Przetargi.pl
Utrzymanie zieleni na terenie miasta Środa Śląska

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55300 Środa Śląska, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 960 724 , fax. 713 173 405
  • Data zamieszczenia: 2017-03-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5
    55300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 713 960 724, fax. 713 173 405
    REGON: 69291493227000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zieleni na terenie miasta Środa Śląska
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew 77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów Przedmiotem zamówienia jest „utrzymanie zieleni na terenie miasta Środa Śląska w okresie od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 roku” oraz usuwanie, cięcia pielęgnacyjne drzewostanu na terenie gminy Środa Śląska, które obejmuje następujące części: CZĘŚĆ 1 – utrzymanie zieleni od dnia podpisania umowy do 31 października 2017 roku zgodnie z załącznikami nr 1 – od 01 listopada 2017 do 31 marca 2018 załącznik Nr 2. CZĘŚĆ 2 – utrzymanie zieleni na zgłoszenie od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 r. roku zgodnie z załącznikiem nr 3. CZĘŚĆ 3 – usuwanie, cięcia pielęgnacyjne drzewostanu na terenie gminy i miasta Środa Śląska od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 r. 2.1.1.Na przedmiotowy zakres rzeczowy CZĘŚCI 1 składa się: utrzymanie terenów zieleni na terenie miasta Środa Śląska wyszczególnionych w załącznikach Nr 1 i Nr 2 bez względu na wielokrotność powtarzanych prac: a) Załącznik Nr 1 - utrzymanie zieleni na terenie miasta Środa Śląska w okresie od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 r, CZĘŚĆ 2 – utrzymanie zieleni na zgłoszenie 01 kwietnia 2017 r. do 31 marca 2018 r. roku zgodnie z załącznikiem nr 3. CZĘŚĆ 3 – usuwanie, cięcia pielęgnacyjne drzewostanu na terenie gminy i miasta Środa Śląska od dnia podpisania umowy do 31 marca 2018 r. 2.1.2. Zasady i wymagania wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia : I. Zakres wymagań pielęgnacyjnych dla poszczególnych form zieleni wyszczególnionej w załączniku Nr 1, 2, tj. 1. Pielęgnacja trawników obejmuje : a) koszenie trawników w celu utrzymywania maksymalnej wysokości traw do 5 cm, b) Nie dopuszcza się zalegania skoszonej lub spryzmowanej trawy w miejscach objętych przedmiotem zamówienia. c) 2 razy w sezonie dokonać wertykulację trawników, d) usuwanie samosiewów, odrostów korzeniowych i pniowych z drzew rosnących na utrzymywanych trawnikach, chwastów wokół drzew, krzewów, lamp, znaków drogowych, barierek, obiektów małej architektury itp.; e) trawniki przy skupiskach krzewów, bylin i żywopłotów oraz przy obiektach małej architektury należy kosić z należytą starannością tak, aby nie uszkodzić roślin oraz elementów architektonicznych. Miejsca trudno dostępne należy do kosić ręcznie; 2. Grabienie obejmuje : Grabienie liści, uschniętych traw, owocostanów, mchów oraz likwidacja kretowisk z trawników, terenów zadrzewionych i zakrzewionych Po wykonaniu zabiegów teren należy uprzątnąć, odpady wywieźć i zutylizować. Prace uważa się za wykonane, jeżeli liście zostaną usunięte z całej powierzchni przeznaczonej do grabienia. 3. Pielęgnacja krzewów: 1) Pielęgnacji krzewów liściastych i iglastych obejmuje : wycięcie suchych, połamanych, porażonych przez czynniki chorobotwórcze i zamierających gałęzi, usuniecie gałęzi leżących na ziemi, krzyżujących się. Odchwaszczenie, zagrabienie przekopanej powierzchni, zebranie chwastów. Pielenie i spulchnienie ziemi wokół roślin, przycięcie lub formowanie koron. Po wykonaniu zabiegów teren należy uprzątnąć, powstałe odpady wywieźć i zutylizować. 1. 2) Pielęgnacja krzewów – żywopłotów formowanych obejmuje : pielenie i spulchnienie ziemi wokół roślin. Ukształtowanie pokroju sztucznego bez względu na jego szerokość tj. cięcie z trzech stron, górna powierzchnia żywopłotu ma być prowadzona w jednej płaszczyźnie, krzewów zgodnie z ich naturalnym pokrojem. W czasie wykonywania tej czynności należy usunąć gałęzie suche, połamane, stare, krzyżujące się i zagęszczające. Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, powstałe odpady wywieźć i zutylizować. 4. Pielęgnacja bylin obejmuje : 1) Do zabiegów pielęgnacyjnych stosowanych przy nasadzeniach roślin wieloletnich należą: likwidacja zabezpieczenia zimowego oraz zabezpieczenie na zimę materiałem Wykonawcy; pielenie i spulchnianie ziemi; usuwanie przekwitłych kwiatostanów bylin kwitnących; usuwanie odrostów; przycinanie brzegów rabaty; nawożenie nawozem odpowiednim dla grupy roślin przekazanym przez Zamawiającego. 2) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady wywieźć i zutylizować. 3) W przypadku stwierdzonych ubytków roślin do obowiązków Wykonawcy należy dokonywanie dosadzeń materiałem przekazanym przez Zamawiającego. 5. Pielęgnacja rabat w tym pielęgnacja różanek- rabat obejmuje: 1) Do zabiegów pielęgnacyjnych należą: pielenie i spulchnianie ziemi; usuwanie przekwitłych kwiatostanów; poprawianie brzegów kwietnika-przycinanie krzewów, nawożenie nawozem odpowiednim dla danej grupy roślin przekazanym przez Zamawiającego,. 2) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, wywieźć i zutylizować. 3) W przypadku stwierdzonych ubytków roślin do obowiązków Wykonawcy należy dokonywanie dosadzeń materiałem przekazanym przez Zamawiającego. 6. Pielęgnacja i podlewanie : kwietników sezonowych w gruncie, pojemnikach, donicach, róż w mieście przy ul. Górnej, Konstytucji 3 – go Maja, ul. Kolejowa, ul. Mostowa , ul. malczycka itp. obejmuje : 1) Zabezpieczenie i przygotowanie podłoża pod obsadzenia kwietników sezonowych, 2) Obsadzanie kwietników kwiatami sezonowymi; 3) Pielenie i spulchnianie gleby; 4) Usuwanie przekwitłych kwiatostanów; 5) Nawożenie nawozami mineralnymi granulowanymi lub płynnymi przekazanymi przez Zamawiającego, 6) Obcięcie brzegów kwietników; 7) Usuwanie obumarłych fragmentów roślin (suche liście itp.); 8) Po sezonie likwidacja obsadzeń wraz z usunięciem roślin; 9) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, powstałe odpady wywieźć i zutylizować; 10) Nie dopuszcza się : zachwaszczenia, nieestetycznego wyglądu kwietnika oraz niewykonania któregokolwiek z powyższych zabiegów w sezonie 11) Podlewanie zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Wodę do podlewania Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na koszt własny. Usługa podlewania nie stanowi w tym przypadku usługi na dodatkowe zlecenie 7. Sadzenie i uzupełnianie roślin obejmuje : 1) Transport sadzonek na terenie miasta Środa Śląska 2) Wykonanie nasadzeń materiałem przekazanym przez Zamawiającego. 3) Podlewanie zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Wodę do podlewania Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na koszt własny. Usługa podlewania nie stanowi w tym przypadku usługi na dodatkowe zlecenie 8. Koszenie trawy obejmuje : ( dotyczy usług wykonywanych na dodatkowe zlecenie – załącznik Nr 3) 1) koszenie trawy na wysokość max do 4 cm, 2) zebranie luzu śmieciowego 9. Koszenie jednostronne poboczy dróg obejmuje: ( dotyczy usług wykonywanych na dodatkowe zlecenie – załącznik Nr 3) 1) koszenie trawy na wysokość max do 4 cm, 2) zebranie luzu śmieciowego 3) szerokość pobocza określa się na 2 ,00 mb 10. Podlewanie na wypadek suszy obejmuje: 1) czynność polegającą na dowozie wody oraz powolnym podlaniu roślin wodą w ilości 1,5 m3/ar. 2) Podlewanie Wykonawca zobowiązany jest wykonywać po zgłoszeniu telefonicznym w ciągu 24 godzin od zgłoszenia 3) Wodę do podlewania Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na koszt własny. 11. Do obowiązków Wykonawcy należy : 1) Usuwanie trawy rosnącej tuż przy krawężnikach od strony chodników i trawników, usuwanie trawy i chwastów, które wyrosły między kostkami – usuwanie przy pomocy herbicydów,. 2) Uzupełnienie ubytków trawnika poprzez wsianie nowej trawy wraz z zabiegami pielęgnacyjnymi. 3) Bieżąca pielęgnacja żywopłotów w mieście – comiesięczne przycinanie, formowanie. Miesięczne wynagrodzenie za podlewanie na wypadek suszy terenów zielonych na dodatkowe zlecenie wyszczególnianych w załączniku Nr 1 odbywać się będzie w oparciu o przyjętą jednostkową stawkę brutto i ilości wykonanych usług. Wynagrodzenie za utrzymanie terenów zielonych na dodatkowe zlecenie, wyszczególnianych w załączniku Nr 3 odbywać się będzie w oparciu o przyjęte jednostkowe stawki brutto i ilości wykonanych usług. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecania w ramach robót na dodatkowe zlecenie, innych terenów niż wymienione w załączniku Nr 2, do wysokości 30 % powierzchni podanej w przedmiocie zmówienia, stanowiących własność Gminy Środa Śląska. Do rozliczeń za wykonane usługi będą miały zastosowanie jednostkowe stawki brutto i ilości wykonanych usług. Rozliczenie za wykonane prace na dodatkowe zlecenie odbywać się będzie wg następujących stawek jednostkowych brutto : a).Koszenie trawy …........................złotych/ m2 b).Grabienie liści …................... złotych/ m2 c).Pielęgnacja żywopłotów – przycinka,pielenie ...........................złotych /mb d).Pielęgnacja rabat -pielenie, przycinka odrostów ............................złotych /m2 e).Koszenie jednostronne poboczy dróg gminnych …......................... złotych/km f). Zbieranie luzu śmieciowego z trenów zielonych ….........................złotych /m2 g) Podlewanie na wypadek suszy ….........................złotych /m2 Powyższe ceny jednostkowe winny zawierać nakłady na wywóz i utylizację powstałych podczas prowadzonych prac odpadów zielonych oraz zebranego luzu śmieciowego . Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia w okresie umownym ilości elementów małej architektury (kosze uliczne, ławki), co nie będzie miało wpływu na wartość wynagrodzenia Wykonawcy za obsługę i bieżące utrzymanie czystości. Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecania usług częściowych, co do powierzchni i co do zakresu, na terenach wyszczególnionych w załączniku Nr 2 Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecania usług częściowych, co do powierzchni, na terenach zielonych polegających na podlewaniu na wypadek suszy, terenów wyszczególnionych w załączniku Nr 1. W przypadku, gdy ilość faktycznie wykonanych prac będzie odbiegała od ilości przedstawionej w załącznikach nr 1,2 do niniejszej umowy, wynagrodzenie zostanie proporcjonalnie zmniejszone lub zwiększone przy zachowaniu cen jednostkowych przedstawionych w tych załącznikach. Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia nawozów oraz materiału do nasadzeń w gruncie i pojemnikach. Imię i Nazwisko osób przygotowujących opis przedmiotu zamówienia Joanna Kozak (Z zachowaniem art. 29 - 34 ustawy. Jeśli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dodatkowo opis należy sporządzić z zachowaniem przepisów zawartych w aktach wykonawczych wydanych do ustawy). 2.2. Na przedmiotowy zakres rzeczowy części- 3 składa się: 1.Usuwanie drzew cena jednostkowa przy fi pnia /cm/ 10-15; 16-20; 21-30; 31- 40; 41-50; 51-60; 61-70; 71-80; 81-90;91-100; powyżej 100 cm dodatek za każde 5 cm; 2.Cięcia pielęgnacyjni -korekcyjne drzew cena jednostkowa przy fi pnia (cm) 10-15; 16-20; 21-30; 31-40; 41-50; 51-60; 61-70; 71-80; 81-90;91-100; powyżej 100 cm dodatek za każde 5 cm; 3.Frezowanie pni – cena jednostkowa przy fi pnia ( cm) 10-15; 16-20; 21-30; 31-40; 41-50; 51-60; 61-70; 71-80; 81-90;91-100; powyżej 100 cm dodatek za każde 5 cm; 4.Usuwanie drzew z frezowaniem pni, cena jednostkowa przy fi pnia (cm) 10-15; 16-20; 21-30; 31-40; 41-50; 51-60; 61-70; 71-80; 81-90; 91-100; powyżej 100 cm dodatek za każde 5 cm; 5.Usuwanie zakrzaczeń - cena 1 m2.(bez względu na wysokość i wiek zakrzaczeń). 6.Usuwanie zakrzaczeń z karczowaniem -cena 1 m2 (bez względu na wysokość i wiek zakrzaczeń). 1. W/w pozycjach należy uwzględnić koszt : a) zabezpieczenia miejsca wykonywanych prac, b) pocięcie ściętego drewna w klocki o długości do 40 cm, c) zrąbkowanie gałęzi, d) wywóz drewna, zrąbek na miejsce wskazane przez zamawiającego w odległości do 15 km na terenie gminy, e) uporządkowanie terenu po wykonaniu prac. DOTYCZY CZĘŚCI 1. Obowiązki dotyczące zatrudnienia: 1. Wykonawca w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.10.2017 r. musi posiadać minimalne zatrudnienie pracowników na podstawie umowy o pracę tj: co najmniej 5 osób na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etat. - okres wymaganego zatrudnienia – od dnia podpisania umowy do dnia 31.10.2017 r. - zakres czynności: zgodny z opisem przedmiotu zamówienia dot. części 1. 2. Sposób dokumentowania zatrudnienia: a)wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który stanowił będzie załącznik do umowy zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu, b)oświadczenie osób, o których mowa w ppkt 1, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zmówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu. c) W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 1. 3. Celem kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań wskazanych w pkt 1 i 2 raz na kwartał, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o liczbie osób zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego powyżej wraz z deklaracjami przekazywanymi do ZUS celem potwierdzenia odprowadzenia stosownych składek (do wglądu dla Zamawiającego). 4. W przypadku niespełnienie przez Wykonawcę wymagań wskazanych powyżej, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 000,00 PLN za każde zdarzenie. DOTYCZY CZĘŚCI 2 i 3. Obowiązki dotyczące zatrudnienia: Zamawiający nie stawia warunków dotyczących zatrudnienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 7 600,00 zł - w stosunku do części 1 2 700,00 zł - w stosunku do części 2 2 700,00 zł - w stosunku do części 3 1. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie poniżej w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i jako taka podlegać będzie odrzuceniu. (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP). W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium „Utrzymanie zieleni na terenie miasta środa śląska, część …..” WZP 271.1.9/17 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach