 do niniejszej umowy, wynagrodzenie zostanie proporcjonalnie zmniejszone lub zwiększone przy zachowaniu cen jednostkowych przedstawionych w tych załącznikach. Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia nawozów oraz materiału do nasadzeń w gruncie i pojemnikach. Imię i Nazwisko osób przygotowujących opis przedmiotu zamówienia Joanna Kozak (Z zachowaniem art. 29 - 34 ustawy. Jeśli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dodatkowo opis należy sporządzić z zachowaniem przepisów zawartych w aktach wykonawczych wydanych do ustawy). 2.2. Na przedmiotowy zakres rzeczowy części- 3 składa się: 1.Usuwanie drzew cena jednostkowa przy fi pnia /cm/ 10-15; 16-20; 21-30; 31- 40; 41-50; 51-60; 61-70; 71-80; 81-90;91-100; powyżej 100 cm dodatek za każde 5 cm; 2.Cięcia pielęgnacyjni -korekcyjne drzew cena jednostkowa przy fi pnia (cm) 10-15; 16-20; 21-30; 31-40; 41-50; 51-60; 61-70; 71-80; 81-90;91-100; powyżej 100 cm dodatek za każde 5 cm; 3.Frezowanie pni – cena jednostkowa przy fi pnia ( cm) 10-15; 16-20; 21-30; 31-40; 41-50; 51-60; 61-70; 71-80; 81-90;91-100; powyżej 100 cm dodatek za każde 5 cm; 4.Usuwanie drzew z frezowaniem pni, cena jednostkowa przy fi pnia (cm) 10-15; 16-20; 21-30; 31-40; 41-50; 51-60; 61-70; 71-80; 81-90; 91-100; powyżej 100 cm dodatek za każde 5 cm; 5.Usuwanie zakrzaczeń - cena 1 m2.(bez względu na wysokość i wiek zakrzaczeń). 6.Usuwanie zakrzaczeń z karczowaniem -cena 1 m2 (bez względu na wysokość i wiek zakrzaczeń). 1. W/w pozycjach należy uwzględnić koszt : a) zabezpieczenia miejsca wykonywanych prac, b) pocięcie ściętego drewna w klocki o długości do 40 cm, c) zrąbkowanie gałęzi, d) wywóz drewna, zrąbek na miejsce wskazane przez zamawiającego w odległości do 15 km na terenie gminy, e) uporządkowanie terenu po wykonaniu prac. DOTYCZY CZĘŚCI 1. Obowiązki dotyczące zatrudnienia: 1. Wykonawca w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.10.2017 r. musi posiadać minimalne zatrudnienie pracowników na podstawie umowy o pracę tj: co najmniej 5 osób na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etat. - okres wymaganego zatrudnienia – od dnia podpisania umowy do dnia 31.10.2017 r. - zakres czynności: zgodny z opisem przedmiotu zamówienia dot. części 1. 2. Sposób dokumentowania zatrudnienia: a)wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który stanowił będzie załącznik do umowy zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu, b)oświadczenie osób, o których mowa w ppkt 1, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zmówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu. c) W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 1. 3. Celem kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań wskazanych w pkt 1 i 2 raz na kwartał, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o liczbie osób zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego powyżej wraz z deklaracjami przekazywanymi do ZUS celem potwierdzenia odprowadzenia stosownych składek (do wglądu dla Zamawiającego). 4. W przypadku niespełnienie przez Wykonawcę wymagań wskazanych powyżej, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 000,00 PLN za każde zdarzenie. DOTYCZY CZĘŚCI 2 i 3. Obowiązki dotyczące zatrudnienia: Zamawiający nie stawia warunków dotyczących zatrudnienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach